Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Siema nygusy. Z racji tego że w niedalekich planach jest zakup omegi - tym razem "V" i w sedanie. Koniecznie takie silniki do wyboru jak w tytule wątku. Chciałbym, żebyście mi przybliżyli wady, zalety bądź różnice owych "V". Jak zachowują się w nich instalacje LPG? Jak z eksploatacją ? No wszystko co wiecie. Z tego co wiem to 3.2 jest poprawioną konstrukcją 3.0. To by było na tyle co obecnie wiem. Obecnie, wiadomo mam kombi z R4, także z "V" bym miał pierwszy raz do czynienia. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Edytowane przez Misiek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół 

A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać :)

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Misiek ogólnie każdy poleca 3,2 lecz też różnie można trafić jak to z autem , różnie ludzie dbają . Jeden silnik ma to drugi co innego . 3,2 czasem może sie okazać droższy w eksploatacji . Znowuż 3,0 może sie szybko skończyć bo panewka powie dość . Tak juz delikatnie z doswiadczenia można wymienić

3.0 - bolączki z układem korbo tłokowym - to tak naprawde chyba największy problem , tu mamy 2 sondy , jeszcze silniczek krokowy , 

3,2 - przepustnica elektroniczna tak jak u Ciebie :) , 4 sondy , wyeliminowany silniczek krokowy , poprawiony układ tłokowo korbowy , kilka koni więcej jest jak fabryka podaje 218 , cewki są już zespolone - wiekszy koszt , pokrywy plastikowe 

 

w obu silnikach także uciążliwą sprawą są cieknące plastikowe pokrywy , jedni tną podklejają -pomaga to na jakiś czas raz dłuższy a niekiedy ciekną odrazu .

Alternatywą są alu , w zakupie niestety do 3,2 są one o wiele droższe ale można sobie poradzić już kupując od 2,5 czy też 3,0 i dać do przerobienia ich pod 3,2 czy 2,6 

O Tazz jeszcze wrzucił przedemną post i przypomniał mi o katach w Nowszej generacji silnika czyli 3,2 mamy ich już 4 

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Tazz napisał:

2.6/3.2 więcej elektroniki, 2 cewki, 4 sondy i 4 katy ale poprawiony dół 

A reszta info jest w tematach użytkowników, co się psuje i jak dbać :)

NIe tylko dół. Glowice też mają z tego co wiem inne kanały olejowe. Trwalsza UPG. Ogólnie gdybym miał wybierać v-ke to odrzucam 2.5/2.6 bo dla mnie za słabe, a 3.0 ze względu na wady konstrukcyjne i moje osobiste przeżycia z tymi jednostkami (2x panewki). Zostaje tylko 3.2 :)

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złoty środek na to to zakup 3.0 i włożenie na jego osprzęcie 3.2, ogólnie 3.0 jest mniej problematyczny osprzętowo... 3.2 osprzęt masakra... wypadanie zapłonów, drogie cewki, 4 katy 4 sondy... osobiście teraz troszkę żałuję tego 2.6 że nie kupiłem 3.0/2.5 i na tym osprzęcie włożyć 3.2

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, Misiek napisał:

Dzięki Panowie. Czyli co nieco wiem. Odnośnie Twojego postu @Aros i osprzętu z 3.2. Akurat u mnie w mieście jest do sprzedania sedan z 3.0. Załóżmy, że bym go kupił a chciałbym osprzęt z 3.2. Co bym musiał jeszcze kupić/zrobić (w późniejszym czasie oczywiście) aby to miało ręce i nogi ? Jakie koszta m/w ?

chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 :P

ale jest opcja, że kupisz to 3,0 i w między czasie będziesz szukał słupka 3,2 zanim 3,0 wyciągnie nogi :P

Edytowane przez robert514

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, robert514 napisał:

chyba nie zrozumiałeś, silnik (słupek) ma być 3,2, a osprzęt od 3,0 :P

A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.5 i sobie chwalę,  trochę zmodyfikowany, brat ma 3.2 , cewki padają na potęgę,  raz mu sonda poszła a są 4, no i coś tak niegada ja moja v-ka to zależy od ciebie co oczekujesz, w 2.5 pokrywy i do 3.0 idzie dostać, sam posiadam,  coś za coś,  fakt że egr i reszta przeszkadza ale idzie to wywalić,  też miałem taki dylemat kupując omege ,, w 2.6 bratu panewka się obróciła,  a silnik naprawdę żyletka byl , 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Misiek napisał:

A mówią czytać ze zrozumieniem hehe. Czyli kupuję Omegę z 3.2 . Ale elektronika, układ wydechowy/dolotowy i inne bajery z 3.0 np 2 katalizatory 2 sondy. Poprawcie mnie jeśli czegoś nie skumałem.

na odwrót 3,0 i z czasem powiedzmy zarzucasz do niej 3,2 a osprzet cały zostaje z 3,0 masz wtedy nowszej generacji motor :D

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Misiek_v6 napisał:

Użytkuje 3.0 w polifcie od 11 lat, olej co 10 tysi, rozrząd co 60 tyś i hula. Nie latam prędkościami 160+, zdarzyło się UPG ale pamiętajmy, te auta już mają 17/19 lat. Albo samochód z pewnego źródła albo z automatem bo mniej ujechane.

to czego szukasz? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, robert514 napisał:

to czego szukasz? :P

Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Misiek_v6 napisał:

Kolega pyta o opinie, ale to i tak każdy swoje :P

 

opinia jest jedna, gruz :f:

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie na 3.0 też nie mogę narzekać, swój słupek 3.0 w starej B kupiłem od Warsa z Poznania (część z Was go zna :) ) i służył mi bardzo dzielne, nie miał u mnie lekko jak pewnie część wie ale jestem pewien że poprzedni właściciel dbał, ja również zmieniałem olej co 10 max 12kkm i technicznie nigdy mnie nie zawiódł. @robert514 pamięta jak gwizdek chodził :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli cholera wie...
o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe?
na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Magicwojtek napisał:

czyli cholera wie...
o 3.0 trzeba dbać, ale o 3.2 bardziej upierdliwe?
na rynku widzę parę 3.0 z gazem i automatem, a zero 3.2

Założenie jest takie jak dbasz tak masz :) 

Kupując w miarę widać w jakiej kondycji jest auto i silnik , w 3,2 napchali elektroniki , która wiadomo już jest leciwa i czasami płata figle 

@Magicwojtek wejdz w profil i uzupełnij :P

Opera Zdjęcie_2019-03-23_100052_forum.omegaelite.pl.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.