Jump to content
gurek123

Rodzaj mostu-jak sprawdzic

Recommended Posts

 

Witam czeka mnie wymiana mostu bo juz stuka i wyje mianowicie  mam pytanie jaki most załozyc ?omega 2.6 rok 2001 z TC dziękuje za pomo c

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

wszystko zależy czego oczekujesz. Mosty w omedze są zamienne w każdą niemal stronę :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20">

 

Do 2.6 możesz zamontować most od 2.5 2.6 3.0 3.2 2.5 TD 2.5 DTI :D/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20">

 

jeśli chcesz zostać w oryginale to most z przełożeniem 3.9, jeśli chcesz szybciej się rozpędzać to 4.22 jeśli chcesz większy Vmax 3.7 :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20"> jeśli chcesz stracić baaardzo dużo przyspieszenia ale z to mega Vmax i niskie obroty to most  z diesla. Optymalnym rozwiązaniem będzie jednak 3.9, taki kompromis między przyspieszeniem a vmax i spalaniem :)/emoticons/smile@2x.png 2x" title=":)" width="20">

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kolega ma automat to i most 3.7 pewnie posiada trzeba by po Vin sprawdzic jesli chcialby zostawic oryginal. Jesli nie robi kolega tras a raczej cykl mieszany i miejski to zalozy sobie 3.9 bedzie nieco lepiej sie odpychac jak @awhaker tlumaczythumbsup.gif

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dosyć duzo w trasie jeżdżę wiec chyba zostanę przy 3.9 tak jak twierdzi administrator . Dziekuje za pomoc teraz musze poszukać mostu:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

sprawdzałem po vinie ze mam 4.22. Wiec jak rodzicie założyć 3.9? I Np przy 100km/h jakie bede mial obroty?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Przy 100km/h na V biegu dla:
Dla skrzyni R25 + most 3.7 2536 RPM
Dla skrzyni R25 + most 3.9 2673 RPM
Dla skrzyni R25 + most 4.22 2893 RPM

Dla skrzyni R28 + most 3.7 2443 RPM
Dla skrzyni R28 + most 3.9 2575 RPM
Dla skrzyni R28 + most 4.22 2786 RPM

Dla skrzyni R30 + most 3.7 2284 RPM
Dla skrzyni R30 + most 3.9 2407 RPM
Dla skrzyni R30 + most 4.22 2605 RPM

W przypadku skrzyni R25 i silnika diesla 
Dla skrzyni R25 + most 3.45 2130 RPM

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To sa oznaczenia i wartosci dla skrzyn manualnych. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie zamierzam wymienić most w mojej Omesi gdyż obecny się posypał i nie mieli. Rodzą się teraz takie pytania. Czy mój most był ze szperą czy też bez?

I czy są różnice w mostach z modeli przedliftowych i poliftowych? Chodzi mi o gniazda do półosi, uszczelki oraz wtyczki do systemów?  Jak rozumiem most z manuala nie podejdzie do automatu?

Chciałbym zamontować most o takim samym przełożeniu jaki miałem do tej pory, tj. 3.90

VIN mojej: W0L0vbp69Y1073751

Edited by SebekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SebekS napisał:

Panowie zamierzam wymienić most w mojej Omesi gdyż obecny się posypał i nie mieli. Rodzą się teraz takie pytania. Czy mój most był ze szperą czy też bez?

I czy są różnice w mostach z modeli przedliftowych i poliftowych? Chodzi mi o gniazda do półosi, uszczelki oraz wtyczki do systemów?  Jak rozumiem most z manuala nie podejdzie do automatu?

Chciałbym zamontować most o takim samym przełożeniu jaki miałem do tej pory, tj. 3.90

VIN mojej: W0L0vbp69Y1073751

Z vinu wynika ze nie ma szpery - będziesz wiedział na 100% jak wyjmiesz półośki

Co do p&p z innych roczników

Czujniki się nie zmieniają, jedyne co może się różnić to mocowanie łap mostu(grubsze śruby) - nie ma znaczenia czy manual czy automat

Niestety przełożenie mostu możesz sprawdzić tylko w vinie lub zdejmując pokrywę i licząc zęby. W praktyce zostaje ci zaufanie do sprzedającego ze most jest o takim przełożeniu jak poszukujesz :/

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie skit :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wybitnym numerze na ataku też można rozróżniać, ale juz nie pamietam jak bo 2lata temu zmieniłem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.04.2019 o 10:44, skit napisał:

Z vinu wynika ze nie ma szpery - będziesz wiedział na 100% jak wyjmiesz półośki

Gdzie można to sprawdzić po vinie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej i najszybciej będzie wyjąć półoś i jeśli zobaczysz krzyż to oznacza że most ma szperę, a przełożenie to zdejmij tylny ddekiel i na dużym kole będzie wybite ilość zębów na ataku i kole głównym ,podziel to przez siebie i wyjdzie przełożenie ,np 39/10 daje most 3,9 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 9.04.2019 o 10:44, skit napisał:

 

Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? 

Screenshot_20200601_000051_com.android.chrome.jpg

Edited by C32xet
Pomyłka

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, C32xet napisał:

Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? 

Screenshot_20200601_000051_com.android.chrome.jpg

Wychodzi że 3.9 tak ,ale czy jest szpera to nie wiadomo ,podnieś auto i pokręć kołem jak koło w górze będzie stawiało duży opór to jest szpera, jeszcze taki partyzancki sposób :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerowałem się tym "Axle Limited slip"

Dzięki bardzo za pomoc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze takie pytanie, jeśli faktycznie było By 3.9 ze szperą to czy są jakieś dwa rodzaje szper? Bo widziałem 25 i 45 %

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, C32xet napisał:

A jeszcze takie pytanie, jeśli faktycznie było By 3.9 ze szperą to czy są jakieś dwa rodzaje szper? Bo widziałem 25 i 45 %

Raczej wszystkie miały 45% jak dobrze pamiętam, ale mogę się mylić :), to ktoś mnie poprawi :upsss:

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Bobek napisał:

Raczej wszystkie miały 45% jak dobrze pamiętam, ale mogę się mylić :), to ktoś mnie poprawi :upsss:

Dobrze kojarzysz :P Wszystkie duże dyfry miały 45% ZF 4061 006, 25% to już ten mały ZF 4061 004 z Rekordow, Monz i 2.0 w omedze A. A żeby sprawdzic czy jest bez rozbierania to trzeba wałem kręcic i chwycic półoś drugą ręką, a najlepiej to nim szarpnąć. Niestety tarcie wstępne występuje praktycznie tylko w nowych sztukach i wynika to z budowy tego wynalazku :P A co do przelozenia, to jak dobrze pamietam, na talerzu jest już wypisana wartość po dzieleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2020 o 12:56, C32xet napisał:

Czy po Tym można wnioskować, że mam 3.9 ze szperą? Jest to możliwe seryjnie w 3.2 automacie? 

Screenshot_20200601_000051_com.android.chrome.jpg

jesli sie nie myle wg mnie masz szpere wg vinu G80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.