Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam założone dystanse z przodu i z tyłu mam problem z osadzeniem felgi na kołnierzu dystansu >:(. Felga wchodzi lecz praktycznie się nie trzyma spada trzymają tylko śruby mimo ze dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały. Przy prędkości 80-110 wibruje kiera i przestaje i później znowu powraca. Pierścień centrujący może by coś pomógł? ¬¬ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, musisz zmierzyć średnicę dystansu i średnice w feldze i dobrać pierścienie centrujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Aros napisał:

Tak, musisz zmierzyć średnicę dystansu i średnice w feldze i dobrać pierścienie centrujące.

I nie polecam jeżdżenia bez nich bo można sobie lub komuś kuku zrobić :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie wspominając o wywalonych łożyskach i zawiasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu ‎11‎.‎04‎.‎2018 o 21:23, Mich1312 napisał:

Mam założone dystanse z przodu i z tyłu mam problem z osadzeniem felgi na kołnierzu dystansu >:(. Felga wchodzi lecz praktycznie się nie trzyma spada trzymają tylko śruby mimo ze dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały. Przy prędkości 80-110 wibruje kiera i przestaje i później znowu powraca. Pierścień centrujący może by coś pomógł? ¬¬ 

Chodzi Ci o to, że dystans ma za wąski otwór centrujący?
Czy o to, że dystans ma zupełnie inną średnicę otworu centrującego niż felga?
Moim zdaniem jeśli średnice otworów centrujących felgi i dystansów są takie same to nie powinno to powodować drgań. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xbsmario napisał:

Chodzi Ci o to, że dystans ma za wąski otwór centrujący?
Czy o to, że dystans ma zupełnie inną średnicę otworu centrującego niż felga?
Moim zdaniem jeśli średnice otworów centrujących felgi i dystansów są takie same to nie powinno to powodować drgań. 

 

W dniu 11.04.2018 o 21:23, Mich1312 napisał:

dystans ma kołnierz ale tak jak by za mały.

Tu jest wsio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby taak Skit.
Nie chcę wyjść na bardzo czepialskiego ale "za mały" może oznaczać zarówno "za wąski" co i "za krótki" :P
To budziło moje niejasności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn kołnierz dla mnie jest "za krótki" i felga z niego spada :D dopóki nie złapie srubami nie ma opcji by felga siadła :) 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest miejsce na pierścienie centrujące to można by zrobić takie bez fazowania (takie pod kąt prosty) żeby już od pierwszego milimetra trzymały felgę na piaście...ale to trzeba by pomierzyć, czy w ogóle się to opyla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Gregorz napisał:

Jeśli jest miejsce na pierścienie centrujące to można by zrobić takie bez fazowania (takie pod kąt prosty) żeby już od pierwszego milimetra trzymały felgę na piaście...ale to trzeba by pomierzyć, czy w ogóle się to opyla

Ale tylko wtedy gdy na dystansie nie ma promienia lub fazy przy tym rancie co ma trzymać ten pierścień. Trzeba by go też zebrać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może najpierw zmierz dystanse, felgi i potem pisz z wymiarami, skąd mamy wiedzieć jakie są, to jest podstawowy parametr żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bez tego możesz równie dobrze zadzwonić na horoskop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tazz napisał:

Ale tylko wtedy gdy na dystansie nie ma promienia lub fazy przy tym rancie co ma trzymać ten pierścień. Trzeba by go też zebrać :)

Wtedy moze być zbyć  mało mięsa żeby centrowanie swoją rolę spełniało jako tako... bez fot sie nie obędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dystans 53 a felga 60.1. Na allegro najmniejsze pierścienie na piaste są 54.1. Ujdzie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie :f:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku pierścienie pod zamówienie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta, TPI ma praktycznie wszystkie rozmiary jeśli chodzi pierścienie redukcyjne. Nie pamiętam skąd zamawiałem ale nie allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam, mam taki problem, kupiłem dystanse, 20mm przykręcane do piasty, niestety dopiero po zakupie zobaczyłem że dystanse mają tylko otwory nagwintowane pod śruby od kół, a nie jak zazwyczaj wprasowane tulejki stalowe z gwintem. Takie rozwiązanie nie za bardzo mi pasuje, jest niebezpieczne, czy ktoś ma może pomysł jak to naprawić? Szukałem takich tulejek do wprasowania ale nigdzie nie mogę znaleźćO.o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są ze zwykłego  aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał?

Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany.

 

Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? 

Edytowane przez lukaszxx1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są ze zwykłego  aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał?
Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany.
 
Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? 
Zrobię tak że kupie śruby dłuższe i zrobie przelot, wolę nie ryzykować urwania gwintu
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Boscorelli napisał:
Godzinę temu, lukaszxx1990 napisał:
Są ze zwykłego  aluminium te dystanse czy jakiś inny materiał?
Z tego co gdzieś kiedyś czytałem na necie chyba, jeśli będą skręcane odpowiednim momentem to nie powinno się nic dziać, problem robi się gdy ktoś koła skręca rurą... i gwint zerwany.
 
Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? 

Zrobię tak że kupie śruby dłuższe i zrobie przelot, wolę nie ryzykować urwania gwintu

Dobry pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lukaszxx1990 napisał:

Dobry pomysł

Najrozsądniejszy, osobiście mam dystanse z wywierconym i nagwintowanym otworem ale są stalowe, i śmiało mogę po 2 latach powiedzieć że rury i ponad 200nm są im nie straszne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było w ogóle opcji aby wkrecac w amelinium, myślałem jeszcze aby kupic nakretki z kolnierzem i wprasować
Teraz głupie pytanie, rozwiercać nagwintowane otwory w dystansie pod nowe śruby, czy poprosty wkręcić śrubę w dystans i pozniej w piastę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, lukaszxx1990 napisał:

Swoją drogą, nie jest tak że tuleje w dystansach są dopiero powyżej 25mm? 

Nie. Ja posiadam na aucie 20mm i 25mm z tulejami stalowymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Boscorelli napisał:

Teraz głupie pytanie, rozwiercać nagwintowane otwory w dystansie pod nowe śruby, czy poprosty wkręcić śrubę w dystans i pozniej w piastę?

Dobra, przemyślałem sprawę "na trzeźwo" :D i nie było pytania, trzeba rozwiercać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwierć rozwierć 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.