Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/05/2018 in all areas

  1. 6 points
    Jako ze lubie eksperymenty i lubie się podejmować rzeczy na których większość by się nie porwała tak robimy drugie podejście z przekładką środka z FLa. Tym razem leci cała wiązka od przednich lamp do tylnich. Dawca jest można działać. Przypominam ze samochód ten jest totalnym eksperymentem, ulepem, gruzem czy jak kto woli. Ale fajny gruz Wg wstępnych przymiarek czekają tez w kolejce fotele z Audi S8 D2. Rozstaw szyn ten sam. Przy delikatnej przeróbce siądą idealnie. Idealny odpowiednik omegowskiego Recaro.
  2. 4 points
    Pisałem o tym wcześniej, że chciałem dołożyć zmieniarkę CD do mojego radia, kiedyś pewna osoba powiedziała, że szybciej Omega moja się rozpadnie, niż uruchomię ten system. Ale, że ja polityki nie uprawiam i mówię jak jest, to projekt zmieniarka sfinalizowany Dla zainteresowanych szerszy opis w formie poradnika: Poradnik dla tradycjonalistów, dołożenie zmieniarki CDC2 dla radia CCRT700, bez tajemnic - Made in B0Cygano
  3. 3 points
    Ale za to jak romantycznie
  4. 3 points
    Na mazury dojechałem, wróciłem, 2tys zrobione i nawet nadal działa Heble robią mega robotę po wyżej 100km/h, dojdą adaptery od p.Skita na tył, tarcze/zacisk/klocki czekają, to dopiero będzie 💪 Z kierownicy RAIDa jestem zadowolony, bardzo fajnie się jeździ, ustawienie max na dół i nie obcieram o nogi jak przy serii/irmszeru.
  5. 2 points
    Haha niestety zadna impreza, szybki wypad ale masz racje nie da sie tak napisac @Tazz
  6. 2 points
    To jest tak jak umawiasz sie z facetem, ze po Ciebie przyjedzie, a konczy sie na tym ze jedziecie na dwa auta
  7. 2 points
    A ja słyszałem że masz Bluetooth w swojej omedze którego fabrycznie nie powinno być A tak na serio to kawał dobrej roboty z tą zmieniarka fajnie że realizujesz swoje marzenia i nie patrzysz na opinie że się nie da
  8. 2 points
  9. 2 points
    Witam. Temat jest znany, wielokrotnie przerabiany, lecz przerabiany 10 – 15 lat temu. Wątki są szczątkowe i aby zebrać całość informacji, trzeba się sporo naszukać. Ja przerabiając ten temat i kończąc go finalnym sukcesem postanowiłem stworzyć poniższy poradnik i zebrać informacje w jedno miejsce. Radio CCRT 700 ma możliwość obsługi zmieniacz płyt CD, jednak dużo Omeg wychodziło tylko z samym radiem, a zmieniarki nie było. Co ciekawe jak otworzymy schowek w bagażniku z apteczką i sięgniemy w stronę prawego nadkola odnajdziemy wtyczkę, tak jest to wtyczka do podłączenia zmieniarki. Na tym informacje dobre trzeba zakończyć, gdyż w tej wtyczce napięcia nie uświadczymy, połączenie kończy się w złączu X1 przy nogach pasażera i brakuje elementu wiązki od tego złącza do kostki głównej radia. Teraz przechodzimy do skompletowania potrzebnych komponentów aby móc wyposażyć nasz system w zmieniarkę CD. Na pierwszy rzut szukamy zmieniarki, temat jest trudny, bo do tego radia pasują tylko 4 zmieniarki o określonych numerach. Trzeba mieć sporo szczęścia aby trafić na taką a po drugie trafić sprawną i z kodem. Tak należy pamiętać, że zmieniarka ma swój oddzielny kod, bez wpisania którego się nie uruchomi. Według zebranych informacji do radia CCRT700 można podłączyć zmieniarki o następujących numerach: CDC2 - GM90589766, GM90566804, GM09121513. CDC3 - GM09134884. Ja nabyłem o numerach GM90566804, więc tą gwarantuje, że zadziała. Dalej szukamy, kosza, stelaża do którego mocujemy zmieniarkę. Ogólnie na stelażu nie odnalazłem numeru, ale katalog podaje takie informacje: 90493269 - WSPORNIK, ZMIENIACZ ODTWARZACZA PŁYT CD Kolejnym elementem potrzebnym do kompletu jest śruba, którą przykręca się zmieniarkę do stelaża. 11085792 - ŚRUBA, Z ŁBEM SZEŚCIOKĄTNYM, M4 X 6, ZMIENIACZ, PŁYTY CD Część niedostępna w ASO, lecz na znanym portalu aukcyjnym, można nabyć kilka sztuk za całe 1 pln plus 7 pln wysyłka Teraz przechodzimy do pewnej kwestii, w której możemy dokonać wyboru, a mianowicie okablowanie, mamy do wyboru dwie opcje: Dorobienie okablowania od złącza X1, do kostki radia. Zakup gotowego, oryginalnego przewodu do podłączenia zmieniarki. Ja wybrałem opcje nr 2 dlatego ją opiszę, lecz po czasie okazała się ona nie taka kolorowa jak się wydawało, ale o tym w swoim czasie. Na drodze kupna nabyłem: 9195962 - PRZEWÓD, ŁĄCZĄCY, DŁUGOŚĆ 5.5 M, ZMIENIACZ ODTWARZACZA PŁYT CD DO RADIA Teraz jak już dokonaliśmy zakupów, przystępujemy do montażu. Zaczynamy od położenie przewodu, łączącego radio i zmieniarkę. W tym celu należy zdemontować radio wraz z kieszenią, schowek, osłonę słupka po stronie pasażera z przodu, osłonę progu przez całą długość auta, oraz poduszkę kanapy z nadkola prawego. W bagażniku wyjmujemy i trójkąt oraz otwieramy schowek z apteczką bo tam docelowo ma być dociągnięty przewód. Rozkładanie rozpoczynamy przez kieszeń radia, wtyczką od zmieniarki w ten sposób jak przechodzi główna wiązka od radia. Kilka zdjęć jak położyłem kabel. Na koniec mocujemy przeciągnięty przewód do oryginalnej wiązki czarną izolacją. Następnie przechodzimy do bagażnika, po otwarciu schowka z apteczką na samym dole wnęki znajdziemy zgrzane z podłogą 3 śruby do których nakrętkami na klucz 8 przykręcony jest element tapicerki bagażnika – cała pokrywa z trzymająca apteczkę. Odkręcamy te nakrętki i na śruby wkładamy kosz zmieniarki, ich rozstaw jest przygotowany pod ten element. Gdy włożymy stelaż zakręcamy nakrętki i mamy zamontowany stelaż pod zmieniarkę. Sposób zamontowania: Teraz bierzemy zmieniarkę, podłączamy wtyczkę z przeciągniętego kabla i wkładamy ją do stelaża. Następnie bierzemy zakupioną śrubę M4x6 i skręcamy zmieniarkę razem ze stelażem. W bagażniku to już koniec montażu, przechodzimy do auta aby podłączyć i zamontować radio, lecz tu na nas czeka niespodzianka. Niby wszystko pięknie ładnie spinamy kostki, i chcemy wmontować radio, lecz się nie da ! A to dlatego, że wielkość i ilość kostek i przewodów nie pozwala schować radia do fabrycznej kieszeni, wchodzi do połowy i dalej koniec. Aby wykorzystać kostki przejściówki należało by przesunąć całą wiązkę, a to wymagało by zdjęcia deski rozdzielczej, tak aby kostki połączeniowe do przejściówki znajdowały się po za kieszenią na radio. Tak to wyglądało: I w tym miejscu warto było się zastanowić czy nie lepiej by wybrać opcję pociągnięcia od oryginalnej wiązki do zmieniarki od złącza X1 nowych kabli. Ale jak już wybrałem tą drogę i nie chciałem zrzucać deski rozdzielczej to postanowiłem przepiąć przewód od zmieniarki pod fabryczną kostkę radia i usunąć przejściówkę. Przy pomocy wiedzy elektryka i schematów poniżej udało się przepiąć z kostki dokupionej do fabrycznej przewód do zmieniarki, wymagało to też uzupełnienia brakujących pinów w kostce fabrycznej. CCRT700.pdf Po całej operacji można było bez przeszkód zamontować radio i je uruchomić. Ale jak ktoś myśli, że to koniec i zmieniarka zadziała to jest w błędzie. Po tej operacji, klawisz do wyjmowania magazynku miga, można wyjąć magazynek a zmieniarka robi test w celu poszukiwania płyt. Niestety jak wciśniemy przycisk na radiu „CD” pojawia się na wyświetlaczu BID taki napis „NO CDC”. Można też spróbować wywołać sekwencję do wpisania kodu zmieniarki. Opis sposobu jak to się robi: Włączamy zapłon. Wyłączamy radio. Wciskamy przycisk „CD” na radiu cały czas go trzymając, jednocześnie włączamy radio przyciskiem do jego włączania. Gdy wszystko będzie ok, powinno pojawić się pole do wpisania 4 cyfrowego kodu zmieniacza, lecz nas to nie dotyczy, bo u nas pojawi się napis „CD-CODE” i tak będzie wisieć w nieskończoność, i nie przejdzie do pola wpisania kodu. Teraz można zastanawiać się co jest źle ? A no nic, z tego co ustaliłem po lekturze for tematycznych, radio może nie widzieć zmieniarki i trzeba je „douczyć” za pomocą Tech 2. Czyli będzie czekała nas wizyta w ASO, lub u osoby która ma oryginalne oprogramowanie i posiada wiedzę w przedstawionym zagadnieniu. W tym momencie ja wam powiem, że możecie wydać pieniądze na marne, bo i tak dalej działać nie będzie, ja wydałem, więc mówię jak jest. Programowanie może się nie powieść ponieważ nie każde radio CCRT700 które wyszło fabrycznie bez zmieniarki da się zaprogramować. Taki przypadek był u mnie, więc podaje do widomości, że radio o numerach GM90533441 nie dało się zaprogramować, a odbyłem wizytę w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Co w takim razie dalej ? Ja miałem tyle szczęścia, że pamiętałem jak kupowałem od pewnej osoby zmieniarkę, że miała radio CCRT700 Bose, które fabrycznie grało z moją zmieniarką. Tylko pytania miałem czy to radio z dopiskiem, będzie grało na mojej instalacji. Szybki kontakt do sprzedawcy, radio ma, ryzykuje zakup. Podpinam do instalacji auta, wszystko działa, więc bierzemy się za zmieniarkę. Wywołujemy sekwencję do wpisania kodu, i sekwencja przechodzi i mamy pole do wprowadzenia kodu, wpisujemy, zatwierdzamy i zmieniarka uruchomiona ! W tym przypadku obyło się bez programowania, być może dlatego, że radio i zmieniarka pochodziły z jednego auta. Jeszcze nawiązując do samego radia CCRT700 Bose, działa ono tak samo pod instalacją od CCRT700, lecz ma trochę inny korektor dźwięków i inne poziomy, na tym samym poziomie gra ciszej. Tak więc finalnie mogę stwierdzić, że radio Philips CCRT700 BOSE o numerach GM90566805 i zmieniarka Blaupunkt CDC2 o numerach GM90566804 są ze sobą kompatybilne i działają. W podsumowaniu dodam, że zmieniarka czyta płyty CD-R nagrane w programie Nero z prędkością x16, nie czyta płyt CD-RW a szkoda. W skrzynce z bezpiecznikami w pozycji 4 znajdziecie opis, bezpiecznika dla zmieniacza płyt (10A), lecz nie ma tam podprowadzonej wiązki i jak widać nie jest to konieczne, ja tego nie robiłem. Spis elementów i kosztów takiego projektu: 90566804 - Zmieniacz płyt kompaktowych – 100 zł 90493269 - WSPORNIK, ZMIENIACZ ODTWARZACZA PŁYT CD – 18 zł 11085792 - ŚRUBA, Z ŁBEM SZEŚCIOKĄTNYM, M4 X 6, ZMIENIACZ, PŁYTY CD – 1 zł 9195962 - PRZEWÓD, ŁĄCZĄCY, DŁUGOŚĆ 5.5 M, ZMIENIACZ ODTWARZACZA PŁYT CD DO RADIA – 150 zł 90566805 - Philips CCRT700 BOSE – 130 zł Prace elektryka przy przepięciu kabla – 50 zł Wizyta serwisowa w ASO – 150 zł Całość opisu powstała dla auta Omega B w wersji sedan z silnikiem X 20 XEV z roku 1999. Cały opis oparłem na osobistych doświadczeniach i na własnym zrealizowanym projekcie, jak i również wiedzy zdobytej po przeczytaniu kilkunastu wątków dotyczących tego zagadnienia, wszystkie załączone zdjęcia są mojego autorstwa, po za jednym zdjęciem schematu podłączeń.
  10. 2 points
    Ta naklejka tylko psuje caly efekt
  11. 1 point
    I przynajmniej oboje trzeźwi napisałbym że trzeźwo myślący ale to nijak się ma do tego:
  12. 1 point
    Oczywiscie pod latarnia
  13. 1 point
    Jedyną rzecz której też bym się uczepil Nie prawda
  14. 1 point
  15. 1 point
    Tak jak Twoja klapa, felgi i itepe 😂
  16. 1 point
    Cena ok 87zl za dwie sztuki kupione w intercars po zniżce u mnie w pracy gdyż zamawiamy u nich dużo części mamy kartę klienta,
  17. 1 point
  18. 1 point
    Dokładnie, w dniu wczorajszym po kilkugodzinnej walce udało się oficjalnie zakończyć temat z tel. Nie obyly się bez podmian zestawów, których na szczęście nabyłem więcej. Cóż się dziwić to trochę już antyczny sprzęt w stosunku do dzisiejszych czasów. Niestety słuchawka nokii, która nabyłem jako pierwszą nie była sprawna i kompatybilna z mym zestawem. A więc telefon z podstawą pod telefon MCC1 wpadł do schowka. W momencie połączeń przychodzących rozmowa oodbierana jest za,pomocą słuchawki na tunelu środkowym. Jest jeszcze opcja rozmowy przez same głośniki i zestaw oryginalny w lampce podsufitowej lecz wtedy rozmowa odbierana musi być z przycisku na tel. Dla mnie fajny gadżet, który miał działać, kwestia przydatności na codzień to zupelbie inna sprawa. Zresztą tak samo jest z nawigacją . Pozostaje chyba jedynie minimalnie przesunąć tel. do tylu na podstawie tunelu. A przy okazji wpadł nowy przycisk "S" na drążek od skrzyni. To na tyle z modów bo już na tą chwilę brak pomysłów
  19. 1 point
    Wczoraj tak przyłozyłem przy okazji zdjętego koła Ale kurłaaa bym se ju je zarzucił ale muszą jeszcze poczekać niestety
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.