Jump to content

Orkan

Members
  • Content Count

    290
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

120 Excellent

About Orkan

  • Rank
    Doświadczony Pilot
  • Birthday 10/13/1980

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    śląskie
  • Miasto
    Mikołów/Łaziska Górne
  • Silnik
    2.3 LPT
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    Saab 9-5

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Orkan

    Olej 5w40

    Dokładnie tak. To był skrót myślowy
  2. Orkan

    Olej 5w40

    To nie był żaden zabieg, po prostu mnie źle zrozumiałeś. Słowo "przerost" chyba o tym świadczy. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że taki parametr jak jakość również istnieje, i nie należy porównywać tylko lepkości. Olej u siebie wymieniam co 6-8 k i w tzw. międzyczasie nie robię żadnych dolewek. Tych wywodów o termodynamice pozwolę sobie nie skomentować Proponuję zakończyć tę dyskusję między nami, bo nic nie wnosi do tematu
  3. Orkan

    Olej 5w40

    Pytam jeszcze raz, gdzie pisałem, że ma gorszą jakość? Kłania się czytanie ze zrozumieniem... Nie pisałem również o jakimś "zasługiwaniu" na ten olej Mnie nie bierze w ogóle, a konstrukcja jeszcze bardziej leciwa, a leję 5W40. Dobrze zrozumiałem, że bierze Ci mało oleju, bo go pałujesz? To jest forum, Ty polecasz, a ja twierdzę, że to są pieniądze wyrzucone w błoto, tak samo, jak kupowanie świec ośmioelektrodowych iridium turbo velociraptor, czy żarówek ultra super power xenon light + 150000%. Jeżeli więc chcesz, w mojej opinii, marnować pieniądze, to proszę bardzo, ale po co wmawiać taką religię innym...?
  4. Orkan

    Olej 5w40

    Gdzie napisałem, że jest kiepskiej jakości? Czy uważam to za przerost formy nad treścią? Zdecydowanie tak. Przecież to niewysilona konstrukcja, która ma już kilkadziesiąt lat, ale jak nie masz co robić z kasą, to Twoja sprawa, byle nie robić innym wody z mózgu.
  5. Orkan

    Olej 5w40

    Oczywiście, że 10W40 wystarczy w zupełności. Jakieś 10W60, to zupełny przerost formy nad treścią. Poza tym, lepkość to nie wszystko, należy również zwrócić uwagę na taki parametr, jak jakość. Jeżeli ktoś chce zadbać o silnik, to polecam po prostu częściej ten olej wymieniać.
  6. Czyli lewa strona grzeje, a prawa nawiewa zimne? Na samych kanałach nawiewnych też muszą być czujniki. Sprawdzałeś na OP-COMie, jakie są wtedy temperatury nawiewu po obu stronach?
  7. Z tego co pamiętam to zarówno w B, jak i w Bfl są one w panelu climatronica (na płytce). Tyle, że w B był za obudową wiatraczek, który zaciągał powietrze na czujnik, i jeżeli on się przestał kręcić, to wskazania wariowały.
  8. Walnięty czujnik temperatury wnętrza. Jeżeli komputer ma informację, że w środku jest 40*C, a Ty chcesz uzyskać np 22 *C, to będzie nawiewać chłodnym powietrzem. Jeżeli mam rację, to na HI powinno grzać. [EDIT] Chyba, że we wnętrzu rzeczywiście jest 40*C, wtedy działa dobrze, ale w takim przypadku nie myślałbyś raczej o ogrzewaniu
  9. Czyli zamknijmy forum, bo wiadomo, ilu ludzi, tyle opinii, więc i tak każdy będzie przekonany o swojej racji, a pytający niczego się nie dowie.
  10. @Grabarz Czytaj proszę ze zrozumieniem. Zacytuję sam siebie "Podsumowując, opony wielosezonowe są dobrym wyborem dla samochodów, które nie nakręcają rocznie dziesiątek tysięcy kilometrów oraz nie pracują w skrajnych warunkach (duże zaśnieżenie, rzeźba terenu)". Ty piszesz o zupełnie czym innym
  11. Sorry, ale takie opinie mnie zasmucają. Znając życie, to nawet obok takich opon nie stałeś, ale trzeba się podzielić wioskową mądrością. @Magicwojtek Dobrze, że pytasz. Pewnie, że takie opony zdadzą egzamin. Jeżeli nie mieszkasz w terenie, gdzie śnieg przez pół zimy utrzymuje się po pas, a przebieg roczny jest nieduży, to jak najbardziej. Raz, że nie musisz dwa razy do roku jeździć na zmianę opon/kół (wyważać, obowiązkowo zmieniać kominki itp) ani zastanawiać się, czy zmieniać już, czy za tydzień (co podnosi bezpieczeństwo) - taki nasz narodowy sport . Dwa, nie trzeba mieć miejsca na drugi komplet. Trzy, jeżdżąc niedużo na dwóch kompletach dochodzi do sytuacji, że guma ze starości traci elastyczność, ale: "taki ładny bieżnik, to żal wyrzucić, jeszcze dojeżdżę". Nie mówiąc już o tym, że "żyłując" rozmiar felg często ludzie kupują stare używki, bo kaski już nie ma, no a jak jeszcze jest napisane Pirelli czy Michelin, to już w ogóle +20 do zajebistości fury. Opony wielosezonowe, to nie te samo, co było produkowane 10-15 lat temu. Dobre wielosezony potrafią być cichsze od tańszych letnich, o zimowych już nie wspomnę. Dobrze trzymają się drogi i ładnie wyglądają. Jak wymieniłem u siebie 5-letnie zimowe Nokiany na wielosezonowe Klebery Quadraxer 2, to jazda stała się o wiele bardziej komfortowa i bezpieczna, auto bez porównania trzyma się lepiej drogi, wcześniej miałem problem, szczególnie latem, żeby dynamiczniej ruszyć bez poślizgu. Byłem też bardzo mile zaskoczony niższym hałasem, jak nie to auto Podsumowując, opony wielosezonowe są dobrym wyborem dla samochodów, które nie nakręcają rocznie dziesiątek tysięcy kilometrów oraz nie pracują w skrajnych warunkach (duże zaśnieżenie, rzeźba terenu). Takie rozwiązanie może poprawić bezpieczeństwo i obniżyć koszty eksploatacji.
  12. To są sandały. Lepiej komentuj tematy motoryzacyjne, a nie modowe
  13. To jest temat Omegi Łukasza, i nie rozumiem tej krucjaty przeciwko instalacji LPG. Jak chcesz, to załóż odpowiedni temat, i tam się możesz przekomarzać. Nikt Ci nie narzuca, że masz w swoim samochodzie mieć instalację LPG, dlatego Ty nie narzucaj swojego zdania innym.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.