Jump to content
Vision95

Strasznie parujące szyby

Recommended Posts

 

 

 

Z gąbki też wessałem. Podnosiłem ją i naciskałem w każdym możliwym punkcie aż woda z niej wypłynie. Widocznie gdzieś diablica została. Będzie cieplej (czyt. lato) to jeszcze raz wszystko out. Jak podnosiłem gąbke to był jakiś otwór (nie zatkany). Rozumiem, że tak ma być?

 

Widocznie nie wszystkiej wilgoci z niej się pozbyłeś, schnie ona cięzko, wiem coś o tym.

 

W którym miejscu w podłodze ? W podłodze jest sporo otworów, ale wszystkie są wypełnione korkami. Jak masz fotke to pokaż, a jak nie to powiedz, to może coś podpowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Z gąbki też wessałem. Podnosiłem ją i naciskałem w każdym możliwym punkcie aż woda z niej wypłynie. Widocznie gdzieś diablica została. Będzie cieplej (czyt. lato) to jeszcze raz wszystko out. Jak podnosiłem gąbke to był jakiś otwór (nie zatkany). Rozumiem, że tak ma być?

 

Widocznie nie wszystkiej wilgoci z niej się pozbyłeś, schnie ona cięzko, wiem coś o tym.

 

W którym miejscu w podłodze ? W podłodze jest sporo otworów, ale wszystkie są wypełnione korkami. Jak masz fotke to pokaż, a jak nie to powiedz, to może coś podpowiem.

 

Kurde właśnie foty nie mam, ale za fotelem pasażera z tyłu (na tym poziomie niżej). Wiesz o co mi chodzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Kurde właśnie foty nie mam, ale za fotelem pasażera z tyłu (na tym poziomie niżej). Wiesz o co mi chodzi ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Kurde właśnie foty nie mam, ale za fotelem pasażera z tyłu (na tym poziomie niżej). Wiesz o co mi chodzi ;)

 

 

 

To co zaznaczyłem ?

 

Tak. Nie było zaślepione u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Misiek

 

Wypadł korek, tam powinna znajdować się część o numerze 90120284 KOŁPAK ZAŚLEPIAJĄCY,8 MM ŚREDN.,DOLNA CZĘŚĆ NADWOZIA cena 4,5 zł wielokrotność zamówienia 5 sztuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Misiek

 

Wypadł korek, tam powinna znajdować się część o numerze 90120284 KOŁPAK ZAŚLEPIAJĄCY,8 MM ŚREDN.,DOLNA CZĘŚĆ NADWOZIA cena 4,5 zł wielokrotność zamówienia 5 sztuk.

 

Nawet nie wiedziałem. Dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie dublować wątku też zapytam. 

Pacjent OB FL 2001 sedan, parują szyby, wszystkie. Nadmuch na przednią szybę ogarnia ją do połowy, od wysokości oczu w górę już para nie chce zejść. Filtr kabinowy nowy z dobrej półki jakościowej, klapka od obiegu działa prawidłowo, woda na podszybiu nie stoi, otwory drożne, żadnego syfu. Płynu chłodniczego nie ubywa, pod gumowymi dywanikami wykładzina sucha (nawet dociskając ręką). Szyby od środka umyte. Auto w dobrej kondycji blacharskiej (chyba że o czymś nie wiem), jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harnol

To tak przy sprawnej klimatyzacji w Omedze szyby nie parują, gdy zostaje wyłączona potrafią przyparować ale na pewno nie w taki sposób jak opisujesz, że nawiew nie potrafi osuszyć nawet przedniej.

Potencjale przyczyny:

  • dziury w podłodze powodujące, że woda i dostaje się pod wykładziny i wygłuszenie i tam stoi, co powoduje wilgoć w aucie, lub wygniłe podszybie i woda tamtędy też może się dostawać, lub inne dziwne miejsca,
  • nieszczelne odprowadzenie skroplin klimatyzacji, gdzie nie trafiają do auta tylko pod wygłuszenie  i tak jak wyżej,
  • nieszczelność w okolicy nagrzewnicy, nie taka, że ubywa płyn ale zapocenie, gdzie nadmuch powoduje, że szyby ciągle parują, na szybie powinien pojawiać się tłusty nalot
  • inne czynniki jak zaniedbane, zawilgocone wnętrze.

 

12 minut temu, Harnol napisał:

pod gumowymi dywanikami wykładzina sucha (nawet dociskając ręką).

Wykładzina zawsze będzie sucha, chyba, że woda górą się przeleje, pod wykładziną jest tzw wygłuszenie, czyli taki gumoleum z gąbka która lubi ładni wchłaniać wodę i wilgoć.

Edited by B0Cygano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Żadnego tłustego nalotu na szybie nie ma. Przyznam, że teraz w okresie zimowym jeżdżę bez klimy - ECO, ale poprzednia Toyota Camry z manualną klimą, nie miała najmniejszego problemu z parowaniem.
Przyjrzę się pod kątem dziur w podłodze, choć jak byłem pod spodem to rudej tam jak na lekarstwo, bardziej nalot w paru miejscach. Przyjrzę się podszybiu, gdzie najłatwiej dostrzec objawy? Zapewne demontaż plastików w okolicy wycieraczek. 

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Ja powiem tak ...

Na bank jest wilgoć a jak jest wilgoć to są parujące  szyby  ;)

Także omega ma gdzieś dziurę :mysli: nawet pewnie nie jedną :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Harnol napisał:

ale poprzednia Toyota Camry z manualną klimą, nie miała najmniejszego problemu z parowaniem.

Teraz jeździsz Omegą, a więc jest to auto o specyficznych bolączkach i dziwnym trybie działania :)

7 minut temu, Harnol napisał:

Przyjrzę się pod kątem dziur w podłodze

Do sprawdzenia okolice pedału hamulca i analogicznie od strony pasażera, no i cała podłoga, ewentualnie czy nie ma mokrych tapicerek w drzwiach. Temat szeroki jak cały nasz kraj, a wszelakie informacje do znalezienia w internetach, łącznie ze zdjęciami.

7 minut temu, Harnol napisał:

Przyjrzę się podszybiu, gdzie najłatwiej dostrzec objawy? Zapewne demontaż plastików w okolicy wycieraczek. 

Tu nie pomogę, nie miałem z tym do czynienia, ale są tu ludzie co mieli, więc może szepną kilka słów.

Opcja w pakiecie premium, wyjąć całe wnętrze, dokładnie obejrzeć podłogę od wewnątrz, jaki od spodu auta. Drobne rdzawki z pod konserwacji mogą okazać się sitem, wyprać wnętrze i wysuszyć oraz sprawdzić dwa uszczelnienia odprowadzenia skroplin z klimatyzacji.

Jeżeli okaże się woda i będziesz miał pewność, że napływa ona od góry to wtedy znaczy podszybie, ewentualnie rozklejona szyba.

 

Edited by B0Cygano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Sprawdzę, tylko niech temperatury zrobią się normalne, bo aż odechciewa się bez ogrzewanego garażu coś robić.

Z racji tego, że Omega jest ostatnim Oplem który mi się podoba, już chyba nie wrócę do tej marki (a przynajmniej nie w najbliższej dekadzie). A było już marzenie z dzieciństwa - Senator B (film na kanale u zachara), teraz coś w dużo lepszym stanie. Chyba następcą będzie znowu Camry :) Ale póki co nacieszę się Omegą, jaka by nie była. Dam znać co było przyczyną parowania.

Edited by Harnol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.01.2019 o 21:19, Harnol napisał:

Żeby nie dublować wątku też zapytam. 

Pacjent OB FL 2001 sedan, parują szyby, wszystkie. Nadmuch na przednią szybę ogarnia ją do połowy, od wysokości oczu w górę już para nie chce zejść. Filtr kabinowy nowy z dobrej półki jakościowej, klapka od obiegu działa prawidłowo, woda na podszybiu nie stoi, otwory drożne, żadnego syfu. Płynu chłodniczego nie ubywa, pod gumowymi dywanikami wykładzina sucha (nawet dociskając ręką). Szyby od środka umyte. Auto w dobrej kondycji blacharskiej (chyba że o czymś nie wiem), jakieś pomysły?

Klapka od obiegu tylko otwarta! Zima wilgoci w cholerę wystarczy że kurtka mokra. Klima włączona ? Mam te objawy jak jeżdżę bez klimy.  Ja mam dziurę w podłodze pod pasażerem za kierowcą korek wypadł i przegniło więc się wlewa oraz pod kanapę warto zajrzeć strona kierowcy częściej niż pasażera tam się woda dostaje. Przy dywanikach welurowych bardziej mi paruje niż przy gumie. Gumę wywaliłem całe cztery sztuki bo nie lubię w gumie siedzieć :obrazony:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Harnol napisał:

Z racji tego, że Omega jest ostatnim Oplem który mi się podoba, już chyba nie wrócę do tej marki (a przynajmniej nie w najbliższej dekadzie). Ale póki co nacieszę się Omegą, jaka by nie była. Dam znać co było przyczyną parowania.

Mam to samo zdanie, po Omedze już raczej nic z Opla... Daj znać dla potomnych co z parowaniem.

8 minut temu, Snoopy napisał:

Klapka od obiegu tylko otwarta! Zima wilgoci w cholerę wystarczy że kurtka mokra. Klima włączona ? Mam te objawy jak jeżdżę bez klimy.  Ja mam dziurę w podłodze pod pasażerem za kierowcą korek wypadł i przegniło więc się wlewa oraz pod kanapę warto zajrzeć strona kierowcy częściej niż pasażera tam się woda dostaje. Przy dywanikach welurowych bardziej mi paruje niż przy gumie. Gumę wywaliłem całe cztery sztuki bo nie lubię w gumie siedzieć :obrazony:

U mnie paruje bardzo przy minusowej temperaturze, ale przy dłuższych trasach, w mieście jest dobrze. Ewentualne dziury sprawdze po zimie, ale pomaga regularne udrażnianie sławnych już odpływów pod podszybiem. Ja generalnie oryginalne welury mam tylko na specjalne okazje, bo są oryginalne do tej wersji wyposażeniowej, a na codzień mam gumowe z Petexa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Snoopy napisał:

Klapka od obiegu tylko otwarta! Zima wilgoci w cholerę wystarczy że kurtka mokra. Klima włączona ? Mam te objawy jak jeżdżę bez klimy.  Ja mam dziurę w podłodze pod pasażerem za kierowcą korek wypadł i przegniło więc się wlewa oraz pod kanapę warto zajrzeć strona kierowcy częściej niż pasażera tam się woda dostaje. Przy dywanikach welurowych bardziej mi paruje niż przy gumie. Gumę wywaliłem całe cztery sztuki bo nie lubię w gumie siedzieć :obrazony:

Powiedz mi, jak uruchamiasz klimę poniżej 4 stopni w omedze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, lukaszxx1990 napisał:

Powiedz mi, jak uruchamiasz klimę poniżej 4 stopni w omedze?

Normalnie, u mnie działa do - 5, wtedy sama się sprężarka rozłącza. 

Może też rozłączyć się szybciej, gdy ze względu na niskie ciśnienie panujące w układzie czujnik spowoduje wyłączenie sprężarki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, B0Cygano napisał:

Normalnie, u mnie działa do - 5, wtedy sama się sprężarka rozłącza. 

Może też rozłączyć się szybciej, gdy ze względu na niskie ciśnienie panujące w układzie czujnik spowoduje wyłączenie sprężarki. 

To ciekawe, co siedzę w omegach klima w okolicy 5 sie nie załącza. Czy to moja czy nie moja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, lukaszxx1990 napisał:

To ciekawe, co siedzę w omegach klima w okolicy 5 sie nie załącza. Czy to moja czy nie moja.

Ciekawe, teraz przeglądnąłem 2 wątki z różnych for  o Omedze i też są zdania podzielone i rożne obserwacje.

U mnie działa do około -5, a czemu u Ciebie działa inaczej to :nie_wiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na rozszczelnionym kompresorze działała do +3 stopni, po wymianie na nowke działała do -3 stopni. Może tu jest ta zależność? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie odpala się do -3C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano -7 w omie i -6 na parapecie w domu. Kompresor wystartował ? Kompresor po regeneracji fabrycznej GM taki znalazłem 500 zł montowany 3 lata temu R134A 3 lata nie dobijane to dziwne. Może coś zrąbane jakiś czujnik nie reaguje , może lepiej nie włączać przy tej temperaturze bo się jeszcze zniszczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie w różnych temp to występuje u użytkowników , być może a najprędzej zależy to od kondycji układu klimatyzacji .

Lecz przy minusowych temp nie powinien sie załączyć . Ludzie mówią klima mi sie włącza bo wentylatory chodzą bo słychać że sie uruchamiają , a w rzeczywistości sprzęgło stoi w miejscu na kompresorze .

Więc najpierw zajrzyj pod maskę i zerknij czy ta klima jest uruchomiona przy takiej temperaturze jak piszecie Panowie :P 

Wracając do tematu posta z parowaniem, w omedze to odwieczny dylemat . Z doświadczenia , a bardziej gdzie 80% użytkowników się tym spotkało jest problem z korozją , gdzie dostaję sie wilgoć następnie zaparowane wnętrze . 

Delikatna wilgoć na dywanikach już powoduje parowanie co mówiąc o nasiąkniętych filcach między podłoga a wykładziną . Oczywiście już nie bierzemy pod uwage wymienionego kabinowego filtra czy sprawnego nadmuchu itd.

Przykład mojego Seniora i jego Omegi B, w grudniu naprawiał uszkodzony przez innego kierowce błotnik przedni , miała byc szybka naprawa malowanko , okazało sie czemu piekielnie parowała .

Dziury wszędzie z przodu nad pedałami , za tylnymi siedzeniami w rogu w kole zapasowym ... 

Wyjmując filc z okolic przedniego  siedzenia idący pod pedały było tyle wody dosłownie po wydostaniu efekt wylania kubła wody na podłogę :masakra:

Auto wyspawane , powymieniane progi wstawione łatki gdzie występował problem i już jest poprawa.

Także pewnie Panowie trzeba było sprawdzić te konkretne miejsca pod dywanami (bo ludzie nawet nie wiedza )w omedze gdzie w 99% już jest problem i nachodzi woda do kabiny auta . 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Łukary napisał:

Dziury wszędzie z przodu nad pedałami , za tylnymi siedzeniami w rogu w kole zapasowym ... 

Ja wszystko mam połatane, zabezpieczoną całą podłogę w miejscach robionych/gołych i wnękach drzwi masą bitumiczną, popsikane lakierem i dołożone maty na tył. Klima sprawdzona, wpuszczony nowy czynnik 2 tyg temu.

KurczaKu, dalej paruje :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze swoich obserwacji powiem, że jak się jeździ raz na klimie i jak się ją wyłączy, lub jak się sprężarka sama wyłączy pod wpływem niskiej temperatury to szyby zaczynają parować dosyć sporo. Jak zaczynam jazdę na trybie ECO to szyby bardzo minimalnie parują :)

27 minut temu, DaDa napisał:

dalej paruje

Jak paruje z włączoną klimą, to coś nie tak. A jak delikatnie przy wyłączonej klimie w takich warunkach jak obecnie, to normalne, wsiada się do auta nosząc śnieg, człowiek oddycha, i szczególnie jak auto zimne i nie wygrzane to będzie delikatny efekt parowania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, B0Cygano napisał:

. Jak zaczynam jazdę na trybie ECO to szyby bardzo minimalnie parują :)

 

Tryb ECO załączony - Klimatyzacja OFF czyli wiatraki od klimy przed chłodnicą  i sprzegło sprężarki  całkowicie wyłączone.

50863015_311955489526168_7666316177236295680_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.