Jump to content

Arklin

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Arklin

  • Rank
    Początkujący

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Miasto
    Koszalin
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    Z22XE
  • Typ nadwozia
    Kombi
  • Inne Auto
    Omega B X20XEV sedan i Omega BFL Z22XE sedan i caravan wszystkie w automacie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Albo coś mniej oklepanego np. takich firm jak Penrite, Amsoil lub Royal Purple.
  2. Da się wymienić sam wentyl? Pytam bo mam podobną sytuację.
  3. A dwudziestoletni jako daily? Moja jeździ czasem i 7 dni w tygodniu, nie tylko do roboty - 120 km co dzień pn- pt. no i jakieś jazdy w weekend. Tylko i wyłącznie dlatego, że ma LPG, bo bez tego takie auto nie miałoby sensu ;-)
  4. Arklin

    Nagrzewnica

    Zastanawiam się nad dołożeniem do swojej kluski podgrzewacza postojowego. Nie wiem tylko, czy przy wyłączonym zapłonie płyn poleci przez nagrzewnicę, czy też jest jakiś zawór, który zablokuje przepływ? Dzięki z góry za info.
  5. Żeby rozwiać wątpliwości caravan i sedan mają inne łożyska w tyle (caravan ma większe), nie ma znaczenia silnik, w przodzie wszędzie jest taka sama piasta (banalna wymiana), włącznie z Omegą A - przód to jedno i to samo.
  6. bez podnoszenia podłogi to jakieś 52-55l. Ja mam Bormech 67l, ale to lekka rzeźba, mam wywalone usztywnienie i dywanik lekko odstaje. za to tankowanie 64 l przy dystrybutorze - bezcenne :-)
  7. Zwiększanie temp. przełączanie nie ma sensu, to tylko niepotrzebne zwiększenie zużycia benzyny. Ja mam przełączanie na 25 stopni i nie mam szarpnięć. Spróbuj wydłużyć czas przełączania i ew. nakładanie paliw.
  8. Te specyfiki do uszczelniania naprawdę działają. Miałem problem z wyciekiem z chłodnicy - pewnie jakieś kolanko, nie chciało mi się szukać gdzie dokładnie. Kilkadziesiąt złociszy (lub więcej) rocznie na płyn do dolewania trzeba było wydać i upierdliwe to było. Zapodałem więc środek do uszczelniania (za jakieś 3 zł. fiolka kilkunastogramowa) wsypałem połowę i problem zniknął. Żadnych problemów z drożnością, z ogrzewaniem, z temperaturą płynu chłodniczego. Zero problemów i zero wycieków. Byłem niedowiarkiem i dość sceptycznie nastawiłem się do specyfiku za 3 zł, który miał uleczyć moją chłodnicę. Zrobiłem więc test tego preparatu i wlałem do butelki po wodzie mineralnej jakiś litr kranówy i nożykiem do tapet zrobiłem kilkanaście dziur w butelce. Po tym zabiegu dodałem łyżeczkę cudownego specyfiku i magicznie po kilku sekundach woda przestała się sączyć z otworów!!! Polecam. Nie interesuje mnie jak, ale to DZIAŁA!
  9. Żadnych silikonów, uszczelki i to wszystko, dokręcone z wyczuciem i nic nie ma prawa się sączyć.
  10. Nie wszystkie sterowniki taką opcję mają, ja mam akurat Techa 324 i na początku tej opcji nie było, dopiero w którejś z nowszych wersji softu, taka opcja się pojawiła. Zwykle ustawia się ciepły start na 40-45 stopni. Przy niższych temp. mogą być problemy z odpalaniem, 40 to zazwyczaj rozsądne minimum. Jeżdżę tak od ponad 2 lat (ok. 90000km) i nie mam żadnych problemów z odpalaniem na LPG. Wtryski najechały już w sumie 116 000km i nic im nie dolega.
  11. Spokojnie można zejść z temp. przełączania na 25 stopni, to bezpieczne dla wtrysków LPG i optymalne ekonomicznie, (niektórzy idą na całość i już od 10 jadą na gazie), ciepły start załączyć od 40-45 stopni i będzie git. Jak nie ustawisz ciepłego startu to nawet przy 90 stopniach startuje z benzyny, po to by za chwilę przejść na LPG, bez sensu. Ciepły start to to opcja, przy której określamy temp. reduktora, przy której startuje od razu z LPG. Oczywiście sterownik LPG musi mieć opcję włączenia ciepłego startu - nie wszystkie ją mają.
  12. 1,27 to chyba za dużo obniż do 1,1 ew. do 1,0. Ważne by nie zapętlało wtrysków z powodu zbyt długich czasów - przy bucie w podłodze. Teoretycznie najlepsze ciśnienie to okolice 1 bara, ale nie ma złotej reguły. Jaki masz reduktor?
  13. Statycznie czyli tyle ile jest w obu miskach, nie chciało mi się odpinać przewodów, ale nawet statycznie jeśli robić to co 50-60 tkm podobno wystarczy. Mi weszło 5 litrów z małym kawałkiem bo dodałem ok. 0,2l Lubegard. Poprzednio weszło mi dokładnie 5,5l. Na tyle trzeba się przygotować. Jeszcze nigdy nie weszło mi więcej a zmieniałem już w sumie 3 razy. Chociaż podobno skrzynie 4L30E występowały z dwoma rodzajami konwerterów i do każdej z nich wchodzi inna ilość oleju.
  14. Jak wyświetlacz Ci wariuje to padła taśma - przerabiałem to już w 2 wyświetlaczach, na razie pomogło w jednym przypadku odgięcie tej taśmy od wyświetlacza (wbrew pozorom próba dociśnięcia przyniosła odwrotny skutek)
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.