Jump to content
Maciej

Porting kolektora ssącego

Recommended Posts

Witam, zakładam temat ze względu na różne teorie oraz chęć tuningu silnika podejmę się portingu kolektora ssącego, wyciągając go, można zauważyć że plenum wewnątrz kolektora jest bardzo nałożone co pogarsza przepływ powietrza, planuję wyciąć cały przód wraz z kanałami i zastąpić ubytek dużą aluminiową blaszkę, podobno ma to dać miejsce około 1 litra powietrza w komorze, a jest to bardzo dużo, będę sprawdzał to na seryjnym silniku 2.6 180 km. Zobaczymy czy przepływomierz da rade, czy będzie trzeba powiększać kolektory rurowe. Jeśli nie to z mojej teorii wystarczy samo wycięcie plenum aby osiągnąć parę kucyków (potwierdze na hamowni), no można jeszcze wywalić przepustnice, ale ja w swoim 3.2 mam już z kwaski zrobiony dolot pod 2 przepustnice tak że to sobie daruję. Trzymać kciuki, znajdę czas to zabiore się za modzenie. Pozdro 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz zamiar robić taką przeróbkę to dobrze by było też zrobić porting głowicy żeby miała większe kanały dolotowe.
Tylko jak wiadomo nie są to tanie rzeczy i lepiej je robić np w przypadku UPG albo robiąc projekt od początku.
Tak czy inaczej powodzenia ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, WOY napisał:

Skoro masz zamiar robić taką przeróbkę to dobrze by było też zrobić porting głowicy żeby miała większe kanały dolotowe.
Tylko jak wiadomo nie są to tanie rzeczy i lepiej je robić np w przypadku UPG albo robiąc projekt od początku.
Tak czy inaczej powodzenia ;)

 

doskonale o tym wiem, dlatego najpierw chce sprawdzić i potwierdzić czy samo poszerzenie kolektora ssącego da KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor ssący to masz na myśli barana czy kolektor ssący? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, WOY napisał:

Kolektor ssący to masz na myśli barana czy kolektor ssący? 

to co opisałem, czyli kolektor ssący, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby była jasność to to jest kolektor ssący w tym silniku.
No chyba, że źle zrozumiałem Twój pierwszy post :mysli:

Przechwytywanie.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można powiększyć kanały ssacego,  większa pojemność równa się większą objętość powietrza,  tylko że dobrze by było jakbyś miał od początku wszystko policzone od rur do przepustnicy aż po właśnie ssacy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak, to ściągasz, i masz pokrywe kolektora ssącego która w środku ma przestrzeń z powietrzem i nadmiarem plenum, którą planuje ściąć i zastąpić aluminiową blaszką co da powiększenie miejsca na zebrane powietrze 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, PawelP napisał:

Można powiększyć kanały ssacego,  większa pojemność równa się większą objętość powietrza,  tylko że dobrze by było jakbyś miał od początku wszystko policzone od rur do przepustnicy aż po właśnie ssacy

przepustnice tylko wypoleruję, jest myśl aby zamienić ją na przepustnicę od vectry C bo est solidniejsza i większa, ale ja już mam dolot z kwaski zrobiony i daruję sobie zamiany 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, WOY napisał:

Żeby była jasność to to jest kolektor ssący w tym silniku.
No chyba, że źle zrozumiałem Twój pierwszy post :mysli:

 

to wszystko wytne i wstawie aluminiową pokrywe 

2006d9044a3b8fcc3c1004b089c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko ma sens tylko trzeba by było powiększyć też otwory w przekładce plastikowej i dolot od strony ssącej na głowicy.
Z tego co rozbierałem pewne elementy to wszystko można poprawić jeśli chodzi o gładkość przepływy powietrza/ zawirowania, no poza tą przekładką.
I tak jak @Pawel P napisał, trzeba by było policzyć czy przepustnice i cały dolot w ogóle dadzą radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej napisał:

to wszystko wytne i wstawie aluminiową pokrywe 

2006d9044a3b8fcc3c1004b089c0.jpg

Czyli nie pisaliśmy o tym samym :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, WOY napisał:

Wszystko ma sens tylko trzeba by było powiększyć też otwory w przekładce plastikowej i dolot od strony ssącej na głowicy.
Z tego co rozbierałem pewne elementy to wszystko można poprawić jeśli chodzi o gładkość przepływy powietrza/ zawirowania, no poza tą przekładką.
I tak jak @Pawel P napisał, trzeba by było policzyć czy przepustnice i cały dolot w ogóle dadzą radę.

Dolot mam zrobiony z kwaski więc myślę że tu już nic tykać nie będę. Przepustnica albo porting seryjnej, albo zamiana na jedną większą z vectry C. no właśnie ty jest pytanie czy przepływomierz da rade, i czy nie będzie trzeba wywalać i wstawiać map sensor. Ale to się potem zobaczy. Na razie mój temat ma pokazać czy małym kosztem czyli wycięcie pokrywy kolektora ssącego i wywaleniu zbędnego plenum dojdzie koni. ;)  

Edited by Maciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie uzyskasz "kilka" Nm od dołu ze względu na większą pojemność powietrza "na już".
Ale to musiałbyś sprawdzić na wykresie przed i po modyfikacji.
Na jakieś cudy bym nie liczył.
Najwięcej daje powiększenie kanałów dolotowych do komory spalania od samego wejścia tego powietrza, czyli cały układ dolotowy powiększony.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Przepływka powinna ogarnąć temat ale czy komp seryjny to ogarnie to już jedna wielka niewiadoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, WOY napisał:

Prawdopodobnie uzyskasz "kilka" Nm od dołu ze względu na większą pojemność powietrza "na już".
Ale to musiałbyś sprawdzić na wykresie przed i po modyfikacji.
Na jakieś cudy bym nie liczył.
Najwięcej daje powiększenie kanałów dolotowych do komory spalania od samego wejścia tego powietrza, czyli cały układ dolotowy powiększony.
 

zobacz w moim temacie jak mam zrobiony dolot, a patrzyłem że wywalenie plenum zbędnego da z 1 litr powietrza w komorze więc całkiem spoko, oczywiście wszystko będzie na wykresie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 minut temu, Maciej napisał:

zobacz w moim temacie jak mam zrobiony dolot

Widziałem ;) Wygląda bardzo dobrze ;)
Tylko jak nie powiększysz przepustnic i dolotu przed nimi to jw.
Ale spróbować warto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawiaj zdjęcia z modyfikacji  jestem ciekaw jak to wyjdzie, co do przepystnicy z vectra c pytanie czy da się ją zaadoptować do omegi? , czy jeden gardziel większy jest napewno większy niż dwa z omegi?  Raczej bym został przy przepustnicy z owego tylko odpowiednio bym powiększył gardziele w jakimś zakładzie obróbki metalu i odchodził ośke oraz odchuchudzil klapki 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie licz na niewiadomo jaki przyrost mocy, tak jak @WOY napisał może przybędzie parę niuta bo będzie większa pojemność ale na wielkie moce bym nie liczył, po prostu motor będzie miał lżej oddychać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniku wolnossacym ciężko o jakieś konkretne moce do uzyskania przez takie modyfikację, lecz uważam że jeśli tego typu są możliwe i można parę niutonów zyskać to czemu nie? Kilka przemyslanych modyfikacji może coś już dać

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, PawelP napisał:

W silniku wolnossacym ciężko o jakieś konkretne moce do uzyskania przez takie modyfikację, lecz uważam że jeśli tego typu są możliwe i można parę niutonów zyskać to czemu nie? Kilka przemyslanych modyfikacji może coś już dać

nie będę gadał na ile liczę, i jak to będzie wyglądało, ale tak jak mówiłem, zrobie to w wolnym czasie, i na seryjnym 2.6 dam wykres przed i po na  hamowni  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wycinając to co zaznaczyłeś przy długim dolocie osiągniesz wg. Mnie tyle samo montując krótki dolot z 2.5 :f:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
46 minut temu, SZAJBUS_SzeF napisał:

Wycinając to co zaznaczyłeś przy długim dolocie osiągniesz wg. Mnie tyle samo montując krótki dolot z 2.5 :f:

Jak można pisać takie bzdury po tym jak przeczytało się temat ? krótki dolot ma mniej miejsca na powietrze niż długi dolot, a w długim dolocie od wewnątrz jest dużo plenum którego można się pozbyć i można osiągnąć dodatkową przestrzeń równą ok. 1 litra powietrza. A więc nie dość że długi dolot ma większą komore od 2.5 to jeszcze po wycięciu plenum ma jeszcze większą, gdzie znajduję się twoja logika ? 

Edited by Maciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciej zrobisz, zobaczysz, wrzucisz wykres. Ja przekładałem kolektory, robiłem różne kombinacje z przepustnicą w kolektorze i wątpię by zwiększenie pojemności dolotu coś dało w tym silniku bo ona jest już dosyć spora. Odczułem za to różnicę wkładając górę kolektora z 2.5 i wywalając multiram. 

I nie spinaj się tak ;) To tylko forum - miejsce na różne poglądy :cheers:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz też spróbować z górą od VC i przepustnicą jak ma Sipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.