Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
Kosello

pytanie o wiązkę pod nogami kierowcy

Recommended Posts

Witam Szacowne grono,

jakiś czas temu stałem się posiadaczem Omegi, powoli co daję radę , to robię przy sprzęcie. I tu zwracam się z prośbą o poradę do dwóch zdjęć :

Podejrzewam, że to , co zaznaczyłem czerwonym kółkiem to pompka spryskiwaczy ? Nagle zaczęło cieknąć z tego miejsca, gdzie jest gumowa uszczelka.

Czy ma ktoś sprawdzoną metodę na uszczelnienie ( jaka uszczelka? ) Całość działa, tylko w tym miejscu płyn wypiernicza.

 

I pytanie do zdjęcia numer dwa :

To oczywiście odkrycie elektryki w nogach kierowcy : to, co zgniło, wyciąłem , polutowałem i wrzuciłem w termokurczliwą osłonkę + taśma izolacyjna, ale czy ten kawałek wiązki łączy się w tunelu , czy jest to jedna długa wiązka rozdzielająca się gdzieś dalej ?

 

Chętnie bym to wymienił , najpierw na pewno wymiana uszczelek drzwi kierowcy i pasażera,  bo po deszczu na progach jest mokro  :/ 

pompka_sprsk.jpg

wiazka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety wiązka tam jest nie do ruszenia. Łączy się ze wszystkim.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info ! Czyli jazda dalej z lutownicą.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co gorsza obawiam sie ze to nie wina uszelek ino dziury w podłodze w standardowym miejscy dla omegi daleko za pedałem gazu czy tam hamulca 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówkę.  Tam jeszcze nie dotarłem,właśnie została zrobiona dziura pod fotelem kierowcy, której nie było widać  ( poprzedni właściciel nawet o niej nie napomknął..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Kosello napisał:

Dzięki za wskazówkę.  Tam jeszcze nie dotarłem,właśnie została zrobiona dziura pod fotelem kierowcy, której nie było widać  ( poprzedni właściciel nawet o niej nie napomknął..)

jak by powiedzial ze tam dziury to bys nie kupil :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda :D a tak mam zajęcie na weekendy :splash: A jak bym wiedział co mnie czeka, to mocno bym się zastanowił przed zakupem ( obie UPG, zawieszenie wszystkie tuleje , pęknięcie przy kolumnie McPersona, sprzęgło zdechło po miesiącu użytkowania, cieknące plastikowe pokrywy zaworów, nadal duperele z elektryki jak przednie przeciwmgielne nie działają, podświetlenie tablicy rej. i teraz lewa tylna szyba nie działa, drążek kierownicy środkowy i wspornik oczywista i kupa innych rzeczy... Ale cóż, każdy ma jakiegoś bzika , każdy jakieś hobby ma :D  Na koniec zostaną sprawy blacharskie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Kosello napisał:

Prawda :D a tak mam zajęcie na weekendy :splash: A jak bym wiedział co mnie czeka, to mocno bym się zastanowił przed zakupem ( obie UPG, zawieszenie wszystkie tuleje , pęknięcie przy kolumnie McPersona, sprzęgło zdechło po miesiącu użytkowania, cieknące plastikowe pokrywy zaworów, nadal duperele z elektryki jak przednie przeciwmgielne nie działają, podświetlenie tablicy rej. i teraz lewa tylna szyba nie działa, drążek kierownicy środkowy i wspornik oczywista i kupa innych rzeczy... Ale cóż, każdy ma jakiegoś bzika , każdy jakieś hobby ma :D  Na koniec zostaną sprawy blacharskie.

dlatego czasem warto zrobic i wtedy wiesz co masz itp itd :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2019 o 13:28, Kosello napisał:

 

To oczywiście odkrycie elektryki w nogach kierowcy : to, co zgniło, wyciąłem , polutowałem i wrzuciłem w termokurczliwą osłonkę + taśma izolacyjna, ale czy ten kawałek wiązki łączy się w tunelu , czy jest to jedna długa wiązka rozdzielająca się gdzieś dalej ?

Chętnie bym to wymienił , najpierw na pewno wymiana uszczelek drzwi kierowcy i pasażera,  bo po deszczu na progach jest mokro  :/ 

 

 

A powiedz co nie działało, zanim się do tej wiązki dobrałeś? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, B&K napisał:

A powiedz co nie działało, zanim się do tej wiązki dobrałeś? ;)

Najczęściej przestaje działać domykanie szyb z pilota lub któraś z szyb szwankuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tazz napisał:

Najczęściej przestaje działać domykanie szyb z pilota lub któraś z szyb szwankuje 

No to już u siebie wyczaiłem, myślałem, że coś jeszcze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, B&K napisał:

A powiedz co nie działało, zanim się do tej wiązki dobrałeś?

Zanim dobrałem się do wiązki, nie działał  centralny w drzwiach pasażera za kierowcą,  i na razie,  dalej nie działa ¬¬  Wtyczkę w słupku obejrzałem, niby jest OK, więc albo gdzieś coś jeszcze, albo silniczek.

W międzyczasie przestała otwierać się szyba w tych samych drzwiach, i tu opcji tyle samo : do sprawdzenia jak podejrzewam przełącznik u kierowcy, przełącznik w drzwiach pasażera , i kable.

Bezpieczniki sprawdzone. 

Poza tym nadal nie działają  przednie przeciwmgielne i brak podświetlenia tablicy, mimo że  z grubsza ogarnięte są  kable w nogach kierowcy . Czekam aż zrobi się w miarę ciepło, bo garaż za mały na takie grzebaniny.

 

Edited by Kosello

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s : w międzyczasie oczywiście padła stacyjka ( pękł ten bolec na końcu wkładki) Zanim to się zaczęło, to były objawy jakby rozrusznik zdychał ( bo pewnie i tak zdycha) , ale po wymianie stacyjki i lutowaniu kabli, słychać, że lżej odpala. Także, jak widać, elektryka w omedze to puszka pandory ... :omg:

A, i jeszcze coś dla potomoności : parę miesięcy temu zapalił się "check" ,  na kompie wyskoczyły błędy typu : czujnik odprowadzania spalin, czujnik prędkości obrotowej silnika, i jeszcze ze dwa nie powiązane ze sobą błędy. Elektryk rozłożył ręcę , ja też bo akurat z elektryki jestem zielony, ale trzeba będzie to nadrobić , jak widzę. Tchnęło mnie by sprawdzić  inny EGR  - i co ? 

I EGR dawał sygnały jak z kosmosu. Wymiana na Delphi i od tamtej pory spokój.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W drzwiach to jest wiązka od kostki do słupka. Ten kawałek w gumie. Tam kable pękają, normalka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.03.2019 o 19:54, B&K napisał:

No to już u siebie wyczaiłem, myślałem, że coś jeszcze :)

no więc, przez weekend pogrzebałem i jak najbardziej, wiązka w drzwiach za kierowcą była już sztukowana, i w tych miejscach wszystko puściło. Co do awarii kabelkologii pod nogami kierowcy odpowiedź co jeszcze nie działało : wywalało jeszcze  bezpiecznik przy podłączeniu czegokolwiek w zapalniczkę na tyle.

 

No i 

W dniu 18.03.2019 o 13:55, saint napisał:

a co gorsza obawiam sie ze to nie wina uszczelek ino dziury w podłodze w standardowym miejscy dla omegi daleko za pedałem gazu czy tam hamulca 

nie jestem wyjątkiem : pozrywałem gąbkę z pod pedałów i jest dziura ¬¬ nie jest duża, 4 palce dłoni,  ale Saint miał rację.. dokładnie między pedałem hamulca i sprzęgła...

 

Rozumiem, że migomat od środka a od strony silnika zabezpieczyć czy tylko się da ? :splash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z migomatem to tam można ale pierw wszystko dobrze wyjąć co by się nie zajęło ogniem a tam dużo gąbki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.