Skocz do zawartości

martyman

Members
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutral

O martyman

  • Tytuł
    Początkujący
  • Urodziny 29.12.1983

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    mazowieckie
  • Miasto
    Ząbki
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.2 DTI
  • Typ nadwozia
    Kombi
  • Inne Auto
    Astra F Classic 1.4

Ostatnie wizyty

91 wyświetleń profilu
  1. martyman

    Czy zarząd forum żyje?

    Dzięx :)
  2. martyman

    Czy zarząd forum żyje?

    Na początku cierpliwie czekałem, a potem po prostu o tym zapomniałem. Maila wysyłam w prywatnej wiadomości.
  3. Cześć. Tytułowe pytanie stawiam na poważnie, ponieważ 29 sierpnia zapragnąłem zostać klubowiczem ☺ Wysłałem więc maila ze zgłoszeniem, przelałem składkę, a do dzisiaj jestem zwykłym "member". O pakiecie startowym nawet nie wspomnę 😉 Nie wiem nawet, czy ktoś przeczytał mojego maila.
  4. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Witam po dłuższej przerwie. Ponieważ miałem czym jeździć, a w ostatnich miesiącach nie miałem kompletnie na nic czasu, to sprawa pisma do sprzedawcy była tak długo odkładana, aż w końcu postanowiłem dać sobie z tym spokój. Okazuje się, że polecona na forum osoba może zaoferować sprawny silnik za rozsądną cenę, a znajomy mechanik również za bardzo rozsądną cenę oferuje mi usługę wymiany silnika. Jest tylko taki problem, który nie daje mi spokoju. Znalezienie silnika wysokoprężnego do Omegi z przebiegiem poniżej 250000 km to raczej jak szukanie igły w stogu siana. Można taki silnik z równie dużym przebiegiem zamontować i jedynie mieć nadzieję, że trochę pojeździ. Przewertowałem chyba wszystkie fora internetowe i ludzie piszą, że silnik Y22DTR z Vectry da się bez problemu założyć do Omegi. Czy ktoś z was może zapewnić mnie, że taki silnik rzeczywiście będzie pasował bez problemu? Moje wątpliwości wynikają z faktu, że pewien mechanik powiedział mi, że nie da się założyć do Omegi innego silnika niż Y22DTH, ponieważ w Y22DTR mogą być drobne różnice, np. w mocowaniu osprzętu lub w mocowaniu silnika do nadwozia. Vectra z tym silnikiem była produkowana chyba do 2005 roku i wygląda na to, że łatwiej jest dostać silnik z trochę niższym przebiegiem. Zapewne ktoś z was napisze, że wystarczy znaleźć rozbitka ze sprawnym silnikiem i zmierzyć ciśnienie oleju. Problem w tym, że ciśnienie zapewne będzie perfekcyjne do czasu wymiany oleju... Sprzedawca zapewne bardzo postara się o odpowiednio gęsty olej. Wiem, że przy kilkunastoletnim silniku to zawsze będzie loteria, ale nie chciałbym znowu przeżyć sytuacji, w której cudownie działający silnik nagle po paru miesiącach okazuje się złomem. W związku z tym szukam inspiracji, czy mogę jakoś zmaksymalizować szansę na naprawdę dobry silnik?
  5. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Znalazłem dowód oszustwa (przebieg pojazdu). Wystosuję do człowieka pismo, w którym wniosę o odstąpienie od umowy i zwrot kosztów napraw (za rzeczy, które miały być sprawne). Jeśli nic nie ugram, to sprawa skończy się na 100% w sądzie. Nie daruję. Sąd napsuje mi krwi, ale ja napsuję krwi sprzedawcy. O szczegółach napiszę później. Póki co zbieram całą dokumentację i biorę się za działanie.
  6. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Żałuję, że zaraz po kupnie nie zmierzył em ciśnienia oleju. Wyszłoby pewnie jak na dłoni, że silnik to trup i mógłbym iść do sądu. A po 3 miesiącach to nie wiem, czy jest o co walczyć. W każdym razie porządnie się "zdenerwowałem". Wczoraj spokojniej do tego podchodziłem. A dziś mnie szlag trafia.
  7. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Na szczęście mam jeszcze Astrę z 2001 roku. Już miałem go sprzedawać. Poczekam z tym 😉 generalnie ten samochód jest niezniszczalny. Całkowicie bezawaryjny, chociaż w rodzinie jest już od 8 lat. Bardzo chętnie sam bym rozebral silnik Omegi, ale problem w tym, że chwilowo nie mam gdzie i mam teraz tyle rzeczy na głowie, że najtrudniej byłoby czas znaleźć.
  8. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Skit, dzięki za namiary. Myślę, że rozejrzę się za drugim silnikiem. Ja też zawsze liczę się z ryzykiem przy kupnie samochodu, ale jakoś tak wyszło, że tylko przy Omegach miałem takiego pecha 😀 No cóż, plus jest taki, że jak się już zepsuje wszystko co możliwe, to czeka mnie jazda bezawaryjną Omegą przez wiele lat 😁
  9. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Też mi się wydaje, że drogo. Facet powiedział, że koszt części i regeneracji wału to ok. 2500 zł. Kolejne 2500 za robociznę. Wyjecie silnika, jego rozbiórka (twierdzi, że konieczne jest zdjęcie głowicy w celu zdjęcia łańcucha rozrządu), wymiana części, złożenie wszystkiego i założenie silnika. Samochód kupiłem ponad 3 miesiące temu. Gdyby to się stało wcześniej, to pewnie miałbym szansę na zwrot pieniędzy. A po takim czasie i 7000 km myślę, że byłoby ciężko wygrać sprawę w sądzie przy 16 letnim samochodzie. Coś nie mam szczęścia do Omeg. 10 lat temu kupiłem piękną 14 letnią 2.5 td. Zaraz po kupnie okazało się, że pompa wtryskowa została odpowiednio przygotowana do sprzedaży, by ukryć jej koniec. Po miesiącu skończyło mi się sprzęgło. I wyszło jeszcze kilka innych mankamentów. Aktualna byłaby wręcz idealna, gdyby nie silnik, który się skończył. Życie nauczyło mnie tylko tego, że prawie każdy sprzedawca samochodu to oszust. W następnym potencjalnym nabytku zacznę od pomiaru ciśnienia sprężania i oleju. Jeśli sprzedawca się nie zgodzi to do widzenia.
  10. martyman

    Silnik Y22DTH

    Kupię silnik Y22DTH. Najlepiej z niskim przebiegiem (o ile taki istnieje). A gdyby był w aucie z możliwością uruchomienia, to już bajka. W takim wypadku oczywiście nawet nie pomyślę o zakupie bez pomiaru ciśnienia oleju 😉
  11. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Dźwięk się mocno nasilił, jest słyszalny cały czas, niezależnie od temperatury, obrotów i obciążenia. Tłucze ostro. Podjechałem po pracy do mechanika, potwierdził wizję uszkodzonej panewki. Za wyjęcie wału korbowego, jego regenerację, wymianę panewek i robociznę (wyjęcie silnika, podobno konieczne zdjęcie głowicy, itd.) zaproponował ~5000 zł. Pozostaje mi wstawienie drugiego silnika. Koszt robocizny to 1200 zł + koszt silnika (inny goły silnik też pewnie będzie wielką loterią...). Czyli wydatek co najmniej 2000 zł. Czy to przypadek, że silnik szlag trafił 7000 km po zakupie? Zaczynam wątpić. Okazuje się, że na każde oględziny samochodu trzeba jechać z miernikiem ciśnienia oleju i oględziny zaczynać od pomiaru ciśnienia oleju.
  12. martyman

    Czy to odgłos zniszczonych panewek?

    Dźwięk dobiega z dołu silnika (nagranie z komory silnika). Chyba nie ma nad czym się zastanawiać 😔 20180911_161939.mp4
  13. Czy ten odgłos to zniszczone panewki, czy może można się jeszcze łudzić, że to coś innego? Pierwsze podejrzane odgłosy pojawiły się chyba tydzień temu, ale były tak delikatne, że byłem przekonany, że sobie wmawiam. Wczoraj się nasiliło. Słychać to dopiero po rozgrzaniu silnika. Najbardziej w zakresie 2000 - 3000 obr/min. Zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Kontrolka ciśnienia oleju zachowuje się całkowicie prawidłowo. Obawiam się, że czas na wymianę panewek i szlif wału korbowego. Albo szukanie drugiego (niepewnego) silnika. 😔 20180911_081840.mp4
  14. martyman

    Diagnostyka komputerowa Warszawa

    Podjedź do Ząbek to podepniemy Opel Scanner z laptopem i sprawdzisz wszystko co chcesz.
  15. martyman

    Kalendarz 2019r.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.