Skocz do zawartości
SebekS

Nierówna praca 3.0

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Od pewnego czasu moja V6 zaczęła bardzo niekulturalnie pracować. Byłem u paru magików na komputerach ale nic konkretnego nie wykazało, każdy radził wymieniać wszystko po kolei.

Znalazłem metodę odczytywania błędów poprzez zmostkowanie pinu 5 i 6 we wtyczce obd. Wyszło mi coś takiego:

13 - Lambda 1 obwód otwarty

57 - niskie napięcie silniczka krokowego

73 - niskie napięcie przepływki

89 - lambda 2 obwód otwarty

98 - lambda 2 obwód ma za niskie napięcie

129 - niskie napięcie zaworu egr

 

Błąd 13 i 89 wyjaśnił mi znajomy mechanik, że będą występować ponieważ mam LPG. Te błędy pokazywał mi nawet komputer pokładowy jeszcze w momencie gdy silnik pracował równo.

Nie chce mi się wierzyć, że resztę wszystkich innych czujników szlag trafił. Czy to aby nie wina alternatora lub akumulatora?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boże.. Czy LPG czy Pb nie ma być żadnych błędów ! Jeśli bledy są na Lpg to znaczy że jest źle wyregulowabe.

Opcom i dane rzeczywiste

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał. A ni na jednym ani na drugim paliwie nie powinno być błędów. Po pierwsze wyeliminuj błędy na benzynie. Doprowadź do porządku pracę silnika na tym paliwie. Później na regulację LPG. Sprawdź szczelność układu wydechowego. Prace sond w parametrach rzeczywistych. Mam 2.2 (wiem,że Twó silnik to inna bajka). Też miałem błędy sond na benie i LPG. B1S1 (przed katem) zaczęła pracować jak uszczelniłem wydech od A do Z łącznie z wymianą kolektora wydechowego na nojkę. B1S2 (za katem) zaczęła działać jak wymieniłem przepływomierz, również na nówkę. Obecnie brak błędów na benie i LPG. I tak powinno być u Ciebie. Pozdrawiam

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, SebekS napisał:

Dzięki panowie za odpowiedzi. Regulację zrobię po weekendzie. Wróciłem teraz z garażu, sprawdziłem miernikiem alternator i ładuje po 13,5V.

no a co to ma do złej pracy sond?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pracy sond może nic, ale do reszty czujników powoduje to, że każdy z nich wariuje. Najpierw ogarnę sprawę z alternatorem, później poszukam dobrego gazownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz aku na noc- 50-100 km na benie i dopiero wystrój lpg. Jak nie poprawi to trza szukać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13,5V to jeszcze nie tragedia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Misiek_v6 napisał:

Odłącz aku na noc- 50-100 km na benie i dopiero wystrój lpg. Jak nie poprawi to trza szukać dalej.

po co, wystarczy ECU odpiąć na chwilę i nie straci pamięci radia, szyb ect,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13,5V to jeszcze nie tragedia
Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.

Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SebekS napisał:

Ale książkowo powinno trzymać 14,2 i nie wahać się. U mnie przy samych włączonych światłach spada do 13.5 i skacze.

Próbowałem odłączać akumulator na noc i dalej to samo.

a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mierzysz przy akumulatorze czy przy alternatorze?
 
Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, SebekS napisał:

Przy akumulatorze. Niestety nie mam kanału by sprawdzić przy alternatorze.

to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko, ale radził bym ci zacząć od sprawdzenia szczelności wydechu i sond i nie łudź się, że magicznie po wymianie alternatora się naprawi

Edytowane przez robert514
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko
Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, SebekS napisał:
9 minut temu, robert514 napisał:
to normalne w omedze jak jeszcze gorąco to więcej jak 13,6 - 13,8 to ciężko

Skoro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu? Postaram się jutro kogoś poszukać z komputerem do Opla, bo jak widzę będzie to ciężki temat bez tego.

nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V

zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL

Edytowane przez robert514

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SebekS napisał:

koro normalnie, to dlaczego komputer wykazuje błędy czujników o niskim napięciu?

Mylisz pojęcia i nie o to za niskie napięcie chodzi ;)
TO napięcie za niskie jest na czujnikach tzn albo nie działają prawidłowo albo jak Robert pisał masy kable etc.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiadomo czy wszystkie błędy są aktywne, problemem są masy w omedze i napięcie poniżej 11V
zajrzyj jeszcze czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec, bo ostatnio padało chyba w PL
Gdzie tych mas szukać?
Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SebekS napisał:

Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?

nie trzeba
Ale uszczelki wymień bo kable źle pracują po jakimś czasie i świece w sumie też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, SebekS napisał:

Gdzie tych mas szukać?
Ostatnio wymieniałem świece i faktycznie był olej. Przed włożeniem nowych gniazda wyczyściłem. Jak czytałem do tych gniazd olej dostaje się spod pokrywy zaworów. Czy przy wymianie uszczelek pokrywa zaworów trzeba rozbierać rozrząd?

rozrządu nie, ale kolektor ssący musisz zdjąć. Zacznij od rzeczy prostych, a nie drogich

Edytowane przez robert514

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej.
I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację ;)
Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy.
Nafta i jedziesz z koksem :)
Sprawdź te rzeczy i daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej zrób reset kompa jak już Ci pisali wcześniej.
I zacznij jeździć tylko na Pb, jak błędy znikną to znaczy, że masz coś nie halo w instalacji i nie wierzyłbym tym Twoim magikom co mówią że sonda musi źle pracować na LPG, bo to zwyczajna fuszerka tego co zakładał instalację
Krokowca i EGR wyczyść, bo stąd też możesz mieć problemy.
Nafta i jedziesz z koksem
Sprawdź te rzeczy i daj znać.
Krokowy, egr i nawet przepływkę czyściłem. Po czyszczeniu każdego czujnika sprawdzałem pracę silnika. Nie było poprawy.
Nawet ciśnienie na cylindrach sprawdzałem i było po 12-13 barów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać :P
No to masz pewność, że kompresja ok ;)
Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety podstawą do tego silnika jest opelscaner lub opcom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyszczenie przepływki to delikatny temat i ja osobiście staram się jej nie tykać
No to masz pewność, że kompresja ok
Jak po czyszczeniu masz dalej błędy krokowca i EGR to albo źle wyczyściłeś albo są padnięte i np zwalony krokowy będzie odpowiadał ze nierówną pracą silnika.
Jak czyściłem egr i krokowy to starałem się nie zalewać elektroniki, a jedynie elementy mechaniczne. Warto bawić się w nowe zamienniki czy tylko nowe oryginały bądź też używki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.