Skocz do zawartości
Gregorz

Świece zaplonowe przy LPG 3.2v6

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Dlugi czas zastanawiam sie jakie w koncu swiece zostawić. Irydowe na 1 elektrodzie przerwa 0.9 - takie mam wrzucone juz jakis czas. Świece 4elektrodowe dedykowane do silnika tez mialem. Wg mnie i innych 4 elektrody zostaly wymyslone w celu wydluzenia przegladów i nic wiecej bo przeskok iskry i tak wystepuje tylko na jednej z elektrod. Druga sprawa to odstep elektrod seriyjny Bosch produkuje świece z odstepem 1.35 a wiec czy nie za duzo przy LPG?

 

Moze ktos cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem takie opinie, że świece 1 elektrodowe zabijają cewki w tych silnikach. Ile w tym prawdy, nei wiem:) @barteklodz ? Ja zakładam od zawsze do sievbie takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.0 - 2 elektrodowe, do 3.2 - 4 elektrodowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie wiem dlaczego panuje takie przekonanie ze beda sie cewki zmazyc skoro i tak iskra jest jedna, wybiera sobie tylko elektrody. Dodatkowo zmniejszajac odstep na swiecy w celu lepszego przeskoku iskry przy lpg ktory stawia wiekszy opór niz benzyna - cewka ma jakby lżej. Moge sie tez mylić

 

moda sobie zrób 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przed chwilą moda takiego, że wkręciłem

 

takie jak zaleca producent:) Czyli do 3.2  - 4 elektrodowe

 

 

 

i będę jeździł na benzie yebac biede :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro wkleję foto cewki która jeździła na jednej elektrodzie jakieś 3 tys km :)

oszczędności wyszły x2 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

 

Wg mnie lepsza będzie świeca jednoelektordowa. Będzie na niej mocniejsza iskra.

 

Bardzo mnie interesuje teoria, a właściwie jej założenia, wg której ma cierpieć na tym cewka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi) już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja 3.0 na gazie jezdzi (u mnie 1/3 czasu stoi)  już 10 lat, ponad 120 000 km, w rękach kolegi i moich 6lat i my cewki nie zmienialiśmy a poprzedni właściciel raczej też nie bo cewka wygląda na oryginał, obecnie jest bardzo popękana obudowa ale do końca paliła mi na wszystkie gary. Świece całyczas dedykowane, w innych autach też miałem i mam świece dedykowane i w astrze F 80 000 bez awarii cewki a stilo ma 60000 i padły 2 pojedyncze sagema (one i tak padaki) A w benzynowym kanggoo 1.2 16V oryginalna cewka wytrzymała tylko 120000 od nowosci auta

 

W Renówkach cewki padają bardzo często, i to parami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając oszczędności iryda droższa od seryjnej...w tym zakresie nie ma sensu. Czakamy na foto cewki @barteklodz :wink:

 

https://naforum.zapodaj.net/11487a22025c.jpg.html

 

https://naforum.zapodaj.net/7f27b0d50682.jpg.html

 

Co nie tak z tą cewką, bo nie wiem na czym się skupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

 

Po 3 tys km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece nie powodują korozji ewentualnie mogły cewki spuchnąć/obudowa popękać, ale nie widać tego na zdj.

 

Właśnie czegoś takiego tam szukałem. Ale na rdzę bym nie wpadł? :D

 

To jest ślad po ktorym iskra skakała, korozja to tylko skutek uboczny, nie ma wpływu na pracę cewki, wieczorem wstawię zdjęcia cewki z 3.0 która działała idealnie czego nie można powiedzieć o jej wyglądzie

 

Ale dalej nie widzę związku między stosowaniem jednoelektrodowej świecy i padającej cewki. Nie mogła po prostu się zużyć?

 

Po 3 tys km?

 

Jak jest kiepskiej jakości, to może zrobić tylko tysiąc. Ja bym obstawiał, że miała kontakt z wilgocią i przez to ją szlag trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak już wspominałem:

 

Słyszałem takie opinie' date='[/quote']

 

Ile w tym prawdy ciul wie. Z racją jak z dupą każdy ma swoją :) Ja bym nie był jakimś strasznym radykałem w tym temacie. Zakładam u siebie takie jak zaleca producent bo nie lubię eksperymentów ala pomysłowy dobromir. Jeśli jakaś teoria nie jest sprawdzona i pewna to wole chyba tak jak Adam Opel przykazał :) Inna sprawa że jak ktoś jeździ na 1 elektrodowych i z praktyki wie że nic z cewkami się nie dzieje no to super :) Ja jeżdżę na 4 i mam to wytestowane wiec uważam że nie ma sensu kombinować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ta jeździła na 2 elektrodowych

o dziwo działała do samego końca

 

b2f828543a2e.jpg

 

ac50f8ca59a3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma wisieć nie utonie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szykuję się do zmiany świec w swoim 3.0. Posiadam instalację LPG.

Znalazłem na allegro oryginalne świece: https://allegro.pl/oe-opel-swieca-zaplonowa-omega-b-2-0-2-2-3-0-v6-i6817379014.html

Będzie to dobry wybór? Czy lepiej szukać coś z zamienników typu Bosch?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba 2 elektrody były w 3.0? GM ostatnio nie miałem czasu zamawiać więc kupiłem Bosch...wg katalogu.
I jak się sprawują u Ciebie te 4 elektrody Boscha w 3,2? Też je kupiłem z polecenia sprzedawcy i tak jakoś mam wrażenie że słabo. Muszę wsadzić na chwilę stare Gm i porównać

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A co zauważyłeś? U mnie raczej bez zmian

 

Edytowane przez Gregorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.