Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Charek

Kupię omegę B FL 3.0 a najlepiej 3.2

Recommended Posts

Cześć. Jak w temacie, poszukuje omegi najlepiej z silnikiem 3,2 ale rozważę też opcję  3.0, stan oczywiście jak najlepszy. Dzięki i pozdrawiam Arek

Edited by Charek
Literówka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Łukary napisał:

Łun to sprzedaje, nie chce sprzedać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak Mu dadzo 14 i c-330 to opiermandoli :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej kolego. Mam coś co może cię zainteresować. 2,6 sedan po swapie słupka na 3.0 z niskim przebiegiem. LPG - w razie gdybyś nie chciał to ten silnik na gazie nie pracował jeszcze. Automat w ciekawej wersji. 

Myślę, że najwygodniej byłoby na FB porozmawiać.

Opis z ogłoszenia na grupach: 
Do sprzedania OMEGA B FL 2001r. Fabrycznie 2,6 -> 3,0 V6 + LPG STAG ze skrzynią automatyczną. CENA:12 000 - za dużo to nie czytajcie.

Podstawowe wyposażenie samochodu to:

  • klimatyzacja
  • Skóra jasno szara
  • Ksenon
  • Elektryka szyb
  • Elektryka lusterek
  • Podgrzewane lusterka
  • Podgrzewane siedzenia przednie
  • Podgrzewana kanapa tylna
  • Elektrycznie sterowane siedzenia przednie
  • Roleta tylnej szyby
  • Webasto
  • Lusterko wsteczne fotochromatyczne
  • Wyświetlacz CID + NCDC 2013
  • Tarcze hamulcowe Zimmerman Sport Coat
  • Tylny most 4,22
  • Felgi 18" - jedna była naprawiana przez poprzedniego właściciela. Przeze mnie była naprawiona tym razem poprawnie.
  •  

Kilka słów o samochodzie. Auto zakupione mniej więcej dwa lata temu jako stan igła super turbo niemiec płakał mucha nie siada i bez łyka. Szczęśliwie wiele z informacji się potwierdziło. Niestety kilka też nie. Samochód miał silnik 2,6 z szykującymi się do roboty uszczelniaczami. Rzeczywiście uszczelniacze się potwierdziły, natomiast kilka rzeczy pojawiło się kolejnych. Mankamenty blacharskie jak to w omegach były naprawione, na co dostałem zdjęcia. Naprawa była nie do końca prawidłowo zrobiona, tak więc musiało to być poprawione przy okazji ostatniego większego serwisu, o którym to zaraz napiszę. Miały być w aucie wałki G okazało się, że ich nie ma. Miało jeszcze parę innych rzeczy być, których także nie było. Przez cały okres użytkowania oprócz lekkiego wytłuczenia się zawieszenia, nie napotkałem żadnych usterek.

Ostatni przebyty serwis. Mniej więcej 1000 km temu samochód przeszedł długi serwis opiewający na kilka większych modyfikacji:

  1. Wyleciał silnik 2,6 a w jego miejsce pojawiło się 3.0 z przebiegiem 160 000 w stanie IGŁA (nienawidzę tych silników akurat, ale stan rzeczywiście był kozacki)
  2. Wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody
  3. Nowe uszczelki pokryw zaworów.
  4. Wymiana pokryw na także plastikowe, lecz w idealnym stanie. Dodatkowo pokrywy zostały zmodyfikowane w celu zmniejszenia ryzyka przeciekania.
  5. Wymiana wszystkich płynów ustrojowych. Między innymi olej 5W30.
  6. Wymiana wiązki silnika na wiązkę z 3,2
  7. Wymiana ECU na 3,2 - Dzięki Niedziółce.
  8. Wymiana przednich sprężyn na springi Irmiego, wraz z amortyzatorami (szczerze mówiąc nie pamiętam co to za amory, ale do sprawdzenia)
  9. Wymiana tylnych sprężyn na tak samo obniżone. I przód i tył pochodzące z tego samego auta o którym mowa będzie w dalszej części ogłoszenia
  10. Nowe klocki hamulcowe tył
  11. Wymiana wspornika drążka kierowniczego środkowego czy jakoś tak
  12. Nowe poduszki silnika
  13. Wiązka elektryczna gazu z racji braku dostępności została naprawiona i jeśli uda mi się dokupić to ją wymienię.
  14. Wymiana układu wydechowego na oryginalny, od katalizatorów do końca, wraz z oryginalnym tłumikiem końcowym Irmiego.
  15. Zmiana zderzaka przedniego na Irmiego. Zderzak po naprawie, nowy lakier. Zderzak posiada papiery - nie jest to laminat.
  16. Wymiana gwintów w piastach tylnych kół, wraz z gwintami od strony pół osi napędowej po stronie prawej. (Nie było to nawiercanie na większy rozmiar, tylko wymiana)

Z powodu kradzieży części u blacharza (blacharz nie poczuwał się do odpowiedzialności - był temat na grupach przedstawiony) zmuszony byłem wymienić maskę przednią, oraz lampy. Maska pochodząca z wersji z silnikiem diesla, lampy Hella. Dodatkowo przy okazji wymieniony błotnik lewy przedni z powodu wgniotki spowodowanej wręcz baletmistrzowskim lawirowaniem śmietnikiem na podwórku, przez śmieciarzy. Kilka słów o samym samochodzie.

Auto kupione w przypływie chwili. Zafascynowanie (które zresztą na pewno pozostanie) tym modelem zadecydowało o nabyciu. Samochód znaleziony blisko, dwa dni rozmowy i wylądowało u nas. Nie powiem. W pełni zadowolony byłem z użytkowania auta. Decyzja o zmianie silnika zapadła w momencie gdy trafił nam się silnik w pakiecie z drugim autem. Dotychczasowy oprócz mankamentu z uszczelniaczami, spisywał się rewelacyjnie. No ale wiadomo, naprawić trzeba. Silnik 2,6 po wyjęciu z auta miał sprawdzoną kompresję. Wyników nie pamiętam jak mam być szczery, natomiast informacja od mechanika brzmiała, że kompresja jest OK. Wierze na słowo. Miały co prawda być w nim wałki G, ale takowych nie było. Cóż. Poprzedni właściciel dostał informację o tym, ale wiadomo, że miał kompletnie na to wyjebane.

Kilkakrotnie auto spędziło z nami jakiś urlop. Nie było katowane, upalane, deptane na zimnym, jeżdżone bez oleju itd. Wnętrze czyszczone specjalistycznymi środkami APC marki ADBL. Poprzedni właściciel leciał wszystko plakiem, który skutecznie został z samochodu usunięty.

Zawartość zestawu. W skład oferowanego auta wchodzi jeszcze kilka ciekawostek.

  1. Oprócz samego samochodu dokładam do zestawu drugą skrzynię automatyczną - niestety z uszkodzonym tylnym mocowaniem. Na ewentualne części jak znalazł. Przebieg +-160 000kmDrugi komplet kół zimowych na feldze stalowej 15 cali.
  2. Zmęczony trochę układ wydechowy za katalizatorami do końca, zakończony gustowną dwururką.
  3. Najciekawsza rzecz ze wszystkich, czyli...... druga buda z kilkoma brakami i jedną ciekawostką: - Brak zawieszenia, skrzyni, silnika, boczków, lamp przednich, radia, dekorów, wydechu, hebli, przedniego zderzaka. Fabrycznie w niej był 3.0 znajdujący się aktualnie w jeżdżącej. - kanapa czarna skóra  - Buda wyrejestrowana - pochodzenie Szwajcaria - Oryginalny przebieg budy to +- 160 000km -

Najciekawszym punktem jest fakt, iż naoglądałem się już wiele omeg perełek, stanów funkiel turbo nówek niemiec płakał mucha nie siada. Wszędzie było coś. A to korozja a to inne takie. W tym egzemplarzu nie znalazłem ani grama korozji w żadnym miejscu w których korozja się znajduje w omegach, lub znajdować będzie. Nie ma śladu. Największą zagadką jest to, iż nie była nigdy robiona. Przynajmniej nie widać tego. W niej po prostu korozji nie ma. Niestety omega po dzwonie typu prawy błotnik, pas przedni, chłodnice i maska. Reszta rewelacyjny stan i do dzisiaj żałuję, że jej nie robiłem. Ciekawy jest też most, gdyż sprawiał wrażenie nowego. Nie demontowałem jeszcze, więc może się przypadkiem nawet okazać, że tam jakaś szpera jest, ale nie trzymajcie mnie za słówka bo to żadna obietnica.

Dodatkowo jeszcze:

  • Klapa bagażnika z rysą.
  • Fotel pasażera
  • Komplet papierów, dwa kluczyki, sterownik 2,6 wraz z pętlą i obiema pestkami

Mankamenty auta, które do sprzedaży będą albo usunięte, albo zrobię zniżkę na ich usunięcie:

  1. Aktualnie do zrobienia zbieżność - zrobię lub obniżę cenę
  2. Do legalizacji zbiornik gazu bo się skończyła - zrobię lub obniżę cenę
  3. do wymiany prawa tylna sonda lambda bo nie pracuje prawidłowo - sondę mam więc zrobię lub obniżę cenę
  4. Do regulacji instalacja gazowa po wymianie sondy - zrobię lub obniżę cenę
  5. Do wymiany przetarty fotel pasażera - jest w zestawie więc dokładam
  6. Pojawił się purchel na lewym tylnym nadkolu - nie mam godnego lakiernika więc obniżę na tę naprawę.

Auto jest do oglądania w Łodzi.

omega.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za reakcje, interesuje mnie wersja jak najbardziej oryginalna jeśli chodzi o mechanikę, swapy itp raczej nie wchodzą w grę chociaż porozmawiać zawsze możemy. Podaj proszę kontakt fb na priv to napiszę . Dzięki i pozdrawiam.

ps. Ogłoszenie nadal aktualne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Charek napisał:

interesuje mnie wersja jak najbardziej oryginalna

W tym kręgu to ciężki temat, tu trend jest na mody, laminaty i lasery.

2 godziny temu, CrashBandicot napisał:


Myślę, że najwygodniej byłoby na FB porozmawiać.

Po to jest to forum aby tu rozwijać konwersacje i budować wspólnotę a nie wasz lewacko - masoński propagator.

 

Edited by B0Cygano

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, CrashBandicot napisał:

Na forum to sobie można korespondencyjnie w chińczyka pograć. Na FB jest możliwość rozmowy na bieżąco:D

 

Chcesz być lokajem to nim zostań i tańcz jak Ci propagator zagra.

A jak forum postrzegasz przez pryzmat grania w chińczyka to może lepiej się nie loguj na nim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, B0Cygano napisał:

 

A jak forum postrzegasz przez pryzmat grania w chińczyka to może lepiej się nie loguj na nim.

 

i to mi się podoba :brawo:

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, B0Cygano napisał:

Chcesz być lokajem to nim zostań i tańcz jak Ci propagator zagra.

 

3 godziny temu, B0Cygano napisał:

Po to jest to forum aby tu rozwijać konwersacje i budować wspólnotę a nie wasz lewacko - masoński propagator.

 

3 godziny temu, B0Cygano napisał:

W tym kręgu to ciężki temat, tu trend jest na mody, laminaty i lasery.

Dobrze się czujesz?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.