Jump to content
  • advertisement_alt
  • SebekS

    Kolektor dolotowy

    Recommended Posts

    Witam. Mam problem z wyjęciem kolektora dolotowego w 3 litrowym silniku. Odkręciłem 6 śrub, wszystkie przewody i nie mogę go wyjąć. Mogę go sunąć do przodu lub tyłu samochodu, ale do góry już nie bo blokują go głowice. Jak tego skubańca wyjąć?e52f767e2a90947aa7889a15ec05d634.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Obracaj go lewo prawo i do góry, musi wyjść zdejmij wszystko no chyba że pod spodem dał ktoś na klej do podstawy kolektora to będzie problem 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Obracaj go lewo prawo i do góry, musi wyjść zdejmij wszystko no chyba że pod spodem dał ktoś na klej do podstawy kolektora to będzie problem 
    Wyszedł skubaniec. Dzięki :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobra zdjąłem i mam kolejne pytanie. Od czego jest ta skuwka? Była odłączona.4dd8b7067c2a511c413d842e8ef6bcc0.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kolejne pytania. Olej jest w koło termostatu. Podejrzewam, że cieknie z chłodnicy oleju. Jest tam jakiś oring czy coś? Te uszczelki wokół wtrysków benzyny są wymienne?960e131156d02985286270ddfd586f7f.jpg64de54e832a5037dddccc05540bc99fc.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 godziny temu, SebekS napisał:

    .4dd8b7067c2a511c413d842e8ef6bcc0.jpg

    Ta sówka jest od czujnika temperatury na deskę bodajże. Po prawej jest czujnik temperatury na ECU

    • Like 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    6 godzin temu, SebekS napisał:

    Kolejne pytania. Olej jest w koło termostatu. Podejrzewam, że cieknie z chłodnicy oleju. Jest tam jakiś oring czy coś? Te uszczelki wokół wtrysków benzyny są wymienne?

    Nie widze oleju kolo rurki olejowej i chlodnicy. Prawdopodobnie olej ucieka przez uszczelke pokrywy zaworow.

    Uszczelki wtryskow (12 sztuk) - Bosch 1 280 210 796

    123.jpg

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    10 godzin temu, Abaldueff napisał:

    Nie widze oleju kolo rurki olejowej i chlodnicy. Prawdopodobnie olej ucieka przez uszczelke pokrywy zaworow.

    Uszczelki wtryskow (12 sztuk) - Bosch 1 280 210 796

     

    Pokrywa z tej strony wydaje się być sucha, ale przyjrzę się jej raz jeszcze.

    A dlaczego 12 sztuk tych uszczelek pod wtryski? Idą od góry i od dołu czy jak?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Olej zbiera się w tym miejscu

     

    Bez nazwy.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Wiesz, ktoś kto zmieniał uszczelki jak jeszcze lały raczej nie czyścił tam silnika :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak wygląda druga rurka od chlodniczki?  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Sucho. Przyjrzałem się raz jeszcze i poci się przy uszczelce od głowicy :/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    2 minuty temu, SebekS napisał:

    Sucho. Przyjrzałem się raz jeszcze i poci się przy uszczelce od głowicy :/

    Bardzo możliwe 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kurczę, wszystko mam rozebrane, a te głowice są na wierzchu. Auto drugie mam, wiec chyba wezmę się za wymianę uszczelek pod głowicą.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak masz możliwość, umiejętności to jak najbardziej. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Spod dekli też mogło tam lecieć.
    Z uszczelniaczy wałków rozrządu chyba też.
    Jak nie miałeś masła w oleju albo w płynie to UPG raczej ok.
    Ew. sprawdź jeszcze kompresję.
     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Godzinę temu, WOY napisał:

    Jak nie miałeś masła w oleju albo w płynie to UPG raczej ok.

    To nie są jedyne objawy uwalonej UPG

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    58 minut temu, Aros napisał:

    To nie są jedyne objawy uwalonej UPG

    Wiem, dlatego napisałem "raczej ok" :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Powiem wam tak. Od września zeszłego roku miałem problem z nierówną pracą silnika. Wymieniałem części, które mogłyby to powodować(świece, kable itp.). Sprawdzałem również kompresję silnika - jest w porządku. Wywalało mi płyn chłodniczy przez zbiorniczek lub przez przewód idący za blokiem silnika. Kupiłem tester na zawartość C02 w układzie chłodzenia. Test wyszedł pozytywny, tzn niby uwalona uszczelka pod głowicą. Miałem też wypalone tłumiki.  Ale wymieniłem tłumiki i problem wywalania płynu ustał. Ustabilizowała się również praca silnika, jednakże nie do końca. Teraz mam zagwozdkę czy brać się za wymianę uszczelki pod głowicą czy też nie. Popatrzyłem na to wszystko i chyba wezmę się za to sam.

    Dodam, że nie mam żadnego masła w zbiorniku chłodzenia, ani też pod korkiem wlewu oleju, silnik ma pełną moc i idzie jak trzeba, a ogrzewanie dobrze daje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    18 godzin temu, SebekS napisał:

    A dlaczego 12 sztuk tych uszczelek pod wtryski? Idą od góry i od dołu czy jak?

    Tak. Dwie sztuki do jednego wtrysku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    By using this site, you agree to our Terms of Use.