Jump to content

Misiek

Klubowicz
  • Content Count

    1,828
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

Everything posted by Misiek

  1. Dokładnie. Bez tego się nie liczy Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  2. Misiek

    Tinkowóz

    Jak wiadomo zaślepiłem EGR i postanowiłem sprawdzić czy jest ok: Sprawdzenie to polegało na sprawdzeniu zmianie wartości procentowej i obserwowanie pracy silnika (obrotów silnika). Zmian żadnych w pracy nie było, więc zaślepienie jest OK. Gdybym nie miał zaślepionego zaworu i zmieniał wartości, to wtedy praca silnika była by zauważalna po zmianie obrotów. Oznaczało by to że zawór pracuje prawidłowo. Niżej screen w funkcji EGR:
  3. Pamiętaj że na naukę nigdy nie jest za późno
  4. Hehe. Jeszcze w kombiaczu muszę zobaczyć ...
  5. Z nudów postanowiłem sprawdzić czy do ECU szerszenia jest dostępne nowe oprogramowanie. No to Techa2 pod auto i pobieramy info z ECU na kartę: Do tego służy funkcja SPS - usługa programowania systemowego Następnie: Mamy wyniki: Mają dane podłączamy urządzenie do kompa (RJ45 na USB) i uruchamiamy Global TIS: Wybieramy menu SPS i czekamy: Po czasie mamy: Wybieramy Tech2 Remote i Zaprogramować ECU i kliknąć dalej: Komp pobiera dane z urządzenia: Rezultat jest widoczny: Dalsze opcje: Jak się okazało na screenie poniżej, oprogramowanie jest aktualne Można wgrać na nowo. Czyli wgrać na kartę Tech2. Odłączyć interfejs od komputera i podłączyć do samochodu i zaktualizować oprogramowanie
  6. P0170 błąd 2 sondy za katem Co do czujnika położenia wałków rozrządu to brałeś oryginał czy zamiennik Kolektor wydechowy cały czy pęknięty. Zdejmij osłonę termiczna i zobacz
  7. DIS sprawdzałeś? Iskra czy jest ? Błędów nie wykasujesz odłączając aku (mówię o błędach obecnych tzn złych danych odbieranych z czujników i innych dupereli). Co masz na myśli pisząc reset kompa. Jeśli już to reset wartości wyuczonych, czyli tzw mapy, możesz też zrobić reset pętli CO2. Zapamiętane błędy możesz oczywiście wykasować. Po tym zabiegu obserwuj czy coś nowego się pojawi. Jeśli czujnik był wymieniany i nadal Ci miga to sprawdziłbym rozrząd. Ewentualnie czujnik położenia wału korbowego. Oba mierzą obroty i muszą się ze sobą "zgrywać" - liczyć impulsy. Ja u siebie też miałem błąd 0340 ale czasami (sporadycznie) pojawiał sie P0335 (czyli czujnik położenia wału korbowego). Po wymianie czujnika położenia wałków rozrządu, błędy zniknęły
  8. Pin 2 w kostce od radia to +12V po zapłonie. Na zdjęciu masz tył radia i pinout Tu masz po zdjęciu pokrywy od radia: Tutaj dodawałem zasilanie pod moduł BT (czerwony kabelek). Czarny wiadomo - masa Musiałbyś zobaczyć miernikiem który kabel od taśmy jest zasilający. Ale pewnie będzie to stałe +12V, gdyż radio podaje zasilanie na zmieniarkę. Ona jest w trybie Stand By . Dlatego na Twoim miejscu podłączył bym się pod płytę główną.
  9. No to sprawę trzeba o bufet oprzeć A tak poważnie, to super, że wróciła do żywych
  10. Kawał odyebanej roboty. Czeka mnie to w kombiaczu. Dzięki za fotorelację i opis. Przyda się na pewno
  11. Nie masz tego dość ?
  12. Ja go nie logowałem bo nie miałem takiej potrzeby. Dlatego też zdecydowałem się na demontaż modułu. Po prostu nie będę korzystał z tego. A w CID i radio usunąłem obecność układu telematycznego, czyli krótko mówiąc radio i wyświetlacz go nie widzi. Robiłem to Techem2
  13. Dzisiaj postanowiłem zmienić radio i podłączyć je z drugiej omegi. Również w tym nie było tego komunikatu. Co do wylogowania z obecnego to i tak nie zrobię tego, bo nie mam Security Code do radia z Vectry. Jeśli byłby moduł zalogowany do radia z Vectry to by nie działał z drugim radiem. Także podejrzewam, że moduł jest wylogowany, skoro działa z każdym radiem bez problemu.
  14. Cewkę można sprawdzić. Jeśli będzie OK to nowe fajki i śmigasz dalej. A jak tam sytuacja po wyjęciu DIS. Jest olej czy jest sucho? Bierzesz drut. jeden koniec do masy aku. Drugi koniec owijasz wokół gwintu świecy. Wkładasz ją w fajkę i kręcisz rozrusznikiem. Cewka musi być podłączona. Jeśli jes iskra w każdej sekcji (jednakowa) jest OK. Jeśli w którejś nie będzie, bądź będzie się różniła od pozostałych - DIS do wymiany. Ja tak swoją sprawdzałem przed zakupem. Była jedna sekcja walnięta (patrz foto niżej). Z resztą patrz mój film jak to robiłem. Jedna osoba zmienia sekcje, a druga kręci rozrusznikiem: Możesz zrobić taki układ jak na foto niżej, ale lepiej jak pojedynczo będziesz sprawdzał tak jak na filmiku. Na jednej sekcji brak iskry. Cewka do wywalenia
  15. Misiek

    Tinkowóz

    Najpierw muszę swojego szerszenia ogarnąć, później nie ma problemu .... Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  16. Napiszę tak. Od początku posiadania omegi moduł współpracował z radiem NCDC 2015 od Vectry C (panel tylko zmieniłem na właściwy). Działał bezproblemowo - brak komunikatu TELEMATIC SAFE. Gdyby nie był wylogowany (ja tego nie robiłem) to bym miał właśnie taki napis z tego względu, że radio jest inne.
  17. Czyli podsumowując. Wraz ze wzrostem temperatury silnika maleje zapotrzebowanie na masę powietrza. Jeśli będzie tak jak na moich filmikach wyżej, będzie ok. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  18. Jeśli chodzi o Ori przepływkę to Siemens/Vdo 5WK9 906 Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  19. Jestem pewien na 99% że przepływka. ECU omegi (w tym przypadku Siemens Simtec 76.1) jest wrażliwy na czujniki w sensie nieoryginalności. Czyszczenie drucika w MAF nic nie da. Pewnie termistor w przepływce jest uwalony i przekazuje złe dane do kompa. Chociaż mogę się mylić. Warto też zobaczyć filtr powietrza w jakim jest stanie
  20. Nagraj filmik z wartościami zmiennymi tj. B1S1 i B1S2 czyli odpowiednio sonda przed i za katem. Wtedy będzie widać jak sondy pracują. Co do wypowiedzi @Tazz też bym to sprawdził bo ma to znaczenie. Wiem, że zmieniałeś przepływkę. Ori czy zamiennik. Bo na moje 22 kg/h przy 86 stopniach to za dużo. Jakie spalanie chwilowe w l/h? Tutaj masz pracę 2 sond. Druga sonda pracuje dopiero po wciśnięciu gazu. Mierzy spaliny po wyjściu z katalizatora. Od niskiej temperatury do wysokiej. Zwróć uwagę na parametry MAF (przepływomierz), obroty i temperaturę. Już nawet przy prawie 70 stopniach jest 12 kg/h Niżej spalanie jakie chwilowe Jeszcze na starym wyświetlaczu: (na LPG) Tu na nowym - PB
  21. Też słyszałem o tym. Chodzi o czas wtrysku. Im krótsze tym szybszy czas wtrysku czy jakoś tak
  22. Ale ma chodzić cały czas ? Bo na filmiku samo przestało. Nawet było słychać. Ten piecyk to to całe ustrojstwo pod zbiorniczkiem wyrównawczym ?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.