Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Arklin

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About Arklin

  • Rank
    Elitowiec

Converted

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Miasto
    Koszalin
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    Z22XE
  • Typ nadwozia
    Kombi
  • Inne Auto
    Omega B X20XEV sedan i Omega BFL Z22XE sedan i caravan wszystkie w automacie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak mówiłem w zmianie wymiarow chodzi tylko o upierdliwość. Ja mam zdanie o BTA jakie mam. Wolałem kupić jakąkolwiek podporę, ale na 100% musiało być łożysko FAG o określonej szerokosci (czasem lepiej kupić osobno). Zresztą raczej prędzej siada guma w podporze niż łożysko, a wymiana samej gumy jak łożysko jest git to banał, nawet ściągacza nie trzeba.
  2. Łożysko to mały pikuś, 12mm nie 13!? Standardowe łożysko 6006 ma 13mm szerokości i podpieranie takiego wału to nic wielkiego. W tym wynalazku, jak to często ma miejsce w motoryzacji, zmieniono szerokość raczej tylko po to, by standardowe łożysko nie pasowało, konstrukcyjnie to wg mnie nic nie wnosi. Ktoś poszedł po najniższej linii oporu (bo i tak z powodzeniem da radę) i zastosował standardowe łożysko 6006.
  3. Zresztą z tymi chinolami też różnie bywa, ja np. zakupiłem najtańsze na allegro drążki i łączniki stabilizatora z ciekawości (bodaj Denkermann) i jak teraz sobie sprawdziłem zrobione na tym mam do dzisiaj 42 tys. Km i na razie żadnych oznak zużycia. Więc nie jest źle jak na drążki po 40 zł i łączniki po 20zl.
  4. Wiesz co kupujesz pod logo BTA? To może być (a pewnie i jest) taki sam chinol jak te wszystkie Toprany, Maxgear i inne. Mój oryginał nie jest wcale w złym stanie, pomyślałem po prostu, że po 20 latach można kawałek gumy wymienić na nowy. Jeśli mam wymieniać 20 letnią gumę na inna 20 letnią, to nie za bardzo widzę w tym sens. Swoją drogą jakiej kosmicznej technologii trzeba, by zrobić coś tak banalnego jak przegub wału??? Oddam to co zakupiłem i dalej będę się bujał na starym.
  5. Jeszcze na marginesie, zakupiłem łącznik elastyczny wału, gdyby oryginał okazał się uszkodzony. W Gordonie mieli tylko Topran, nic innego, a i to na zamówienie więc na wszelki wypadek zakupiłem. No i tu zonk, otwory na śruby ZA MAŁE. Bywały różne modele, czy to aż taki badziew, że otworów nie potrafią zrobić jak trzeba?
  6. Teraz mi się przypomniało, że jakiś czas temu przymierzałem się do wymiany i próbowałem czy da się ruszyć te śruby no i je odkręciłem. Zakręciłem z powrotem te same nakrętki, bez żadnego kleju i do tej pory nic się nie ruszyło, a to już ze 2 lata minęły, więc luzik, nic się nie powinno dziać.
  7. Oczywiście badziew Maxgear bo nie ma wyboru a trzeba było to zrobić. Łożysko oczywiście FAG bo nie wiem czy ktoś inny to robi. Może jednak i ten Maxgear wytrzyma że 3-4 lata skoro poprzednie wytrzymało prawie 20 lat.
  8. No i udało się. Oczywiście zamiast 2 godzin było ponad 5 bo wszystko pod górę. Zapieczone śruby, lozysko, itp itd. wał po prostu łączy sie bez nakrętki. Obie części przesuwają się bardzo łatwo, tylko na końcówce tylnej części oring trochę wadzi i już zwątpiłem czy w ogóle wyjdzie. Różnica w jeździe po wymianie zauważalna.
  9. Masz na myśli mocowania przegubu elastycznego? Tylko nadal nie wiem w którą stronę luzować ewentualną nakrętkę.
  10. Dzięki, zobaczymy co będzie, jutro będę walczył.
  11. Witam. Mam zamiar wymienić podporę z łożyskiem. Podobno 2 części walu rozłącza się poprzez poluzowanie dużej (ok 40mm) nakrętki. W pewnych opisach znalazłem stwierdzenie by zwrócić uwagę na kierunek odkręcania. Co to znaczy, czy tam jest lewy gwint, w którą stronę należy to odkręcać żeby czegoś nie urwać? :-) Jeśli ktoś to robił i może podpowiedzieć to będę wdzięczny.
  12. Egzemplarz B0cygano wygląda zacnie, jak dla mnie duży plus to automat, niski przebieg, xenony - to jedyna opcja by coś widzieć w nocy w omedze, wadą jest tylko brak LPG, ale można założyć samemu coś porządnego, choć to niestety, podwoi niemal wartość auta. X20XEV jest spoko jeśli chodzi o obsługę i koszty.
  13. Mam ponad 3 lata opony tej marki (Model HP 1000 zdaje się) 215/50/17 i też byłem pełen obaw co można dostać w cenie poniżej 1000 zł. Nie mogę złego słowa powiedzieć, na mokrym prowadzenie bez problemu, dość ciche - nie zawsze cena jest wyznacznikem.
  14. Tylko czy to może tak działać? Mnie akurat interesuje tylko chwilowe spalanie i to mam ustawione na main i zawsze włącza się ekran z tym wskazaniem. Jutro zobaczę i dam znać. BTW po co Ci akurat ten ekran ze stacjami. Biegasz bez przerwy po różnych stacjach w czasie jazdy?
  15. Mam założone tuleje z E34 , nie z najwyższej półki i spokojnie starczą na 50-60 tkm.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.