Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.01.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 6 punktów
    Cześć wszystkim, przedstawiam moją drugą już omegę, pierwsza była B 2.0 OPEL OMEGA B FL 2.6 v6 180KM LPG TECH SEDAN KOLOR Z147 ŁOPATY 17" AUTOMAT WYPOSAŻENIE: wielofunkcyjna kierownica,skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia przednie, elektryczna regulacja foteli przednich, podłokietnik, radio NCDC 2013, CID, xenon, el. roleta szyby tylnej, el. lusterka, el szyby x4, tempomat i pewnie coś tam jeszcze. Nabyta w lipcu 2017 z przebiegiem 192 tyś km aktualnie 252tyś km i stale przybywa Co zostało zrobione: -oleje filtry na bieżąco -klocki przód tył -moduł bluetooth/aux/usb w miejsce zmieniarki -termostat - wszystkie nowe drążki, końcówki, łączniki, stabilizatory, wsporniki - amortyzatory hart - tuleje na wahaczach lemf -selektor skrzyni biegów - rozrząd - pompa wody - nowa chłodnica - świece - cewki zapłonowe - tuleje belki tylnej -piasty -emulatory sond diagnostycznych - nowy sterownik gazu - nowy akumulator - taśma kierownicy - nowa sonda lambda - przycisk opuszczania szyby pasażera co chciałbym zrobić: - uszczelnienie głowic ( pokrywy wiadomo) - wymiana sprężyn (moje już ubite, nie amortyzują i dobija) - wymiana amortyzatorów na lepsze, harty to chyba jednak gó**o - wymiana lamp na bixy z ciemnym środkiem - grill bez znaczka - dobra felga 19" na lato z rantem i dystanse - dywaniki - przyciemnienie szyb z tyłu - radio dotykowe dedykowane - zniwelować strzelanie odbojników - zrobić automatyczne otwieranie bagażnika - wymienić siłowniki maski - naprawa fotela pasażera ( zwarcie w grzaniu ) Na ten moment w tą sobotę 12.01.2019 będzie wstawiany nowy wydech i dwie końcówki a'la duplex tylko szerzej piszcie co sądzicie, doradzacie, miałem takie momenty że chciałem ją już wiele razy sprzedać bo co tydzień coś nowego
  2. 4 punkty
    Nie pyklo 4x4 subaru tez nie pomogło pomogły lopaty i siła ludzka widać na foto jak omega się zawiesiła hehe
  3. 4 punkty
    Ale dobre auto mozna ulepszyc i miec jeszcze wieksza frajde
  4. 4 punkty
    Spalanie na poziomie 16l/100km przy normalnej jeździe miasto👌 Na przedniej osi zamienione dystanse z 8mm na 25mm/koło
  5. 3 punkty
    Cygan nie rzucaj sie jak bys paralizatorem dostal juz koniec modow to byl ostatni? cos malo tego jak ludzi na urodzinach w lodzkim [emoji14]
  6. 3 punkty
    Piękny Jung TFG 20 AK na drugim planie Nie jest młody a widać zadbany
  7. 3 punkty
    Witam. Jako, że z poprzedniej modyfikacji nie byłem zadowolony, jak i widziałem w niej liczne błędy postanowiłem zrobić kolejną, oto krótki opis: Wspomaganie dla wymagających vol 2, czyli lifting vol 1. Oto co zostało wymienione zmienione względem poprzednich prac. 1. Pompa wspomagania. Nowa ZF, brand Bosch, zamówiona u oficjalnego przedstawiciela ZF na Polskę, firmę PETER RENZ. Jest to ta sama pompa, tyle, że nowa, fabrycznie montowana w Audi A6C6 2.7 TDI oraz 3.0 TDI. Montaż pompy odbywa się w sposób tak jak poprzednio z zastosowaniem starego koła pasowego z dorobionym dystansem, aby pasek osprzętu nie ocierał o obudowę rozrządu. Numery: ZF – 7692 955 186 Audi - 4F0145155A 2. Przewód ciśnieniowy pompa przekładnia. W poprzednim zestawieniu zastosowałem przewód zmodyfikowany składający się z jednej części od Audi od strony pompy z drugiej od Omegi od strony przekładni. Obecnie zastosowałem przewód z Omegi o symbolu GM 24445102 bez żadnych przeróbek. Dlaczego ten? Ponieważ tylko ten przewód podejdzie pod złącze pompy wspomagania ZF bez przeróbek. Fabrycznie przez Opla stosowany był w Omegach 3.2 i 2.6 połączony z pompą ZF 110 Bar, jak widać pompa z Audi 130 Bar ma identyczne przyłącze i umożliwia wkręcenie tego przewodu. Inne wersje przewodów z Omegi nie podpasują pod tą pompę. Oczywiście przewód nabyłem nowy i oryginalny. 24445102 - WĄŻ, WLOTOWY, POMPA WSPOMAGANIA KIEROWNICY (IDENT PN) (DLA WSPOMAGANIE KIEROWNICY, ZE ZMIENNA SILA) (ZF) 3. Przekładnia kierownicza ZF z Servotronic. Jako, że miałem trzaski opisywane w innym wątku z okolicy przekładni postanowiłem ją wymienić i nabyłem przekładnie z Omegi B FL 3.2 z roku 2002, niestety z rynku wtórnego. Dlaczego, a no dlatego ponieważ nowa przekładnia w ASO jest nie dostępna, jak również u producenta części ZF jest nie do kupienia. Przekładnia kierownicza z Omegi jest elementem którego się nie serwisuj i nie naprawia, podlega wymianie w całości. Cytat z TIS 2000 Pytałem także o naprawę, odnowę przekładni w firmie Peter Renz, czyli autoryzowanym serwisie marki ZF, otrzymałem odpowiedź, że koncern w Niemczech nie udostępnia części i oni takiej naprawy wykonać nie mogą. W takim razie zmuszony byłem do zakupu produktu z rynku wtórnego w stanie wątpliwym, osobiście to miałem trzy przekładnie w ręku i każda z nich pozostawiała wiele do życzenia. Numery: GM 9227771 - PRZEKŁADNIA KIEROWNICY, ZESP., KIEROWNICA PO LEWEJ (TYPU O ZMIENNEJ SILE) ZF – 8052 991 123 4. Przetwornik Servotronic Jako, że w moim pojeździe fabrycznie nie było tego dobrodziejstwa to to dokładałem, lecz nie było widać efektu jego pracy. Tak więc w kolejnej przekładni postanowiłem założyć nowy zaworek. I Tu się zaczęły schody w Oplu występuje on pod numerem 90487785, lecz jak to często bywa jest nie dostępny. Niedostępny jest też on od samego producenta czyli ZF. Po lekturze internetów doszedłem do wniosku, że występuje on w wielu innych markach i czasami, może różnić się tylko wtyczką przyłączeniową a jego numery i zasada działania jest taka sama. Tak, więc znalazłem identyczny z marki BMW i podjąłem decyzje o zakupie nowej części prosto z salonu BMW, oczywiście w BMW część dostępna. Razem z przetwornikiem otrzymujemy w zestawie nowe śruby oraz siteczko. Numery: Opel - 90487785 - ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY ZF – 7039 301 102 lub 7039 442 102 BMW - 32 41 1134770 Przetwornik Servotronic, stosowany w modelach E34, E39, E24, E32, E31 5. Olej hydrauliczny do układu wspomagania Postanowiłem układ zalać innym olejem niż oryginalny Dexron VI i wybór padł na olej Ravenol Dexron III H 6. Przekaźnik Servotronic Postanowiłem podmienić również przekaźnik, nabyty z rynku wtórnego. GM 24410986 UKŁAD STEROWANIA, UKŁAD KIEROWNICZY ZE WSPOMAGANIEM 7. Wąż łączący zbiorniczek z pompą Z racji, że wcześniej ciągle występowało drobne zapocenie od strony pompy z pod opaski na wężu, pomimo zastosowania nowych opasek postanowiłem wymienić ten przewód. W zapasach garażowych odnalazłem przewód z rynku wtórnego stosowany w Omegach dla pompy ZF, więc postanowiłem go zamontować. Informacja dla zainteresowanych nowy przewód w ASO – niedostępny. 24436399 - WĄŻ I PRZEWÓD, ZESP., SSANIE, ZBIORNIK DO POMPY (ZF) Wnioski „Wspomaganie dla wymagających vol 2” Po przez zastosowanie nowej pompy pasek na zimnym silniku w ujemnych temperaturach już nie drga, a pompa chodzi ciszej. Po zastosowaniu oryginalnego przewodu ciśnieniowego GM, układ przybrał oryginalny charakter, a długość przewodu jest w sam raz, tamten modyfikowany był za długi i dziwnie musiał być ułożony. Również wedle mojego skromnego ucha zmniejszył się szum przepływu płynu. Po zastosowaniu nowego zaworu Servotronic wreszcie odczułem, że ten układ działa. Jak sprawdzić działanie układu ? Opiszę tu jak ja to robiłem. Podłączamy program diagnostyczny Opel AutoScanner przechodzimy do diagnostyki modułu servotronic, w momencie połączenie z programem układ pracuje w trybie otwartego zaworka, czyli dla dużych prędkości i kierownica chodzi wyraźnie ciężej. Jak chcemy się rozłączyć już z modułem, bierzemy kierownicę w dłoń i ciągniemy tak jak byśmy chcieli skręcić, ale nie skręcamy. W momencie rozłączenia programu z modułem na kierownicy poczujemy wyraźne szarpnięcie i lżejsze działanie. W taki sposób można sprawdzić działanie tego ustrojstwa, lub jak ktoś nie posiada programu diagnostycznego, to pop przez wyjęcie i włożenie bezpiecznika nr 14, który odpowiada między innymi za zasilanie układu servotronic. Teraz najważniejsze, czego niestety nie udało się poprawić, lekkość działania kierownicy pozostała na tym samy poziomie, co mnie osobiście zdecydowanie nie zadawala Obecnie z powodu zerowych zmian nie wstawiam filmu porównywalnego oraz z powodu, że nie był by dobrym odniesieniem ponieważ auto dostało opony na zimę o szerokości 195, a tamte testy wykonywany były przy szerokości 225. Wniosek jest jeden i prosty, opór wewnętrzny przekładni zastosowanej w Omedze nie pozwala na osiągnięcie super wydajnego i lekkiego wspomagania. Aby zrobić normalne wspomaganie należy zastąpić przekładnie śrubowo-kulkową maglownicą, bądź wspomaganiem całkowicie elektrycznym. Każda modyfikacja z zastosowaniem przekładni fabrycznej zakończy się porażką.
  8. 3 punkty
    Wygląda na zadbany egzemplarz. Życzę powodzenia w modyfikacjach i worka pieniędzy na słuszny cel Ps. Pięknykolor
  9. 2 punkty
  10. 2 punkty
    Ale piszesz że "jest to ostatnia praca mechaniczną wykonaną w tym aucie przez moją osobe". Jakbyś napisał "... W tym aucie przez zaprzyjazniony warsztat na moje polecenie i za moje pieniadze" to bym nie stawiał "dziwnych tez" więc umiem czytać że zrozumieniem bardziej niż Ci się wydaje :p
  11. 2 punkty
    Hej, fajnie że udało się wreszcie zawitać Jak będziesz dbał jak do tej pory to nadejdzie taki moment ze przestanie robić "niespodzianki". Fajny egzemplarz, ładny kolor, bedzie dobrze
  12. 2 punkty
    Tak sobie to tłumacz Witamy na pokładzie i powodzenia w modzeniu
  13. 2 punkty
    Nastal kolejny etap bo dluzszej nieobecnosci. Niewielki bo niewielki ale zawsze cos. Po zakupie wszystkiego czego potrzeba (tzn. Odpowiedniej niestandardowej nasadki I sciagacza) rozebralem pompe na tyle ile moglem. Wnetrze wygladalo na nietkniete . Stwierdzilem ze rozebralem pompe na tyle ile moglem bo niestety tak bylo niektore sruby niedrgnely I zaczely sie niestety obrabiac najwazniejsze mysle wymienilem uszczelki I zlozylem na wczesniej zrobionych znakach oby nie ciekla hehe . Pompa juz siedzi w silniku jeszcze ja.na silniku ustawic I poskrecac wszystko do kupy I szukam zapasowej pompy do ponownego uszczelnienia I na zapas. C.d.n.
  14. 1 punkt
  15. 1 punkt
  16. 1 punkt
    Krótkie sprawozdanie z prac przy układzie wspomagania http://forum.omegaelite.pl/index.php?/topic/1768-wspomaganie-dla-wymagających-w-omedze-20-16v-dołożenie-servotronic-projekt-vol-1-made-in-b0cygano/&do=findComment&comment=63158 Jest to ostatnia praca mechaniczna wykonana w tym aucie przez moją osobę.
  17. 1 punkt
    Wiesz że w tedy musisz stare radio przenieść w inne miejsce? do schowka i bagażnika lub stracisz sterowanie CIDem.
  18. 1 punkt
    Dzięki za odpowiedzi, jestem w trakcie dogadywania bixenonów z czarnymi środkami i grilla w piano black. Jest pomysł zamówienia takiego radia: RADIO 2 DIN ANDROID tutaj jak to działa RECENZJA RADIA ANDROID OPEL Problem jest taki ze radio ma kształt ramki do Astry H, na Youtube jest filmik jak ktoś wsadził je do Vectry C Pytanie czy ten "dziubek" nie będzie wyglądał zbyt źle. Nie mogę nigdzie znaleźć takiego radia do Omegi a funkcjonalność jest za******a. Co sądzicie ?
  19. 1 punkt
    Walcze wujo mysle ze z pozytywnym skutkiem :)no pewnie jak tylko siewszystko ulozy to z pewnoscia sie zobaczymy.
  20. 1 punkt
    Wujo wiesz ze mamy ladne wspolne zdjecie?
  21. 0 punktów
    Witam, ładna lista prac wykonanych przy aucie Na marginesie powiem Ci tylko abyś miała na uwadze, że Omega to niewdzięczne auto i lubi nie wynagrodzić Ci funduszy w nią zainwestowanych. A na koniec powodzenia i jak najmniej awarii życzę
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.