Jump to content

Arklin

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Arklin

  • Rank
    Początkujący

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Miasto
    Koszalin
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    Z22XE
  • Typ nadwozia
    Kombi
  • Inne Auto
    Omega B X20XEV sedan i Omega BFL Z22XE sedan wszystkie w automcie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. bez podnoszenia podłogi to jakieś 52-55l. Ja mam Bormech 67l, ale to lekka rzeźba, mam wywalone usztywnienie i dywanik lekko odstaje. za to tankowanie 64 l przy dystrybutorze - bezcenne :-)
  2. Zwiększanie temp. przełączanie nie ma sensu, to tylko niepotrzebne zwiększenie zużycia benzyny. Ja mam przełączanie na 25 stopni i nie mam szarpnięć. Spróbuj wydłużyć czas przełączania i ew. nakładanie paliw.
  3. Te specyfiki do uszczelniania naprawdę działają. Miałem problem z wyciekiem z chłodnicy - pewnie jakieś kolanko, nie chciało mi się szukać gdzie dokładnie. Kilkadziesiąt złociszy (lub więcej) rocznie na płyn do dolewania trzeba było wydać i upierdliwe to było. Zapodałem więc środek do uszczelniania (za jakieś 3 zł. fiolka kilkunastogramowa) wsypałem połowę i problem zniknął. Żadnych problemów z drożnością, z ogrzewaniem, z temperaturą płynu chłodniczego. Zero problemów i zero wycieków. Byłem niedowiarkiem i dość sceptycznie nastawiłem się do specyfiku za 3 zł, który miał uleczyć moją chłodnicę. Zrobiłem więc test tego preparatu i wlałem do butelki po wodzie mineralnej jakiś litr kranówy i nożykiem do tapet zrobiłem kilkanaście dziur w butelce. Po tym zabiegu dodałem łyżeczkę cudownego specyfiku i magicznie po kilku sekundach woda przestała się sączyć z otworów!!! Polecam. Nie interesuje mnie jak, ale to DZIAŁA!
  4. Żadnych silikonów, uszczelki i to wszystko, dokręcone z wyczuciem i nic nie ma prawa się sączyć.
  5. Nie wszystkie sterowniki taką opcję mają, ja mam akurat Techa 324 i na początku tej opcji nie było, dopiero w którejś z nowszych wersji softu, taka opcja się pojawiła. Zwykle ustawia się ciepły start na 40-45 stopni. Przy niższych temp. mogą być problemy z odpalaniem, 40 to zazwyczaj rozsądne minimum. Jeżdżę tak od ponad 2 lat (ok. 90000km) i nie mam żadnych problemów z odpalaniem na LPG. Wtryski najechały już w sumie 116 000km i nic im nie dolega.
  6. Spokojnie można zejść z temp. przełączania na 25 stopni, to bezpieczne dla wtrysków LPG i optymalne ekonomicznie, (niektórzy idą na całość i już od 10 jadą na gazie), ciepły start załączyć od 40-45 stopni i będzie git. Jak nie ustawisz ciepłego startu to nawet przy 90 stopniach startuje z benzyny, po to by za chwilę przejść na LPG, bez sensu. Ciepły start to to opcja, przy której określamy temp. reduktora, przy której startuje od razu z LPG. Oczywiście sterownik LPG musi mieć opcję włączenia ciepłego startu - nie wszystkie ją mają.
  7. 1,27 to chyba za dużo obniż do 1,1 ew. do 1,0. Ważne by nie zapętlało wtrysków z powodu zbyt długich czasów - przy bucie w podłodze. Teoretycznie najlepsze ciśnienie to okolice 1 bara, ale nie ma złotej reguły. Jaki masz reduktor?
  8. Statycznie czyli tyle ile jest w obu miskach, nie chciało mi się odpinać przewodów, ale nawet statycznie jeśli robić to co 50-60 tkm podobno wystarczy. Mi weszło 5 litrów z małym kawałkiem bo dodałem ok. 0,2l Lubegard. Poprzednio weszło mi dokładnie 5,5l. Na tyle trzeba się przygotować. Jeszcze nigdy nie weszło mi więcej a zmieniałem już w sumie 3 razy. Chociaż podobno skrzynie 4L30E występowały z dwoma rodzajami konwerterów i do każdej z nich wchodzi inna ilość oleju.
  9. Jak wyświetlacz Ci wariuje to padła taśma - przerabiałem to już w 2 wyświetlaczach, na razie pomogło w jednym przypadku odgięcie tej taśmy od wyświetlacza (wbrew pozorom próba dociśnięcia przyniosła odwrotny skutek)
  10. A świstaki siedzą w ASO i produkują te części i zawijają je w sreberka. Kup podporę SWAG lub Lemforder i Łożysko FAG-a i będziesz miał jak OEM za ułamek ceny.
  11. Każdy olej spełniający specyfikację Dexron III powinien się nadać. Ja przy poprzedniej wymianie zalałem Elfmatic 3 bo akurat trafiłem wyprzedaż w markecie po 7zł/litr i przejechałem bez żadnych problemów 55 tkm, Jestem właśnie świeżo po kolejnej wymianie, gdzie zalałem Mannol Dexron III i też jest ok. Przy kolejnej wymianie zaleję raczej Qualitium ATF III bo ma świetną cenę i podobno produkowany przez polską firmę (trzeba popierać nasz przemysł :-). Dodałem jeszcze uszlachetniacz oleju produkcji Lubegard - spece od ASB bardzo chwalą sobie bowiem te specyfiki, na dniach zapodam jeszcze Dr. Tranny INSTANT SHUDDER FIX - podobno świetnie chroni konwerter. Mam nadzieję, że ASB odwdzięczy się bezawaryjną pracą jeszcze przez pół miliona km :-). Jeżeli tylko ktoś dysponuje kanałem to wymiana statyczna jest banalnie prosta i każdy to zrobi bez problemu. Jeśli chodzi o dobór oleju, to wychodzę z założenia, że lepiej kupić dobry a tańszy olej i dodatki, niż droższy (nie wiadomo jednak czy lepszy) bez dodatków, ale to moje prywatne zdanie. Polecam jednak każdemu wymianę wbrew opiniom ASO, że w ASB oleju się nie wymienia, bo to niedroga i łatwa w zasadzie operacja.
  12. Ja używam w silnikach Z22XE sond Denso uniwersalnych i nie narzekam. Ale to Z22XE więc może nie jest tak wymagający.
  13. Arklin

    Akumulator

    W jakimś teście, który znalazłem w necie bardzo dobrze wypadł polski ZAP. BTW ja mam w swojej klusce Centrę Plus 44Ah i daje radę. Żal było nie kupić bo była w wyprzedaży za 70 zł. :-)
  14. Ewentualnie pompa paliwa, miałem podobne problemy jak padł wężyk od pompy - pompa sobie pracowała, ale paliwko uciekało bokiem i palił z trudem.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.