Jump to content
Łukary

Klimatyzacja - servis działanie obsługa

Recommended Posts

Tak laserowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, szymek93 napisał:

laserowym

Z ciekawości jak masz inny termometr, to jak mógłbyś to zmierz, bo te wyniki z laserowych to jakieś za piękne są ;pp

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety długo się nie nacieszyłem chłodem z klimy. Popuszczał zaworek od nabijania klimy, a na dodatek przy spuszczaniu gazu okazało się, że jeszcze czeka mnie wymiana zaworu rozprężnego i przy okazji osuszacza. Po naprawie postaram zmierzyć innym termometrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak jest z tymi pomiarami, w sobotę mierzona moja VC termometrem @Łukary i temp. dobiła do -8C.... o.O Fakt powietrze leci lodowate :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aros

Dlatego trzeba zrobić test innym termometrem, np takim żywnościowym lub z czujnikiem, albo też innym. Troche czytałem wątków o tematyce temperatury na wylocie i nigdzie nie przejawiało się żeby temperatura była ujemna, a w tym roku takie super wyniki co ciekawe tylko przy zastosowaniu pirometrów. Kiedyś mi tłumaczył jeden klimiarz, że jak temperatura będzie ujemna to parownik zamarźnie i klima się wyłączy, to zapamiętałem z jego nauki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi się coś nie chce wierzyć w te wyniki. Na ogół temperatura na kratce to 3 - 8*C, a tutaj wszyscy mają na minusie, bez względu na to, czym mają nabitą instalację :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak inny termometr by sie zdał ...

tu na bank jest jakieś przekłamanie . Bedzie okazja sie sprawdzi innym 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie zapomnę to sprawdzę termometrem od mierzenia dzieciakom teperatury...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam jako ciekawostke, pirometr pokazuje -40 a termometr z sondą 4 stopnie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ta część przy chłodnicy klimy jest jej integralną częścią czy da się wymienić? Lub może uszczelnić? Co ciekawsze w ogóle nie używałem klimy po jej nabiciu. Teraz zrobiłem ok 3kkm wysiadam pod domem i słyszę syk oraz widzę delikatny dymek. Szybkie śledztwo i widzę winnego 😪IMG_20190508_194100.thumb.jpg.59ef0cc1283d72b03ebbafda1720f2e2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, FatBoy82 napisał:

Czy ta część przy chłodnicy klimy jest jej integralną częścią czy da się wymienić? Lub może uszczelnić? Co ciekawsze w ogóle nie używałem klimy po jej nabiciu. Teraz zrobiłem ok 3kkm wysiadam pod domem i słyszę syk oraz widzę delikatny dymek. Szybkie śledztwo i widzę winnego 😪IMG_20190508_194100.thumb.jpg.59ef0cc1283d72b03ebbafda1720f2e2.jpg

To osuszacz. Możesz go wymienić bez wymiany chłodnicy:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, FatBoy82 napisał:

Czy ta część przy chłodnicy klimy jest jej integralną częścią czy da się wymienić? Lub może uszczelnić? Co ciekawsze w ogóle nie używałem klimy po jej nabiciu. Teraz zrobiłem ok 3kkm wysiadam pod domem i słyszę syk oraz widzę delikatny dymek. Szybkie śledztwo i widzę winnego 😪

Dla zmiany osuszacza, dodatkowo potrzebne dwe uszczelki gumowy (O-ring):
7,65 X 1,78 mm - GM 3093509 / 1845683 / 6845671 / 19188397 / 52466777 / HC-Cargo 250440
9,25 X 2,39 mm - GM 1850713 / 6845675 / 52466778 / 52454645 / Santech MT0244 / HC-Cargo 250492

osuszacz.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

i lipa, okazało się, że ktoś odwrotnie założył obejmę i grubszy przewód w końcu się poddal i padł. Stąd zrobiła się nieszczelność. Goście od klimy powiedzieli, że te przewody są integralną częścią skraplacza (na pewno?). Jeżeli tak, to jaką firmę polecacie? NRF, Nissens czy Delphi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od biedy da się takie rzeczy naprawić, ale naprawa mogłaby być droższa od skraplacza. 

Jednemu z naszych klientów rozerwało kolektory, i wysyłaliśmy auto z wymiennikami na naprawę do Krakowa. Tylko one miały 3x2 m, a naprawa 2000 zł netto/szt  :whistling:

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieńdoberek ja w sprawie 4-pinowego czujnika klimatyzacji w OB. Potrzebuję potwierdzenia i uzupełnienia informacji.
W związku z tym pytania: Czy moja wiedza jest poprawna i jakie są ciśnienia zadziałania niżej opisanych?

 Piny 1-2.
2 czujniki w szeregu. Sterowanie + .Pierwszy od ciśnienia minimalnego,  poniżej którego jest rozwarty i uniemożliwia uruchomienie klimy. Drugi od ciśnienia maksymalnego, przy którym rozłączy sprężarkę.

Piny 3-4 Sterowanie masą. Przy wysokim ciśnieniu uruchamia drugi bieg wentylatorów, ew. drugi wentylator.

I jeszcze pytanko za co odpowiada drugi 2 pinowy czujnik na wysokim ciśnieniu? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.