Jump to content
  • advertisement_alt
  • Gregorz

    Lożyskowana tuleja wspornika drążka kierowniczego

    Recommended Posts

    Ja musze często wymieniać a Wy? 

    Kupiłem kiedyś łożyska i mam zamiar jutro zacząć testować ten patent. Chyba wytrzyma. Pociąłem jedną z zużytych tulei, ale można by było poświęcić nową wtedy guma byłaby w lepszym stanie.

    IMG_20190424_173601.jpg

    IMG_20190424_201931.jpg

    IMG_20190424_202004.jpg

    IMG_20190424_202043.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Febi rozleciał mi się po 3 miesiącach czyli jakieś 3.5 tyś km:f: Teraz wymieniłem samą tulej na lema i póki co trzyma. Sam myślałem o jakimś patencie zamiast tej tulei

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Może na 195/65/15 jeździ troche dłużej, ale wiadomo jak jest... 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Wątpię że łożysko igiełkowe wytrzyma dłużej. Te łożyska stosowne w belkach wózków widłowych wytrzymują najkrócej ze względu na drgania i uderzenia a wydaje mi się że w omedze będzie podobnie. Jak już to ślizgowe z fosforobrązu albo gulejka ;)

    Swoją drogą u mnie jeszcze tego nie ruszałem a jeżdżę omegą 3 rok :)

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dokładnie, w tym miejscu guma przyjmuje różne drgania i łożysko może nie zdać egzaminu. Ale fajnie że to testujesz, koszt samej tulejki lemfa nie jest duży i pracy przy wymianie też nie ma wiele więc można sobie na to pozwolić :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Także jestem tego zdania ,że te łożysko może się szybko sypnąć ... ale przynajmniej bedzie słychać ,że do wspornika trzeba bedzie zajrzeć :f: 

    Co do samego wspornika , @Gregorz mówisz często zmieniasz , może spowodowane jest to tym że sama obudowa wspornika jest już słabej jakości (np Chinol i Oś w której siedzi tuleja jest już " słaba") wciskając w nią świeżą tulejkę nawet lemfy powoduje krótszą żywotność . 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No ciekaw jestem tego rozwiązania ;)

    Łożyska wcale nie muszą wytrzymać krócej. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    49 minut temu, Ricardo napisał:

    No ciekaw jestem tego rozwiązania ;)

    Łożyska wcale nie muszą wytrzymać krócej. 

    Żeby długo wytrzymało to trzeba by wrzucić dwa stożkowe. Jedno z góry drugie z dołu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Trza zacząć jeździć na ogumieniu jakie przewidział producent, a nie 18 wzwyż po Polskich "równych" nawierzniach, to może wtedy będzie dłużej trzymać, a jak chce się felgi od woza to trza często robic zawieche. Taki morał z tego :D

    • Confused 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Ciekawe jak wyjdzie, ja osobiscie spróbował bym dopasowac cos z igliduru, jak to: https://www.igus.pl/product/5 . Z tym ze w omedze A na R16 ta tuleja jest prawie wieczna, wiec niechce mi się szukać wymiarów :D Z drugiej strony ostatnio wydawało mi się że w pewnych położeniach mam tam luzy. Zobaczy się

    Edited by psczelaszkov
    • Thanks 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    1 godzinę temu, B0Cygano napisał:

    Trza zacząć jeździć na ogumieniu jakie przewidział producent, a nie 18 wzwyż po Polskich "równych" nawierzniach, to może wtedy będzie dłużej trzymać, a jak chce się felgi od woza to trza często robic zawieche. Taki morał z tego :D

    Sam na takich jezdzij temat nie dla Ciebie :f:

    Generalnie metal to nie guma. Zobaczymy jak to się sprawdzi i może być patent bo tam łożyska robią mały przebieg. 

    @SZAJBUS_SzeF

    Jak na gładkim wsporniku osadzić łożyska stożkowe? To już wieksza ingerencja w fabrykę.

    Edited by Gregorz
    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    22 minuty temu, Gregorz napisał:

    temat nie dla Ciebie 

    Wielkość opon a w gruncie rzeczy ich szerokoś wpływa też na pewien istotny czynnik podczas prowadzenia Omegi, ale o nim nie będe sie wypowiadał :dokuczacz:

    Ogólnie uważam, że producent w Omedze zastosował nie właściwe rozmiary opon, powinny być 13 o szerokości 135 :king:

    Edited by B0Cygano

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    7 godzin temu, Gregorz napisał:

    Sam na takich jezdzij temat nie dla Ciebie :f:

    Generalnie metal to nie guma. Zobaczymy jak to się sprawdzi i może być patent bo tam łożyska robią mały przebieg. 

    @SZAJBUS_SzeF

    Jak na gładkim wsporniku osadzić łożyska stożkowe? To już wieksza ingerencja w fabrykę.

    Musiał byś zmierzyć wysokość łożyska w szali, pomnożyć razy dwa i odjąć od wysokości wspornika. Wymiar który by powstał to wysokość tulejki która musi być pomiędzy łożyskami żeby szale miały się o co opierać. 

    @psczelaszkov też ma dobry pomysł. Do bardzo mocny materiał. O ile jest osiowość to taka tulejka przyjmuje z pokorą bardzo dużo. Takie tulejki pełnią rolę panewki na czopach mocujących oś w toyocie 6-8fg czy na mocowaniu masztu w jungach tfg/dfg.

    7 godzin temu, B0Cygano napisał:

    Wielkość opon a w gruncie rzeczy ich szerokoś wpływa też na pewien istotny czynnik podczas prowadzenia Omegi, ale o nim nie będe sie wypowiadał :dokuczacz:

    Ogólnie uważam, że producent w Omedze zastosował nie właściwe rozmiary opon, powinny być 13 o szerokości 135 :king:

    Fulosz gupoty. Fabrycznie u Grzesia jest 235/45 r17 i to minimalne koło jakie musi być w tym samochodzie przy takiej mocy i tylnym napędzie. Zakładanie zamiennika 235/40 r18 to nie żaden kosmos. To koło ma średnicę większą od fabrycznego o 1,9mm czyli 0,3% i taka zmiana jest dopuszczalna i nie ma wpływu na szybsze zużywanie się elementów układu kierowniczego.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    PANOWIE TEMAT DOTYCZY TULEJKI WSPORNIKA I PROSZĘ SIĘ GO TRZYMAĆ, OPONY TO OSOBNY TEMAT

    • Like 3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    12 godzin temu, psczelaszkov napisał:

    Ciekawe jak wyjdzie, ja osobiscie spróbował bym dopasowac cos z igliduru, jak to: https://www.igus.pl/product/5 . Z tym ze w omedze A na R16 ta tuleja jest prawie wieczna, wiec niechce mi się szukać wymiarów :D Z drugiej strony ostatnio wydawało mi się że w pewnych położeniach mam tam luzy. Zobaczy się

    To w Warszawie. Na pewno jak będę wezmę wspornik na pomiar.

    edit

    Już dzwoniłem będziemy działać mają ludzi po terenie także trochę prościej będzie.

    Edited by Gregorz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Widziałem gdzieś na allegro tuleję z poli...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tuleje z poli miałem, ale to w ogóle nie działa bo są zalane na sztywno.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.