Jump to content
  • advertisement_alt
  • Misiek

    3.0 vs 3.2

    Recommended Posts

    Posted (edited)

    Siema nygusy. Z racji tego że w niedalekich planach jest zakup omegi - tym razem "V" i w sedanie. Koniecznie takie silniki do wyboru jak w tytule wątku. Chciałbym, żebyście mi przybliżyli wady, zalety bądź różnice owych "V". Jak zachowują się w nich instalacje LPG? Jak z eksploatacją ? No wszystko co wiecie. Z tego co wiem to 3.2 jest poprawioną konstrukcją 3.0. To by było na tyle co obecnie wiem. Obecnie, wiadomo mam kombi z R4, także z "V" bym miał pierwszy raz do czynienia. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

    Edited by Misiek
    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół 

    A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać :)

    • Like 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Misiek ogólnie każdy poleca 3,2 lecz też różnie można trafić jak to z autem , różnie ludzie dbają . Jeden silnik ma to drugi co innego . 3,2 czasem może sie okazać droższy w eksploatacji . Znowuż 3,0 może sie szybko skończyć bo panewka powie dość . Tak juz delikatnie z doswiadczenia można wymienić

    3.0 - bolączki z układem korbo tłokowym - to tak naprawde chyba największy problem , tu mamy 2 sondy , jeszcze silniczek krokowy , 

    3,2 - przepustnica elektroniczna tak jak u Ciebie :) , 4 sondy , wyeliminowany silniczek krokowy , poprawiony układ tłokowo korbowy , kilka koni więcej jest jak fabryka podaje 218 , cewki są już zespolone - wiekszy koszt , pokrywy plastikowe 

     

    w obu silnikach także uciążliwą sprawą są cieknące plastikowe pokrywy , jedni tną podklejają -pomaga to na jakiś czas raz dłuższy a niekiedy ciekną odrazu .

    Alternatywą są alu , w zakupie niestety do 3,2 są one o wiele droższe ale można sobie poradzić już kupując od 2,5 czy też 3,0 i dać do przerobienia ich pod 3,2 czy 2,6 

    O Tazz jeszcze wrzucił przedemną post i przypomniał mi o katach w Nowszej generacji silnika czyli 3,2 mamy ich już 4 

    • Like 4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    6 minut temu, Tazz napisał:

    2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół 

    A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać :)

    NIe tylko dół. Glowice też mają z tego co wiem inne kanały olejowe. Trwalsza UPG. Ogólnie gdybym miał wybierać v-ke to odrzucam 2.5/2.6 bo dla mnie za słabe, a 3.0 ze względu na wady konstrukcyjne i moje osobiste przeżycia z tymi jednostkami (2x panewki). Zostaje tylko 3.2 :)

    • Like 4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Złoty środek na to to zakup 3.0 i włożenie na jego osprzęcie 3.2, ogólnie 3.0 jest mniej problematyczny osprzętowo... 3.2 osprzęt masakra... wypadanie zapłonów, drogie cewki, 4 katy 4 sondy... osobiście teraz troszkę żałuję tego 2.6 że nie kupiłem 3.0/2.5 i na tym osprzęcie włożyć 3.2

    • Like 4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    4 minuty temu, Misiek napisał:

    Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ?

    chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 :P

    ale jest opcja, że kupisz to 3,0 i w między czasie będziesz szukał słupka 3,2 zanim 3,0 wyciągnie nogi :P

    Edited by robert514

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    1 minutę temu, robert514 napisał:

    chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 :P

    A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja mam 2.5 i sobie chwalę,  trochę zmodyfikowany, brat ma 3.2 , cewki padają na potęgę,  raz mu sonda poszła a są 4, no i coś tak niegada ja moja v-ka to zależy od ciebie co oczekujesz, w 2.5 pokrywy i do 3.0 idzie dostać, sam posiadam,  coś za coś,  fakt że egr i reszta przeszkadza ale idzie to wywalić,  też miałem taki dylemat kupując omege ,, w 2.6 bratu panewka się obróciła,  a silnik naprawdę żyletka byl , 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    1 minutę temu, Misiek napisał:

    A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem.

    na odwrót 3,0 i z czasem powiedzmy zarzucasz do niej 3,2 a osprzet cały zostaje z 3,0 masz wtedy nowszej generacji motor :D

    • Like 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    4 minuty temu, Misiek_v6 napisał:

    Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane.

    to czego szukasz? :P

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    1 minutę temu, robert514 napisał:

    to czego szukasz? :P

    Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje :P

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 minuty temu, Misiek_v6 napisał:

    Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje :P

     

    opinia jest jedna, gruz :f:

    • Like 2
    • Haha 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ogólnie na 3.0 też nie mogę narzekać, swój słupek 3.0 w starej B kupiłem od Warsa z Poznania (część z Was go zna :) ) i służył mi bardzo dzielne, nie miał u mnie lekko jak pewnie część wie ale jestem pewien że poprzedni właściciel dbał, ja również zmieniałem olej co 10 max 12kkm i technicznie nigdy mnie nie zawiódł. @robert514 pamięta jak gwizdek chodził :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    czyli cholera wie...
    o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe?
    na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    27 minut temu, Magicwojtek napisał:

    czyli cholera wie...
    o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe?
    na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2

    Założenie jest takie jak dbasz tak masz :) 

    Kupując w miarę widać w jakiej kondycji jest auto i silnik , w 3,2 napchali elektroniki , która wiadomo już jest leciwa i czasami płata figle 

    @Magicwojtek wejdz w profil i uzupełnij :P

    Opera Zdjęcie_2019-03-23_100052_forum.omegaelite.pl.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.