Skocz do zawartości

martyman

Members
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutral

O martyman

  • Tytuł
    Początkujący
  • Urodziny 29.12.1983

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    mazowieckie
  • Miasto
    Ząbki
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.2 DTI
  • Typ nadwozia
    Kombi
  • Inne Auto
    Astra F Classic 1.4

Ostatnie wizyty

58 wyświetleń profilu
  1. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Znalazłem dowód oszustwa (przebieg pojazdu). Wystosuję do człowieka pismo, w którym wniosę o odstąpienie od umowy i zwrot kosztów napraw (za rzeczy, które miały być sprawne). Jeśli nic nie ugram, to sprawa skończy się na 100% w sądzie. Nie daruję. Sąd napsuje mi krwi, ale ja napsuję krwi sprzedawcy. O szczegółach napiszę później. Póki co zbieram całą dokumentację i biorę się za działanie.
  2. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Żałuję, że zaraz po kupnie nie zmierzył em ciśnienia oleju. Wyszłoby pewnie jak na dłoni, że silnik to trup i mógłbym iść do sądu. A po 3 miesiącach to nie wiem, czy jest o co walczyć. W każdym razie porządnie się "zdenerwowałem". Wczoraj spokojniej do tego podchodziłem. A dziś mnie szlag trafia.
  3. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Na szczęście mam jeszcze Astrę z 2001 roku. Już miałem go sprzedawać. Poczekam z tym 😉 generalnie ten samochód jest niezniszczalny. Całkowicie bezawaryjny, chociaż w rodzinie jest już od 8 lat. Bardzo chętnie sam bym rozebral silnik Omegi, ale problem w tym, że chwilowo nie mam gdzie i mam teraz tyle rzeczy na głowie, że najtrudniej byłoby czas znaleźć.
  4. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Skit, dzięki za namiary. Myślę, że rozejrzę się za drugim silnikiem. Ja też zawsze liczę się z ryzykiem przy kupnie samochodu, ale jakoś tak wyszło, że tylko przy Omegach miałem takiego pecha 😀 No cóż, plus jest taki, że jak się już zepsuje wszystko co możliwe, to czeka mnie jazda bezawaryjną Omegą przez wiele lat 😁
  5. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Też mi się wydaje, że drogo. Facet powiedział, że koszt części i regeneracji wału to ok. 2500 zł. Kolejne 2500 za robociznę. Wyjecie silnika, jego rozbiórka (twierdzi, że konieczne jest zdjęcie głowicy w celu zdjęcia łańcucha rozrządu), wymiana części, złożenie wszystkiego i założenie silnika. Samochód kupiłem ponad 3 miesiące temu. Gdyby to się stało wcześniej, to pewnie miałbym szansę na zwrot pieniędzy. A po takim czasie i 7000 km myślę, że byłoby ciężko wygrać sprawę w sądzie przy 16 letnim samochodzie. Coś nie mam szczęścia do Omeg. 10 lat temu kupiłem piękną 14 letnią 2.5 td. Zaraz po kupnie okazało się, że pompa wtryskowa została odpowiednio przygotowana do sprzedaży, by ukryć jej koniec. Po miesiącu skończyło mi się sprzęgło. I wyszło jeszcze kilka innych mankamentów. Aktualna byłaby wręcz idealna, gdyby nie silnik, który się skończył. Życie nauczyło mnie tylko tego, że prawie każdy sprzedawca samochodu to oszust. W następnym potencjalnym nabytku zacznę od pomiaru ciśnienia sprężania i oleju. Jeśli sprzedawca się nie zgodzi to do widzenia.
  6. martyman

    Silnik Y22DTH

    Kupię silnik Y22DTH. Najlepiej z niskim przebiegiem (o ile taki istnieje). A gdyby był w aucie z możliwością uruchomienia, to już bajka. W takim wypadku oczywiście nawet nie pomyślę o zakupie bez pomiaru ciśnienia oleju 😉
  7. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Dźwięk się mocno nasilił, jest słyszalny cały czas, niezależnie od temperatury, obrotów i obciążenia. Tłucze ostro. Podjechałem po pracy do mechanika, potwierdził wizję uszkodzonej panewki. Za wyjęcie wału korbowego, jego regenerację, wymianę panewek i robociznę (wyjęcie silnika, podobno konieczne zdjęcie głowicy, itd.) zaproponował ~5000 zł. Pozostaje mi wstawienie drugiego silnika. Koszt robocizny to 1200 zł + koszt silnika (inny goły silnik też pewnie będzie wielką loterią...). Czyli wydatek co najmniej 2000 zł. Czy to przypadek, że silnik szlag trafił 7000 km po zakupie? Zaczynam wątpić. Okazuje się, że na każde oględziny samochodu trzeba jechać z miernikiem ciśnienia oleju i oględziny zaczynać od pomiaru ciśnienia oleju.
  8. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Dźwięk dobiega z dołu silnika (nagranie z komory silnika). Chyba nie ma nad czym się zastanawiać 😔 20180911_161939.mp4
  9. Czy ten odgłos to zniszczone panewki, czy może można się jeszcze łudzić, że to coś innego? Pierwsze podejrzane odgłosy pojawiły się chyba tydzień temu, ale były tak delikatne, że byłem przekonany, że sobie wmawiam. Wczoraj się nasiliło. Słychać to dopiero po rozgrzaniu silnika. Najbardziej w zakresie 2000 - 3000 obr/min. Zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Kontrolka ciśnienia oleju zachowuje się całkowicie prawidłowo. Obawiam się, że czas na wymianę panewek i szlif wału korbowego. Albo szukanie drugiego (niepewnego) silnika. 😔 20180911_081840.mp4
  10. martyman

    Diagnostyka komputerowa Warszawa

    Podjedź do Ząbek to podepniemy Opel Scanner z laptopem i sprawdzisz wszystko co chcesz.
  11. martyman

    Kalendarz 2019r.

  12. martyman

    Znalazłem odpięte wtyczki - za co odpowiadają?

    Wiem, że ja mam inny silnik, ale u mnie w tym samym miejscu też jest jedna wolna dwupinowa wtyczka. Może więc istnieje jakaś analogia?
  13. martyman

    Problem z kontrolką silnika i brakiem mocy w 2.2 DTI

    Dziś byłem na badaniu technicznym. Samochód został sprawdzony bardzo dokładnie, włącznie z pełną analizą spalin. Spaliny w normie Mimo wyłączonej recyrkulacji.
  14. martyman

    Problem z kontrolką silnika i brakiem mocy w 2.2 DTI

    Co to jest ZKP?
  15. martyman

    Problem z kontrolką silnika i brakiem mocy w 2.2 DTI

    Tak, człowiek, który opisał to rozwiązanie twierdzi, że stosował to w zafirze. Działa ponoć w 2.0 dti i 2.2 dti. Wszystko jest opisane tutaj: http://forum.omegaklub.eu/topic/93703-usunięcie-egr-w-22dti/ Ja musiałem zastosować wersję z dwiema diodami. Generalnie odłączasz podciśnienie wejściowe (ze złącza VAC) z elektrozaworu od EGR i zaślepiasz. W ten sposób zawór EGR pozostaje cały czas zamknięty. Żeby oszukać komputer trzeba zmanipulować sygnał przepływomierza. Stosuje się więc prosty układ opisany w tamtym forum. Oczywiście każdy stosuje to na własną odpowiedzialność Nie jestem autorem układu.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.