Jump to content
Sign in to follow this  
Grzegorz89

Sub+kondensator

Recommended Posts

IMG_20181129_114822.thumb.jpg.873a9d7e8f4adbfabcb27046817df303.jpg

 

 

 

Kondensator źle podłączony :dokuczacz:

No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni :)

Screenshot_20181128-142928.jpg

No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Grzegorz89 napisał:

Kondensator źle podłączony :dokuczacz:

No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni :)

Screenshot_20181128-142928.jpg

No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy 

No przecie kondek jest wpięty dokładnie tak jak na Twoim obrazku :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Grzegorz89 napisał:

Kondensator źle podłączony :dokuczacz:

No ale wiodomo jak to w życiu ile ludzi tyle opinni :)

Screenshot_20181128-142928.jpg

No i bezpiecznik powinien być jak najbliżej akumulatora. Nie dalej jak 20-30cm od klemy 

Kondensator jest bezpośrednio do aku 

A bezpiecznik 50cm troche naciągłem ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, skit napisał:

No przecie kondek jest wpięty dokładnie tak jak na Twoim obrazku :P

e-e. Masę kondensatora powinno się podpiąć pod karoserię iiiii Masę wzmacniacza też pod karoserię do tego samego punktu. Tak mówi obrazek :P

Edit: Z tą karoserią to ja myślę w kategorii Omega, a tam aku jest daleko daleko... W BMW jest blisko... 

Ale chodzi mi o samo połączenie mas, wzmaka i kondensatora, tak jak jest teraz, niby jest niepoprawnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Grzegorz89 napisał:

e-e. Masę kondensatora powinno się podpiąć pod karoserię iiiii Masę wzmacniacza też pod karoserię do tego samego punktu. Tak mówi obrazek :P

Edit: Z tą karoserią to ja myślę w kategorii Omega, a tam aku jest daleko daleko... W BMW jest blisko... 

Ale chodzi mi o samo połączenie mas, wzmaka i kondensatora, tak jak jest teraz, niby jest niepoprawnie ;)

Wszyscy od CA których znam mówią że do karoserii to wersja ekonomiczna, ale najlepiej pociągnąć masę do acu.... Auto ma przecie jedną masę ale podpięcie  na budzie moze generować  duze straty....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi chodzi tylko o to że wzmacniacz powinien mieć swój kabelek do masy, i kondensator też powinien mieć swój kabelek do masy :) To wszystko.

A o tym co my teraz piszemy są osobne fora poświęcone tylko tej tematyce, temat jest bardzo rozległy i ile ludzi tyle opinni :)

A co do ciągnięcia masy z aku do wzmaka to już wogóle zdania są podzielone. Bo jeżeli aku jak w BMW jest z tyłu, to niema tematu. Ale jak już jest z przodu to wtedy zaczyna się dyskusja. Dużo ludzi twierdzi że lepszego przewodnika jak koroseria niema i targanie dodatkowego kabla jest bez sensu... Co do straty masy na karoserii  wystarczy zmierzyć miernikiem napięcia. Ile jest na aku, a ile będzie np gdzieś z tyłu auta biorąc plus z podświetlenia tablicy a minus z karoserii. :) Można też to sprawdzić w inny sposób np. na grającym sprzęcie podając masę na różne sposoby. Kiedyś miałem to sprawdzić dla samego siebie ale jakoś się nie zebrałem ;)

No ogólnie temat rzeka. Ważne żeby fajnie grało. :biggrin1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Grzegorz89 napisał:

Mi chodzi tylko o to że wzmacniacz powinien mieć swój kabelek do masy, i kondensator też powinien mieć swój kabelek do masy :) To wszystko.

A o tym co my teraz piszemy są osobne fora poświęcone tylko tej tematyce, temat jest bardzo rozległy i ile ludzi tyle opinni :)

A co do ciągnięcia masy z aku do wzmaka to już wogóle zdania są podzielone. Bo jeżeli aku jak w BMW jest z tyłu, to niema tematu. Ale jak już jest z przodu to wtedy zaczyna się dyskusja. Dużo ludzi twierdzi że lepszego przewodnika jak koroseria niema i targanie dodatkowego kabla jest bez sensu... Co do straty masy na karoserii  wystarczy zmierzyć miernikiem napięcia. Ile jest na aku, a ile będzie np gdzieś z tyłu auta biorąc plus z podświetlenia tablicy a minus z karoserii. :) Można też to sprawdzić w inny sposób np. na grającym sprzęcie podając masę na różne sposoby. Kiedyś miałem to sprawdzić dla samego siebie ale jakoś się nie zebrałem ;)

No ogólnie temat rzeka. Ważne żeby fajnie grało. :biggrin1:

Nie byłem orłem z fizyki ale wg kogoś stal jest lepszym przewodnikiem niż miedź? Bez sensu chyba:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzegorz89 napisał:

Mi chodzi tylko o to że wzmacniacz powinien mieć swój kabelek do masy, i kondensator też powinien mieć swój kabelek do masy :) To wszystko.

A o tym co my teraz piszemy są osobne fora poświęcone tylko tej tematyce, temat jest bardzo rozległy i ile ludzi tyle opinni :)

A co do ciągnięcia masy z aku do wzmaka to już wogóle zdania są podzielone. Bo jeżeli aku jak w BMW jest z tyłu, to niema tematu. Ale jak już jest z przodu to wtedy zaczyna się dyskusja. Dużo ludzi twierdzi że lepszego przewodnika jak koroseria niema i targanie dodatkowego kabla jest bez sensu... Co do straty masy na karoserii  wystarczy zmierzyć miernikiem napięcia. Ile jest na aku, a ile będzie np gdzieś z tyłu auta biorąc plus z podświetlenia tablicy a minus z karoserii. :) Można też to sprawdzić w inny sposób np. na grającym sprzęcie podając masę na różne sposoby. Kiedyś miałem to sprawdzić dla samego siebie ale jakoś się nie zebrałem ;)

No ogólnie temat rzeka. Ważne żeby fajnie grało. :biggrin1:

Na co dzień się z tym zmagam....

Są dwie drogi jak zauważyłeś: masa od aku lub masa z karoserii (chodzi mi o auta z aku z przodu).  Po mojemu: jeśli od przodu auta to oba przewody miedziane ( miedź ma najlepszą przewodność jeśli chodzi o dostępne kable @skit ma rację :) ). Jeśli masa z bagażnika to ok, ale czasami w starszych autach dobrze dodatkowo umasowić silnik np. plecionką, zwiększamy tym przewodność.

Kondensator wiadomo ma odciążyć alternator przed nagłymi impulsami obciążenia, co do dodatkowej jego masy, na pewno nie zaszkodzi.

No i najważniejsze: nie lutujemy ewentualnych połączeń przewodów prądowych, temperatura może to rozłączyć i gaśnica nie starczy :), a standardowa cyna lutownicza LC60  ma dolna granice topnienia 183 C, czysta cyna 231C

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, skit napisał:

Nie byłem orłem z fizyki ale wg kogoś stal jest lepszym przewodnikiem niż miedź? Bez sensu chyba:

Oczywiście że nie jest lepszym przewodnikiem. Nikt tak nie mówi. Tu chodzi o opłacalność takiego zabiegu, uwzględniając koszta i korzyści z niego płynące. Należy pamiętać (mówimy tu o aucie z akumulatorem z przodu) że przy prądzie stałym im kabel dłuższy, musi być większej średnicy ze względu właśnie na straty. Później poszukam jakiś argumentów na swoją tezę :)

A tym czasem zbaczamy z tematu, ja to wszystko przeniosę do odpowiedniego działu żeby nie robić bałaganu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzegorz89 napisał:

Oczywiście że nie jest lepszym przewodnikiem. Nikt tak nie mówi. Tu chodzi o opłacalność takiego zabiegu, uwzględniając koszta i korzyści z niego płynące. Należy pamiętać (mówimy tu o aucie z akumulatorem z przodu) że przy prądzie stałym im kabel dłuższy, musi być większej średnicy ze względu właśnie na straty. Później poszukam jakiś argumentów na swoją tezę :)

A tym czasem zbaczamy z tematu, ja to wszystko przeniosę do odpowiedniego działu żeby nie robić bałaganu. 

Czyli tak jak napisałem do karoserii to wersja ekonomiczna a do aku to wersja + :P Czyli Ulter dobrze to podłączył :D Ja nie mówię ze do budy to źle, tylko że do aku to lepiej :) JA dałem 50mm2 a @Ulter to robi na moich kablach więc o żadnych większych stratach nie może być mowy. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, skit napisał:

Czyli tak jak napisałem do karoserii to wersja ekonomiczna a do aku to wersja + :P Czyli Ulter dobrze to podłączył :D Ja nie mówię ze do budy to źle, tylko że do aku to lepiej :) JA dałem 50mm2 a @Ulter to robi na moich kablach więc o żadnych większych stratach nie może być mowy. 

Ja tam cały czas pisałem o masie do karoserii bo miałem w zamyśle Omege. Później poprawiłem że przecież BMW ma aku w bagażniku albo pod kanapą czyli bliżej niż w Omedze i niepotrzebnie namieszałem z tą karoserią. 

Cały czas chodziło mi o samo podłączenie masy wzmacniacza, która łączy się poprzez kondensator a powinna być osobno.

Czyli tak jak jest, jest wsio ok, ale ten kabelek ze wzmaka z masą powinien iść też pod akumulator. Tylko o to mnie się rozchodzi. 

To są szczegóły, drobnostki i cała gra toczy się o jakieś minimalne i właściwie niezauważalne straty :) Więc dochodzę do wniosku że nie potrzebnie zaczynałem temat :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Grzegorz89 napisał:

Ja tam cały czas pisałem o masie do karoserii bo miałem w zamyśle Omege. Później poprawiłem że przecież BMW ma aku w bagażniku albo pod kanapą czyli bliżej niż w Omedze i niepotrzebnie namieszałem z tą karoserią. 

Cały czas chodziło mi o samo podłączenie masy wzmacniacza, która łączy się poprzez kondensator a powinna być osobno.

Czyli tak jak jest, jest wsio ok, ale ten kabelek ze wzmaka z masą powinien iść też pod akumulator. Tylko o to mnie się rozchodzi. 

To są szczegóły, drobnostki i cała gra toczy się o jakieś minimalne i właściwie niezauważalne straty :) Więc dochodzę do wniosku że nie potrzebnie zaczynałem temat :P

 

Każda merytoryczna dyskusja jest dobra :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tera można pogadać na luzie, bez śmiecenia komuś tematu :P

Jakbyś @Ulter miał jakieś spadki napięcia, mruganie świateł itp. To ten kabelek masowy od wzmaka podepnij prosto pod akumulator. Bo na tych konektorach kabli powstaje niepotrzebny opór, a one chyba miedziane nie są, tak mnie się wydaje. 

13 godzin temu, B&K napisał:

No i najważniejsze: nie lutujemy ewentualnych połączeń przewodów prądowych, temperatura może to rozłączyć i gaśnica nie starczy :), a standardowa cyna lutownicza LC60  ma dolna granice topnienia 183 C, czysta cyna 231C

Zagniatamy konektor i lutujemy :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Grzegorz89 napisał:

Zagniatamy konektor i lutujemy :)

Przez to moje mądrowanie zapomniałem o tym wspomnieć :P

Edited by B&K
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.