Skocz do zawartości

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

burzuj29

Klepanie silnika 3.0

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżym posiadaczem omegi v6 i uważam ze dziwnie pracuje czy ktoś spojrzy  na filmiki i oceni ewentualnie poleci jakiegoś speca  który nie wymieni pół auta a itak nie naprawi tylko trafnie zlokalizuje usterkę w południowych okolicach warszawy. Brak błędów  Ciśnienie oleju nie świeci się stan oleju max nie kopci  płynu nie ubywa test Co2 negatywny. Nie potrafię  zlokalizować  źródła dźwięku najlepiej słychać  przy nadkolu lub stojąc pół metra przed autem wiec zakladam ze to nie popychacze bo przy odpaleniu na zimno cisza dopiero po rozgrzaniu auta i zejsciu na obroty ok 500.


 

https://youtu.be/Cu8Jlr58jck

https://youtu.be/S-4pWN3B4Kc

https://youtu.be/0NvpL_RJurc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaki olej masz zalany? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

mobil 10w40 i dziś kupiłem na zmianę valvolie  tez 10w40. 

Edytowane przez burzuj29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Aros napisał:

Vka powinna mieć 5w... jakość nagrania fatalna, domniemam że może klepać Ci popychacz hydrauliczny lub panewka, (panewka czyt. - wymiana silnika) ew. jeszcze dwumas ale to się rzadko zdarza.

Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ...
Ogólnie te silniki lubią stukać :D

Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej?

Edytowane przez WOY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto w moich rękach nie jest długo  i już  chyba zalewanie oleju 5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ?  

16 godzin temu, WOY napisał:

Czasem tłok ma minimalny luz i też stuka a samochód jeździ i jeździ...
Ogólnie te silniki lubią stukać :D

Ps. jak zrobisz dłuższą trasę (200-400km) to też stuka czy jest ciszej?

Z Tym tłokiem tez słyszałem konkretnie to tuleja w korbowodzie  potrafiła popukiwać w 2.0 ecotec i zrobiłem na czymś takim 50 tyś i nic a nic sie nie działo. 
 Auto mam od niedawna jeszcze takiej trasy nie robiłem a  co by to oznaczało ze nie stuka po trasie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, burzuj29 napisał:

5w nie jest dobrym pomysłem zeby nie zaczęły sie wycieki ?  

To nie jest prawda... skoro zaczynają się wycieki to znaczy że trzeba wymienić uszczelnienia, olej nie ma tu nic do tego, to nie jest zasada że im rzadszy olej tym więcej wycieków... albo im większy przebieg tym gęstszy... Ludzie się tak nauczyli od maluchów i polonezów i tak sobie te głupoty przekazują.... według producenta V6 powinno być zalewane olejem klasy 5w i tego powinniśmy się trzymać... każde kombinowanie z innymi to jest kręcenie sobie bata na du**ę.

Edytowane przez Aros
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli żadnych negatywnych skutków zalania olejem 5w nie będę miał ? Olej mam nie napoczęty wiec sadze ze mogę śmiało wymienić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak robiłem płukankę 5W to nie zauważyłem jakichś znacznych ubytków oleju ale to pewnie dlatego, że silnik dość zdrowy :P
Zaszkodzić nie zaszkodzi a jak będziesz widział zwiększony pobór oleju to zwyczajnie wrócisz do np 10W40/50/60 w zależności od stylu jazdy.
Przy 5W może po prostu więcej oleju przepalać, ew. wypłucze Ci jakiś syf w układzie ale uszczelki raczej nie mają tu znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował .  To 3.0 wiec   mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, burzuj29 napisał:

Zdecydowałem ze na razie zaleje świeży olej 10w40 jeśli spalanie oleju / wycieki będą niewielkie spróbuje wlać 5w np na zimęl. To moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie wiec nie bede może kombinował .  To 3.0 wiec   mój styl jazdy nie jest na emeryta tylko korzystam z zakresu obrotów :) 

z czego tu korzystać hehe jak 3.0 tez nie jedzie 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, saint napisał:

z czego tu korzystać hehe jak 3.0 tez nie jedzie 

Co racja to racja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, saint napisał:

jak 3.0 tez nie jedzie 

Co ja mam powiedzieć biedny posiadacz 2.0 :walking:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate  związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę  jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.06.2018 o 09:25, burzuj29 napisał:

Zdiagnozowałem klepanie silnika. Klepanie słychać z dołu silnika w tylnej części miski olejowej przy samej skrzyni. Podobno są tam jakieś koła zębate  związane z pompą oleju i miedzy nimi jest luz. Czy ktoś się orientuje czy taka jest możliwość ? Nie moge znaleść zdjęc ani schematu silnika zeby podejrzeć co tam tak naprawdę  jest w tym miejscu a nie mam jak zdjąć miski niestety

w V6 pompa oleju jest z przodu silnika, a wałków balansowych nie ma

 

dół V6.pdf

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.