Jump to content

szyki

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About szyki

  • Rank
    Początkujący

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    wielkopolskie
  • Miasto
    Poznań
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    3.2
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    sporo tego, szczególnie starocie...

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mój stary motor był robiony dwukrotnie i jest w takim stanie, że nie nadaje się do ponownego grzebania... Robiły go również renomowane warsztaty, stąd decyzja, że nowy motor rozkładam i składam sam. To nie jest trudne i przy odrobinie dokładności, będzie jak nowy (no prawie) :-) a czasowo wyjdzie podobnie jak człowiek miałby ustawić się w trzymiesięcznej kolejce i potem kolejne dwa miesiące czekać na zrobienie. Takie przynajmniej terminy zrobiły się w Poznaniu. A wiecie jak jest... Prosisz niby dobrego majstra o sprawdzenie cylindrów. Przy odrobinie szczerości wygada się, że do jednego zajrzał. Fajnie, moje 5 wygląda idealnie a 6. ma taki próg jak na początku tego tematu... Inny przykład: wymienią Ci uszczelniacze zaworowe ale okazuje się, ze któraś tuleja jest już zmęczona... Albo odmę złożą Ci zatkaną... Osprzęt mojego starego motoru jest dobry, co miało wpływ na decyzję o zakupie samego słupka a podejście mam takie, że nie założę drugiego motoru bez jego rozebrania i sprawdzenia. Zdaję sobie sprawę, że jak kupię silnik od handlarza, to co mi po jego gwarancji, jak chcę mieć sprawne auto a nie pojeździć miesiąc i bujać się z udowadnianiem, że motor był uszkodzony w taki, czy inny sposób. Przecież handlarz też go skądś pozyskał. Nie jeździł tym autem prywatnie... Czy to się opłaca? Oczywiście, że nie. Żaden tego typu remont w Omedze się nie opłaca ale moim zdaniem warto ze względu na radość z jazdy, jaką te auta potrafią dać. Nawet, albo tym bardziej, porównując z super nowoczesnymi jednostkami :-) Głowice mam sprawdzone w porządnym warsztacie. Oczywiście, nie obyło się bez drobnych napraw. Teraz zapadła decyzja o sprawdzeniu bloku. Tak więc nie potrzebuję warsztatu specjalizującego się w tych jednostkach. W takim moje autko już było parę lat temu :-) Warsztat Garage ma koszmarne wręcz terminy a z jakością również bywa różnie... Wystarczy mi dobry warsztat od stricte bloków :-) Jakby Ktoś z Was miał jeszcze jakiś dobry warsztat od bloków, to poproszę o namiar :-) Dziękuję Wszystkim. Dobrego weekendu.
  2. też obstawiam, że stał. co ciekawe, pozostałe cylindry wydają się być bardzo ładne. no nic, blok idzie do sprawdzenia. za dużo pracy i kasy poszło na skompletowanie pozostałych części motoru, żeby ryzykować składanie w takim stanie... macie może kogoś godnego polecenia od bloków silnikowych? najchętniej okolice Poznani/Bydgoszczy/Torunia/Kalisza ale jak dobry majster, to mogę i wysłać na drugi koniec Polski. Dziękuję.
  3. Cześć, Chciałbym zasięgnąć Waszej porady. Jestem w trakcie wymiany motoru w mojej 3.2. Silnik trochę mnie doświadczył, stąd zamiast go ponownie robić, postanowiłem wymienić całość na inny. Wiem, wiem, drugi silnik to zawsze loteria ;-) Ten inny rozebrałem. Głowice zostały sprawdzone i liźnięte. Jeden, czy dwa zawory wymienione. Wał i okolice wydają się być bardzo ładne. Cylindry również. Jedynie na powierzchni jednego z nich znalazłem taki minimalny rdzawy nalot (ten środkowy). Wygląda słabo ale pod palcami jest ledwo wyczuwalny. Jest on wypukły. Jak pisałem, ledwo można wyczuć jego wypukłość, stąd zastanawiam się, czy to może w jakiś sposób wpływać na szczelność? Co sądzicie? Nasze Omcie są aż tak wrażliwe na takie nierówności? Czy jednak honować cylindry i dać nowe pierścienie? Dodam, że potraktowałem go odrdzewiaczem. Wypukłość jest jakby jeszcze mniejsza ale nadal ledwo, bo ledwo wyczuwam ją pod palcami. Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam, Szymon.
  4. szyki

    3.2 by szyki

    Dzień dobry, Witam się i prezentuję moją Omegę. Jest absolutnie w serii. 3.2 rok 2001. Szerokości, Szymon. PS. Nie jest na sprzedaż. Archiwalne fotki wykopałem ;-)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.