Jump to content
Boscorelli

Problem z ogrzewaniem

Recommended Posts

Cześć czołem,  mam taki problem w bfl-u, który występuje tak naprawdę od momentu kupienia auta, ale dopiero teraz w tym roku, zaczęło mi to przeszkadzać (starość? :o). Mianowicie  auto nie grzeje, teraz temperatury na zewnątrz są na poziomie kilku stopni, ale ogrzewanie tak naprawdę nie działa w całym zakresie, tylko w momencie ustawienia na panelu temperatury 28, HI - wtedy napieprza gorące powietrze, ale w momencie zmiany temp. na panelu na np. 26, czy 25 stopni czuć, że z kratek leci zimne powietrze. W omedze B, miałem tak, że jak okresie zimowym ustawiłem na panelu 23, 24 stopnie to już grzało w środku, tutaj nic się nie dzieje, niby wentylator zwiększa obroty, ale z kratek leci co najmniej letnie powietrze, Grzeje dopiero na najwyższym ustawieniu, ciężko ustawić optymalną temperaturę, bo albo za zimno, albo za gorąco.

1.Przy okazji naprawy podszybia wymieniłem nagrzewnicę, stara wydawała się dobra, rurki doprowadzające było gorące, więc przepływ był, ale na wszelki wymieniłem - nie pomogło.

2. Podłączyłem na stałe po stacyjce, tą dodatkową pompkę obiegu - nie pomogło

3. Czujnik temperatury zewnętrznej sprawny

4. Błędów na klimatroniku nie ma, resetowany kilka razy bez efektów

5. Temperatura silnika zazwyczaj w ~ 90

Co robić?:ke::huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór trojdrozny sprawny?  Podciśnienia ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tazz napisał:

Zawór trojdrozny sprawny?  Podciśnienia ok?

O tym samym pomyślałem ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trójdrożny nie działa czasem zero-jedynkowo? albo puszcza albo nie? Jak miałem ściągniętą deskę to sprawdzałem rurki do nagrzewnicy, były gorące, no i przy ustawieniu na HI leci gorące powietrze, to chyba trójdrożny działa.

Podciśnień nie sprawdzałem, bo nie wiem za bardzo jak to zrobić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Misiek napisał:

W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę

Własnie z obserwacji pracy tego nagrzewania wygląda to tak jakby klimatronic źle odczytywał temperaturę w środku, nie wiedziałem, że w panelu jest czujnik, a ten temp. zewnętrznej wskazuje dobrze. Myślałem aby podmienić panel. Czasami jest tak, że odpalam 26 stopni i grzeje, a czasami na 27 nie chce, pomimo że w samochodzie jest w obydwóch przypadkach zimno. Bywa też tak, że odpalam np 26 stopni, dmuchawa kręci na maxa, a jak przekręcę pokrętłem o jeden stopień np na 25 stopni to zatrzymuje się całkowicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Misiek napisał:

Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel.

Też kojarzę że w panelu jest czujnik temp. Na środku jest taka mała krateczka i otwór i tam powinien być czujnik. @Boscorelli może wystarczy wyjąć panel i tam wyczyścić  ten czujnik  :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ariel napisał:

Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam :/

To trochę byłoby bez sensu, obieg zamknięty włączył by się w momencie kiedy spaliny już wypełniłyby przestrzeń pasażerską i oddychałbyś tym do momentu przewietrzenia auta, bo jeżeli obieg zamknięty i w środku spaliny to czujnik nie puści powietrza z zewnątrz :D Ten czujnik o którym piszesz jest gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego. 

W panelu klimatyzacji rzeczywiście jest czujnik temperatury powietrza wewnątrz auta

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to możliwe :) nie chcialem nikogo w bład wprowadzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik jakości powietrza znajduje się nad filtrem klimatyzacji pod podszybiem po stronie pasażera

20181112_131308.thumb.jpg.19dd01cbbf9a071c265cd7d96e5045f7.jpg20181112_131415.thumb.jpg.330bf998c540140fa378039fc7ceb937.jpg20181112_131545.thumb.jpg.17b9ef9f2d9df9b9e18d8fa3278701b8.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ariel napisał:

Ja nie mam:P

Kopciuchy nie muszą mieć, bo same w sobie są ekologiczne :haha7:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie proponował bym wyłączyć te opcje "auto" bo ona jest jedną wielką porażką.

Kolejną sprawą podepnij kompa i sprawdź jaki temperatury widzi czujnik w przestrzeni pasażerskiej, być może uszkodzony, zakurzony czujnik zawyża odczyty.

A na koniec weź termometr i zmierz jaka temperatura jest wewnątrz auta rzeczywiście przy jakiej nastawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już chyba mam winowajcę, na zewnątrz 12 stopni, a opcom po kilku km pokazuje mi że we wnętrzu jest 28-29 stopni, a mi zimno :D

Jeszcze pomierzę temp. jutro z samego rana tą według opcoma i tą według zwykłego termometru 

Edited by Boscorelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie czyli jak klimatronik dostaje informacje, że we wnątrz jest 28 stopni a Ty ustawisz na 23 to temu chłodzi :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, robert514 napisał:

zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje

Dodatkową pompkę podłączyłem na stałe po stacyjce, tak jak to jest w B, a panel na weekendzie podmienię i mam nadzieje, że to w końcu zagrzeje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2018 o 14:40, Boscorelli napisał:

Dodatkową pompkę podłączyłem na stałe po stacyjce, tak jak to jest w B, a panel na weekendzie podmienię i mam nadzieje, że to w końcu zagrzeje :)

Halooo. Działa te ogrzewanie panu? Bo mam właśnie taki sam problem w kombi teraz :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, niby po wymianie panelu i podłączeniu pompki widać poprawę ale nie jest to tak jak powinno być, w dalszym ciagu potrafi lecieć zimne powietrze przy minusowej temp. na zewnatrz i ustawieniu np. 26 czy 27 stopni. Być może pompa wody nie wydaje?- Takie moje przemyślenia. Temat dla mnie nie zakończony, odstawiony na później

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam, podepne się do pytania. U mnie (Omega B 3.0, 1996) również ciepłe powietrze z climatronica leci tylko i wyłącznie przy ustawieniu HI. To znaczy nie do końca. Póki samochód się nagrzewa (płyn nie ma tych zegarowych 90 stopni) wszystko jest okej, przy ustawieniu na 24, 25 stopni dmucha ciepełkiem. Ale jak już silnik się nagrzeje to powietrze zaczyna lecieć chłodne. Jakby to miało związek z termostatem? Nagrzewnica raczej sprawna, na dywanik się nie leje, auto temperaturę trzyma jak powinno. Kalibracja panelu robiona że 20 razy. Cóż to może być? Zawór trójdrożny? Da się go jakoś "organoleptycznie" sprawdzić czy działa, czy jedynie podmiana na drugi nowy? Przepraszam że w tym temacie, ale myślę że lepsze to niż zaśmiecanie forum kolejnym wątkiem. :)

Edited by kmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.