Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Gregorz

Automatyczna skrzynia biegów sie psuje?

Recommended Posts

Jakiś czas temu pojawił sie kluczyk i błąd asb :

P0742 Torque converter clutch (TCC) solenoid - stuck on

Lub jak.kto woli

P0742 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sprzęgło zasprzęglone na stałe

Oraz od ecu silnika 1700 ale to pomijam bo to zapewne info od ecu skrzyni, ze coś się dzieje.

O co kaman?

Ostatnio przed awaria cpw przy spokojnej jeździe dwa razy poczułem lekkie szarpniecie na napędzie moze to być spowodowane ze juz czujnik miał złe odczyty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biegi u mnie chodzą b ładnie. 123-lock up i 4 przy 74 kmh. Do końca obrotów wszystko bez żadnych problemów. Olej w asb ma z 45kkm ale sprawdzę stan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fałszywy alarm temat można zamknąć lub usunąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat na czasie to może mi ktoś pomoże. Jak auto się zagrzeje tak 10km to nie świecą się kropeczki przy lewarku P, R, N, ale D już swieci. No i gaśnie mi gdy włączam R lub D. Selektor czyściłem ale nie miałem smaru i złożyłem na kontaktach S60 i 61. Jaki ogólnie ten biały smar kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, tomeczekg napisał:

Temat na czasie to może mi ktoś pomoże. Jak auto się zagrzeje tak 10km to nie świecą się kropeczki przy lewarku P, R, N, ale D już swieci. No i gaśnie mi gdy włączam R lub D. Selektor czyściłem ale nie miałem smaru i złożyłem na kontaktach S60 i 61. Jaki ogólnie ten biały smar kupić?

@Ricardo mi kiedyś mówił że to wazelina techniczna. U mnie po przesmarowaniu trybiło normalnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.05.2018 o 17:49, Boscorelli napisał:

Napisz co było nie tak i jak to naprawiłeś, będzie dla następnych

Olałem to 2 tys km i błędów brak. Już do Krzysia Niedziolki dzwoniłem o swapa ale odpuscilem skrzynka ładnie pracuje....

Do selektora to typowy teflonowy ptfe.

Ja dałem biały smar z dodatkiem ptfe do zamków itp w sprayu. Styki przejechałem kontaktem i wyczyscilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, mam taki biały do zamków ale nie zastosowałem bo myślałem że inny biały trzeba. Dziwne to trochę u mnie że jak się zagrzeje diody nie świecą, pogmyram tam i się zobaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jeździ to na wazelinie już któryś rok z kolei i brak jakich kolwiek oznak popsutego selektora.

Ważne jest też żeby go złożyć z głową żeby woda się do środka nie dostała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze uszczelkę przeleciałem delikatnie masą typu Victor Reinz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekręciłem selektorem w prawo i jest prawie dobrze ale jeszcze miga dioda któraś delikatnie dotykając drążek, teraz muszę wydłużyć ten pręt troszkę co idzie do wajchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie nie będę zakładał nowego tematu, dziś wywaliło mi bledy P1700 i P1700, skasowałem błędy, ale zaraz znowu wyskoczył, przejechałem się kawałek zgasilem auto i kontrolki zgasly, ale przełączać biegi nie na każdym biegu świeci się dioda, jeśli selektor jest do czyszczenia to proszę o info jak się do niego dostać, z góry dziękuję za info. 

IMG_20190204_200023.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selektor jest pod autem po stronie kierowcy. Będziesz potrzebował klucz 16 do zdjęcia dźwigni. Później zdejmujesz z niego osłonę termiczną. Jest on przykrecony na dwie śrubki na których jest regulacja. Śrubki na klucz 10. Odpinasz kostkę i jest na wierzchu. Google pomogą Ci w tym jak wygląda i gdzie mniej więcej jest :) ewentualnie jutro Ci zrobię zdjęcie bo mam skrzynie na wierzchu.

Podejrzewam że będzie do wymiany bo wąsiki od płytki mogą być połamane jak u @saint :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki to poczekam na zdjęcie, a jeszcze pytanie idzie kupić nowy, czy już szukać używki?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ino używa. 

@Lipa ma napewno ;)

Ewentualnie widziałem na midparts.pl po regeneracji ale drogo :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw rozebrać wyczyścić i nasmarowac jak jest co ratować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuję to dziś wyciągnąć, mam nadzieję, że się uda i wtedy zobaczę co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.