Jump to content
  • advertisement_alt
  • Sonix93

    Omega 2.6 V6 problem po wymianie silnika

    Recommended Posts

    Witam !!

    Posiadam Omegę 2.6 V6 z 2002 roku, problem pojawił się po wymianie silnika. Otóż silnik został włożony z vectry b 2.5 V6, praktycznie cały osprzęt poza wałkami rozrządu i rozrządem został z omegi.

    Przed wymianą oba silniki chodziło równo i idealnie, z tym że w omedze szedł olej do układu chłodzenia, zero błędów i problemów, w vectrze również silnik pracował idealnie.

    Po przełożeniu silnika wyskakują błędy P0135 i P0155, silnik odpala bardzo ładnie pracuje ładnie na biegu jałowym, ale po przegazowaniu do odcinki zaczyna mrugać check po czym zapala się na stałe, dławi silnik i wkręca się max do 4 tys, przestaje chodzić na wszystkie cylindry, po czym wyskakują błędy P0300 P0301 P0303 - wypadanie zapłonów 1 - 3, po wykasowaniu błędów znów chodzi normalnie, ale sytuacja się powtarza od nowa.

    Gdzie szukać przyczyny ? Nagle pojawił się problem z cewką ? Czy cewka musi mieć doprowadzoną dodatkową masę?? Ponieważ w głowicach od 2.5 nie ma gwintów na przykręcenie cewek. Czy problemem może być jakaś różnica w wałkach rozrządu ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak cewka musi mieć masę,  jeśli niema gdzie przekręcić poprowadz przewod przez oczko cewki i zamocuj do silnika bądź karoserii 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    7 godzin temu, PawelP napisał:

    Tak cewka musi mieć masę,  jeśli niema gdzie przekręcić poprowadz przewod przez oczko cewki i zamocuj do silnika bądź karoserii 

    Niestety doprowadzenie masy do cewek nic nie pomogło, dalej sytuacja jest taka sama.

    Natomiast po odłączeniu przepływomierza powietrza, na postoju problem praktycznie znikł, ponieważ wkręca się do końca za każdym razem, lecz podczas jazdy muli, szarpie i nie ma siły jechać i znów pojawił się problem z migającym checkiem, wkręca się do 4tys. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny ?

    Edited by Sonix93

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Szukaj przyczyny w kodach błędów, najpierw je rozwiaz, czemu przekladales silnik2.5  z vectry na osprzecie z omegi 2.6?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    W dniu 11.09.2018 o 14:09, Sonix93 napisał:

    Czy cewka musi mieć doprowadzoną dodatkową masę??

     

    W dniu 11.09.2018 o 16:01, PawelP napisał:

    Tak cewka musi mieć masę,  jeśli niema gdzie przekręcić poprowadz przewod przez oczko cewki i zamocuj do silnika bądź karoserii 

    Przecież fabrycznie jest przykręcona do głowicy, w aluminium nie będzie miała masy :censored:, - jest w przewodach.

     

    W dniu 11.09.2018 o 23:24, Sonix93 napisał:

    Natomiast po odłączeniu przepływomierza powietrza, na postoju problem praktycznie znikł, ponieważ wkręca się do końca za każdym razem, lecz podczas jazdy muli, szarpie i nie ma siły jechać i znów pojawił się problem z migającym checkiem, wkręca się do 4tys. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny ?

    Obejrzałeś w jakim stanie są cewki? czy nie są popękane? Jakie masz założone świece?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Godzinę temu, Aros napisał:

    Przecież fabrycznie jest przykręcona do głowicy, w aluminium nie będzie miała masy :censored:, - jest w przewodach.

    te majster! Jak na głowicy nie będzie masy? Przecie aluminium całkiem nieźle przewodzi prąd:D Inna sprawa że masa na cewke puszczona jest przewodem razem z wiązką :) 

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    43 minuty temu, skit napisał:

    te majster! Jak na głowicy nie będzie masy? Przecie aluminium całkiem nieźle przewodzi prąd:D Inna sprawa że masa na cewke puszczona jest przewodem razem z wiązką :) 

     

    Nie będzie takiej jak powinna :P Co nie zmienia faktu że cewka ma puszczoną masę we wtyczce :P

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Witam ponownie!

    Niestety dalej nie rozwiązałem problemu z omegą. Podmienione wszystko co możliwe, cewki, przepływka, komputer, założone nowe świece 4 elektrodowe BOSCH i niestety problem dalej ten sam.

    Znalazłem jedną wolną wtyczkę- jeden czarny przewód, od czego ona może być ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć przewodu który powinien być tu wpięty, wtyczka wychodzi z wiązki idącej na cewkę od strony kierowcy, w załączniku zdjęcia.

    Jeszcze jedno pytania, czy na odłączonych wszystkich sondach, jeżeli reszta jest w porządku powinno chodzić normalnie ?

    IMG_20180926_143458_HDR.jpg

    IMG_20180926_143504_HDR.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    6 minut temu, skit napisał:

    Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

    A tak apropos problemu? Nie przetsawiony rozrzą? Nie pozamieniane wałki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    3 godziny temu, skit napisał:

    Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

    Albo od czujnika temp na deskę. Jest taka sam wtyczka jak od tego czujnika ale nie pamiętam która jest odwrotna. 

    W sensie wtyczka matka i ojciec. 

    Reasumując jeśli działa temp na desce to na bank od czujnika tego co pisze skit 😉

    Sondy nie pozamieniane miejscami? 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    9 godzin temu, Ricardo napisał:

    Albo od czujnika temp na deskę. Jest taka sam wtyczka jak od tego czujnika ale nie pamiętam która jest odwrotna. 

    W sensie wtyczka matka i ojciec. 

    Reasumując jeśli działa temp na desce to na bank od czujnika tego co pisze skit 😉

    Sondy nie pozamieniane miejscami? 

    Czujnik temperatury na deskę jest podpięty.

    Ogólnie silnik jest włożony z vectry 2.5, wałki rozrząd wszystko zostało z vectry, reszta czujników wszystko przełożone z omegi. W vectrze wszystko chodziło bardzo dobrze.

    Jest jakiś schemat podpięcia sond? Bo na dół idzie wiązka i ciężko ogarnąć która wtyczka na którą sondę.

    Dodam jeszcze że po wymianie świec, zaglądałem do nich raz jeszcze i na głowicy od strony pasażera świece bardzo ładne suche, a na głowicy od strony kierowcy okopcone w czarnej sadzy. Może faktycznie coś z rozrządem ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Może być z rozrzadem, ale jak walki nie były ruszane i rozrząd też to nie powinno nic się stać. 

    Problem na benzynie i gazie? 

    Sondy możesz sprawdzić op-comem czy dobrze podpięte.  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zmień świecę zaplonowe na dwuelektrodowe do tego silnika,  4elektrody są do silników 2.6, 3.2 tak producent podaje i tego się trzymać niesluchac bredni że silnik odpala szybciej czy Iskra lepsza,  odstęp między elektroda  jest ważny 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    W dniu 10.10.2018 o 22:15, skit napisał:

    Ta wtyczka jest od czegoś czarnego z logo beru które jest przykręcone do tylnego ucha sinika. Nie wiem od czego to ale chyba mam gdzieś na polce to jak znajdę to cyknę ci jutro foto

    To jest kondensator, ale do czego jest potrzebny nie wiem :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.