Jump to content
Rafał Ch

Omega b fl zero błędów a jednak...

Recommended Posts

Na jednej z gum pęknięcie jest większe niż sądziłem. Możliwe to tam iskra ucieka. Bo cewka mechanicznie nie wygląda na pękniętą. 

P90808-184508.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewkę można sprawdzić. Jeśli będzie OK to nowe fajki i śmigasz dalej. A jak tam sytuacja po wyjęciu DIS. Jest olej czy jest sucho? Bierzesz drut. jeden koniec do masy aku. Drugi koniec owijasz wokół gwintu świecy. Wkładasz ją w fajkę i kręcisz rozrusznikiem. Cewka musi być podłączona. Jeśli jes iskra w każdej sekcji (jednakowa) jest OK. Jeśli w którejś nie będzie, bądź będzie się  różniła od pozostałych - DIS do wymiany. Ja tak swoją sprawdzałem przed zakupem. Była jedna sekcja walnięta (patrz foto niżej). Z resztą patrz mój film jak to robiłem. Jedna osoba zmienia sekcje, a druga kręci rozrusznikiem:

Inked20170815_232851_LI.thumb.jpg.291b4d2d9744d04c053f475ac5e305c0.jpg

20170815_212953.thumb.jpg.754b2cce08fc7ac2108348e32be0d285.jpg

Możesz zrobić taki układ jak na foto niżej, ale lepiej jak pojedynczo będziesz sprawdzał tak jak na filmiku.

20170815_210643.thumb.jpg.bdcf2334e626d6b6676c05b5b1250e96.jpg

Na jednej sekcji brak iskry. Cewka do wywalenia

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FUszczelniłem ta gumkę na cewce i jak na razie jest ok. Przestało falować tylko jak klimę włączę na zimnym silniku to słychać większe obroty i większe spalanie na jalowym jest ale to chyba normalne. Zrobiłem jeszcze sprawdzenie błędów naciskam hamulec i gaz i na zapłon i mruga mi ikonka samochodzika z kluczem. Proszę o jakąś interpretację bo nie znam się na morsie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie jest to błąd p0340 czyli czujnik położenia walka rozrządu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pierwszym razem jak byłem u znajomego na kompie to były tam jakieś stare błędy odnośnie wałka ale było napisane (nie występuje) czyli jakieś stare? Po skasowaniu i ponownym skanie nic nie było. Później jak byłem u innego gościa to znowu były błędy odnośnie wałka i też (nie występuje) czyli co to znaczy, że ten błąd się pojawia i sam znika? I jeśli ten błąd nadal jest to jak sobie z nim poradzić bo jak na razie to działa wszystko ok. Możliwe że podczas wymiany rozrządu coś z tym czujnikiem się stało? I czy wystarczy tylko czujnik wymienić i gdzie on jest? Ale pytań o jeden mały błąd :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok czujnik też wymieniłem i niestety ciągle szarpie ale za to nie pokazuje się kontrolka z samochodzikiem i kluczem. Muszę jeszcze sprawdzić czy wystarczy wykasowanie błędów i reset kompa czy to coś więcej bo jak sprawdzam błędy to jak na filmiku jest ciągle miga tak samo. Nie wiem czy po wymianie czujnika trzeba kasować błędy czy wystarczy aku odłączyć? A jeśli to nei to to nadal jest coś co powoduje że jakiś gar nie pali się.... hmm już cierpliwości brak niby małe gó**o a jak dojdzie do wymiany wtrysków lub jeszcze czego to sam nie wiem czy się nie poddam :/

Edited by Rafał Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIS sprawdzałeś? Iskra czy jest ? Błędów nie wykasujesz odłączając aku (mówię o błędach obecnych tzn złych danych odbieranych z czujników i innych dupereli). Co masz na myśli pisząc reset kompa. Jeśli już to reset wartości wyuczonych, czyli tzw mapy, możesz też zrobić reset pętli CO2. Zapamiętane błędy możesz oczywiście wykasować. Po tym zabiegu obserwuj czy coś nowego się pojawi. Jeśli czujnik był wymieniany i nadal Ci miga to sprawdziłbym rozrząd. Ewentualnie czujnik położenia wału korbowego. Oba mierzą obroty i muszą się ze sobą "zgrywać" - liczyć impulsy. Ja u siebie też miałem błąd 0340 ale czasami (sporadycznie) pojawiał sie P0335 (czyli czujnik położenia wału korbowego). Po wymianie czujnika położenia wałków rozrządu, błędy zniknęły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączyłem aku i obroty nie falują tak jak przedtem troszkę mniej :p ale dalej silnik skacze i mam nadal w kompie 2 błędy chociaż samochodzik z kluczem już sie nie pokazuje:

0170 Nieprawidłowy skład mieszanki – mieszanka za uboga lub za bogata

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu (ten czujnik już wymieniłem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Rafał Ch napisał:

Odłączyłem aku i obroty nie falują tak jak przedtem troszkę mniej :p ale dalej silnik skacze i mam nadal w kompie 2 błędy chociaż samochodzik z kluczem już sie nie pokazuje:

0170 Nieprawidłowy skład mieszanki – mieszanka za uboga lub za bogata

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu (ten czujnik już wymieniłem)

Pierwszy podejrzany kodu 0170 to sonda lambda. A co do czujnika wałka to zależy jakiej firmy został założony bo omega nie bardzo chce współpracować z zamiennikami, ewentualnie wiązkę tego czujnika wypadało by przejrzeć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było tak że na świecy iskra zrobiła sobie ścieżki i zmiana fajek nie pomagała, dopiero nowe świece i fajki z przewodami pomogły:yes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0170 błąd 2 sondy za katem

Co do czujnika położenia wałków rozrządu to brałeś oryginał czy zamiennik

Kolektor wydechowy cały czy pęknięty. Zdejmij osłonę termiczna i zobacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze troszkę z innej beczki odnośnie sond spróbuj wykręcić sondę przed katem i wtedy odpal auto i zobacz czy coś się poprawi bo może być katalizator zabity, i druga sonda ma fałszywe odczyty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie coś tam klekocze w tłumiku pod autem. Jak włącze klime na zimnym silniku to nawet bardzo klekocze jak zaglądałem pod auto przed blokiem to wydawało mi się że to jakaś osłonka, a może to być jakaś faktycznie usterka mechaniczna. A co do czujnika to firma Valeo tak mi dali w sklepie jako oryginał :/ Jutro odłącze pierwszą sondę i sprawdze pomysl kolegi up. Staram się robić wszystko żeby ratować autko co jestem w stanie zrobić sam przed blokiem :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wałka to Siemens oryginalny, a co do sondy to mus ją wykręcić A nie odłączyć musi być przelot spalin, bo jeśli kat zabity to spaliny nie mają się gdzie wydostać i wtedy pójda otworem po sondzie. Ale grzechotanie może też powodować pęknięty katalizator w środku  ro wtedy tylko wymiana kata na drugi sprawny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.