Skocz do zawartości
Miglanc

Czarna poliftowa V-ka

Rekomendowane odpowiedzi

Siema ;)

Fajnie, że w końcu zawitales... No to nudzić się nie będziesz, jest trochę do zabawy .

Powodzenia i usterek jak najmniej oczywiście :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny lakier wygląda zajebiscie ale jest ciezki w utrzymaniu tez mnie czeka polerka :) dalbys foty ze srodka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Środek jutro, dziś nie mam już jak zrobić. Jutro też ciąg dalszy opowieści, bo już coś jest porobione :)  dlatego dopiero teraz temat założyłem

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ty jesteś od Lipskiego? :f:

Dobra baza Panie ;) autko prezentuje się dobrze :thumbsup:

Zapraszamy na zlot :smoke:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm Czarnula... jak widzę zawsze nogi mi miękną, no są śliczne 99'!!!! KOZAK !! pierwsza z FL /moja ostatnia z B/ ale zawsze to bryczka z lat 90' /moich lat kochanych zresztą/ Ruda: musi występować, taki urok, ogarniesz temat i wiesz jak jest-ludzie wzdychają "Omega, piękny stan, to były czasy" A nie tam te pseudo samochody klepane teraz bez wyrazu i duszy !!

Pozdro !!!

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No i tak, wczoraj ją pochwaliłem, a dziś już płata mi figle... Po odpaleniu nie zgasł check. Do pracy tak objechałem z tym. Po pracy również nie zgasł, świecił się non stop. Ale auto nie straciło na mocy, trzymało równe obroty. Spalanie też w normie. Pojechałem więc zrobić więcej fotek, środek itp. Zgasiłem. Za kilka minut chcę odpalać a auto nie pali...  Check gaśnie przy próbie odpalania, silnik długo kręci, w końcu łapie na chwilę obroty i znów gaśnie. Pompa podaje paliwo, aż lekko czuć benzynę wokół auta. Poczekałem chwilę, w tym czasie motor wystygł do temperatury 70 stopni. Kręcę i odpaliła. 5 minut na biegu jałowym, rozgrzała się znów do 85 stopni. Wsiadam, chcę jechać, patrzę - check zgasł. Już się uceszyłem haha. A za 5s auto razem z nim. Sholowałem więc do domu, jutro na diagnostykę i zobaczymy co to. Pierwszy raz odmówiła na drodze... dobrze że niezbyt daleko od domu. 

Ale ok, obiecałem foto ze środka, więc wrzucam :) 
470628852_IMG_20190305_1553291.thumb.jpg.0aa75fe405cc062728d58b83455b3e25.jpg1119265507_IMG_20190305_1553441.thumb.jpg.f0559e7d356d0ac47c8c3a1eb90a1599.jpg50653479_IMG_20190305_1616431.thumb.jpg.b53874fc0231d73e66d0900993f28e8b.jpg1336634817_IMG_20190305_1615421.thumb.jpg.cac37a586ca4ba988bca5437c8bc304b.jpg1176869850_IMG_20190305_1618181.thumb.jpg.d4addf98aa45e42cca4167bd3c66246e.jpg680105995_IMG_20190305_1600411.thumb.jpg.08dcfc3928fed57c05c0d24a8a62ee10.jpg991276251_IMG_20190305_1601481.thumb.jpg.5d653a13851acbbaa1daf8ecab5815ec.jpg1745336779_IMG_20190305_1611081.thumb.jpg.0c238f6af637563b0ff4ab7fbeb3dd31.jpg1383837217_IMG_20190305_1614241.thumb.jpg.c7815b8fa0c71d9c444513bd54bb386b.jpg1550252877_IMG_20190305_1600271.thumb.jpg.cb4354460638cea124ec492f41f1a634.jpg317789961_IMG_20190305_1600031.thumb.jpg.60c454de6bcf09932bd9ff342a589dd1.jpg447466085_IMG_20190305_1557171.thumb.jpg.f9421047468e5db2e8dcb0cffd57a1ff.jpg173314041_IMG_20190305_1556341.thumb.jpg.444623d67d78413589795cf2c47de4c2.jpg289376521_IMG_20190305_1559291.thumb.jpg.41de83baa06089d32fa9b795fd1944fd.jpg447466085_IMG_20190305_1557171.thumb.jpg.f9421047468e5db2e8dcb0cffd57a1ff.jpg751952005_IMG_20190305_1613471.thumb.jpg.c65887ce4915d2e788c540c8a83d3082.jpg884881946_IMG_20190305_1558061.thumb.jpg.23072f1aa98255e4be327c1776e84c0d.jpg785723335_IMG_20190305_1613081.thumb.jpg.454ef0d9a884df3f802314d2e1237abe.jpg1537031885_IMG_20190305_1612291.thumb.jpg.ccaf4a30a7a10110311e41e663602dbc.jpg471437562_IMG_20190305_1556171.thumb.jpg.ec82c85ba628e938cc2ae9dba588d48a.jpg1058106668_IMG_20190305_1612461.thumb.jpg.036ae892f57fa788920218a233a7168f.jpg1952238569_IMG_20190305_1613271.thumb.jpg.391c1d2b23e106933e578f8438f0be59.jpg1619783342_IMG_20190305_1614061.thumb.jpg.d94c33a968e347a73f30b2a45d7b74e0.jpg

Na początku miałem mieszane uczucia co do tego drewnopodobnego plastiku, ale im dłużej w niej siedzę tym bardziej zaczyna mi się podobać w połączeniu z tą beżową skórą :D 1682142851_IMG_20190305_1617051.thumb.jpg.135df2cb91fbe18a4d4a01cea37c306b.jpg1544791175_IMG_20190305_1556501.thumb.jpg.8f8acd4b1c0a800790d7024a5215f934.jpg



Generalnie w środku bardzo czysto. Staram się utrzymywać go w takim stanie non stop. Co tygodniowe sprzątanie, odkurzanie i trzepanie dywanów - przy okazji kontrola stanu płynów w silniku - stało się standardem. Można powiedzieć że to prawie jak rytuał albo coś hahaha :D 

Na zlot oczywiście się przymierzam. Mam nadzieję że wyrobię się ze wszystkim. Czasu jest jeszcze pod dostatkiem, finansów niestety nie... :( Jeszcze jak będą takie rzeczy jak dziś ten check... Ale jestem dobrej myśli :) 
Co do Lipskiego to go nie znam, skąd on jest ? Też z podkarpacia ?

 

 

Edytowane przez Miglanc
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Środek ładny  :) co do checka to może być CPW 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez stawiam na czujnik polozenia walu :) skory tylko dobrze wyszorowac i odswiezyc i dressing jakis polozyc zeby to wnetrze nabralo glebi kolorow :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Też właśnie myślałem że to czujnik położenia wału, nie przychodzi mi nic innego do głowy. Dosłownie minutę temu poszedłem odpalić z ciekawości jak zagada i pali od strzała, check oczywiście jest.

Teraz pora pochwalić się tym co zostało już przy niej zrobione.
Podczas kupna sprzedający powiedział mi przez telefon, że "troszkę ją ściąga na bok". Myślę sobie ok, pewnie jakaś zbieżność - zmienię drążki, będzie git. Aha, taki ch... Na miejscu straszne rozczarowanie. Przednie zawieszenie praktycznie nie istnieje, auto jedzie gdzie chce. Na kierownicy luzy. Prowadziła się gorzej niż jakiś Jelcz serii 300 :D :D. Silnik miał przedmuchy, był strasznie słaby. Miałem wrażenie że przedlift 2.0 8V, którym przyjechałem po nią, zbierał się lepiej niż to V6.
Po jeździe próbnej decyzja, że jedziemy na stację diagnostyczną. Ta potwierdziła tylko to co wyszło podczas jazdy próbnej... na wahaczach coś co przypominało tuleje, wyrobione drążki z przodu i z tyłu... generalnie to cały zawias z przodu nie nadawał się do dalszej jazdy, właściwie to nadawał się do du... Tak  więc mocno zaryzykowałem z tą Omegą, szczerze to nawet strach było nią wracać 250km do domu. 

Odrazu po powrocie kontakt z moim magikiem-mechanikiem
w celu umówienia wizyty na warsztacie, gdyż nie dało się nią jeździć, a nawet stwarzało to zagrożenie na drodze, serio. Odrazu zdecydowałem że nie robię tego sam gdyż troszkę bałem się zrzucać całego zawieszenia, a po za tym kiepsko stoję z czasem i zajęło by to kupę czasu. No i na warsztat poszła na początku lutego. 538264337_IMG_20190206_1732011.thumb.jpg.8519976eeb9b9fca2259be7c8865dd40.jpg

Na dół poleciał cały zawias przód. Wyszły dwie dziury w podłużnicy i jedna malutka w podłodze z lewej tylnej strony. W związku z tym, że wszystko było na ziemii, a dostęp świetny, zapytałem mechanika czy mógłbym zająć się podwoziem we własnym zakresie. Po uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi zabrałem się do roboty. Kupiłem neutralizator rdzy (jedni chwalą, drudzy nie) i w miejscach w których zaczynało się coś pokazywać zamalowałem rudą, tym oto specyfikiem:
1108436710_IMG_20190305_2049081.thumb.jpg.d867ea38471cd93aadc7031c74bc2dff.jpg

Oczywiście wcześniej wszystkie miejsca odpowiednio wyczyszczone, przygotowane pod takie roboty. Następnie na to podkład epoksydowy1620929439_IMG_20190206_1825531.thumb.jpg.6b3b5cd39988573fb4190e97c138c55b.jpg2102429967_IMG_20190206_1826402.thumb.jpg.31cbf3a653825fb71ef7c4701f6e75ca.jpg239696298_IMG_20190206_1827161.thumb.jpg.7096aaefea2ae46849fca7f3f3088e2d.jpg1839296031_IMG_20190206_1825391.thumb.jpg.2b8f3d6ba65b1f902a85fb0a004b07ff.jpg993986216_IMG_20190206_1827031.thumb.jpg.70a6a536004a3f423d6355cd3241baa4.jpg
1267882836_IMG_20190206_1827071.thumb.jpg.c625fa0ba3ecfbe1570feb00586d62bc.jpg1374039807_IMG_20190207_1952451.thumb.jpg.4154f6c94b1220fda4345fb42e8b7109.jpg1326224806_IMG_20190207_1953001.thumb.jpg.16d83a8f11aa6af368f5c920df83ac5d.jpg

Na koniec dwie puszki konserwacji na pistolet. Cała podłoga, progi, podłużnice zostały zakonserwowane. Osłony piast i tarcze kotwiczne z tyłu też zostały zabezpieczone bo dostępność tego wynosi praktycznie 0 - na ASO nie mają. Te prace wykonałem samemu. Także w podwoziu jest coś zrobione w celu powstrzymania rudej. 
A teraz coś co pewnie ciekawi najbardziej, czyli lista wymienionych części i napraw :):
-Drążki kierownicze + drążek centralny (TRW i LCC chyba nie pamiętam dokładnie)
-Łączniki stabilizatorów Febi
-Sworznie wahaczy Febi
-Poduszki + łożyska amorów przód (chyba febi albo lemf, nie pamiętam już dokładnie)

-Tylne drążki zbieżności Lemforder (drogie jak diabli, chyba 400 za komplet a innych nie ma ;/)
- Wspornik drążka kierowniczego Febi
- Nowe piasty z łożyskami przód, też Febi
- Nowa podpora wału z łożyskiem, Febi (stara była przekoszona i czuć było że całe auto drga, dodatkowo przy zasprzęglaniu na poszczególnych biegach towarzyszył stuk)
-4 nowe czerwone poliuretany w wahaczach 

Jak jest dostęp to lecimy dalej :D Wymienione wszystkie przewody hamulcowe, miedziane jak i elastyczne. Oczywiście płyn hamulcowy również nowy, ATE SL6. 

Teraz silnik. Przede wszystkim został uszczelniony wydech, założone uszczelki pod kolektorem i na łączeniu bodajże tłumika środkowego z katami. 
Nowy kompletny rozrząd od Febiego + pompa wody Hepu
Zrobiona płukanka i zalany świeży olej: Millers EE 5W40 - także oliwka konkretna :) nie jakieś castrole
1508153596_IMG_20190305_2048021.thumb.jpg.7009e3b7e914cfd12794abb04f0e844b.jpg
Wymieniony olej w dyfrze - Valvoline Gear Oil GL-4 75 W90
Wymieniony płyn chłodniczy oczywiście G12 + nowy zawór trójdrożny bo ciekł 
Do tego nowe irydowe świece Denso

Teraz żałuję, że nie zrobiłem zdjęć tych wszystkich części, nie mam też fotek jak było to założone już na aucie, jak będę na kanale to coś pstrykne, żeby było widać że te poli to nie ściema ;) 

Po takich zabiegach auto jest zupełnie inne, prowadzi się rewelacyjnie, jest sztywne, jedzie jak tramwaj po szynach, motor odzyskał moc. No inne auto, co tu dużo mówić. Także tak to wygląda na obecną chwilę: temat zawieszenia narazie załatwiony. Teraz tylko blacharka i ten przód

 

 

Edytowane przez Miglanc
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubo :) taka robota mi sie podoba od razu widac ze auto zagosci na dluzej u ciebie :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie ma lipy, albo grubo albo wcale :D.  Omega to takie auto którym trzeba się odpowiednio zaopiekować. Tak jak to Kickster powiedział - "jeśli włożysz w omegę równowartość tego za co ją kupiłeś to masz furę na lata" - i tu miał rację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie do konca w tym modelu jest zawsze cos, a niestety tutaj jak zaniedbasz i przeczekasz jedno to zaeaz leci oraeoy serii, to po prostu omega :D dlatego sam sie oszukuje i teraz mam niby cadillaca

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruba i fajna robota :pls: szacun ;)

Mam nadzieję tylko ze na tym tego trochę pojezdzisz  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Miglanc napisał:

Co do Lipskiego to go nie znam, skąd on jest ? Też z podkarpacia ?

Myślałem że jesteś Miglancem Lipskiego z Killera :rotfl:

Super robota :thumbsup: aż miło się czyta takie tematy ;)

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wróciłem z diagnostyki. Jednak nie CPW :) tylko przepływomierz. Komp pokazał takie błędy:
- Przepływomierz - zbyt wysokie napięcie
- Błąd sondy lambda 1

- Błąd sondy lambda 2 
- Nie właściwe obroty wału korbowego

Te obroty wału teoretycznie może spowodować czujnik, ale wtedy auto w ogóle nie mogłoby odpalić, dobrze myślę ?
Błędy sond lambda mogą być spowodowane zbyt bogatą mieszanką, gdyż na rozgrzanym silniku pompa cały czas podaje paliwo a silnik nie może go przepalić, bo odpala dosłownie na sekundę. No i problem z odpaleniem tylko na rozgrzanym, na zimnym wszystko ok. Jutro zmiana przepływki. Tutaj mam pytanie ? Musi być ori ? Czy zamiennik też da radę ? Oryginalna pewnie swoje kosztuje... Teraz jest Bosh

Edytowane przez Miglanc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jak sie ostudzi to auto odpali, jak sie zagrzeje znowu zdechnie taki jest jego objaw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że po próbie skasowania chcecka, błąd od przepływki nie zniknął i check świeci się dalej, a reszta błędów skasowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka tylko ori (około 350zl) na zamiennik szkoda kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

320 dalem do mojej nie tak dawno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Tazz napisał:

Przeplywka tylko ori (około 350zl) na zamiennik szkoda kasy

Dokładnie tak, nie ma co wywalać kasy na zamiennik, bo i tak będziesz musiał kupić Oryginał, żeby poprawnie chulało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może moja V-ka schodziła z twoją z linii produkcyjnej, bo też październik 99 :D tylko, że chyba twoja zabrała całe dobre wyposażenie ¬¬:D

Widzę, że ostro lecisz z tematem więc powodzenia w realizacji zaplanowanych celów :D no i bezawaryjności! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału na 99% :) zawsze mozesz wypiać z kostki i go pomierzyć jakie ma OHM na zimnym i jakie na ciepłym i bd wiadomo gdzies mam zapisane normy ile powinien miec 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mamy winowajcę całego tego zamieszania :). Wypiąłem kostkę od przepływki. Check nie zniknął, no bo auto jej nie widzi, wiadomo. Za to wszystko wróciło do normy. Silnik nie gaśnie na ciepłym, pracuje jak powinien. Po zgaszeniu również odpala, czy zimny czy ciepły. Dobrze, że nie zamiawiałem zamiennika, tym bardziej że kosztuje 300 zł, a jeśli za ori wołają 350 to nie ma o czym mówić :D W takim razie jutro na ASO po przepływkę, ale założę się że nie mają na miejscu i trzeba będzie czekać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeplywke możesz kupić w sklepie stacjonarnym typu IC albo z allegro zamówić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.