Jump to content

CzasiU

Klubowicz
  • Content Count

    1,072
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

CzasiU last won the day on November 16 2018

CzasiU had the most liked content!

Community Reputation

158 Excellent

About CzasiU

  • Rank
    Elite Master
  • Birthday 04/11/1993

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Manual
  • Województwo
    łódzkie
  • Miasto
    Kutno
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.5v6
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    BMW E36

Recent Profile Visitors

585 profile views
  1. Za ile takie wały robią? Wiesz do jakich mocy można ten wał stosować?
  2. A jakby zamiast CID (można ciut powiększyć) wstawić jakiś nowszy monitorek w którym dałoby radę wszystko zaprogramować. Od nowszego auta albo przerobić navigacje
  3. Nie lepiej by wyszło gdyby zegary pokazujące ciśnienie, aku i nawet doładowanie w dieslu czy coś tam jeszcze były pokazywane w CID? Nie trzeba byłoby rzeźbić. Ustawiasz sobie żeby pokazywało cały czas po odpaleniu. To samo mogłoby się tyczyć nie domkniętych drzwi. W CID wyskoczyłby ci ostrzeżenie i pikało że drzwi są otwarte. W MIDzie to nie realne ale CID?
  4. Ja nie wiem co wy macie z tą maglownicą, dla mnie ta kierownica chodzi lekko a przypomnę że waże ok. 55kg i laczki 225. W E3śmieciu mam maglownicę i mnie strasznie to irytuję, chodzi tak lekko że jak wpadne z dużą predkością w koleiny albo dołek to potrafi mi wyrwać tą kierownicę z rąk. Jeżeli chodzi o promień skrętu to i tak Omega wychodzi bardzo dobrze na tle innych modeli: Omega promień skrętu 11m, Audi A6 C5 - 11.7m, Peugeot 607 - 11.4m, Alfa Romeo 166 - 11,7m, Merc W220 - 11.7m (Long 12.2m), Merc W210 - 11.3m, jedynie lepszy promień skrętu ma BMW E39 - 10.8m ale nieznacznie. Automatyczna klapa bagażnika w sedanach (albo chociaż żeby się sama otwierała). Co prawda mi to nie przwszkadza, ale wiem że większość osób chciałaby mieć taki bajer. A do tej pory chyba nikt tego tematu nie ugryzł. Podgrzewana kierownica. Kolejny zbędny gadzet według mnie ale dla niektórym mogłoby się przydać.
  5. Owszem to konstrukcja lat 80tych ale była ona bardzo dobrze dopracowana i między modelami zachodziły niewielkie zmiany. Dlatego auta były produkowane na tej bazie aż do 2006r. GTO, Monaro czy Commodore to były świetne auta i według mnie technicznie wcale nie gorsze. E60 to faktycznie nowa konstrukcja która odgradza się murem od starszych generacji. Pełno elektroniki, systemów itd... ogólnie duży eksperyment BMW którzy nie wszyscy polubili, a inni wręcz przeciwnie. Jeżeli chodzi o 100% seryjne auta to faktycznie masz rację inna liga, ale teraz kiedy mamy możliwości zmiany praktycznie wszystkiego w aucie na lepsze to ta różnica nie jest aż taka duża. By najmniej ja tak to widzę. Pozdro
  6. Czy ja dobrze widzę? Zaminiłeś z@jebi#&ą i pewną Omege na rok młodszą bawarke które tak naprawdę stoi na co trzecim podwórku? Bezawaryjności życzę
  7. Cieszę się że zaskoczyłem 😁 Czyli dupa zbita, trzeba wymieniać cały silnik... No nic szkoda
  8. Duża jest różnica między C30NE / 30NE vs C30SE? Da się jakimś tanim kosztem zrobić z tych 177KM te 204. Czy gra nie warta świeczki?
  9. Będzie robiona jakaś lista wybierających się na zlot, tak jak było w tamtym roku? Gdzie można się wpisać, czy trzeba do kogoś z zarządu pisać? Bo chciałbym już ogarnąć sobie miejsce i domek dla 4 osób. A hajsy wpłacić np. w styczniu lub lutym. Czy w tym roku jest na zasadzie kto wpłaci od razu ten dopiero ma miejsce?
  10. Dzięki wielkie za namiar. W tygodniu będę się kontaktował i zobaczymy czy będą chcieli zrobić wszystko.
  11. Hej Potrzebuję ogarniętego blacharza lub jakiś zakład który ogarnie mi porządnie blache w Omedze i robi to na dobrych materiałach. Chciałbym to zrobić na zimę bądz wczesną wiosnę. Jestem z Kutna także najlepiej łódzkie, wielkopolskie (Poznań) , Kujawsko-Pomorskie (do Torunia), Mazowieckie (do Warszawy) . Jeżeli jest jakiś naprawdę konkretny fachowiec to mogę podjechać te 200/250km. Co jest do zrobienia: - Lewa i prawa podłużnica - Podłoga jest zdrowa przynajmniej tak wygląda, trzeba zerwać starą konserwację (jak jest możliwość to wypiaskować) poprawić co jest do poprawienia i zakonserwować na nowo (Ewentualnie zrobić podłogę a ja sam sobie zakonserwuję). - Jeżeli jest możliwość wyjęcia silnika to usunąć rdze z ściany grodziowej jeżeli jakaś jest. - Wstawić repertuarki z obu stron - Jedno miejsce pospawać przy sprężynie z tyłu i ogarnąć jakieś rdzawki pod podwoziem. - zakonserwować podwozie i profile zamknięte. Ogólnie cała blacharka ma być na tip-top, zrobiona porządnie a nie na odp****ol. Płacę jak za prezydenta... Ktoś ma jakieś namiary na firmę bądz ogarniętego blacharza? Z góry dzięki za pomoc
  12. Niedługo w Polszy będzie więcej Cater niż Omeg Jak doprowadzisz do takiego stanu jak @Grabarz ma swoją i nie sprzedaż wcześniej to już będzie mistrzostwo Moja propozycja, idz w pakiet Irmschera na kombi robi to potwornie robotę (bynajmniej dla mnie). Zobacz sobie jak wygląda złote kombi @DaDa. Szanuję za to że ratujesz zaniedbaną sztukę, bądz jak niektórzy wolą "szrota" czy "Gruza". Takich ludzi potrzeba, bo niedługo będzie jak z Omegą A, 2/3 sztuki na portalu aukcyjnym w całej PL. Nie zrażaj się opiniami i gadaniem, rób po prostu swoje... Życzę wytrwałości i kasy, bo ci się przyda
  13. Ło Panie to już niema o czym mówić, jak ogarnięte masz już wszystko. Myślałem że w lesie jesteś z robotą Myślę że weżmie jakoś 1500zł za wszystko, zależy jeszcze jaki region Polski
  14. Przerabiałem kolego w marcu ten temat. Jak chcesz zobaczyć fotki i jakiś tam opis to wejdz w Opis mojej Omegi Powiem tak, żaden blacharz się tego nie chce podjąć... zbyt dużo roboty, zbyt mała kasa z tego. Nie dość że trzeba wyjąć szybę, oczyścić, i wyciąć podszybie to jak będzie bardzo zjedzone to musisz ściągać deske rozdzielczą która zajmuje prawie cały dzień. Więc policz sobie roboczogodziny (2 dni demontaż i montaż a gdzie jeszcze wycinanie). Podszybie robiłem sam z kolegą, więc szczerze drugi raz bym się tego nie podjął. Jedynie możesz szukać jakiegoś speca na forum który się zlituje, ale to musisz sypnąć złotem. Druga sprawa to znalezienie zdrowego podszybia, raz że ciężko znależć a dwa że nikt nie chce się podejmować tego wycinania. Zbyt dużo roboty, a niektórzy nie mają do tego sprzętu. Kolega połamał 3 noże jak wycinał dla mnie podszybie i też powiedział że robi mi przysługę, bo normalnie by się tego nie podjął. Kolejna sprawa to szyba, ja kupywałem oryginalnego Pilkingtona Solara z paskiem przyciemniającym i zapłaciłem 550zł za samą szybę (odbiór własny) + oryginalne uszczelki ok. 230zł i klej. Więc za samą szybę masz 800zł, a jak chcesz jeszcze malować słupki i dach to masz ok. 1000zł (w zależności ile lakiernik bierze) za samą robotę, a gdzie jeszcze wycinanie podszybia. Jeżeli ogarniasz trochę blacharkę i masz sprzęt to powinieneś sam sobie poradzić, chociaż żebyś zdjął deske wyciął i wstawił podszybie, dalej to jakiś lakiernik powinien ogarnąć. Natomiast jeżeli nie masz o tym pojęcia to nie wiem co mam ci doradzić. Szukaj jakiegoś speca na forum, na fanpage, ale od razu ci powiem tanio nie będzię... Powodzenia
  15. Korzystając z okazji chciałbym gorąco podziękować zarządowi i wszystkim obecnym na zlocie za stworzenie wspaniałej atmosfery i klimatu. Był to mój pierwszy zlot na którym bawiłem się świetnie, mam nadzieję że zobaczymy się niedługo. Gorąco Pozdrawiam A teraz kolejny spóżniony update Tak dużo planów, tak mało pieniędzy a przede wszystkim czasu... W końcu po ok. miesiącu, mam chwilę żeby w końcu coś opisać z przeprowadzonych prac. W listopadzie ubiegłego roku na koniec sezonu, padła decyzja aby Omega przespała całą zimę w garażu i wyjechała dopiero na wiosne. Patrząc na to teraz, był to chyba najrozsądniejsze posunięcie. Z racji że Omega miała pękniętą szybę w rogu, nie było opcji żeby przeszła badania technicznego a ja obawiałem się tylko w jakim stanie jest podszybie. Badanie podszybia zaczeliśmy w połowie marca. Ze wstępnych oględzin nawet się ucieszyłem, bo na pierwszy rzut oka nie było tragedii. Jednak parę dni póżniej mój uśmiech znikł z twarzy. Podszybie plastikowe i pucha filtra kabinowy zostało rozebrane, w ruch poszły śrubokręty, przecinaki i szlifierka. Efekt tego wyglądał taki że na środku było pełno dziur, zaś strona pasażera, sito. Dolna część podszybia było totalne pruchno, w zasadzię to została tam sama ta pianka. Na początku był plan to ratować, ale po konsultacji z moim kolegą zapadła decyzcja o wycięciu i wstawieniu nowego podszybia. Oczywiście nie obyło się bez zdejmowania deski rozdzielczej... Kolejny problem jaki pojawił się to kupno podszybia. Nowego nie dostanę, a używkę w fajnym stanie ciężko znalężć. Szukałem dosyć długo bo nikt nie posiadał podszybia w jakimś sensownym stanie. Po 3 tygodniach szukania, w końcu coś znalazłem. Podszybie było w b.dobrym stanie, chodz i tak wymagało małych poprawek. Na następny dzień zabraliśmy się do pracy, musieliśmy wymierzyć, wyciąć i ładnie pospawać. Pracy dużo, czas uciekał a za nami już końcówka Kwietnia. Miałem pewne obawy czy uda mi się wyrobić na zlot. Po ogarnięciu podszybia czas na zamówienie szyby. Nie chciałem lecieć po kosztach tylko zrobić to porządnie i kupiłem nową szybę solarną Pilkingtona i oryginalne uszczelki (O zgrozo musieli je ściągać z Niemiec, przez co też troszkę czekałem). W międzyczasie jak jeszcze szukałem podszybia, nie marnując czasu postanowiłem zabrać się za tylne nadkola i progi. Oczywiście też lekko nie było, ale progi w Omedze ku mojemu zaskoczeniu były w fajnym stanie. Na zlot ledwo zdążyłem, bo auto było wstępnie gotowe do jazdy dopiero 30 maja. I tak nie zdążyłem założyć kilku plastików, gumowej listwy czy chociażby pomalować małą część na słupku karoserii. Przed zlotem miałem zmienić jeszcze parę rzeczy co zmieniłoby trochę wygląd auta ale niestety nie zdążyłem tego zrobić, mody będę wprowadzał w najbliższym czasie. W skrócie przeprowadzone operacje: - Wycięcie i wstawienie nowego podszybia - Malowanie słupków, dachu i tylnych błotników - Zabezpieczenie antykorozyjne podszybia, progów i środek nadkoli - Wstawienie szyby solarnej Pilkingtona z uszczelkami - Zdjęcie podsufitki i plastików (opis będzie w nastepnym update) Zdjęcia z operacji:
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.