Jump to content
  • advertisement_alt
  • psczelaszkov

    Members
    • Content Count

      24
    • Joined

    • Last visited

    Community Reputation

    39 Excellent

    About psczelaszkov

    • Rank
      Początkujący

    Recent Profile Visitors

    35 profile views
    1. psczelaszkov

      Omega Michasia

      Pewnie cos podobnego co tutaj. https://dieselgiant.com/Mercedes flex disc failure.htm Z tym że tu było raczej bardziej konkretnie, bo airbaga wywaliło. Chyba że spadl wybierak i zahaczył o flansze. To mniejsze zło by było.
    2. psczelaszkov

      Omega A pszczelaszkov

      Mody to się zaczną pierw sprawy przymusowe, ciężko modzić jak się wszystko może rozlecieć. Wbrew pozorom sprawnych rąk ludziom brakuje w tych czasach
    3. psczelaszkov

      Omega A pszczelaszkov

      Przeniesienie tematu z omegaklub. Jest karawan to i sedesa czas wprowadzic dla zasady. Nie będę przepisywał tamtego tematu, tylko streszczenie i kontynuacja. Platynowy sedes '87 kupiony 30-08-2012. Zwykle C20NE,a od 2 lat po przekreceniu panewki -> C20NE po kapitalce z tłokami i korbami od XE(redtop) i plaskim zamachem. Zrzut zdjęć Po zakończeniu misji(rok wożenia du*y do szkoły) 2 lata jeździł z stukami na wale i sie spsuł, niewierze w bajki o samochodach bez wkładu, dlatego remont bez szukania innego egzemplarza. Drzwi niewytrzymaly młotka Tak wiem, za ostro krawedz przyszlifowałem. Miał być robiony do motorsportu z jakimiś c20letami ki innymi stworami, ale ilość Omeg tak spadła w dół, a c20lety same zajechane że postanowiłem jednak zrobić troche bardziej sportowe daily w oparciu o C20NE. Dlatego można spotkać tam takie relikty jak podwójne podłużnice z tyłu. Żeby sie hopce niezłamał. Śruby miały przechodzić pod jakies mocowanie klatki,a pod tym zabudowaniem jest jeszcze ori podłużnica, albo to co z niej zostało. Kierownica w nowej Napie i nowy materiał na podsuficie. Jeździ, ale po 7kkm od kapitalki silnika czas na drugi turnus napraw i przegląd. Pierw posypała się tulejka dystansowa(różnica miedzy kołem płaskim a garnkowym). Wracalem bez docisku na 3jce z miasta Posypalo sie aluminiowe prowadzenie którego resztki znalazłem w docisku. Stalowa tulejka staneła pod ukos, poprawilem to dospawując kawałek rurki, jedno dobre że dość dobry materiał odlewu korpusu i da się to spawać. Dałem tulejke z iglidurem, dopiero po zamontowaniu mnie oswieciło że niema tu luzu roboczego i to sie kręci cały czas. No nic sie zatrze to zrobie to jeszcze inaczej. Przynajmniej wymieniłem simeringi w skrzyni i umyłem. Korzystając z tego że dziad i tak jest uziemiony kupiłem jakąs instalacje 10 letnia z Stagiem 300-ISA2 i wywaliłem 2giego gena. Nie powiem że niebyło fajnie kręcic bez odcięcia c20ne do 8K rpm(miesiac mi zajeło zrozumienie że mając koło pasowe od 20xe mam inaczej znaki i jeździłem z rozrządem przestawionym o 3 ząbki, dopiero od 4k rpm sie zbieral i leciał pod 8 ), ale starczy tego tym bardziej że parownik juz miał swoje humory i zwężka w postaci miksera też mi się nie widzi. Wpustki dałem chyba tradycyjnie na zgrubieniu za wtryskami PB i zeszlifowałem żeby niewprowadzały turbulencji. Wtryski na listwie(14cm przewodu) Valteki 34 Jest na styk niczym w Citroenie. Wtryski PB obrocilem wtyczkami do tyłu tak że cała wiązka odcinająca je jest schowana i do przodu wystają tylko wtyczki pod ori wtyczki z ECU Za to wiązka z stagiem ma dużo przestrzeni, dałem ją pod przepływke. Jeszcze sie urwała czujka od temp gazu... Ale miałem jakis termistor w szufladzie to pobawiłem się w dentyste. Leczenie kanałowe z zupą epoksydową Działa więc niema co drążyć dalej. Poprawiłem offset przepustnicy po jakims helmucie, albo po prostu ktos nie do pary dobrał. Dyfer się też popłakał z wałka atakujacego rzeka okresowa wypłyneła. Ale zamiast naprawić kupiłem inny dyfer. Ma krzyż św szpera I przełożenie 4.22 Nie sądziłem że w tych czasach uchwyce szpere <500pln z wysyłką. Problem tylko taki że jest od B FL'a 2.2 Początkowo chciałem przełożyc bebechy do jakieś dużej głowy z A, ale po 2h młotkowania szklanek i ich segerow. I wizji że będe musiał wszystko regulować, a w ASO zestawów już nie mają(dzwoniłem z ciekawości) postanowiłem tylko wymyć w ropie wszystko, zmienić simmeringi i złożyć spowrotem. Jakby ktoś szukał to instrukcja składania jak i wszystkie wymiary są w "sam naprawiam Omega A". Luz międzyzębny wyszedł 0.15 więc książkowo, a bałem się ze po oczyszczeniu segerów z rdzy mi pojedzie w bok. Atakujący też dokręciłem na ~50N*cm. Ale trzeba to jeszcze jakoś zamontować, miałem troche złomu i wizje to stworzyłem inne mocowanie. Tu też do ogarnięcia było Musze machnąc sobie jakis cnc plazme bo to cięcie diaxem z szablonów to nie robota. Wyszedł mi ciut za nisko i wadzi o ori wydech półosią, ale masa jest niżej . No i wracając do półosi wtykałem wszystko co miałem. Niemogłem znaleźć nic co było by krótkie i miało wypusty pod mały przegub na zewnatrz. Najbliżej byly moje stare pół osie z dużymi przegubami wewnętrznymi z B 2.0. Ale to nadal za dużo o 1.5cm. Musiałem zrobić coś czego chciałem uniknąc, skrócić całe pół osie od B 2.0 Spawałem na 2x, tigiem bez dodatkowego materiału i na to magiem wypełnienie, nie wiem czemu nie odrazu tigiem, ale tak mi się wkręciło i tak zrobiłem. Szpera już ma tarczki lekko wyjechane, brak napięcia wstepnego i zapina tylko na rampach(na podnosniku kreci 1 kolo, ale test asfalt-piach przechodzi). Do 120km/h nic nie bije, dalej niepróbowałem bo przygotowuje pod lakierowanie i szyba jest luzna . Wiem tylko ze podcieka na atakującym mimo nowego simera, bruzdy jednak do napawania. Improvise, Adapt, Overcome Na ten moment kończe ustawianie elementów przed lakierowaniem, drzwi jednak musiałem wyciąc bo za bardzo przesuniete. Jak to jest że w ładzie potrafili zrobic na śrubach zawiasy a tu musieli spawac? Dosłownie 3mm, a ile roboty. Było: Jest: Te słupki B i tak wołają "wymień mnie" obydwa minimalnie przetrącone z tym że po prawo ktoś spasował już. Jeszcze drzwi kierowcy by musiały isc 2mm w góre, ale to może mi sie uda na podkładce. To zostało to nadkole za tymi drzwami, bo jakis artysta zamiast wyciągnąc to zakrył 3cm szpachlem, błotniki względem lamp, tylna klapa i gdzies leci woda przy szybie tylnej, w której i tak puścił klej na dole i do wycięcia jest. No i reklamacja lub cokolwiek głowicy. Mokry dolot na 2jce, ale to na deser. Niestety, bajzel w papierach, niezgodność tabliczki i literówka w Vinie, musiałem pozbyć sie czarnuchów. Ostatnie foto na czarnych I w czerwone Zostały żółte, ale one wyglądaja paskudnie więc ich nie będzie Ciśnie jak trzeba, na zakrętach nie płuży, o taką omege walczyłem Aczkolwiek i tak trzeba coś tam dmuchnąć w dolot. Opony wszędzie to 205/50/R16, przód to nowe Falken ziex310 i z tyłu już plastiki 8 letnie Yokohama Advan A11 szerszych mu nietrzeba, a profil idealnie mi pasuje. Napewno o czymś zapomniałem, przy nawale tylu konkretów zapominam o duperelach które robiłem. Wystarczy tego na jeden post.
    4. psczelaszkov

      Zapomniany karawan modelu A

      I co ja zrobie z 8mioma felgami :D Na ta chwile niech bedzie jak jest
    5. psczelaszkov

      Zapomniany karawan modelu A

      Małe zakupy, odkupiłem felgi. Myślałem że były 4 ATS'y. Okazało się 3x AAG '90 i 1x ATS 88' Niby mała różnica ale jest, być może 4ta faktycznie wleciała w ściane i musiała byc wymieniona. W każdym razie wszystkie nadają się do piaskowania. Rozgrzewka w cadzie. Nie zauważyłem brakującej spinki przewodów i kolejny mi pękł. Może teraz będzie ok, zobaczymy ile HIPS jest wart Niebęde szukał po szrotach jak koszt wydruku to 20 groszy.
    6. psczelaszkov

      Babcia Omega A

      @Omega Star No od 3000 Ten od którego kupywałem graty tak długo jeździl ze nadkole odpadlo razem z nakładką i mam wybrakowany bodykit Omegi 3000 o tą właśnie listwe, a mam nawet te smieszne dokładki na błotniki z przodu co robią za przedłużenie zderzaka. Dwa + jeden na odbitke jakbym pogubil. @OMEGATOR Weż mi "lampów" nie pokazuj. Porobili tych wersji odbłyśnikow i kloszy, ze kazdy zakup jednej lampy u mnie kończy sie jednym reflektorem dodatkowym i 2 kloszami Raz jak zobaczyłem nówke z dalekosięznymi to mi gościu przysłał lampe od meganki z napisanym flamastrem na szkle "Omega". Od wtedy jestem chory jak widze omegowe klosze.
    7. psczelaszkov

      Babcia Omega A

      Ja caly czas szukam nakladki lewego nadkola bo mi brakuje
    8. psczelaszkov

      Zapomniany karawan modelu A

      Wstawiłem jakis uniwersalny, a zagłówków niemoge wymacać, być może musze życ bez. Coś 2,3 i R ciezko wchodza, jakby synchronizatory siadaly. Ciężej niż w sedesie w którym wydawało mi się że skrzynia wiecej była przełączana(bardziej zużyte prowadzenia miedzy wajchą a skrzynią). Myślałem że mało oleju, ale skrzynia sucha i olej wypływa przy odkręceniu wlewu, więc pewnie mechanicznie siada. Niema jakiś motudokturów żeby umilić jej umieranie? Jakiś pradawny instrument znalazłem. To by wyjaśniało dzwięk a'la tamburyno przy wyprzedzaniu, być może takie było jego zadanie, bo w aucie brakuje dobrego audio. Oczywiście ori poducha od skrzyni musi być. Podpory wału już niema praktycznie. Ale korzystając że była na wyżynach zrobiłem taktyczne pozimowe rozeznanie blacharskie.(Czemu niema tego wpisanego w instrukcje serwisowe?). Harakiri na ścianie grodziowej ma sie ok. Prawie jak karkonosze. Nieśmiało sie ruda wychyla, ale i tak będe czyścił przed konserwacją. Podłużnica też dostala lekkiego strzała i nawet jest jakieś pęknięcie. Wypadało by to chyba nawiercić i tigiem zamknąc. W środku jest ok, myślałem że będzie gorzej Druga jest ok Wzmocnienia też jeszcze żyją Prawy rant przy nogach pasażera jest 50/50 Lewy da rade chyba Lewa podłużnica tył w słynnym miejscu dla tego modelu jeszcze żyje Prawa troche mniej, ale w środku jest jeszcze lakier Przy wymianie poduch belki można ogarnąc dla zabawy. Sprężyny raczej sie nigdzie niewybierają. Lewe nadkole lekko leci od środka Prawe troche mniej. No i za nadkolami pod zderzakiem jest kupsko Z drugiej podobnie, ale nic strasznego. W sumie chyba bije niektóre B pod względem blacharskim, niema co się spieszyć, można pierw zrobić elektryke i wyprac środek Po tym widlakowaniu jest troche wgniotek na podłodze.
    9. psczelaszkov

      szukam blacharza

      To juz musi blacharz powiedziec, ale jak niemasz co robic z dawca to wywal go na bok i wytnij fartuch nad podluznica, a w podlodze rozwierc zgrzewy zeby wyciagnac ja cala i niech zleceniobiorca mysli. Jeszcze mlotkow online niewymyslili zebym to opukal ;d Bo ona z boku chyba byla ok, tylko od spodu kupa?
    10. psczelaszkov

      szukam blacharza

      A ja wiem dokad masz zgnite? Niewiem czy nie lepiej rozwiercac na zgrzewach zamiast ciac, bo jak to potem spawac tak zeby byla elastycznosc przy zderzeniu. A blacharz ci nie powiedzial gdzie chce spawac? A jak masz ciac to tnij tak zeby spawane nie bylo w tym miejscu gdzie masz pogiete na obrazku, co mam ci wiecej pisac .
    11. psczelaszkov

      szukam blacharza

      Podłużnica się ciągnie do tyłka kierowcy, ale watpie ze chodzi o taka cala. Pewnie cos w takim stylu https://www.opel-classicparts.de/laengstraeger-45442.html
    12. psczelaszkov

      Znikający płyn z chłodnicy OMEGA

      Dziadek do dzis wspomina jak jechal Jelczem w trase z kartonem musztardy do tamowania wyciekow.
    13. psczelaszkov

      Lożyskowana tuleja wspornika drążka kierowniczego

      Ciekawe jak wyjdzie, ja osobiscie spróbował bym dopasowac cos z igliduru, jak to: https://www.igus.pl/product/5 . Z tym ze w omedze A na R16 ta tuleja jest prawie wieczna, wiec niechce mi się szukać wymiarów Z drugiej strony ostatnio wydawało mi się że w pewnych położeniach mam tam luzy. Zobaczy się
    14. psczelaszkov

      Zapomniany karawan modelu A

      Coś mi ropą zaleciało i na 3 gary wskoczył, otwieram a tu niespodziewajka. VID_20190424_142131.mp4 Nie wiem skąd jest ten przewód ale jako jedyny jest caly skorodowany. Wyciągneli może z jakiegoś traktora czy innego ustrojstwa. Musze coś na dniach wymyślić. Za mocno go przegoniłem i presji nie wytrzymał biedny. A to dopiero początek.
    15. psczelaszkov

      Babcia Omega A

      Zaloże się że przesuniecie masy wyglada o niebo lepiej w v6 niz r6 Te wszystkie tuningowane c30se jezdza tak samo. Najpierw nadsterownosc bo ogień na kołach, a potem na zakrecie płuży bo ten dziad waży tyle co słoń.
    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.