Skocz do zawartości

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Boscorelli

Problem z ogrzewaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć czołem,  mam taki problem w bfl-u, który występuje tak naprawdę od momentu kupienia auta, ale dopiero teraz w tym roku, zaczęło mi to przeszkadzać (starość? :o). Mianowicie  auto nie grzeje, teraz temperatury na zewnątrz są na poziomie kilku stopni, ale ogrzewanie tak naprawdę nie działa w całym zakresie, tylko w momencie ustawienia na panelu temperatury 28, HI - wtedy napieprza gorące powietrze, ale w momencie zmiany temp. na panelu na np. 26, czy 25 stopni czuć, że z kratek leci zimne powietrze. W omedze B, miałem tak, że jak okresie zimowym ustawiłem na panelu 23, 24 stopnie to już grzało w środku, tutaj nic się nie dzieje, niby wentylator zwiększa obroty, ale z kratek leci co najmniej letnie powietrze, Grzeje dopiero na najwyższym ustawieniu, ciężko ustawić optymalną temperaturę, bo albo za zimno, albo za gorąco.

1.Przy okazji naprawy podszybia wymieniłem nagrzewnicę, stara wydawała się dobra, rurki doprowadzające było gorące, więc przepływ był, ale na wszelki wymieniłem - nie pomogło.

2. Podłączyłem na stałe po stacyjce, tą dodatkową pompkę obiegu - nie pomogło

3. Czujnik temperatury zewnętrznej sprawny

4. Błędów na klimatroniku nie ma, resetowany kilka razy bez efektów

5. Temperatura silnika zazwyczaj w ~ 90

Co robić?:ke::huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zawór trojdrozny sprawny?  Podciśnienia ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Tazz napisał:

Zawór trojdrozny sprawny?  Podciśnienia ok?

O tym samym pomyślałem ;) 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trójdrożny nie działa czasem zero-jedynkowo? albo puszcza albo nie? Jak miałem ściągniętą deskę to sprawdzałem rurki do nagrzewnicy, były gorące, no i przy ustawieniu na HI leci gorące powietrze, to chyba trójdrożny działa.

Podciśnień nie sprawdzałem, bo nie wiem za bardzo jak to zrobić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Misiek napisał:

W bfl jest też chyba czujnik temperatury w panelu klimatronika, ale mogę się mylić. Bo czujnik musi jakiś być, skoro u mnie napiernicza ciepłe powietrze np. na 23 stopni a później chłodniejsze jakby, żeby utrzymać stałą zadaną temperaturę. Jak spadnie w aucie temperatura poniżej zadanej, to znów leci ciepłe powietrze. Jak zwiększysz na np 28 to jeszcze wtedy dmuchawa chodzi na maksa aby nabić tą temp. Po nabiciu dmuchawa się uspakaja i sterowanik stara się utrzymać wcześniej wybraną temperaturę

Własnie z obserwacji pracy tego nagrzewania wygląda to tak jakby klimatronic źle odczytywał temperaturę w środku, nie wiedziałem, że w panelu jest czujnik, a ten temp. zewnętrznej wskazuje dobrze. Myślałem aby podmienić panel. Czasami jest tak, że odpalam 26 stopni i grzeje, a czasami na 27 nie chce, pomimo że w samochodzie jest w obydwóch przypadkach zimno. Bywa też tak, że odpalam np 26 stopni, dmuchawa kręci na maxa, a jak przekręcę pokrętłem o jeden stopień np na 25 stopni to zatrzymuje się całkowicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Misiek napisał:

Z tym czujnikiem w panelu, to nie jestem do końca pewien jego miejsca jeśli chodzi o panel klimatronika. Ale tak czy tak takowy musi być. Ja bym spróbował najpierw podmienić panel.

Też kojarzę że w panelu jest czujnik temp. Na środku jest taka mała krateczka i otwór i tam powinien być czujnik. @Boscorelli może wystarczy wyjąć panel i tam wyczyścić  ten czujnik  :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ariel napisał:

Ta krateczka na środku to niby czujnik jakosci powietrza. Jak stoisz za autem w korku to wlancza sie obieg zamkniety zeby spaliny do kabiny sie nie dostawaly. Ale pewnosci tez nie mam :/

To trochę byłoby bez sensu, obieg zamknięty włączył by się w momencie kiedy spaliny już wypełniłyby przestrzeń pasażerską i oddychałbyś tym do momentu przewietrzenia auta, bo jeżeli obieg zamknięty i w środku spaliny to czujnik nie puści powietrza z zewnątrz :D Ten czujnik o którym piszesz jest gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego. 

W panelu klimatyzacji rzeczywiście jest czujnik temperatury powietrza wewnątrz auta

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to możliwe :) nie chcialem nikogo w bład wprowadzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jakości powietrza znajduje się nad filtrem klimatyzacji pod podszybiem po stronie pasażera

20181112_131308.thumb.jpg.19dd01cbbf9a071c265cd7d96e5045f7.jpg20181112_131415.thumb.jpg.330bf998c540140fa378039fc7ceb937.jpg20181112_131545.thumb.jpg.17b9ef9f2d9df9b9e18d8fa3278701b8.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ariel napisał:

Ja nie mam:P

Kopciuchy nie muszą mieć, bo same w sobie są ekologiczne :haha7:

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie proponował bym wyłączyć te opcje "auto" bo ona jest jedną wielką porażką.

Kolejną sprawą podepnij kompa i sprawdź jaki temperatury widzi czujnik w przestrzeni pasażerskiej, być może uszkodzony, zakurzony czujnik zawyża odczyty.

A na koniec weź termometr i zmierz jaka temperatura jest wewnątrz auta rzeczywiście przy jakiej nastawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To już chyba mam winowajcę, na zewnątrz 12 stopni, a opcom po kilku km pokazuje mi że we wnętrzu jest 28-29 stopni, a mi zimno :D

Jeszcze pomierzę temp. jutro z samego rana tą według opcoma i tą według zwykłego termometru 

Edytowane przez Boscorelli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czyli jak klimatronik dostaje informacje, że we wnątrz jest 28 stopni a Ty ustawisz na 23 to temu chłodzi :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, robert514 napisał:

zmień panel na sprawny, taki co załącza dodatkową pompkę przepływu, bo to on też tym steruje

Dodatkową pompkę podłączyłem na stałe po stacyjce, tak jak to jest w B, a panel na weekendzie podmienię i mam nadzieje, że to w końcu zagrzeje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.