Skocz do zawartości

SebekS

Members
  • Zawartość

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Odpowiedzi dodane przez SebekS


  1. Wolne obroty w tym silniku powinny być w przedziale  570-730 rpm,  wyczysc krokowy , ewentualnie obroty wyreguluj srubka  w przepustnicy,  wyczysciles  korektor dolotowy razem z listwa  podcisnien? Sprawdź czy niema gdzieś nieszczelnosci , mi kiedyś obroty się poprawiły praca silnika jak tydzień płuklalem układ chłodzenia wodą destylowana
    Krokowy czyściłem, listwę podciśnień także. Kolektora nie ściągałem.
    Gdzie znajduje się owa śrubka w przepustnicy?

  2. Witajcie po dłuższej przerwie. Dalej walczę z problemem. Postanowiłem kupić interface Op-coma. Zrobiłem film parametrów na odpalonym silniku. Silnik jest rozgrzany i pracuje na benzynie.

    Pierwszy film, obroty 2 tys:

     

    Drugi film, wolne obroty:

     

    Czy na podstawie tych parametrów można wywnioskować co powoduje nierówną pracę? Program posiada jeszcze opcję testów, jednakże nie potrafiłem wykonać żadnego. Może ktoś podpowiedzieć jak je wykonać?

    5ea17eef762ea0d0.jpg

    f6b81de2e3f5a65f.jpg

     

     


  3. Ale sonda lambda jedna i obroty jakieś wysokie.
    Cewkę też na 4 cylindrach tylko masz?
    Coś nie halo z tymi pomiarami.
    Jak błędów nie masz to szukaj gdzieś lewego powietrza.
    Ps. rozumiem, że jak dodasz gazu to lepiej pracuje tzn równiej?
    Czyli o kant du*y rozbić tego jego kompa. Na ostatnich zdjęciach dawałem trochę gazu. Od 1 tys obrotów do końca pracuje prawidłowo. Tylko na wolnych nim telepie.

  4. Dlaczego pomiary robiłeś dla 2.0?
    W ogóle jak udało się je zrobić skoro masz zupełnie inny sterownik?
    Wybierałem wersje silnikową 3.0, nie wiem dlaczego tak pokazało. Z resztą w parametrach komputer pokazał silnik 6 cylindrowy.

  5. 15 godzin temu, WOY napisał:

    Czasem inteligent gazownik w dziwny sposób się wpina w instalację, żeby ominąć sondy i najczęściej wtedy pojawiają się błędy.
    PS. sondy tylko zamieniałeś miejscami czy miałeś jakąś na podmiankę (używkę czy nową?) 

    Jedną nową i drugą z mojego auta, niby sprawną.


  6. Dalej nierówno pracuje i na dodatek doszły kolejne błędy, także o sondzie lambda. A więc teraz mam błędy:
    38 lambda 1 za niskie napięcie
    89 lambda 2 otwarty obwód
    98 lambda 2 za niskie napięcie

    Padła kolejna lambda? Gdzie szukać początku wiązki lambd wychodzących z silnika?


  7. Podmieniłem sondy. Po 20 km przejechanych na benzynie jak na razie nie wywala błędów. Jednakże problem nierównej pracy na wolnych obrotach pozostał dalej. Sprawdziłem dzisiaj dolot i jest szczelny.

    Następny krok to będzie uszczelnienie pokryw zaworów gdyż w świecach jest trochę oleju. Patrzyłem ceny aluminiowych pokryw to muszę przyznać, że są trochę zaporowe. Czy uszczelnienie obecnych plastikowych ma jakiś sens?


  8. Byłem dzisiaj na komputerze Bosch. Mechanik skasował mi wszystkie błędy. Po wyjechaniu z warsztatu kontrolka check engine znowu się zapaliła. Zajechałem pod garaż i zczytałem błędy przez spinacz. Wyskoczył jeden błąd, 89 sonda lambda 2 otwarty obwód. Lambda nr 2 to ta po stronie pasażera?


  9. Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać
    No to masz pewność, że kompresja ok
    Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika.
    Jak czyściłem egr i krokowy to starałem się nie zalewać elektroniki, a jedynie elementy mechaniczne. Warto bawić się w nowe zamienniki czy tylko nowe oryginały bądź też używki?

  10. Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej.
    I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację
    Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy.
    Nafta i jedziesz z koksem
    Sprawdź te rzeczy i daj znać.
    Krokowy, egr i nawet przepływkę czyściłem. Po czyszczeniu każdego czujnika sprawdzałem pracę silnika. Nie było poprawy.
    Nawet ciśnienie na cylindrach sprawdzałem i było po 12-13 barów.

  11. nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V
    zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL
    Gdzie tych mas szukać?
    Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?

  12. to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko
    Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego.

  13. 13,5V to jeszcze nie tragedia
    Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.

    Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.