Jump to content

Misiek_v6

Klubowicz
  • Content Count

    226
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Misiek_v6 last won the day on October 11 2018

Misiek_v6 had the most liked content!

Community Reputation

132 Excellent

About Misiek_v6

  • Rank
    Elitowiec
  • Birthday 01/07/1995

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    śląskie
  • Miasto
    Częstochowa
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    X30xe
  • Typ nadwozia
    Sedan
  • Inne Auto
    Rower :D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeszcze pytanie czy auto świeżo kupione i pierwsza wymiana wraz z olejami czy dłużej w twoich rękach
  2. no powiem ci temat u mnie w bagażniku podobny. Pocieszam siętyle, że jest dobra wentylacja butli gazowej w bagaju.. ;d
  3. jak cenowo wychodzi czujnik i jak z wymianą?
  4. Dobra jedziem z tematem- Sobota 9 rano wjeżdzam na kanał i działamy. Cel ? Wymienić elektrozawór odpowiadający za 2-3 bieg w automacie 4L30e (Ar35 z 3.0 v6) + wymienić cały olej ze skrzyni. Co warto mieć? 1) Walizkę kluczy z grzechotkami -(nasadka 13mm- do odkręcenia przelewu oraz do śrub filtra oleju) -(nasadka bodaj 7/8mm do śrub misek olejowych małej i dużej) 2) Klucz żabę ew. za******e kombinerki do wyciągnięcia c*ela pinu zabezpieczającego elektrozawór 3) 2/3 bańki 5 litrowe na olej przy wymianie dynamicznej 4) jakąś pompkę ew. z 3/4 metry węża 8mm do grawitacyjnego uzupełniania od góry 5) szmaty/papier/rękawiczki etc. Wjeżdżamy na kanał! Dla lepszego dostępu do przewodów chłodnicy automatu demontujemy obudowę filtra powietrza Wężyk dałem 10mm, pasował idealnie bez opasek Drugi koniec pakujemy do bańki, odpalamy samochód i czekamy aż zleci z 3/4 L oleju- jak widzimy bąble powietrza to wyłączamy silnik. Resztę oleju z miski dla swojej wygody wypompowałem ręcznie żeby na łeb nie naleciało Odkręcamy miski dużą i małą ( bez jakieś stricte kolejności- Uwaga mała miska jest pełna- najlepiej jak by ktoś trzymał a drugi odkręca ew. podstawić pod nią kuwetę Pojawia się przed nami widok docelowy czyli panel skrzyni automatycznej z filtrem i elektrozaworami i innymi duperelami Żeby @slawko nie był smutny to ja znalazłem jego drugą część w małej misce Miski oczywiście czyścimy, magnes, miejsce uszczelki i śruby Filtr odkręcamy 3 śruby łby 13mm Lokalizujemy elektrozawór, w tym przypadku to ten z niebieską wtyczką ( od środka skrzynki) Przygotowywujemy się mentalnie na walkę z czarnym pinem(mały disclajmer Łyk albo dwa piwa i walczymy z kurwiem do upadłego :D) **nie ściskać i nie wyginać we wszystkie strony bo się może ułamać i jesteśmy w d*pie) Podważamy sobie delikatnie śrubokrętem elektrozawór po uprzednim odłączeniu wtyczki- (biała wtyczka to nowy elektrozawór) Zakładamy filter, przykręcamy do łatwo wyczuwalnego momentu przylegania filtra do płyty) Małą miskę przed założeniem polecam zalać do 3/4 objętości nowym płynem składamy wsio i uzupełniamy przez wlew olej- odpalamy i dalej przepychamy stary olej do bańki- trzeba tak zrobić około 2/3 razy aż do czystego czerwonego. Zakładamy filtr powietrza, przewody od chłodnicy oleju i jedziemy testowo się przejechać/rozgrzać skrzynie(Polecam pojeżdzić zarówno na D/R/P całe spektrum wajchy wykorzystać). Po powrocie na kanał odkręcamy korek przelewowy na boku dużej miski i dolewamy oleju do momentu przelewu. zakręcamy i voila- Zaoszczędziliśmy około 500/600 zł za samą robociznę w warsztacie. Czego używałem i ile kosztowało? 1) 10l oleju Dexron III marki OmegaOil -125zł (61.50 za bańkę 5L) https://allegro.pl/oferta/polski-olej-automat-omega-synthetic-atf-iii-lkw-5l-8275632171 2) Komplet filtr + uszczelki małej i dużej miski -na miejscu 80zł) http://midparts.com.pl/pl/p/4L30E-FILTR-Z-USZCZELKA-MISKI-OPEL-OMEGA/2018 3) Elektrozawór 2-3 bieg -250zł ew. z aliexpress cały zestaw za 150/200zł, jakiś czas temu ukraińce mieli po 100 zł http://midparts.com.pl/pl/p/4L30E-Elektrozawor-2-3/922 4) Węże/złączki/pompki to w każdym obi/castoramie dostaniemy -10/30zł Satysfakcja z wykonanej roboty- nieziemska Czas pracy w moim przypadku to było 6/7h, z tym, że ja sprawdzałem 2x wszystko żeby se roboty dodatkowej nie narobić. na końcu- podziękowania (kolejność przypadkowa) @Łukary za wsparcie techniczne, wiara w zawodnika @Misiek za instruktaż dot. chłodnicy oleju @Bobek za wsparcie częściami, wiara w zawodnika @robert514 za schematy techiczne- mega pomocne oraz całej Elicie, za wsparcie Na koniec zdjęcie miodku Gorąco pozdrawiam
  5. @Ricardo dużo pierdzielenia się z tymi pinami? oraz która wtyczka to elektrozawór bo ze schematu wychodzi mi, że zielona wtyka
  6. Przyszło papu ?? Ja nie wiem, skądś znam te omegi...
  7. Cena za uszczelki spoko, ale cena za filtr wyssana z kosmosu. Olej w sumie to też kwestia dyskusyjna bo okazać się może, że "oem gm Oil" to tak na prawdę mobil czy inny kij tam, który ma cene o 1/2 niższą. NIe mam nic przeciwko, nikomu nie zaglądam do kieszeni ale to jak wymiana oleju w silniku zalecana przez aso co 30 tysi i po "kosmicznej cenie" a sam robisz za ułamek tego
  8. a tak ogólnie to tu jest mniej więcej manual ale od 2.5 dti- podejrzewam, że kolejność ta sama https://www.youtube.com/watch?v=6hVxt7kClxc
  9. i powinno się gościa wyprowadzić na rynek- dać w dyby z napisem "dymam klientów"
  10. Tak, byłem u chłopaków w raszynie osobiście- duża wiedza, chętnie podpowiedzą - uszczelki duraprene + filtr to 80zł + elektrozawór bo muszę wymienić. Nad olejem zastanawiałem się specola atf ||| ale też jakiś qualitium - około 14/15 zł za litr Polecają jeszcze transtara ale to już 23zł l
  11. 10l transtara(dex III- 200zeta, dexron VI od specola 150zeta z tym, że dexron VI podobno wolniej traci lepkość
  12. Gotowy zestaw z midpartsu- przyszły tydzień wymiana. Teraz tylko dwie kwestie 1) Olej lać dexron 3 czy 6 2) wymiane zrobić statycznie czy włączyć się w przewody od chlodnicy i wymienić 80+%
  13. rzuć okiem w schematy od Roberta w dziale układ napędowy- mi dużo pomogły przy elektrozaworze
  14. No i przyszła pora na wymiane filterków od lpg, przelot 10k km równocześnie test dla odstojnika udany
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.