Skocz do zawartości
Yasió

Problem z odpaleniem na zimnym: benzyma. Przerywa podczas jazdy: benzyna i gaz.

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Kochani!

Czy na problem z odpaleniem zimnego silnika może mieć wpływ uszkodzona przepustnica? Co poranek odpala za około 5 razem. Jak zaskoczy buja okropnie a przy obrotach powyżej 1000 w miarę ładnie pracuje na jałowym. (Pierwsze kilka zgaśnięć nie reaguje na gaz.) Podczas jazdy ma moc i na ciepłym już nie ma problemu z odpaleniem lecz słychać i lekko czuć na pedale gazu takie delikatne przerywanie i przy odpuszczaniu wręcz też słuchać przerywanie odbiegające z komory silnika tak sądzę. Kilka dni doszło brak możliwości przełączenia na gaz, a kody z kompa gazu mówiły coś o wtryskach paliwa itp. Ale nie wykluczone według gazka uszkodzenie sterownika benzyny czy gazu i źle czyta i rozłącza. Przepustnica czysta, przepływomierz sprawny, świece nowe beru, filtr paliwa pół roku. JAKIEŚ DOŚWIADCZENIE?

Znajomy słysząc mój problem pod blokiem sugeruje drugą sondę.

Misio sprawdził pompę opcomem i słychać ją. W razie co mam druga na podmianę.

Czujnika temperatury ecu jeszcze nie zmieniałem.

20180414_102504.mp4

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być ten czujnik na ECU, sonda raczej nie bo to tylko diagnostyczna, pierwsza jest regulacyjna :) cewkę wymieniłeś? 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przez sondę było to samo w 2.5

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj zakręcić gaz na butli mi zgasić na benzynie....

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tazz cewka założona nowa Bosch. :)

@mvf w 2.5 też takie rozłożenie sond jak w 2.2? Z którą miałeś problem?

@skitzakręcałem właśnie nawet na noc i gasiłem na benzynie. Z rana też nie mogłem odpalić.

Ciężko tą wtyczkę wyjąć z czujnika ecu... Nie mogę się dobrać.

Myślicie podmieniać pompę paliwa, filtr paliwa i świece też?

Poza tym ciężkim odpalaniem (jest coraz gorzej) martwi mnie to przerywanie na obu paliwach jak jadę... Może znowu coś z wydechem czy kolektorem...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasiek wpadaj do mnie to obczaimy temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer zawsze pokaże awarie czujnika wałków czy czujnika wału?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy masz ciśnienie na listwie wtryskowej od benzyny? Tam jest taki korek czarny (jeśli jest) a pod nim taki jakby wentyl jak przy kołach. Naciśnij i zobacz czy leci paliwo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam, nie długo sprawdzę. Mocno tryśnie?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne odpalenie...

Zaczęło smierdziec paliwem i przez kilka sekund ciemny dym z rury.

Dodaje film.

 

20180422_152614.mp4

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno trysnac, nie pamiętam ile tam powinno być coś koło 4 bar jak dobrze pamiętam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trysnęło.

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli pompe źostaw w spokoju, działa :P filtr paliwa wymieniales? Może być tak że wtryski od benzyny trochę leją.

Trzecia sprawa: próbowałeś odpalić na samym gazie? Procedura awaryjna czy jakoś tak :)

Edytowane przez Tazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jeszcze niet, na gazku spróbuje. A np. przestawiony rozrząd? Musze zajrzeć też chyba.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem problemy z odpalaniem i falowaniem zarówno na benzynie jak i na gazie w X20XEV. Okazało się, że padła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa. Żaden błąd w związku z tym się nie pojawił, auto natomiast miało straszne problemy z zapaleniem i dodatkowo falowały obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie pompa paliwa, miałem podobne problemy jak padł wężyk od pompy - pompa sobie pracowała, ale paliwko uciekało bokiem i palił z trudem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie pali na wszystkie gary. Sprawdzałeś kable, świece?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.06.2018 o 09:56, Orkan napisał:

Ten silnik nie pali na wszystkie gary. Sprawdzałeś kable, świece?

 

W dniu 22.04.2018 o 09:52, Yasió napisał:

cewka założona nowa Bosch. :)

 

W dniu 21.04.2018 o 11:18, Yasió napisał:

świece nowe beru

2.2 nie ma kabli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się zdawało, ale zmyliła mnie ta "wymieniona cewka". Gdyby to była cewka, to by były kable, a tak, wychodzi na to, że to jest kaseta zapłonowa :zeby:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.