Jump to content

awhaker

Administrator
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About awhaker

  • Rank
    Elitowiec

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    wielkopolskie
  • Miasto
    Koło
  • Model
    Omega A
  • Silnik
    3.0 R6
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    VW Touareg 5.0 V10, Laguna 1.9 dCi :P

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ale po wuj manual ?? Ja jestem zwolennikiem połączenia duży motor + automat. Manuale sa fajne ale w małych silnikach, do 3.0 to tam manual moze i ma sens.
  2. ogólnie ten silnik to dość twarda jednostka,jedynie mocy jej brakuje ale no coś za coś. Po zdjęciu głowicy będziesz wiedział wszystko. Jednak zobacz to silnik R więc tam raczej kłopotu wywalonych pierscieni czy gładzi cylindrów bym sie nie spodziewał. Jedyne co może zaskoczyć to dziurka w tłoku bo jak wtrysk lał to może być jedyna niespodzianka
  3. Powiem tak, z swojego doświadczenia wiem że lepiej robić silnik niż kupować używany. Koszt ? Albo jednorazowego remontu albo rozłożony na raty przy naprawach używanego. Kompresja w tym silniku raczej ucieka ci głowicą. Zrobienie wtrysków i głowicy nie powinno zabić. Taki remont przeszła ileś lat temu moja omega i mam nadzieje że nadal jeździ bez większych niepodzianek u kolegi@motyl81 Znaczy mam nadzieje że jeździ bo tam też był pogrom w silniku bo urwały się klapki i zrobiły totalną masakre od wtrysków i głowicy po turbo.
  4. Skit zrobil dobrze, ja kiedyś miałem awarie alternatora, nowy kosztuje 1900zł netto, okazało się ze tyle to kosztuje po regeneracji a nówka 3400 netto. Więc wyjąłem ten który był w aucie naprawiłem i zamontowałem spowrotem i nie uważam że to grzech nie będę się na siłę pchał w koszty bo "V10" to tylko ori i bez dziadowania. Umiesz liczyć to się dorobisz czegoś, nie umiesz liczyć zawsze będziesz w ciemnej dup.... ale z ori częściami
  5. Do oszczędnej jazdy jest Vectra Tam jest mały silnik
  6. Masz na myśli trawersy ?? ??
  7. Sporo moich znajomych tak mówiło do pierwszej wizyty na stacji
  8. Właśnie wcale nie brzmi... wyciszyli go totalnie
  9. Tam są dwa silniki 2.5 R5. Mają wszystko x2 poza alternatorem pompą klimy i wspomagania.
  10. Cześć Z racji że niema czasu na dalsze prace nad omegą (ale nadal jest w cieplutkim garażu) pokaże wam moją padaczkę którą poruszam się na co dzień Wieśwagen Touareg w wersji indywidual. W sumie nie wiem co daje taka wersja wyposażenia. Tak po zakupie jak to na VW przystało Turek sie zepsuł. Nic wielkiego, padło wspomaganie i turbina z prawej strony, zapchał się dpf i katalizator i pękło złącze elastyczne. Tak więc trzeba było wyjąc silnik . Z racji że nie mam czasu na napawianie swoich samochodów trafił on do mechanika i te drobne usterki kosztowały ponad 5 tyś. Turek wrócił od mechasów (o tych to można by książkę napisać) i miał ograniczoną moc. Okazało się że zbiegiem okoliczności zdechło prawe ECU silnika i nie steruje turbiną. W końcu opanowałem wóz i jeździ Taka moja zabaweczka V10
  11. Ogólnie trzeba zacząć od tego w jaki sposób wpięty jest reduktor. Ja mimo powszechnej opinii w omedze wpinałem reduktor w układ szeregowo. Obieg jest wtedy wymuszony przez reduktor. Szybciej się nagrzewa i stabilniej trzyma temperaturę. Moje diesle po 20km nie łapią temp przy zewnętrznej około 0st. Jednak benzyniak po 10km myślę że powinien się już ocierać o 90st. Napisz jaki jest efekt wymiany termostatu i będziemy myśleć. Polecam wkładać wkład termostatu w kształcie grzybka albo cały nowy z obudową. Te płaskie które są identyczne jak fabryczne niestety nie sprawdzają się.
  12. Od siebie mogę dodać: Połączenie reduktora (parownika) szeregowo w układ pozwala mu się szybciej rozgrzać i lepiej utrzymać temperaturę. Minusem jest to że gdy układ reduktora staje się mniej drożny cierpi na tym ogrzewanie samochodu. Plusy to większa wydajność reduktora, lepiej się dogrzewa poprzez wymuszenie obiegu przez reduktor. W wypadku omegi V6 i reduktora Zavoli Zeta S przy połączeniu równoległym i dużym obciążeniu bardzo spadała temperatura gazu. W wypadku połączenia go szeregowo spadki były zdecydowanie mniejsze.
  13. wszystko zależy czego oczekujesz. Mosty w omedze są zamienne w każdą niemal stronę /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Do 2.6 możesz zamontować most od 2.5 2.6 3.0 3.2 2.5 TD 2.5 DTI /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> jeśli chcesz zostać w oryginale to most z przełożeniem 3.9, jeśli chcesz szybciej się rozpędzać to 4.22 jeśli chcesz większy Vmax 3.7 /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> jeśli chcesz stracić baaardzo dużo przyspieszenia ale z to mega Vmax i niskie obroty to most z diesla. Optymalnym rozwiązaniem będzie jednak 3.9, taki kompromis między przyspieszeniem a vmax i spalaniem /emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">
  14. Szanowni Panowie, drogie Panewki /emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20"> Zwracam się do was z dość nietypowym pytaniem ale trochę mnie to nurtuje i musze poznać opinie innych na ten temat. Pacjent to omega B która doznała zbliżenia z ziemią, sprężyny H&R -45 i niestety uzyskany efekt dość sporego negatywu /emoticons/sad@2x.png 2x" title=":(" width="20"> nie ma już zakresu regulacji dalej więc pytanie... ktoś próbował powiększyć ten zakres poprzez rozwiercenie fasoek w zwrotnicy ? ewentualnie jakieś inne rozwiązanie tego problemu gdyż tak ustawione koła /\ to masakra w prowadzeniu...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.