Skocz do zawartości

awhaker

Administrator
  • Zawartość

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutral

O awhaker

  • Tytuł
    Elitowiec

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    wielkopolskie
  • Miasto
    Koło
  • Model
    Omega A
  • Silnik
    3.0 R6
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    VW Touareg 5.0 V10, Laguna 1.9 dCi :P

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ogólnie ten silnik to dość twarda jednostka,jedynie mocy jej brakuje ale no coś za coś. Po zdjęciu głowicy będziesz wiedział wszystko. Jednak zobacz to silnik R więc tam raczej kłopotu wywalonych pierscieni czy gładzi cylindrów bym sie nie spodziewał. Jedyne co może zaskoczyć to dziurka w tłoku bo jak wtrysk lał to może być jedyna niespodzianka
  2. Powiem tak, z swojego doświadczenia wiem że lepiej robić silnik niż kupować używany. Koszt ? Albo jednorazowego remontu albo rozłożony na raty przy naprawach używanego. Kompresja w tym silniku raczej ucieka ci głowicą. Zrobienie wtrysków i głowicy nie powinno zabić. Taki remont przeszła ileś lat temu moja omega i mam nadzieje że nadal jeździ bez większych niepodzianek u kolegi@motyl81 Znaczy mam nadzieje że jeździ bo tam też był pogrom w silniku bo urwały się klapki i zrobiły totalną masakre od wtrysków i głowicy po turbo.
  3. awhaker

    Biała strzała W140 CL500 by Skit

    Skit zrobil dobrze, ja kiedyś miałem awarie alternatora, nowy kosztuje 1900zł netto, okazało się ze tyle to kosztuje po regeneracji a nówka 3400 netto. Więc wyjąłem ten który był w aucie naprawiłem i zamontowałem spowrotem i nie uważam że to grzech nie będę się na siłę pchał w koszty bo "V10" to tylko ori i bez dziadowania. Umiesz liczyć to się dorobisz czegoś, nie umiesz liczyć zawsze będziesz w ciemnej dup.... ale z ori częściami
  4. awhaker

    "Turek" czyli zabawka i wół roboczy w jednym

    Do oszczędnej jazdy jest Vectra Tam jest mały silnik
  5. awhaker

    wtryski/przelewy

    Masz na myśli trawersy ?? ??
  6. awhaker

    "Turek" czyli zabawka i wół roboczy w jednym

    Sporo moich znajomych tak mówiło do pierwszej wizyty na stacji
  7. awhaker

    "Turek" czyli zabawka i wół roboczy w jednym

    Właśnie wcale nie brzmi... wyciszyli go totalnie
  8. awhaker

    "Turek" czyli zabawka i wół roboczy w jednym

    Tam są dwa silniki 2.5 R5. Mają wszystko x2 poza alternatorem pompą klimy i wspomagania.
  9. Cześć Z racji że niema czasu na dalsze prace nad omegą (ale nadal jest w cieplutkim garażu) pokaże wam moją padaczkę którą poruszam się na co dzień Wieśwagen Touareg w wersji indywidual. W sumie nie wiem co daje taka wersja wyposażenia. Tak po zakupie jak to na VW przystało Turek sie zepsuł. Nic wielkiego, padło wspomaganie i turbina z prawej strony, zapchał się dpf i katalizator i pękło złącze elastyczne. Tak więc trzeba było wyjąc silnik . Z racji że nie mam czasu na napawianie swoich samochodów trafił on do mechanika i te drobne usterki kosztowały ponad 5 tyś. Turek wrócił od mechasów (o tych to można by książkę napisać) i miał ograniczoną moc. Okazało się że zbiegiem okoliczności zdechło prawe ECU silnika i nie steruje turbiną. W końcu opanowałem wóz i jeździ Taka moja zabaweczka V10
  10. awhaker

    Niska temperatura

    Ogólnie trzeba zacząć od tego w jaki sposób wpięty jest reduktor. Ja mimo powszechnej opinii w omedze wpinałem reduktor w układ szeregowo. Obieg jest wtedy wymuszony przez reduktor. Szybciej się nagrzewa i stabilniej trzyma temperaturę. Moje diesle po 20km nie łapią temp przy zewnętrznej około 0st. Jednak benzyniak po 10km myślę że powinien się już ocierać o 90st. Napisz jaki jest efekt wymiany termostatu i będziemy myśleć. Polecam wkładać wkład termostatu w kształcie grzybka albo cały nowy z obudową. Te płaskie które są identyczne jak fabryczne niestety nie sprawdzają się.
  11. awhaker

    Zwrócenie samochodu

    To była dobra wola sprzedającego. Ty jako sprzedający nie udzielasz żadnej gwarancji na auto. Klient sam ocenia stan UŻYWANEGO samochodu który kupuje. Jeśli pójdzie do sądu niczego nie zyska. Podam ci przykład który miałem kilka dni temu. Klient kupił Volvo, kwota zakupu bliska 18 tyś, XV70 2.4 D5, pojazd miał być w pełni sprawny. Rano okazało się że zimnego nie da się odpalić inaczej jak na plaka, turbo cały czas ładuje na maksa i nie da się przekroczyć granicy 3 tyś obrotów bo wyłączy je, a do tego zamiast przewodów paliwowych są wstawione wężyki ogrodowe takie zielone. Sprzedający bardzo dobrze o tym wiedział. Klient zdenerwowany zdecydował się że chce oddać samochód lecz sprzedający nie chce przyjąć pojazdu i oddać pieniędzy twierdząc że pieniądze już stracił. Sprawa trafia do sądu po czym z automatu analiza umowy kupna sprzedaży kończy się tym że sprzedający nie daje żadnej gwarancji na pojazd a kupujący oświadcza że zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu. Wady ukryte pojazdu to jedynie wężyk ogrodowy zamiast paliwowego i zostaje jedynie pociągnięty do poniesienia kosztów wymiany ów wężyka na oryginalny chodź było to nazwane trochę dziwnie jako "stan pierwotny". Rzeczoznawca określił jednak że wtryskiwacz i turbina uległy zużyciu i nie jest to wina czy złe intencje sprzedającego . Taki przykład z przed kilku dni. Co więcej koszt naprawy to około 1900zł regeneracja wtryskiwaczy i 880 turbina /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">
  12. awhaker

    podłączenie parownika

    Od siebie mogę dodać: Połączenie reduktora (parownika) szeregowo w układ pozwala mu się szybciej rozgrzać i lepiej utrzymać temperaturę. Minusem jest to że gdy układ reduktora staje się mniej drożny cierpi na tym ogrzewanie samochodu. Plusy to większa wydajność reduktora, lepiej się dogrzewa poprzez wymuszenie obiegu przez reduktor. W wypadku omegi V6 i reduktora Zavoli Zeta S przy połączeniu równoległym i dużym obciążeniu bardzo spadała temperatura gazu. W wypadku połączenia go szeregowo spadki były zdecydowanie mniejsze.
  13. awhaker

    Rodzaj mostu-jak sprawdzic

    wszystko zależy czego oczekujesz. Mosty w omedze są zamienne w każdą niemal stronę /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Do 2.6 możesz zamontować most od 2.5 2.6 3.0 3.2 2.5 TD 2.5 DTI /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> jeśli chcesz zostać w oryginale to most z przełożeniem 3.9, jeśli chcesz szybciej się rozpędzać to 4.22 jeśli chcesz większy Vmax 3.7 /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> jeśli chcesz stracić baaardzo dużo przyspieszenia ale z to mega Vmax i niskie obroty to most z diesla. Optymalnym rozwiązaniem będzie jednak 3.9, taki kompromis między przyspieszeniem a vmax i spalaniem /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">
  14. Szanowni Panowie, drogie Panewki /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Zwracam się do was z dość nietypowym pytaniem ale trochę mnie to nurtuje i musze poznać opinie innych na ten temat. Pacjent to omega B która doznała zbliżenia z ziemią, sprężyny H&R -45 i niestety uzyskany efekt dość sporego negatywu /emoticons/sad@2x.png 2x" title=":(" width="20"> nie ma już zakresu regulacji dalej więc pytanie... ktoś próbował powiększyć ten zakres poprzez rozwiercenie fasoek w zwrotnicy ? ewentualnie jakieś inne rozwiązanie tego problemu gdyż tak ustawione koła /\ to masakra w prowadzeniu...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.