Skocz do zawartości
PawelP

Czuć zapach benzyny podczas odpalenia silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

jak w tytule, 2.5v6, czuć zapach benzyny, nie zawsze ale czuć podczas odpalenia, silnik pracuje równo,  być może coś z układem paliwowym ,niewiem będę szukał, proszę o pomoc jeśli ktoś miał coś podobnego,  w silniku są wtryskiwacze benzyny z 3.2 i wałki ssące z 3.0, brat mówił że mi silnik zalewa 

Edytowane przez PawelP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też lubi zaśmierdzieć, ale ja podejrzewam filtr oparów paliwa. Myślę że jest tam jakaś nieszczelność :mysli:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam lubię zapach benzynki :D

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I gdzie ten filtr oparów paliwa? Wczoraj po pracy odpaliłem i nic niesmierdzialo a rano jak.odpale to czuć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawy przedni błotnik trzeba odkręcić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może świece już na wykończeniu i niedopalają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swiece Bosch w marcu tego roku założone były nowe,  już by tak szybko się skończyły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko moje takie przypuszczenia.

Czujnik temperatury cieczy na komputer zle pokazuje i podaje za duza dawke przy rozruchu na zimno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego niewiem, niemam jak sprawdzić co do czujnika cieczy niemam żadnych błędów itp. Gdzie ten filtr par paliwa??  Można go zobaczyć bez ściągania blotnika?  Ma on jakiś zawor czy coś pod podszybiem?,przydałyby się jakieś zdjęcia schematy, myślałem też czy czasami któryś wtryskiwacz paliwa przepuszcza Pb,  może niedocisniety albo oring uszkodzony ,szukam przyczyny dalej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nigdy Ci nie wywali błędu. Jedyna opcja jego sprawdzenia to patrzenie jego wskazań na komputerze podpiętym do auta. Najlepiej na zimnym i ciepłym.

Filtra nie zobaczysz do póki nie zdejmiesz błotnika. Jego budowa polega na tym że jest cały plastikowy i w środku wypełniony węglem aktywnym które pochłania opary ze spalin. Więc reasumując z nim nie ma się prawa kompletnie nic stać. Natomiast ten filtr jest połączony tak zwanym zaworem EVAP z podciśnieniem ECOTEC na dolocie silnika.

W tym kawałku pomiędzy ECOTEC a filtrem bym szukał bardziej przyczyny nieszczelności bądź uszkodzenia samego czujnika EVAP.

Jak zdejmiesz podszybie to będziesz widział wszystko czyli stojąc od przodu auta i patrząc się na silnik jest to drugi przewód z lewej strony który wychodzi z podciśnienia z napisem ECOTEC i idzie do czujnika EVAP który jest przykręcony do odmy silnika. Następnie plastikowy przewód od tego czujnika wchodzi nad podłużnicą w karoserie pojazdu i tam pod błotnikiem jest wpięty w ten filtr.

Jedyne co to tyle można zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ricardo za radę, jutro z twoim tekstem w ręku będę sprawdzał po kolei, co do listwy podciśnień z napisem ecotec to ona jest uszkodzona przy przepustnicy w miejscu  gdzie ma mały  oring, mam drugą w świetnym stanie wyczyszczona będę zakładał,  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby co służę pomocą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż wczoraj zabrałem akumulator na wieczór aby go naładować,  rano podłączyłem przed tym sprawdziłem czy czujnik par paliwa jest podłączony, ta listwe ecotec od podciśnień dziś wymienię ale gdy odpaliłem auto niebylo czuć zapachu benzyny, silnik pracuje równo,  temat będę sledzil obroty silnika są na 500rpm,pozniej podłącze opel scanner może coś zauważę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na jałowym 1.0l/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zresetowały Ci się mapy po odpięciu akumulatora.

Może gaz rozjeżdża Ci mapy benzyny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PawelP ile płaciłeś za ten zaworek od oparów paliwa i gdzie kupowałeś?

Bo o ile dobrze pamiętam to wymieniałeś... A no i jeszcze ten oring/uszczelka pod listwe podciśnień, też ile i gdzie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oring pod listwe podciśnień płaciłem chyba ze  20zl , niewymienialem zaworka od par paliwa,  a temat rozwiazany , kupiłem sprawna listwe dokładnie wyczyscilem  od wewnątrz  założyłem nowy oring, i auto odpala odrazu czy na ciepłym czy na zimnym a do tego nieczuc  zapachu benzyny podczas uruchomienia  silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na czym polegała niesprawność Twojej listwy? Była pęknięta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie  z listwy do przepustnicy  było uszkodzone  , oring listwy klejony silikonem oraz zapchana w środku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yhmmm no dzięki :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.09.2018 o 22:05, Ricardo napisał:

Jak zdejmiesz podszybie to będziesz widział wszystko czyli stojąc od przodu auta i patrząc się na silnik jest to drugi przewód z lewej strony który wychodzi z podciśnienia z napisem ECOTEC i idzie do czujnika EVAP który jest przykręcony do odmy silnika.

@Ricardo nie powinno być "trzeci przewód"? Bo ostatnio coś tam grzebie i ten fragment mi się nie zgadza. Też mam problem z zapachem paliwa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu zapach benzyny powrócił podczas odpalenia na zimno,  a było tak pięknie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do plastiku ecotec idzie przewód od evapu, przewód cienki od odmy i przewód podwojny od odmy. Nic więcej tam nie ma. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ricardo Tak? 

IMG_20181011_142853-1024x768.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzę też do tych przewodów i od EVAPU albo znowu coś z listwa się stało 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.