Jump to content
  • advertisement_alt
  • Yasió

    Problem z odpaleniem na zimnym: benzyma. Przerywa podczas jazdy: benzyna i gaz.

    Recommended Posts

    Hej Kochani!

    Czy na problem z odpaleniem zimnego silnika może mieć wpływ uszkodzona przepustnica? Co poranek odpala za około 5 razem. Jak zaskoczy buja okropnie a przy obrotach powyżej 1000 w miarę ładnie pracuje na jałowym. (Pierwsze kilka zgaśnięć nie reaguje na gaz.) Podczas jazdy ma moc i na ciepłym już nie ma problemu z odpaleniem lecz słychać i lekko czuć na pedale gazu takie delikatne przerywanie i przy odpuszczaniu wręcz też słuchać przerywanie odbiegające z komory silnika tak sądzę. Kilka dni doszło brak możliwości przełączenia na gaz, a kody z kompa gazu mówiły coś o wtryskach paliwa itp. Ale nie wykluczone według gazka uszkodzenie sterownika benzyny czy gazu i źle czyta i rozłącza. Przepustnica czysta, przepływomierz sprawny, świece nowe beru, filtr paliwa pół roku. JAKIEŚ DOŚWIADCZENIE?

    Znajomy słysząc mój problem pod blokiem sugeruje drugą sondę.

    Misio sprawdził pompę opcomem i słychać ją. W razie co mam druga na podmianę.

    Czujnika temperatury ecu jeszcze nie zmieniałem.

    20180414_102504.mp4

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Może to być ten czujnik na ECU, sonda raczej nie bo to tylko diagnostyczna, pierwsza jest regulacyjna :) cewkę wymieniłeś? 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    u mnie przez sondę było to samo w 2.5

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a spróbuj zakręcić gaz na butli mi zgasić na benzynie....

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Tazz cewka założona nowa Bosch. :)

    @mvf w 2.5 też takie rozłożenie sond jak w 2.2? Z którą miałeś problem?

    @skitzakręcałem właśnie nawet na noc i gasiłem na benzynie. Z rana też nie mogłem odpalić.

    Ciężko tą wtyczkę wyjąć z czujnika ecu... Nie mogę się dobrać.

    Myślicie podmieniać pompę paliwa, filtr paliwa i świece też?

    Poza tym ciężkim odpalaniem (jest coraz gorzej) martwi mnie to przerywanie na obu paliwach jak jadę... Może znowu coś z wydechem czy kolektorem...

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasiek wpadaj do mnie to obczaimy temat

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Komputer zawsze pokaże awarie czujnika wałków czy czujnika wału?

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A sprawdzałeś czy masz ciśnienie na listwie wtryskowej od benzyny? Tam jest taki korek czarny (jeśli jest) a pod nim taki jakby wentyl jak przy kołach. Naciśnij i zobacz czy leci paliwo 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak mam, nie długo sprawdzę. Mocno tryśnie?

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kolejne odpalenie...

    Zaczęło smierdziec paliwem i przez kilka sekund ciemny dym z rury.

    Dodaje film.

     

    20180422_152614.mp4

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Powinno trysnac, nie pamiętam ile tam powinno być coś koło 4 bar jak dobrze pamiętam :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Trysnęło.

    • Like 1
    • Haha 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Czyli pompe źostaw w spokoju, działa :P filtr paliwa wymieniales? Może być tak że wtryski od benzyny trochę leją.

    Trzecia sprawa: próbowałeś odpalić na samym gazie? Procedura awaryjna czy jakoś tak :)

    Edited by Tazz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Filtr paliwa jeszcze niet, na gazku spróbuje. A np. przestawiony rozrząd? Musze zajrzeć też chyba.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Miałem problemy z odpalaniem i falowaniem zarówno na benzynie jak i na gazie w X20XEV. Okazało się, że padła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa. Żaden błąd w związku z tym się nie pojawił, auto natomiast miało straszne problemy z zapaleniem i dodatkowo falowały obroty.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ewentualnie pompa paliwa, miałem podobne problemy jak padł wężyk od pompy - pompa sobie pracowała, ale paliwko uciekało bokiem i palił z trudem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ten silnik nie pali na wszystkie gary. Sprawdzałeś kable, świece?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    W dniu 13.06.2018 o 09:56, Orkan napisał:

    Ten silnik nie pali na wszystkie gary. Sprawdzałeś kable, świece?

     

    W dniu 22.04.2018 o 09:52, Yasió napisał:

    cewka założona nowa Bosch. :)

     

    W dniu 21.04.2018 o 11:18, Yasió napisał:

    świece nowe beru

    2.2 nie ma kabli...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak mi się zdawało, ale zmyliła mnie ta "wymieniona cewka". Gdyby to była cewka, to by były kable, a tak, wychodzi na to, że to jest kaseta zapłonowa :zeby:

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.