Skocz do zawartości
bartek05395

X30XE + LPG Nie idzie jak powinnA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam problem ze swoją B Fl X30XE Pb+LPG.

Problem jest wyłącznie na gazie, na benzynie idzie bez problemu. Mianowicie jest tak, że na gazie nie ma takiej mocy jak powinna. Czasami idzie dobrze, a czasami zacznie ją szarpać, dusić i przyspiesza jakby miała połowę koni mniej.

Byłem z tym u gazownika, sprawdzaliśmy ją na komputerze i wyszło tak że na 6 cylindrze coś jest nie tak. Wyeliminowaliśmy wtryski od gazu, bo przepięliśmy miejscami z innym cylindrem i dalej było to samo. Mówił żeby wymienić świece. Wymieniłem świece i przy okazji przewody, bo jak ściągałem z 6 właśnie cylindra to mi została ta wtyczka z fajki na świecy. Nic to nie zmieniło, dalej jest tak samo.

Jak kupiłem samochód wymieniłem świece, cewke i przewody i zrobiłem na tym 25 000 km.

Problem tkwi w tej cewce czy może być coś innego jeszcze?

Gazownik mówi, że może być słaba kompresja na tym cylindrze, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie. 

Świece firmy Denso, a przewody Bosch 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A reset kompa robiłeś po wymianie świec i kabli?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, WOY napisał:

A reset kompa robiłeś po wymianie świec i kabli?

 

Nie robiłem, bo o tym nie wiedziałem... Wystarczy odłączyć aku? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz też wyciągnąć sam komputer na chwilę.
Potem oczywiście jeździsz tylko na Pb jakieś 50-100km pod różnym obciążeniem żeby mapy Pb się ustawiły na nowo.

Jak na Pb będzie dobrze a na LPG znowu coś nie halo to na 99% coś z instalacją.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale rozłączenie samego aku na kilka godzin coś da? Jestem aktualnie w robocie więc teraz bym go odpiął, a za kilka godzin podłączył. 

 

Dodam jeszcze, bo zapomniałem od razu, że zaczęło się to dziać po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca. Wszystko poskładane po bożemu i benzyna zdążyła odparować przed montażem. Na benie chodzi lepiej po tym zabiegu, a mapa od gazu się nie rozjechała, bo sprawdzał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, bartek05395 napisał:

Ale rozłączenie samego aku na kilka godzin coś da?

Da, pokasujesz wszystkie ustawienia jak szyby radio itd  ;) Ale jak chcesz aku odpiąć to to zrób :)
 

 

3 minuty temu, bartek05395 napisał:

Dodam jeszcze, bo zapomniałem od razu, że zaczęło się to dziać po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca. Wszystko poskładane po bożemu i benzyna zdążyła odparować przed montażem.

A zdejmowałeś barana?
Może gdzieś masz nieszczelność?
Błędy sprawdzałeś?

 

 

4 minuty temu, bartek05395 napisał:

Na benie chodzi lepiej po tym zabiegu, a mapa od gazu się nie rozjechała, bo sprawdzał

Zazwyczaj jak źle chodzi na LPG a dobrze na Pb to wina instalacji. No chyba, że kable, świece, cewka są padnięte to po przełączeniu na LPG potrafi wariować.

Zacznij od rzeczy najprostszych i najtańszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, WOY napisał:

Da, pokasujesz wszystkie ustawienia jak szyby radio itd  ;) Ale jak chcesz aku odpiąć to to zrób :)
 

 

A zdejmowałeś barana?
Może gdzieś masz nieszczelność?
Błędy sprawdzałeś?

 

 

Zazwyczaj jak źle chodzi na LPG a dobrze na Pb to wina instalacji. No chyba, że kable, świece, cewka są padnięte to po przełączeniu na LPG potrafi wariować.

Zacznij od rzeczy najprostszych i najtańszych.

Baran czyli dolot? Jeśli tak to był ściągany, ale złożony na nowych oringach i nigdzie nie widać przedmuchu. 

Nie mam właśnie możliwości żeby sprawdzić błędy, bo nie posiadam tego ustrojstwa. 

Czyli jak odepne aku to mam jeździć na benie żeby się wszystko ustawiło? 

Jak mówiłem świece i przewody nowe. Cewka jedynie została ale było wszystko zmienione 25 tys km temu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba pojeździć z 50-100 km.
Masz B czy Bfl?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, WOY napisał:

Tak trzeba pojeździć z 50-100 km.
Masz B czy Bfl?

 

No to będzie cykl mieszany, bo po mieście teraz jeżdżę 

Mam B Fl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To dobrze, że taki.

To chyba musisz użyć kompa.
Podpytaj się może ktoś ma w okolicy.

Edytowane przez WOY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze powiedz mi taką rzecz żebym to dobrze zrozumiał. 

Odłączyłem aku na parę godzin, teraz zrobię ponad 50 km na samej benie i od beny muszą się mapy ustawić? Na benie jest wszystko ok i idzie jak złoto, ale to na gazie jest nie halo.

Od gazu mógłby wgrać na nowo mapę?

Mapa od gazu sama się ustawia na bieżąco czy trzeba w nią ingerować? I co mi da teraz jazda na samej benie, bo nie mogę sobie tego wytłumaczyć ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik instalacji gazowej zapamiętuje dawkę benzyny w całym zakresie obrotów pod różnym obciążeniem w czasie jazdy na benzynie. Całość koryguje mnożnik i tak kreśli się mapa gazu. 

Świece Denso są raczej słabym pomysłem dla silników zasilanych LPG. 

Przy składaniu dolotu nie zagiął ci się wężyk łączący wtrysk gazu z kolektorem? Rzuć na to okiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SZAJBUS_SzeF napisał:

Sterownik instalacji gazowej zapamiętuje dawkę benzyny w całym zakresie obrotów pod różnym obciążeniem w czasie jazdy na benzynie. Całość koryguje mnożnik i tak kreśli się mapa gazu. 

Świece Denso są raczej słabym pomysłem dla silników zasilanych LPG. 

Przy składaniu dolotu nie zagiął ci się wężyk łączący wtrysk gazu z kolektorem? Rzuć na to okiem

No to już mniej więcej wiem o co chodzi. Czyli jak teraz mapa benzyny się poprzestawiała po tym czyszczeniu i nie miała możliwości się ustawić to gaz nie wiedział jaką dawkę ma dać i dlatego tak fiksowało? Czyli jak teraz mapa benzyny się ustawi to gaz już będzie miał jasno dawki określone i powinno być okK?

Komp zresetowany, teraz pojeździć sporo na benzynie i zobaczę czy coś się zmieni. 

Chodzi o ten wężyk co musi być wywiercone w kolektorze żeby go podpiąć? No to możliwe, że puściłem go trochę inaczej niż był na początku,ale aż takiego załamania nie zrobiłem. Jutro to sprawdzę i poprowadze jak było. 

Jakby była jakaś nieszczelność w dolocie to było by to słychać chyba, co? Jak kiedyś go źle złożyłem to aż gwizdało. Teraz wszystko cichutko 

A co do świec to sprawdził mi w katalogu, że takie idą do mnie i takie kupiłem jak mówił. On tylko tej firmy zakłada i nikt podobno nie narzeka. Co jest z nimi nie tak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, bartek05395 napisał:

Jakby była jakaś nieszczelność w dolocie to było by to słychać chyba, co?

Nie zawsze jest tak pięknie jak opisujesz ;)
 

 

29 minut temu, bartek05395 napisał:

A co do świec to sprawdził mi w katalogu, że takie idą do mnie i takie kupiłem jak mówił. On tylko tej firmy zakłada i nikt podobno nie narzeka. Co jest z nimi nie tak? 

Ja zazwyczaj kupuję "2 strzałowe" NGK i jeszcze nie miałem z nimi problemów.
Ostatnio sam się pozbyłem problemu z LPG w nowym samochodzie z X30XE wymieniając świece na właściwe :P
 

 

31 minut temu, bartek05395 napisał:

Chodzi o ten wężyk co musi być wywiercone w kolektorze żeby go podpiąć? No to możliwe, że puściłem go trochę inaczej niż był na początku,ale aż takiego załamania nie zrobiłem. Jutro to sprawdzę i poprowadze jak było. 

Chodzi o to czy go nie przycisnąłeś skręcając barana a to możliwe w pewnych miejscach.
Jak są luźne to wszystko powinno być ok.

 

 

32 minuty temu, bartek05395 napisał:

Czyli jak teraz mapa benzyny się ustawi to gaz już będzie miał jasno dawki określone i powinno być okK?

nie zawsze ale z reguły pomaga zdiagnozować co może być nie halo.
 

 

Ps. nie sądzę, żeby czyszczenie przepustnicy i krokowca zrobiło aż taki problem. No chyba, że coś tam spierdzieliłeś :P 
Bardziej prawdopodobne jest to, że jeździłeś na kulawym przewodzie (o którym zresztą wspomniałeś) który mógł rozregulować mapę w kompie Pb.
Zrób test na Pb, sprawdź czy nie przycisnąłeś tego przewodu od LPG i jak nie będzie poprawy to trzeba szukać dalej.
To są opcje które sprawdzisz bez wydawania pierdyliarda PLNów.
Polecam też sprawdzić błędy pod jakimś OP-comem czy Opelscanerem 
Ew. jakiś tech u porządnego mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody od gazu co masz wlutowane  w przewody od Pb do wtryskiwaczy,  ja miałem coś podobnego po wymianie czujnika temperatury płynu chlodzacego,  mi wywalal  błąd na pierwszym cylindrze  na gazie jeździła tak jak u ciebie,  po 8 miesiącach udało mi się to znaleźć z radą kolegi mechanika,  odrazu  poszła nowa wiązka do wtryskiwaczy Pb ponieważ jak zobaczyłem jak tam było to zrobione to zgroza,  a mianowicie właśnie na pierwszym cylindrze odłączył się kabel LPG do wtryskiwacza Pb,  na szczęście niesluchalem się innych żeby wymieniać wszystko co popadnie przy silniku,  a i zmień świece zaplonowe na Bosch albo GM, niewkrecaj denso lub zamiennikow i tylko dwuelektrodowe,  ja miałem Beru  silnik miał przez nie nierówna pracę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mówiliście. Odłączyłem aku na parę godzin i później jazda na samej benie. 

Dzisiaj już przerzuciłem na gaz i czasami poprawa jest, czasami od nowa ją coś pie*dolnie. 

Jeszcze teraz jest tak, że na benzynie na pierwszym biegu ją zmuli przy przyspieszaniu i za chwilę się przebije... 

Mam teraz ból i problem, bo nie mam kiedy jechać ją podłączyć pod kompa a muszę zrobić sporą trasę i się teraz waham czy jechać czy nie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro na Pb nie robi problemów to musi być coś nie halo z LPG.
Przydała by się diagnostyka pod normalnym kompem.
Sprawdzałeś czy te przewody nie są przyciśnięte?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, WOY napisał:

Skoro na Pb nie robi problemów to musi być coś nie halo z LPG.
Przydała by się diagnostyka pod normalnym kompem.
Sprawdzałeś czy te przewody nie są przyciśnięte?

 

Ale właśnie na Pb jest problem na tym pierwszym biegu jak pisałem w poprzednim poście... Ale też nie zawsze 

No przewody są ok właśnie IMG_20190112_173038.thumb.jpg.7edc62411b4d39e08b64c195e82ef7d2.jpg

Jest możliwość też, że te węże od wtrysków są za długie i może się przez to źle dziać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, bartek05395 napisał:

Jest możliwość też, że te węże od wtrysków są za długie i może się przez to źle dziać? 

Jak dla mnie tak, ale ten do 6 cylindra raczej nie ma zbyt długiej drogi a przynajmniej u mnie w żadnej nie było z nim problemów.

Co do pracy na tej jedynce to trudno powiedzieć co może być przyczyną? Masz automat czy manual?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, WOY napisał:

Jak dla mnie tak, ale ten do 6 cylindra raczej nie ma zbyt długiej drogi a przynajmniej u mnie w żadnej nie było z nim problemów.

Co do pracy na tej jedynce to trudno powiedzieć co może być przyczyną? Masz automat czy manual?

 

No to czyli dobrze, że i tak będzie je przekładał bliżej bo rozpórka by nie weszła :D

Mam manual. Przed resetem i tą całą akcją nie było tego objawu. 

Jest tak, że gaz można powiedzieć w podłodze, on chwilę się męczy i nie idzie i za chwilę się przebije i już targa ją jak należy. Czyli wszystko musi poczekać do przyszłego tygodnia jak sprawdzę ją gdzieś porządnie pod komputerem. 

Tylko strach czy autko dojedzie nad morze ¬¬

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja bym na twoim miejscu odpuścił taka trasę jeśli ma auto problemy,  może się skończyć laweta  w najgorszym przydpaku  różnie to bywa i lepiej doprowadź auto do porządku,  taka moja rada 

Edytowane przez PawelP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś słyszałem że wężyki od wtryskow gazu powinny mieć taka sama długość na każdy cylinder :mysli:

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że tak spytam, pomarańczowa kontrolka silnika na blacie się świeci podczas jazdy? Jeśli tak, to najpierw sczytanie błędów. Da się to zrobić nawet bez kompa tzw. metodą na spinacz. Co do chwilowej słabej mocy , to miałem już dwa razy przypadek z rozsypanym tłumikiem - wygłuszenie z tłumika zapychało wydech ( wydobywające się "włosy" z końcowego wydechu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, arek1981 napisał:

Da się to zrobić nawet bez kompa tzw. metodą na spinacz.

Słyszałem, że w brzydszej wersji już się nie da na spinacz :mysli:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Tazz napisał:

Gdzieś słyszałem że wężyki od wtryskow gazu powinny mieć taka sama długość na każdy cylinder :mysli:

Dobrze słyszałeś. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.