Skocz do zawartości
B&K

BFL 2,2 za wysoka temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, taka sytuacja:

Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury na desce pokazuje mi za wysoką temperaturę. Wyjechaliśmy na wakacje i w 30 stopniowym upale temperatura przy spokojnej jeździe ok. 100km/h wynosiła około 95C, po włączeniu klimy wskaźnik zwariował i pokazał najpierw max, później spadł do 95C. Po wyłączeniu klimy spadł do 90C. Co ciekawe im szybciej jechałem, tym szybciej podnosiła sie temperatura. Stojąc w korku spadało grzecznie do 90C. Wentylatory załączały się poprawnie, płynu nie obyło, nie przybyło. Obecnie przy temperaturze na zewnątrz około 10-15 C silnik cały czas ma 90C i czasem więcej , wcześniej tak wysoko nie było. Wszystkie węże ciepłe, fakt, przy ciepłych dniach zawsze będą ciepłe.

Moje pytanie: czy czasem termostat się nie przywiesił i nie otwiera pełnego obiegu? Nigdy się nie zagotował, zresztą obieg jest szczelny, czy czasem deska nie oszukuje? Ewentualnie czy czasem pompa wspomagania mi nie przesila silnika, bo wyje i mam problem z ukręceniem przy parkowaniu?

Te trzy rzeczy przychodzą mi do głowy, obieg bez wycieków, silnik pracuje tak jak wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi jak termostat, chociaż jeżeli jest "przywieszony" w pozycji otwartej to powinien chłodzić silnik. Może chłodnica klimy albo chłodnica właściwa jest przytkana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Misiek_v6 napisał:

Wychodzi jak termostat, chociaż jeżeli jest "przywieszony" w pozycji otwartej to powinien chłodzić silnik. Może chłodnica klimy albo chłodnica właściwa jest przytkana?

No właśnie tego jeszcze nie obadałem, chłodnice nie zawalone od zewnatrz, jest przewiew, drożnosci układu nie sprawdzałem.

Chyba muszę cały układ chłodzenia rozpiąć i sprawdzić, ewentualnie wymienić najpierw termostat

 

Edytowane przez B&K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie wymieniłem termostat i spokój :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając Twój opis nie widzę problemu, prawidłowa temperatura dla tego układu to 92,5 stopnia, a przy szybkiej jeździe w upale około 30 stopni 95 to normalne zjawisko.

5 godzin temu, B&K napisał:

Obecnie przy temperaturze na zewnątrz około 10-15 C silnik cały czas ma 90C i czasem więcej , wcześniej tak wysoko nie było.

Znaczy masz za mało, termostat za szybko się otwiera, jak kupiłem swoją to też miałem ledwo koło 90, po wymianie termostatu 92,5 ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Damian96 napisał:

Miałem podobnie wymieniłem termostat i spokój :)

Konkretna odpowiedź, zacznę od termostatu :)

2 godziny temu, B0Cygano napisał:

Czytając Twój opis nie widzę problemu, prawidłowa temperatura dla tego układu to 92,5 stopnia, a przy szybkiej jeździe w upale około 30 stopni 95 to normalne zjawisko.

Znaczy masz za mało, termostat za szybko się otwiera, jak kupiłem swoją to też miałem ledwo koło 90, po wymianie termostatu 92,5 ;)

 

Nie wiem, czy to normalne zjawisko. Idąc tym torem znaczy, że depcząć prawie 200km/h miałbym 100C :D

Poza tym jadąc szybko, ale spokojnie silnik powinien się chłodzić poprzez pęd powietrza, a tego tutaj nie ma. Zawsze było odwrotnie, stojąc np. w korku temperatura skakała do góry i zbijał ją wentylator do zauważalnego poziomu.

Zacznę od termostatu, a później się zobaczy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, B&K napisał:

Konkretna odpowiedź, zacznę od termostatu :)

Nie wiem, czy to normalne zjawisko. Idąc tym torem znaczy, że depcząć prawie 200km/h miałbym 100C :D

Poza tym jadąc szybko, ale spokojnie silnik powinien się chłodzić poprzez pęd powietrza, a tego tutaj nie ma. Zawsze było odwrotnie, stojąc np. w korku temperatura skakała do góry i zbijał ją wentylator do zauważalnego poziomu.

Zacznę od termostatu, a później się zobaczy. :)

Chłodnica od klimy nie zawalona syfem? Często jest tak ze przez te 20 lat nawpada piachu/robali/smieci i nie ma przepływu powietrza na chłodnice wody. Wtedy własnie jest taki efekt ze szybka jazda nie schładza silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, skit napisał:

Chłodnica od klimy nie zawalona syfem? Często jest tak ze przez te 20 lat nawpada piachu/robali/smieci i nie ma przepływu powietrza na chłodnice wody. Wtedy własnie jest taki efekt ze szybka jazda nie schładza silnika.

Od tego zacząłem sprawdzanie, tym bardziej, że jeździłem jakiś czas bez zderzaka :) . Wyglądają ok, prześwit jest, a poza tym wyglądają jak niedawno wymieniane.

Edytowane przez B&K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.