Skocz do zawartości
kokikwo

Omega B FL 2.5 v6, strzały z dolotu, wyciek paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Opla Omege B FL 2.5 v6 2000r. Tydzień temu wymieniłem kolektor ssący. Przy jego wymianie zdemontowałem całą listwe wtryskową, wtryskiwacze. Gdy wszystko złożyłem do kupy Omega po odpaleniu strasznie nierówno pracuje, po paru sekundach zaczyna strzelać z dolotu a następnie jest jeden głośniejszy strzał i gaśnie. W tej samej chwili zaczyna wyciekać paliwo na ziemie mniej więcej w takiej ilości że można porównać ten chlust do wylania wody z wiadra na beton. Czym może to być spowodowane ? Źle podpięte przewody do wtryskiwaczy ? Przedtem wszystko chodziło dobrze. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszałeś kable WN to popraw ich kolejność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd wycieka paliwo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, WOY napisał:

Jak ruszałeś kable WN to popraw ich kolejność.

Były ruszane, właśnie dotarłem do garażu i się za to zabieram. Macie może jakiś schemat jak je prawidłowo podpiąć ?

28 minut temu, mvf napisał:

Skąd wycieka paliwo? 

To właśnie ciężko mi stwierdzić, ścieka po skrzyni gdzieś z tyłu silnika, po zdjęciu kolektora dolotowego jest mokro przy uszczelkach oraz delikatnie na przepustnicy. Wczoraj przy odpalaniu rozłączyło mi przewód doprowadzający paliwo przy podłodze jakby ciśnienie było za dużo na listwie, nie mam manometru by sprawdzić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem o tym paliwie.
Najpierw zajmij się tym żebyś samochodu nie spalił.

Schemat masz na cewce 135 264 jakoś tak.
I sprawdzisz sobie przy okazji jak zdejmiesz barana z góry.

Jak dla mnie czegoś nie dokręciłeś i ja rozebrałbym i poskładał jeszcze raz ten kolektor włącznie z wtryskami ale z drugiej strony tam nie ma co napsuć jak się to robi z głową :mysli:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, WOY napisał:

Nie doczytałem o tym paliwie.
Najpierw zajmij się tym żebyś samochodu nie spalił.

Schemat masz na cewce 135 264 jakoś tak.
I sprawdzisz sobie przy okazji jak zdejmiesz barana z góry.

Jak dla mnie czegoś nie dokręciłeś i ja rozebrałbym i poskładał jeszcze raz ten kolektor włącznie z wtryskami ale z drugiej strony tam nie ma co napsuć jak się to robi z głową :mysli:

Z kablami WN miałeś racje, były źle podpięte, numery znalazłem na cewce. Teraz silnik przestał strzelać z kolei wyciek dalej jest, gdy silnik pracuje po chwili rosną obroty samoczynnie i słychać taki świst jak z gwizdka w czajniku. Dodatkowo znalazłem jeden wężyk luzem, ktoś ma pomysł gdzie to wpiąć ? (ten czorny)

omi.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłeś barana żeby zobaczyć czy nie jest tam morko gdzieś?
Ale najpierw odpal i szybko zdejmij, bo benzyna szybko paruje.
Wygląda jak wąż od odmy ale cholera wie co tam wcześniej janusze robili.
Może to jakiś wężyk od chłodzenia?
Zrób zdjęcie ze zdjętym baranem, może będzie lepiej widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, WOY napisał:

Zdjąłeś barana żeby zobaczyć czy nie jest tam morko gdzieś?
Ale najpierw odpal i szybko zdejmij, bo benzyna szybko paruje.
Wygląda jak wąż od odmy ale cholera wie co tam wcześniej janusze robili.
Może to jakiś wężyk od chłodzenia?
Zrób zdjęcie ze zdjętym baranem, może będzie lepiej widać

A czasami to nie wężyk od odpowietrzania par paliwa ? jeżeli idzie ten wezyk do takiego zaworka z tyłu to pewnie tak. Drugi koniec wychodzi od lewej strony z nadkola. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mvf napisał:

A czasami to nie wężyk od odpowietrzania par paliwa ? jeżeli idzie ten wezyk do takiego zaworka z tyłu to pewnie tak. Drugi koniec wychodzi od lewej strony z nadkola.

A jest coś takiego przy silniku w Omedze? :mysli:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jak mu się leje paliwo to musi barana ściągnąć ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, WOY napisał:

A jest coś takiego przy silniku w Omedze? :mysli:

A nie? patrz załącznik. 

 

1 minutę temu, WOY napisał:

Tak czy inaczej jak mu się leje paliwo to musi barana ściągnąć ;) 

Może przewody słabo dokręcił ..... Nie wiem z czego mogło by się lać......... 

Screenshot_20.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może, jak zdejmie barana to będzie widział wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc, wyciek jest z listwy wtryskowej a dokładnie w miejscu gdzie przychodzi wtryskiwacz. Oring który to uszczelnia jest pęknięty najwyraźniej przy montażu musiał się uszkodzić. Rok temu temu miałem nieprzyjemność wyciągania wtryskiwaczy ponieważ dysza od lpg wkręcana w kolektor się ułamała, a nie dało się bez demontażu wtrysku jej wykręcić iż jakiś nędzny gazownik tak ją umieścił że wąż od gazu aż napiera na wtryskiwacz i go odgina. Już wtedy chciałem wszystkie oringi zamienić na nowe, więc udałem się do sklepu i pokazałem je sprzedawcy, pomierzył je, zamówił a koniec końców okazały się nie dość że za grube to jeszcze średnica wewnętrzna była o tyle za duża że bez dotykania spadał z wtryskiwacza. W internetach znalazłem ale chciałbym się upewnić czy : numer BOSCH 1 280 210, wymiary 7,52x3,53 będą pasować ? Na górę i dół wtryskiwacza przychodzą oringi o takich samych wymiarach ? Co do wężyka to od odmy napewno nie jest, gdyż odme demontowałem, oczyściłem, uszczelniłem oraz odpowietrzenie wyprowadziłem wężem na zewnątrz a na koniec założyłem mały stożek. Prędzej miałem tak zalepione kanały od podciśnienia że czyszczenie zajęło mi wiele godzin stąd na przyszłość wolałem oszczędzić sobie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wężyka, tak jak mvf zauważył jest od odpowietrzania par paliwa. Jeśli wychodzi z zaworu za głowicą, to powinien być wpięty w ten czarny plastik na kolektorze dolotowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.