Jump to content

CzasiU

Klubowicz
  • Content Count

    770
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

CzasiU last won the day on November 16 2018

CzasiU had the most liked content!

Community Reputation

107 Excellent

About CzasiU

  • Rank
    Elite Master
  • Birthday 04/11/1993

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    łódzkie
  • Miasto
    Kutno
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.5v6
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    BMW E36

Recent Profile Visitors

357 profile views
  1. Ło Panie to już niema o czym mówić, jak ogarnięte masz już wszystko. Myślałem że w lesie jesteś z robotą Myślę że weżmie jakoś 1500zł za wszystko, zależy jeszcze jaki region Polski
  2. Przerabiałem kolego w marcu ten temat. Jak chcesz zobaczyć fotki i jakiś tam opis to wejdz w Opis mojej Omegi Powiem tak, żaden blacharz się tego nie chce podjąć... zbyt dużo roboty, zbyt mała kasa z tego. Nie dość że trzeba wyjąć szybę, oczyścić, i wyciąć podszybie to jak będzie bardzo zjedzone to musisz ściągać deske rozdzielczą która zajmuje prawie cały dzień. Więc policz sobie roboczogodziny (2 dni demontaż i montaż a gdzie jeszcze wycinanie). Podszybie robiłem sam z kolegą, więc szczerze drugi raz bym się tego nie podjął. Jedynie możesz szukać jakiegoś speca na forum który się zlituje, ale to musisz sypnąć złotem. Druga sprawa to znalezienie zdrowego podszybia, raz że ciężko znależć a dwa że nikt nie chce się podejmować tego wycinania. Zbyt dużo roboty, a niektórzy nie mają do tego sprzętu. Kolega połamał 3 noże jak wycinał dla mnie podszybie i też powiedział że robi mi przysługę, bo normalnie by się tego nie podjął. Kolejna sprawa to szyba, ja kupywałem oryginalnego Pilkingtona Solara z paskiem przyciemniającym i zapłaciłem 550zł za samą szybę (odbiór własny) + oryginalne uszczelki ok. 230zł i klej. Więc za samą szybę masz 800zł, a jak chcesz jeszcze malować słupki i dach to masz ok. 1000zł (w zależności ile lakiernik bierze) za samą robotę, a gdzie jeszcze wycinanie podszybia. Jeżeli ogarniasz trochę blacharkę i masz sprzęt to powinieneś sam sobie poradzić, chociaż żebyś zdjął deske wyciął i wstawił podszybie, dalej to jakiś lakiernik powinien ogarnąć. Natomiast jeżeli nie masz o tym pojęcia to nie wiem co mam ci doradzić. Szukaj jakiegoś speca na forum, na fanpage, ale od razu ci powiem tanio nie będzię... Powodzenia
  3. Korzystając z okazji chciałbym gorąco podziękować zarządowi i wszystkim obecnym na zlocie za stworzenie wspaniałej atmosfery i klimatu. Był to mój pierwszy zlot na którym bawiłem się świetnie, mam nadzieję że zobaczymy się niedługo. Gorąco Pozdrawiam A teraz kolejny spóżniony update Tak dużo planów, tak mało pieniędzy a przede wszystkim czasu... W końcu po ok. miesiącu, mam chwilę żeby w końcu coś opisać z przeprowadzonych prac. W listopadzie ubiegłego roku na koniec sezonu, padła decyzja aby Omega przespała całą zimę w garażu i wyjechała dopiero na wiosne. Patrząc na to teraz, był to chyba najrozsądniejsze posunięcie. Z racji że Omega miała pękniętą szybę w rogu, nie było opcji żeby przeszła badania technicznego a ja obawiałem się tylko w jakim stanie jest podszybie. Badanie podszybia zaczeliśmy w połowie marca. Ze wstępnych oględzin nawet się ucieszyłem, bo na pierwszy rzut oka nie było tragedii. Jednak parę dni póżniej mój uśmiech znikł z twarzy. Podszybie plastikowe i pucha filtra kabinowy zostało rozebrane, w ruch poszły śrubokręty, przecinaki i szlifierka. Efekt tego wyglądał taki że na środku było pełno dziur, zaś strona pasażera, sito. Dolna część podszybia było totalne pruchno, w zasadzię to została tam sama ta pianka. Na początku był plan to ratować, ale po konsultacji z moim kolegą zapadła decyzcja o wycięciu i wstawieniu nowego podszybia. Oczywiście nie obyło się bez zdejmowania deski rozdzielczej... Kolejny problem jaki pojawił się to kupno podszybia. Nowego nie dostanę, a używkę w fajnym stanie ciężko znalężć. Szukałem dosyć długo bo nikt nie posiadał podszybia w jakimś sensownym stanie. Po 3 tygodniach szukania, w końcu coś znalazłem. Podszybie było w b.dobrym stanie, chodz i tak wymagało małych poprawek. Na następny dzień zabraliśmy się do pracy, musieliśmy wymierzyć, wyciąć i ładnie pospawać. Pracy dużo, czas uciekał a za nami już końcówka Kwietnia. Miałem pewne obawy czy uda mi się wyrobić na zlot. Po ogarnięciu podszybia czas na zamówienie szyby. Nie chciałem lecieć po kosztach tylko zrobić to porządnie i kupiłem nową szybę solarną Pilkingtona i oryginalne uszczelki (O zgrozo musieli je ściągać z Niemiec, przez co też troszkę czekałem). W międzyczasie jak jeszcze szukałem podszybia, nie marnując czasu postanowiłem zabrać się za tylne nadkola i progi. Oczywiście też lekko nie było, ale progi w Omedze ku mojemu zaskoczeniu były w fajnym stanie. Na zlot ledwo zdążyłem, bo auto było wstępnie gotowe do jazdy dopiero 30 maja. I tak nie zdążyłem założyć kilku plastików, gumowej listwy czy chociażby pomalować małą część na słupku karoserii. Przed zlotem miałem zmienić jeszcze parę rzeczy co zmieniłoby trochę wygląd auta ale niestety nie zdążyłem tego zrobić, mody będę wprowadzał w najbliższym czasie. W skrócie przeprowadzone operacje: - Wycięcie i wstawienie nowego podszybia - Malowanie słupków, dachu i tylnych błotników - Zabezpieczenie antykorozyjne podszybia, progów i środek nadkoli - Wstawienie szyby solarnej Pilkingtona z uszczelkami - Zdjęcie podsufitki i plastików (opis będzie w nastepnym update) Zdjęcia z operacji:
  4. Proponuję wyjechać 2h wcześniej niż póżniej, weżcie pod uwagę to, że to jest Piątek godziny popołudniowe. Ludzie wracają z pracy, na A2 będzie na bank kocioł... Jeszcze zakaz dla ciężarowych do Wawy jest 16-20, także wszystkie duże będą cisnąć do Wawki Jak wylecicie z Gdyni o 11 z prędkością ok. 90km/h to ok. 14:30 będziecie na wysokości Kutna, na A2 będziecie wtedy o 15:30 przed samym zakazem. Obliczenia potwierdzone osobiście Łódzkie coś wiadomo?
  5. Oj tam, oj tam idzie się pośmiać nieraz Cytując klasyka
  6. Parę godzin temu wstawił posta z tą zrzutką na fanpage #Opel_Rush, tam też drą z niego łacha... Przy okazji wstawił foto z hamowni. Co nieco widać.
  7. Wooow... grubo poleciał, jak typowy Janusz No to faktycznie nie mam więcej pytań... Strasznie mało musi zarabiać na tym YT, że nie stać go nawet żeby przyjechać na zlot Omegi. No ale cóż, jak widać niektórym sława szkodzi na mózg
  8. Z tego co się orientuję to jest ona na sprzedaż, przed ww. usterką wisiała za ok. 30k. Ciekawe ile teraz ją ceni? Omega 3000 12V + Turbo (GT30) , wystrojona ponoć na ok. 300km, więc ma potencjał. Niestety na hamowni nie była, więc nie wiadomo ile ma dokładnie. Ogólnie byłbym może nawet zwolennikiem tej zrzutki, bo przecież chce odratować Omege A (i to w dodatku z potencjałem) której można policzyć na palcach jednej ręki. Z drugiej strony jednak kolega już wcześniej chciał ją sprzedać, więc pewnie jak zbierze hajs to i tak pójdzie. Ponadto Omega nie jest jego jedynym projketem, bo miał ich już kilka więc podejrzewam że na biednego nie trafiło, tymbardziej że suma nie jest duża... No cóż, niesmak pozostał. A tak btw to o co chodzi z Kickster'em, bo widzę że nia ma tutaj zbyt wielu zwolenników?
  9. Ktoś się orientuję czy jest organizowana wspólna podróż (w konwoju) na zlot. Bo z łódzkiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolski można byłoby się gdzieś zebrać i razem jechać.
  10. Na co, na rozmiar? Opona wypuszczona na rynek jest już z homologacją. A w przepisach wyraznie jest napisane że na osi (nie na wszystkich osiach) opony muszą być takie same. Radziłbym zmienić diagnoste
  11. heh, to jeszcze lepiej... taki naród co zrobisz
  12. Z tego co wiem to z wejściem tych małych tablic wiadomo było jakie jest ich przeznaczenie. Ludzie doskonale wiedzieli że tablice są dla aut importowanych z USA i JPN ale to kompletnie olali. Jeszcze wokół tych tablic jakaś moda nastała, no to teraz będą płacić. Jedynie co można zarzucić urzędą, to że w WK podczas rejestracji nie sprawdzali czy auto faktycznie jest z importu. Chodz i tutaj podejrzewam że personel musiałby być przeszkolony w tym zakresie, a co za tym idzie kilka mln na szkolenia.
  13. CzasiU

    Omega Star

    Faktycznie, pomyliłem z innym silnikiem mój błąd Ciekawy jestem czy auto będzie daily czy do Motosportu. Trzymam kciuki za kolegę, zobaczymy co z tego wyjdzie
  14. CzasiU

    Omega Star

    Akuart jedna z zalet V6 w Omie A to zmniejszona podsterowność i kilka kg na tył więcej. Jak ktoś w ogóle bierze pod uwagę rozłożenie masy to nię będzie ci wywalał wszystkiego co masz z tyłu i w ten sposób nie będzie tak tył uciekać. Sukcesywnie zdejmując trochę z przodu, z tyłu i krok po kroku dochodzisz do kompromisu nawet z C30SE. Ja i tak wolałbym R6, nie telepie się, nie potrzebuję wałków wyważających i jest dużo prostsza . Zależy też do czego auto ma służyć, w Touge czy drifcie np przeważają R6 z tego względu że są lepiej wyważone i mają lepszą kulutrę pracy. W BMW które ma fioła na punkcie wyważania nie uświadczysz żadnego V6, przypadek nie sądzę
  15. CzasiU

    Omega Star

    To trzymaj do niego namiar w razie czego Ciekawy projekt. Obstawiam że to 3.2v6, aczkolwiek V6 w omedze A to dla mnie taki średni temat. Co prawda C30SE ma już troszkę latek ale jest bardziej pancerny i podatny na tuning, jednak rzędówka to rzędówka
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.