Jump to content
PawelP

2.5V6 Executive

Recommended Posts

Jakby był zabroniony to by go niesprzedawali a gazownicy niezakladali,  to niejest  zwykły tekalan  wenatrz ma jeszcze białą rurkę i jest zbrojony włóknem szklanym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwie rzeczy zrobione,  wymiana rolki napinacza , stara spypała iskrami gwizdała jak turbina,  oraz nowe gwinty  kolektora  ssącego fabryczne wyrobione ,w miejsce starych wkręcone stalowe gwinty na klej, zdjęć nierobiłem. 

IMAG0068.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.06.2019 o 12:21, PawelP napisał:

Ciąg dalszy ulepszeń w Omedze, dziś będę zmieniał na nowe wszystkie oringi wtryskiwaczy Pb,  jeden napewno leje bo czuć i widać dymek ostatnio podczas zmiany regulatora ciśnienia przez pomyłkę podniosłem listwe wtryskiwaczy i wtedy się poluzowalo,  koszt oringów Boscha 40zl więc będę miał z tym spokój,  przy okazji wymienię uszkodzony trójnik odmy na sprawny oraz gumę regulatora biegu jalowego choć używane wizualnie w lepszym stanie niż mam obecnie,  dorwałem za free eprom 2.5v6  wersja PR mój w aucie jest HH, ale to tak dla celów doświadczalnych może go założę do siebie i sprawdzę jak jeździ na Pb

 

IMAG0275.jpg

apropos epromu, pasuje z 3.0 np. o kodzie AF, napewno będzie lepiej "podawał" :D

a o wężyku słyszałem od diagnosty, że niby nie przejdzie na tym przeglądzie..
no ale trudno, tez bede musial to zrobic w aucie ziomka, takze bede wiedział na przyszłość

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem że eprom od 3.0 AF założyć można , ten PR od 2.5 mam w razie W,  też coś na jego temat znalazłem troszkę inna mapa więc za darmo go zdobyłem,  ale mi bardziej zależy na LPG dostroic tylko to też jest zależne od pb  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzam  się do założenia kolektora  dolotowego który będzie przerobiony jeszcze muszę kupić kilka rzeczy jak linkę gazu kolanka dolotu  ,przepustnice od 3.0 linkę tempomatu, celem założenia tego dolotu od 2.6 jest brak EGRu większa pojemność dolotu brak kanałów EGRu 

IMAG0093.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor od 3.2 ma przewidziane miejsce na montaż silniczka krokowego? Nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale wydaje mi się że długie kolektory od 3.0 i 3.2 nie są ze sobą zamienne? :mysli:Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. :)

Edited by kmx

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, PawelP napisał:

Przymierzam  się do założenia kolektora  dolotowego który będzie przerobiony jeszcze muszę kupić kilka rzeczy jak linkę gazu kolanka dolotu  ,przepustnice od 3.0 linkę tempomatu, celem założenia tego dolotu od 2.6 jest brak EGRu większa pojemność dolotu brak kanałów EGRu 

IMAG0093.jpg

powiększ przy okazji cały kolektor ssący :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, kmx napisał:

Kolektor od 3.2 ma przewidziane miejsce na montaż silniczka krokowego? Nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale wydaje mi się że długie kolektory od 3.0 i 3.2 nie są ze sobą zamienne? :mysli:Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. :)

Nie mylisz się;). W 3.2 nie ma korkowego więc kolektor pod 3.0 nie podejdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.09.2019 o 11:23, NerwuS13 napisał:

Nie mylisz się;). W 3.2 nie ma korkowego więc kolektor pod 3.0 nie podejdzie

No właśnie. Idzie można jakoś obejść ten brak krokowego? Chciałem tak u siebie w 3.0 zrobić żeby trochę wygląd pod maską poprawić jak będę walczył z dolotem do silnika 

W dniu 27.09.2019 o 18:13, Maciej napisał:

powiększ przy okazji cały kolektor ssący :)

Mógłbyś trochę podpowiedzieć o robocie tego? Chodzi mi tu bardziej o wymiary jakieś albo coś w tym stylu, bo ciekawy jestem czy udało by mi się coś samemu takiego ogarnąć czy lepiej se odpuścić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak skończę modyfikować kolektor długi pod 2.5v6 napisze co i jak zrobione wraz ze zdjęciami,  celowo niechcialem od 3.0 ponieważ niebede  się bawił w zaślepki EGRu,  ten od 2.6 mam w idealnym stanie wraz z listwa podcisnien oraz nakładką z napisem Eco Tec nieporysowana

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Dziś wymiana oleum  , od poprzedniej wymiany w czerwcu tego roku  tego samego oleju nazbierało się kilometrów więc zdecydowałem wcześniej wymienić olej niż co 10tys,  sporo długich tras miałem i też do końca roku będą więc interwal  wymian będzie krótszy 

IMAG0151.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, PawelP napisał:

 Dziś wymiana oleum  , od poprzedniej wymiany w czerwcu tego roku  tego samego oleju nazbierało się kilometrów więc zdecydowałem wcześniej wymienić olej niż co 10tys,  sporo długich tras miałem i też do końca roku będą więc interwal  wymian będzie krótszy 

IMAG0151.jpg

Kurła kastrol, jakie badziewjo, podrabjajo, w taczce mjeszajo, tylko MOTULLL....

👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liqui moly ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informację o oleju ale kto niejezdzil na Castrol Edge FST  to niech się niewypowiada na ten temat ok? ,  ja leje pod początku oleje tej firmy i niemam  problemu z silnikiem czy innymi mechanizmami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cytowalem "klasyka".... lej co tam chcesz

 

Ja tam jeżdżę na fuchsie

 

Dominik Toretto leje Castrola do swoich maszyn także ten ❤

Edited by lukaszxx1990
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku tego roku byłem służbowo na szkoleniu castrola, prowadzący powiedział tam słowa, które zapadły mi w pamięć: "jaka jest najważniejsza cecha oleju w silniku? żeby był" :f:

Także myślę że to tyle w kwestii jaki olej lepszy :P

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat olejów to temat rzeka,  skoro niewidac  różnicy to po co przepłacać?  Jakby niebylo Edge FST jest lepszy niż inne tego producenta i oraz fabryczny GM-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

wejdźcie na forum o olejach do silnika to wam powiedzą czym się różnią i które są dobre ^^
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, PawelP napisał:

Temat olejów to temat rzeka,  skoro niewidac  różnicy to po co przepłacać?  Jakby niebylo Edge FST jest lepszy niż inne tego producenta i oraz fabryczny GM-a

GM to akurat szajs, handlowałem tym trochę i mogę powiedzieć że to klasa Lotosa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na amerykańskim forum bardzo często podnosi się problem tzw. sludge czyli glutów. Wine za to ponosi raz, że interwał wymian a dwa olej, który nie trzyma właściwości i się jara. Ja np. co pewnie 80% kojarzy mnie jako olejowego świra startowałem z 10w40, potem 5w50 przez 0w40 i obecnie 5w40 mannola. Olej biorę z beczki i dbam o max przebieg 10tysi nie więcej-szczególnie z uwagi na lpg. Statystycznie dolewam 0.7-1l pomiędzy wymianami ale to raczej "norma" przy pocacych się pokrywach i V.

Teraz na zimę spróbuje specola 0w30. A i nie wmówisz mi, że castrol jest tani bo pewnie wyszedł z 250zł za sam olej, gdzie u mnie wymiana z filtrem i olejem wynosi 120zł w warsztacie :d

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Misiek_v6 napisał:

.Teraz na zimę spróbuje specola 0w30. A i nie wmówisz mi, że castrol jest tani bo pewnie wyszedł z 250zł za sam olej, gdzie u mnie wymiana z filtrem i olejem wynosi 120zł w warsztacie :d

 

Na zdjęciu wyżej jest WZ z cenami, wychodzi niecałe 170 za 6 litrów. :)

Edited by kmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.