Jump to content
Skiper

Bicie kierownicy - wymieniłem już chyba wszystko

Recommended Posts

Cuda cuda ogłaszają....

A sprawdziłeś wszytko to o czym mówiłem?

No musi być koło kiepskie jeśli piasta nie ma bicia. Zobacz co się stanie jak nabijesz więcej powietrza lub odwrotnie - jeśli trochę upuścisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.08.2019 o 17:48, SZAJBUS_SzeF napisał:

To się zgadza ale tylko z biciem i drganiem podczas hamowania.

Cała reszta to tylko wyłącznie koła. 

Wyważyć możesz nawet i trójkąt. Ale jazdy na trójkącie nie polecam ;)

Zobacz miejsce styku felgi z piastą, stożki w feldze i śrubach. Czasem cyrk się zaczyna od tego że felga jest pod kulę a śruba ma stożek albo odwrotnie.

Nagminnie też felga ma grubą warstwę farby na styku z piastą i nie da się jej idealnie osadzić. (Wulkanizator wyważa na stożku włożonym w otwór centrujący i dla tego i niego jest ok).

Koła koła jeszcze raz koła. Przerabiałem to już w kilku samochodach.

 

Śruby są stożkowe otwory w felgach też są stożkowe, piasta i tarcze jeszcze nie zdążyły dobrze zardzewieć ale wyczyściłem delikatny nalot podobnie na felgach styki są czyste wyczyszczone szczotką drucianą na szlifierce.

Wczoraj właśnie obniżyłem ciśnienie z 2.5 na 2.1 i muszę powiedzieć że drgania były dużo większe, ponadto wczoraj przeleciałem wszystkie tarcze hamulcowe zegarem (tarcze skrecone na 3 śruby):

  • PP - 0,5
  • LP - 0,3
  • PT - 0,4
  • LT - 0,4

Dziś z rana zacząłem testować w taki sposób:

  1. - zmieniłem jedno koło na zimowe a był to PP - test na drodze - bije
  2. -zmieniłem drugie zimowe LP - test jest w porządku
  3. -na PP z powrotem założyłem 17 - test jest w porządku
  4. -zamieniłem z lewej strony 17 tył na przód  - test delikatnie ale dalej bije
  5. -zostało mi jeszcze zamiana LP na LT i sprawdzenie

Przy zmiana kręciłem kołami z przodu  no oko wszystko to kręci się prosto, teraz w piątek lecę na wakacje jak wrócę i dalej będą cyrki po ostatniej zmianie  to pojade do wulkanizatora i poproszę z inne opony na przód jak dalej będzie problem oddam mu te fele w trzy-dup....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tych wszystkich testach nasuwa mi się jedna jeszcze opcja, wiem że problem występuję cały czas na przedniej lewej stronie (sprawdzone wszystkie koła) ktoś już tu w temacie pisał czy sprawdzałem górne zawieszenie amorków i lewy amortyzator dziwnie chodzi na górze taki luz jak by był i go nie było, ale sprężyna ma skoki prawo lewo na opuszczonym aucie jak się ją porusza - prawa strona tak nie ma.

Może problemem jest właśnie to a na miękkich/cienkich zimówkach 195, się te drganie niwelują niż na 17 i 215 oponie. Co myślicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na balonach 195/65 to drązki moga byc luzne i guma wszystko wchlonie :D Ja dopoki niezmienilem na 205 to niewiedzialem ze jakis luz na drazkach mam. Sprezyna nie jest peknieta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sprężyna wygląda na cała,  w każdym razie i tak muszę górne mocowanie wymienić tylko zastanawiam się czy odrazu nowych amortyzatorów nie kupić na przód :D bo ten lewy jest cały spocony na wejściu siłownika dookoła.

Edited by Skiper

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.08.2019 o 12:57, Skiper napisał:

lewy jest cały spocony na wejściu siłownika dookoła.

Wymień, już się skończył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem na przod i tyl trw i nowe górne zawieszenie z lozyskiem. Wrócę z urlopu i wymieniam, jak nie pomoże zmieniam na opony na test. I wtedy albo reklamacja opon albo felg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę ze to nie pomoze ja zmienialem poduchy na nowe z nowymi lozyskami... I to dwa razy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to nie pomoże to juz nie mam co wymieniać bo z amorami wszystko juz zostało wymienione. Nie są jeszcze tylko tylne zaciski co prawda ilość rdzy na nich przeraża ale zostaje jeszcze tylko to. Dzwoniłem z tego wszystkiego do sprzedawcy opon o dziwo miło i grzecznie powiedział ze nikt jeszcze tych opon nie reklamował ale jeśli chcę przysle kuriera i zareklamuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Skiper napisał:

ze nikt jeszcze tych opon nie reklamował

co to za opony ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszym poscie napisałem jest to Dębica presto uhp2 215/50/17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok doczytałem ;) znajomy ma podobny problem z Vectrą C , ale to po zmianie opon na Vikingi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po wymianie:

  • amortyzatory przód  TRW + górne zawieszenie
  • drążki zbieżności tył MOOG , lewa i prawa strona
  • amortyzatory tył (jeździłem tylko jeden dzień bo na drugi zostały zdjęte i odesłane na reklamacje strasznie tłukły,  firma to DACO chciałem zaoszczędzić wyjdzie 2x drożej) - proszę nie komentować :D
  • ponowne ustawienie zbieżności tył, przód, pochylenia

Co mogę powiedzieć jest lepiej nawet bardzo dobrze, auto zaczęło się prowadzić nieporównywalnie pewniej, w zakrętach i dziurach jest sztywniejsza i jedzie się naprawdę super. Co do drgań to są dalej ale dużo mniej je czuć występują teraz dużo rzadziej i z mniejszym nasileniem, co nie zmienia faktu że są dalej.

Co mogę jeszcze powiedzieć że podczas zabawy z amorami z tyłu wyłapałem  luz na nowym łożysku i piaście,  auto na podnośniku. A jak auto jest opuszczone i złapie za koło i je rozbujam to luz jest ogromny! 

Po za tym zostaje mi tylko przekładać opony i sprawdzać dalej,  tylko się tak zastanawiam bo gumiarz twierdzi że jak zareklamuję te opony to na 99% nie uznają mi gwarancji...  I tak to sobie kalkuluje, przełożenie opon no inne (kumpel pożyczy mi swoje zimowe pewne conti)  koszt 100zł, jak nie uznają reklamacji ponowne wysłanie 70 zł, później znów zmiana następne 100 zł. i tak będę te stówki wydawał... Ehhh brak słów jak pech to pech.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożysko wymieniłeś te o którym piszesz? Dokręciłeś z odpowiednim momentem?

Edited by lukaszxx1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście tam byłe nowe łożysko i nowa piasta (to akurat wymieniał mechanik).  Muszę odkręcić przegub i postaram się trochę dokręcić śrubę.   Najciekawsze jest to że jak na przodzie sam zakładałem dwie nowe piasty FAG dokręcane kluczem na 320 Nm, też miałem luz po krótkim przebiegu po lekkim delikatnym dociągnięciu śruby znikł i jest ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,  chciałem tylko dodać że rozwiązałem problem w 99% a 1% zostawiam sobie na jeszcze kilka dni testów. Nie podałem się i dziś założyłem na fele zimowe opony kolegi jak pisałem wyżej ale to nie są conti tylko micheliny w rozmiarze 225/50 R17, cóż mogę napisać stare opony a jakość jazdy czuć od razu na plus... Zrobiłem dziś sporo kilometrów i nic zero, płynie i bez drgawek jazda i hamowanie bajka po części pewnie że wszystko w zawieszeniu już nowe...

Postanowiłem że spróbuję zareklamować wszystkie cztery może coś wyjdzie z tego. Na koniec dodam jakie muszę mieć szczęście, żeby stare 4 vikingi + nowe debice trafić na wadliwe to co niby wykluczyłem na początku okazało się być dalej winowajcą jak pisali inni tu.

Dzięki wszystkim pozdrawiam, dam znać czy uznali gwarancje.

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś dostałem odpowiedź odnośnie reklamacji o dziwo uznali mi w 100% dwie opony i będę miał zwrot pieniędzy. Więc nie jest najgorzej.


 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, niestety muszę znów wrócić do tego tematu, zakupiłem dwie nowe opony Hankook ventus prime 3 są one na przodzie a stare debice na tyle. I powiem tak jeśli chodzi o jazdę jest oki możliwe że jakieś delikatne mrowienie kierownicy ale to już chyba bardziej objaw mojej psychiki :). Co dalej... Ręce opadają myślałem że zakup opon i koniec problemów ale niestety kierownica napierdziela mi przy lekkim hamowaniu tylko pomiędzy 110 -85???

Właśnie byłem się przejechać na obwodnicy zapodałem 180, bajka wszystko pięknie, wyhamowywanie auta do 140 zero drgań idealnie. Macie jeszcze jakieś pomysły na to? Szkoda mi tego auta tyle w to włożyłem, pomijając te drgania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Skiper napisał:

Witam ponownie, niestety muszę znów wrócić do tego tematu, zakupiłem dwie nowe opony Hankook ventus prime 3 są one na przodzie a stare debice na tyle. I powiem tak jeśli chodzi o jazdę jest oki możliwe że jakieś delikatne mrowienie kierownicy ale to już chyba bardziej objaw mojej psychiki :). Co dalej... Ręce opadają myślałem że zakup opon i koniec problemów ale niestety kierownica napierdziela mi przy lekkim hamowaniu tylko pomiędzy 110 -85???

Właśnie byłem się przejechać na obwodnicy zapodałem 180, bajka wszystko pięknie, wyhamowywanie auta do 140 zero drgań idealnie. Macie jeszcze jakieś pomysły na to? Szkoda mi tego auta tyle w to włożyłem, pomijając te drgania...

to bije ci przy hamowaniu czy jak bo tak napisales ze teraz nie wiem o co chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teraz mam tylko bicie (trzepie kierownica) przy hamowaniu ale nie mocnym  w przedziale  od 110 i jak zchodze do około 85.  Podczas samej jazdy jest oki.

Edited by Skiper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.