Skocz do zawartości
tomeczekg

Czujnik położenia przepustnicy TPS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam wiązkę od krótkiego dolotu a założony długi i trzeba było zamienić kabelki przy czujniku położenia przepustnicy. Popełniłem przy tym błąd i chyba zepsułem pierwszy czujnik. Zapoznałem się ze schematami i podłączyłem drugi czujnik od borówki, takie same objawy pokazuje odwrotnie no to zamieniłem pin 2 z 3 jak jest w jakiejś poradzie i całkiem źle pokazuje. No to kupiłem trzeci czujnik i już podłączyłem tak jak wszystkie schematy i filmiki youtube, no pewny byłem że dobrze a tu zonk, pokazuje odwrotnie, czyli jak tamte tj bez gazu 4.8V a pełny gaz 0,6V. 

Instalacja jest sprawna bo jak podłączam pod kostkę ten czujnik od krótkiego dolotu (przejściówke robie) pokazuje idealnie.

Co to jest do cholery?????????????

 

P.S.

Piny są od dołu numerowane 1 , 2 , 3. U mnie 1- masa, 2- 5V po zapłonie, 3 sygnał do ecu. Jeśli czujnik nie podłączony w pinie 3 jest 5.4V ale tak pewnie musi być skoro czujnik krótkiego dolotu działa.

Dodatkowo podłączając zasilacz telefonu 5V do pinu 1, 2 czujników nowszych w 3 pinie pokazuje odwrotnie a kiedy to zrobie w czujniku od krótkiego dolotu pokazuje w 3 pinie jak trzeba. Wszystko wskazuje na to, że mam dużego pecha i zepsułem pierwszy czujnik a kupiłem 2 zepsute czujniki, nie zauważyłem tego bo błedu nie pokazuje (napięcia ciągle w zakresie) i rozebrałem pół samochodu szukając przyczyny złej zmiany biegów przez automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem przy swapie a że nie miałem czasu na zabawę w tedy wziąłem przepustnice od krótkiego do długiego przekręciłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba nie miałeś dokładnie tego problemu tylko po prostu przełożyłeś przepustnice jeśli dobrze rozumiem, tak też można ale wolałem 3 kable przylutować bo przepustnice mam czyszczoną i nowe uszczelki.

To musi działać bo Ecu z wszystkich 3.0 są takie same i wiązki takie same, tylko parę wtyczek innych i ten nieszczęsny TPS inny bo w drugą stronę się przepustnica kręci. Mam 2 ECU jeden 95r drugi 2000 i wszystko tak samo działa. Automat mi działa dobrze tylko przy wciśnietym do połowy gazie, wtedy tak czy inaczej TPS pokazuje koło 3Volt i jedzie normalnie. Chyba że jest jakiś haczyk, może coś się przestawia w programie, może ktoś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.