Skocz do zawartości
PawelP

Jaki akumulator do opel omega 2.5v6

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki akumulator ma być do mojej omegi co do pojemności itp? Mam 74ah, a jak jet fabrycznie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobny ale może być mniejszy.
Ja mam obecnie mam 72 ale w jednej miałem coś kolo 65 i też śmigała.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PawelP napisał:

Jaki akumulator ma być do mojej omegi co do pojemności itp? Mam 74ah, a jak jet fabrycznie? 

Rozkoduj vin, tam będzie wzmianka jaka pojemność akumulatora. Strzelam że będzie to 66 Ah.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dziś będę podmieniał na nowy 74 zeby zobaczyć jak odpala bo obecny mam 2lata i trzy razy padł w weekend,  raz był padnięty na tyle że prostownikiem transformatorowym musiał być pobudzony,  przyczyna taka że auto niezawsze odrazu odpali czasem za drugim i kręci dłużej 

Edytowane przez PawelP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po winie jest 66ah , i taki ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To niewiem po co ja mam 74ah ,czyli altek może go niedoladowac? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z reguły kupuję większe w razie w a altek ma chyba 105 albo 110A to spokojnie doładowuje takie.
Wy dyszlach siedzą aku nawet po 110 i też dają radę, tylko tam chyba trochę mocniejszy alternator siedzi.
Przy większym w zimę masz lepiej :P ale nie ma co przesadzać i wsadzać 120tki :D

A i jak masz jakieś car audio to też lepiej większy.
Do tych 74 to w zupełności świat i ludzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, PawelP napisał:

Tak po winie jest 66ah , i taki ma być?

Taki ma być.

Chociaż u mnie w 2.0 też po vinie ma być 66 Ah, ale w Niemcowni ktoś wsadził 77Ah, u mnie jeździ 2 lata na krótkich odcinkach nigdy nie doładowywany, a i tam już pewnie służył bo młodo nie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładuj Centre futura lub exide ca720 72Ah i będziesz zadowolony ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na nią jestem zdecydowany, brat ma taką future 72ah w Omedze 3.2 i zadowolony, raz zostawił na światłach auto na kilka godzin , odpalił odrazu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagłośnienie Bose,  często używam, tak wiem że lepiej większy więc ta centra futura 72ah będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Exide i centra futura to jest to samo więc bierz to co taniej wyjdzie ;) ja mam w zafirze taki @Łukary ma u siebie w czy dwa też taki więc spokojnie da radę  :) po za tym one mają funkcję szybkiego ładowania, więc są też dobre na krótkich trasach  :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok centra widzę tańszą, ale co do tematu akumulatora przed chwilą podmienilem na nowy z półki w pracy też 74AH  i auto za pierwszym razem dłużej odpala jaka może być przyczyna? na obecnym akumulatorze to samo od początku kupna omegi,  alternator i rozursznik po regeneracji???u brata w 3.2 pięknie gładko odpala za pierwszym razem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być coś z zapłonem, paliwem, CPW...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka przewody świece Bosch oryginalne w tym roku nowe, kable do akumulatora ,masy itp. Nowe,  sprawdzę od strony paliwa,  lub regulator ciśnienia paliwa,  mam na podmiane oryginał,  wiem że mam mały bajzel tam gdzie pompą paliwa tzn. Przewody gumowe do dekla pompy sparciałe pordzewiałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj wyższego jak 175 bo będzie maska odstawać z lewej strony :P

rozmiar akumulatora.png

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, PawelP napisał:

Przewody gumowe do dekla pompy sparciałe pordzewiałe

Może tak być, że paliwo nie trzyma ciśnienia tam albo np na pompie.
Lepiej się tym zajmij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za obrazki i radę, z tym odpalaniem ogarnę to paliwo przy pompie i wymienię ten regulator ciśnienia paliwa,czesci już leżą nowy dekiel przewody i regulator więc tylko działać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może Cię się cofać paliwo i stąd te cyrki z odpalaniem i zapachem benzyny, ogarnij najpierw ten dekiel i przewody i sprawdź czy jest lepiej. Po drodze jak.masz manometr to sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  po wymianie listwy podciśnień o dziwo auto dziś rano odpaliło normalnie za pierwszym razem,  czuć że silnik jest elastyczniejszy podczas jazdy,  narazie temat otwarty nadal zobaczę czy będzie tak nadal , aż taki wpływ może mieć listwa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, PawelP napisał:

aż taki wpływ może mieć listwa

Może.
Jak zejdzie ciśnienie z listwy to pompa musi napompować takie żeby było ok a to trwa chwilę.
Pamiętaj, że pompa nie uruchamia się jak w innych autach po przekręceniu kluczyka (gdzie pojawiają się kontrolki) tylko dopiero przy rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany,  auto odpala odrazu tak jak powinno, auto lepiej reaguje na pedał gazu jest elastyczniejsza praca silnika,  całkiem inne odczucia  ,  czyli winowajcą była listwa podciśnień zapchana  popękana uszkodzona nieszczelna,wcześniej czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku kręciło długo i zapalalo  za drugim przekreceniem kluczyka, dobrze że niewymienialem pompy w zbiorniku oraz czujnika położenia wału korbowego oraz świec zaplonowych,  bo takie pomysły mówili inni,  temat zamykam😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często to właśnie pompa nie trzyma ciśnienia ale dobrze, że trafiłeś za pierwszym razem ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.