Jump to content
  • advertisement_alt
  • klusia25416

    Problem na zimnym silniku!!!!

    Recommended Posts

    Witam mam omege 2.2 16v z lpg..I nie moge sobie poradzić z problemem nie równej pracy na zimnym silniku tak jak by na ssaniu..... Na lpg przy odpaleniu awaryjnym jest ok.. Po dłuższym  postaniu (ostygnięciu) strasznie nie rowno pracuje tak jak by ja zalewało , śmierdzi za nią benzyną, i trzyma obroty rzędu 500 700 i gaśnie, również przy dodaniu gazu.. Gdy chwile pochodzi i zastanie zgaszona i odpalona motor pracuje juz ok lecz przy dodawaniu gazu, muli się ciężko ja wkręcić na obroty lecz jak ja wkręcę to juz jest ok .... Zero błędów ,  nowa pompa paliwa filtr uszczelki na wtryskach (oringi) na listwie i na wtrysku.... Wtryski pylą nie leją... wymieniony zawór od ciśnienia paliwa na listwie i wciąż ten sam problem,, zbiornik czysty.. przewody od podciśnienia czyste przepustnica czyszczona, uszczelka pod nią ok .... Problem występuje tylko na benzynie.... Pomocy ?????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A może masz mapy benzynowe rozjechane?  Podpinales pod kompa? Jak sondy i przeplywka? 

    Druga sprawa jak cewka i świece? Nie pływają w oleju? Kiedy wymieniane? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja bym zaczął od skasowania map chyba, bo to najprostsze co można zrobić. Reset w 2.2 tylko kompem, i pojeździć 50-100km na benie.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    5 godzin temu, skit napisał:

    Ja bym zaczął od skasowania map chyba, bo to najprostsze co można zrobić. Reset w 2.2 tylko kompem, i pojeździć 50-100km na benie.

    Czyli żadne zdejmowanie klemy na x czasu nic w zasadzie nie daje w tym kompie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Teraz, B&K napisał:

    Czyli żadne zdejmowanie klemy na x czasu nic w zasadzie nie daje w tym kompie?

    Wedle mojej wiedzy nie:)

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Teraz, skit napisał:

    Wedle mojej wiedzy nie:)

    No to w zasadzie dla mnie to dobra informacja, bo u mnie w sumie podobne objawy, tyle, że nie gaśnie i trzęsie silnikiem nawet na ciepłym. Op-comem idzie ogarnąć reset i mapy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 godziny temu, B&K napisał:
    No to w zasadzie dla mnie to dobra informacja, bo u mnie w sumie podobne objawy, tyle, że nie gaśnie i trzęsie silnikiem nawet na ciepłym. Op-comem idzie ogarnąć reset i mapy?

    Opcomem ciężko bynajmniej u mnie ze względu na stary obd i y22xe. Ty masz młodszą z obd2 i z22xe i Op-Com co prawda będzie miał możliwość resetu, ale ja bym skośnym tego nie robił. Najbardziej Tech2 lub ori Op-Com

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D
     

    Edited by Misiek
    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 minuty temu, Misiek napisał:

    Opcomem ciężko bynajmniej u mnie że względu na stary obd I y22xe. Ty masz młodszą z obd2 i z22xe i Op-Com co prawda będzie miał możliwość resetu, ale ja bym skośnym tego nie robił. Najbardziej Tech2 lub ori Op-Com

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D
     

    Rozumiem, zresztą jak znam siebie to mnie podkusi i będę ryzykował :D

    A tak w ogóle to skośny już płynie :) . Może uda się nim namierzyć co boli w moim 2,2 i wyjdzie czemu tak dziwnie pracuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Rozumiem, zresztą jak znam siebie to mnie podkusi i będę ryzykował
    A tak w ogóle to skośny już płynie . Może uda się nim namierzyć co boli w moim 2,2 i wyjdzie czemu tak dziwnie pracuje.
    Zawsze możesz błędy odczytać metodą gaz/hamulec i dźwignia na D i na koniec zapłon. No wartości statycznych i dynamicznych nie zobaczysz, ale zawsze to coś póki ryżowego nie ma.

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    1 minutę temu, Misiek napisał:

    Zawsze możesz błędy odczytać metodą gaz/hamulec i dźwignia na D i na koniec zapłon. No wartości statycznych i dynamicznych nie zobaczysz, ale zawsze to coś póki ryżowego nie ma.

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D
     

    U mnie tylko gaz, hamulec i zapłon, znowu zapomniałeś, że mam manuala :D

    Błędy już zczytywałem, bardziej właśnie chodzi mi o odczytanie parametrów podczas pracy silnika i jazdy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    U mnie tylko gaz, hamulec i zapłon, znowu zapomniałeś, że mam manuala
    Błędy już zczytywałem, bardziej właśnie chodzi mi o odczytanie parametrów podczas pracy silnika i jazdy
    Mea culpa. Zapomniałem hehe

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Wracając do tematu. U mnie było to samo. Przepływomierz do du*y. Przy ok 90 powinien pokazywać 10,11 kg/h przy sprawnej przepływce. Chwilowe spalanie 0.9 do max 1.1 l/h. Czas wtrysku ok 2.2 ms. U mnie uwalona przepływka pokazywała średnie 1.3 do 1.5 na rozgrzanym a masa powietrza była powyżej 15 kilo na godzinę. I tak jeśli odpalisz samochód na sprawnej przepływce to wraz ze wzrostem temperatury silnika zapotrzebowanie na powietrze jest mniejsze. Z resztą i tak pod komorą silnika jest ciepło po jakimś czasie. Ja wstawiłem przepływkę VDO 5wk9 606 bodajże. Sprawdź mój post w Misiowozie. U mnie też nie było żadnych błędów. Problem tylko na benzynie i zimnym silniku. Jak dostał temperatury było ok. Na podtlenku nie było żadnego problemu.

    Wymiziane Samsungiem Galaxy S7 :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    W dniu 7.10.2018 o 19:30, klusia25416 napisał:

    nowa pompa paliwa filtr uszczelki na wtryskach (oringi) na listwie i na wtrysku.... Wtryski pylą nie leją... wymieniony zawór od ciśnienia paliwa na listwie i wciąż ten sam problem,, zbiornik czysty.. przewody od podciśnienia czyste przepustnica czyszczona, uszczelka pod nią ok .... Problem występuje tylko na benzynie.... Pomocy ?????

    A przyglądałeś się wężykowi pomiędzy pompą paliwa i pokrywą? Nie jest popękany?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.