Jump to content

Misiek

Klubowicz
  • Content Count

    2,338
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57

Misiek last won the day on June 25

Misiek had the most liked content!

Community Reputation

2,368 Excellent

7 Followers

About Misiek

  • Rank
    Life Is Life
  • Birthday 12/22/1979

Converted

  • Bio
    Capo di tutti capi
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    pomorskie
  • Miasto
    Słupsk
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    3.2 V6 B/G 2001r
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Skype
    majki791

Recent Profile Visitors

1,262 profile views
  1. Bry Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  2. Work Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  3. Elo Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  4. Bry Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  5. Tego to nie wiem. Musiałbyś w czeluściach internetu szukać Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  6. Misiek

    Tinkowóz

    Niezłe combo . Jednak niech właścicielka zdecyduje finalnie.
  7. Misiek

    Tinkowóz

    To się zdecydujta w końcu, bo to ja będę malował
  8. Z tego co czytałem z neta to Tech2 jest rozwinięciem Tech1 i Tech1a. Produkcja Tech 1 dla dealerów zakończyła się w 1997 (i też zakończyło się wsparcie). Producentem Tech 1 był Vetronix. Później Tech 2 produkował i opracował Hawlett-Packard na licencji Vetronix , poniekąd ze względu na wchodzący standard OBD II. Po jakimś czasie Vetronix wykupił linię produkcyjną HP. Ostatecznie Vetronix wykupił Bosch. Ogólnie aby korzystać z Tech 1 z jakiegoś modułu np. ABS to trzeba było mieć taką samą przystawkę (cartridge) do testera. Tyle wyczytałem. Na pewno informacji jest więcej jakbym poszukał bardziej. Zdjęcie Tech 1 i Tech 1a: Czyli podsumowując: Tech 1,1a (od 1985 do 1997) Tech 2 (od 1997 do 2012/13 brak aktualizacji oprogramowania na późniejsze modele (lata), bynajmniej ja nie znalazłem) MDI (od 2013 plus emulacja Tech 2)
  9. I jak się okazało. po wyjęciu elektrozaworów (od dawcy) ze skrzyni - zawór 2/3 biegu umierał. Czyli uj bombki strzelił nie będzie Z kolei zawór 1-2/3-4 działał bez zarzutu. Podsumowując mam sprawne dwa zawory. Jednak przed tym postanowiłem sprawdzić napięcia we wtyczkach od elektrozaworów, bo słyszałem że sterownik od ASB może powodować uszkodzenie zaworu 2/3. Tym bardziej, że u mnie był zmieniany. No to multimetr i Tech2 w dłoń i jedziemy. Tym razem skorzystałem z moich najazdów aby dostać się do ASB, bo podnośnik w robocie był zajęty. Wcześniej tylko olej wypompowałem, aby w misce było go jak najmniej Napięcie mierzone na zapłonie, z wybierakiem w pozycji "P". Pomarańczowa wtyczka zawór 1-2/3-4. Zielona 2/3. Czyli na pierwszy rzut oka sterownik można wykluczyć. Bo napięcia są takie same na poszczególnych zaworach. Czy to jest "otwarty" czy "zamknięty" Skoro mam dwa sprawne zawory 1-2/3-4 biegu to jeden wsadziłem na swoje miejsce, a drugi musiałem delikatnie przerobić bo fizycznie nie pasują. Trzeba było spiłować wypust (zawór po lewej). Po prawej 2/3 biegu: Zawory na swoim miejscu (wiem zatrzask od gniazda po lewej poszedł w jednym gnieździe zaworu ): Podsumowując. Obecnie siedzą 2 zawory 1-2/3-4 biegu. Tech2 błędów nie widzi. Także narazie jest OK. Z racji, że już się robiło ciemnawo to w najbliższym czasie kontynuacja. Mianowicie zalanie olejem skrzyni i jazda próbna. Wcześniej zaktualizowałem soft i zmieniłem VIN dla sterownika ASB (jak już wcześniej pisałem, sterownik był z innego samochodu) na odpowiedni dla mojego ECU silnika i samochodu:
  10. Wiem wiem. I właśnie zebrałem się do sprawdzenia moich wyjętych elektrozaworów. Obecnie w skrzyni zamontowane elektrozawory od dawcy. - zawór 1-2/3-4 bieg (po lewej) i zawór 2/3 biegu (po prawej). Po krótkim teście można wywnioskować, że zawór 1-2/3-4 działa bezproblemowo. Natomiast 2/3 umarł Jeszcze do sprawdzenia zawory które są obecnie założone. Ucieszyła by mnie wiadomość, że tam też nie działa zawór 2/3 biegu. Bo jak pamiętacie po wymianie też nie było pożądanych efektów (od dawcy też może być padnięty). Wtedy bym zakupił z midparts.pl i miałbym niemalże 100%, że to wina zaworu. Jeśli zaś okażę się że zawór jest dobry, to pozostała regulacja pasma. Ale nie ma co wyprzedzać myśli.... Choć czasami mnie korci, żeby całą skrzynie zdjąć i rozebrać na części pierwsze i zobaczyć co w trawie piszczy. Także narazie wiadomo że mój zawór umarł. Jeszcze dawca do sprawdzenia Zastanawia mnie też, gdzie to sitka z zaworu 2/3 się podziało. Myślę, że jak zdemontuje blok sterowania zaworami/biegami to się dowiem.
  11. Uwierz mi, że zastanawiałem się nad PS02. Z reszta wcześniej o tym pisałem. Jednak wybrałem ten. Jak ten mi yebnie to kupie już inny i zmienię w programie żeby odczyt poprawny był. Ewentualnie kupię mapy z alexa i przelutuję.
  12. I tak czujnik ciśnienia i temperatury LPG Tech PTS-01 wpadł i został wymieniony: Ciśnienie gazu jest już poprawnie mierzone i po braku gazu przełącza się z powrotem na benzynę. Wcześniej samochód gasł. Jeszcze kalibrację przeprowadzić, zebrać mapy gazu i to wszystko. Czyli można uznać, że temat LPG mam zażegnany Jeszcze kosmetykę wprowadzić i czujnik przenieść w inne miejsce niż podszybie. Póki co to narazie wiązka mi to ogranicza. Zajmę się tym jak wymienię pokrywy na alu. Żeby dwa razy nie rozbierać. Ogólnie to pod maska muszę to jakoś poukładać, żeby wyglądało. Kolejną rzeczą jest automat, który odmówił posłuszeństwa. Mianowicie po ok 40,50 km/h nie przerzuca biegu, tylko obroty rosną. Czyli ni jedzie tak jak powinien. podejrzewałem zawór 2/3 biegu skoro poziom oleju jest w normie. Tm bardziej, że w marcu był dynamicznie zmieniany. No to polowanie na zawór 2/3 biegu. Strona midparts.pl była jakiś czas niedostępna więc trzeba było się wybrać do dziupli i wyjąć od dawcy zawór. Trzeba było najpierw dawcę dostarczyć na kanał, aby zdemontować go. No to kumpel wziął ciapka, a ja w omedze z kierą sportową i jedziemy z tematem : video-1592388712.mp4 Mając auto na kanale, zdejmujemy michę A że przy okazji chciałem dwa zawory wyjąć no to zacząłem od pierwszego z lewej. I tutaj mnie uj strzelił, bo kołek urwałem. Więc będąc 70 km od domu nie mogłem wrócić z pustymi rękami. No to odkręciłem cały blok z zaworami: Mając to mogłem z czystym sumieniem wrócić do domu i rozebrać na miejscu: Tak to wygląda: Porównanie zaworów: Mając zawory na wierzchu no to wjechałem moim sztruclem na warsztat i do góry: Olej spuszczony, i zawory u mnie: Po wyjęciu zawór 2/3 biegu był bez sitka: Włożyłem zawory od dawcy. Olej zalałem olej i jazda próbna: I się okazało, że wymiana zaworu nic nie dała dalej to samo. Albo zawór od dawcy jest uszkodzony albo przyczyna jest gdzie indziej. Podejrzewam regulację sprężyny w bloku głównym ASB. Póki co śmigam kombikiem. Mam jeszcze wyjścia: - wsadzić automat od 2.6 - zmienić na manuala. Prawie wszystko mam dostępnie od ręki.
  13. A mówią że..... Niedziela praca w goowno się obraca. Jednak nie Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  14. Elo w piękny słoneczny dzień Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  15. I znowu instalacja LPG dała o sobie znać. Mianowicie nie przełącza się na benzynę po skończeniu się gazu w butli. Poszperałem fora LPG i sprawdziłem dla pewności u siebie. Mianowicie chodzi o czujnik ciśnienia LPG i temperatury w jednym. Zrobiłem prosty test aby się upewnić. Mianowicie chciałem zobaczyć czy ciśnienie gazu po odpięciu węża będzie równe 0 bar. No to laptop, BlueTech i do samochodu. Okazało się, że tych 0 bar nie ma. Nie ma znaczenia czy jest wpięty w obwód LPG czy nie pokazuje ponad 2/3 bar. Już ponad 2/3 bary nawet podczas pracy na gazie jest bardzo dużym wynikiem, gdyż realnie tak nie jest. Screen z aplikacji na kompie: Tu winowajca: Jest on pomiędzy filtrem fazy lotnej a wtryskiwaczami LPG. Mierzy ciśnienie w kolektorze i układzie LPG a także temperaturę gazu No to sobie pomyślałem, że rozbiorę na części pierwsze. Poprawię luty....: Zrobiłem i podłączyłem i ....... ujj. Nic to nie dało. Chociaż miałem nadzieję. Ostateczna diagnoza jest taka, że czujnik padł jak mucha w kiblu. Obecnie mam dwa wyjścia. - Kupić nowy taki sam (LPG TECH PTS-01) lub od STAGA-PS 2 Plus. Jednak wtedy musiałbym zmienić oporność (typ czujnika) programie. Ale to najmniejszy problem. - Kupić 2 map-sensory (te czujniki czarne) z alexa (czyt aliexpress) i prze lutować. Wychodzi dużo taniej ale trzeba czekać Tak te: Ogólnie te czujniki z tego co przeczytałem na forach LPG nie lubią dużej temp i nie są zabezpieczone przed wilgocią, dlatego się sypią jak........ Ja miałem umieszczony ten czujnik pod podszybiem nad odmą. Częstym winowajcą nie przełączania z gazu na benzynę jest właśnie ten czujnik. Jak będę miał nowy to muszę znaleźć jakieś nowe miejsce na montaż. Po wymianie. Będzie trzeba zresetować mapy benzyny, zrobić kalibrację na jałowym i zebrać mapy gazu. Ale to do ogarnięcia Drugą sprawą to przyjrzałem się bardziej aplikacji LPG GAZ Settings. Mianowicie jak wiecie mapy zbierane są przez złącze OBD po przez moduł TECH-OBD. Także mogę używać tej aplikacji do usuwania błędów w ECU omegi. I w aplikacji można ustawić, jakie błędy mają być usuwane automatycznie bez ingerencji z zewnątrz Wystarczy dodać do listy aktualny już błąd (nie pojawi się wtedy ponownie), lub wpisać ręcznie:
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.