Skocz do zawartości

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PanMaciej

Zbyt wysoka temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witam. Od niedawna mam problem ze swoją Omegą. Jak widać za oknem - zrobiło się cieplej, ale nie na tyle ciepło, żeby wentylator chłodnicy zaczął działać podczas kręcenia się po mieście. A tak jest właśnie u mnie. Silnik nagrzewa się jak zwykle - w miarę szybko, jednak w cyklu miejskim jego temperatura rośnie, rośnie, aż włącza się wentylator. Temperatura zostaje zbita (poniżej 90 stopni), ale za parę kilometrów jest ten sam problem. Oczywiście w trasie jest wszystko w porządku. Teraz powiedzcie mi, cóż to może być? Termostat? Jakiś bezpiecznik?

 

 

 

 

Martwi mnie to z wiadomych względów i właśnie Googluje sobie temat. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki wink.png Pozdrawiam!

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

III Urodziny Klubu Omega ELITE (KLIK!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ople mają to do siebie ze lubią ciepło. Temperatura płynu chłodniczego rośnie do 100 stopni i to jest norma . Jakiego opla bym niemial czy to była astra czy omega temperatura rosła właśnie do 100 stopni i załączał się wentylator . Także na moje oko niema się czym martwić. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

na moje oko wsio w normie u mnie tez miasto to wentylator sobie chodzi co chwilę :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> 97 i zbija do 90 i zaraz to samo :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> a jak sie martwisz o hm upg jedz do jakiegos warsztatu i sprawdza czy w zbiorniczy nie ma czegoś "lewego" dla swietego spokoju

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Normalny objaw, u mnie pływa 85-100 bez klimy. Włącz klimę będzie zawsze taka sama. Ople tak mają w r4 i nie tylko twój.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się jeśli można, przedwczoraj jadąc po mieście zauważyłem, że woda się gotuje 100+, zatrzymałem się wiatrak pracował ale musiałem pomóc mu zbijając temperaturę ciepłym nawiewem i jakoś dojechałem do domu, (ODKĄD MAM OMEGĘ ZAUWAŻYŁEM ŻE PRAWIE ZAWSZE PRACUJE WIATRAK A AUTO TRZYMA IDEALNIE 92) dziś po wymianie termostatu na nowy jest poprawa ale słaba, znowu się gotuje na mieście a wiatrak nie pracuje nawet przy 100 stopniach. Mógł się zepsuć termowłącznik? Który jest od wiatraka ten na dole czy ten u góry? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Wiatrak odpala z górnej wtyczki i dolnej. :) Muszę wymienić obydwa termowlaczniki Tak? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam dolny termowłącznik Cię nie interesuje bo jest od klimy. Jak temperatura silnika jest za wysoka to on ma za zadanie wyłączyć klimę żeby dodatkowo nie obciążać silnika.

Więc TYLKO górny włącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Tylko gorny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale na dole po lewo jest od klimy, po prawo u gory na 2 piny i pod nim na dole na 3 piny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekaj bo to 2.0 jest. Być może tam jest inaczej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasiu, górny od strony kierowcy. On odpowiada za włączenie wiatraków na chłodnicy silnika. Sprawny powinien włączać wiatrak przy temperaturze 92-95' C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Kupiłem obydwa na wszelki wypadek Chlopaczki. Lece wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się, wiatrak załączyl się przy 95, pewnie górny się popsuł ale profilaktycznie wymieniłem dwa chodź nawet przy 100 stopniach było cicho, dwa naraz? Bardzo dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się polecamy się :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1 bieg nie startuje.

Mostek 1-2 wszystkie wentylatory ruszają bieg1 na zapłonie on i off.

Mostek 1-3 rusza 2 bieg went.silnika tylko na zapłonie on.

Mostek 2-3 ruszają wszystkie wentylatory bieg 1 ale tylko na zapłonie off

 

@skit pisałeś trochę inaczej o kolejności zalaczania biegów. Wymienię termowłacznik i zobaczę co sie zadzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 16.07.2017 o 10:55, skit napisał:

Wyjmij wtyczke z górnego tertmowłącznika w chłodnicy i zmostkuj po kolei 1-2 , 2-3, 1-3 Jeden to pierwszy bieg went, drugi to drugi bieg wentylatora. Jak odpalą to termowłącznik do wymiany. Jak nie opdpalą to będziemy szukać dalej....

Skit mówisz o czujniku temperatury płynu w chłodnicy w 3.2

Czasem niema tam 4 kabelkow/pinow

@Gregorz masz numery tego czujnika? Jaki będziesz kupował?

Edytowane przez danio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są trzy piny. A jaki to się okaże...jeden taki używany był w schowku jak zanabylem omeg jakieś nr są...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj 1 bieg odziwo się załączył. Maskę otworzyłem patrzę 3 wentylatory chodzą. Może termowł.sie przycina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak zrobić, żeby wszystkie 3 wentylatory się załączały, bo u mnie w jednej tylko jeden się włącza i ostro się poci w korkach, bo praktycznie co schłodzi do 92 to zaraz temp rośnie przy podjeżdżaniu i wentylator cały czas działa.

Edytowane przez WOY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popróbuj z mostkowaniem. Jak wymieniłem termowłącznik to wszystko wróciło do normy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony na nowy i dalej tylko jeden działa.
Spoko jak jest chłodniej ale przy obecnych temp to działa praktycznie non stop. 
A 3 miałyby lżej :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, WOY napisał:

Czujnik wymieniony na nowy i dalej tylko jeden działa.
Spoko jak jest chłodniej ale przy obecnych temp to działa praktycznie non stop. 
A 3 miałyby lżej :)

bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, robert514 napisał:

włącz klimę i będą działać 3

Klima nie działa, wyciągnięty osuszacz, bo mi magik urwał zawór ciśnienia :P
A skoro i tak stoją i nic nie robią to mogłyby pomóc temu jednemu biednemu, zwłaszcza przy tej pogodzie w korkach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.06.2018 o 06:46, robert514 napisał:

bo jeden jest od silnika, a następne dwa od klimy, włącz klimę i będą działać 3 :P

Tak jak kolega pisze, te dwa z przodu nie mają nic do chłodzenia, może coś tam pomagają ale one za zadanie mają schłodzić czynnik klimy. Ten z tyłu orać chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z naszej strony akceptujesz regulamin Regulamin oraz Warunki użytkowania. Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania.