Jump to content

Recommended Posts

Witam! 

Mam problem ze swoją Omegą fl 3.2 v6 automat 

Kupiłem samochód kilka miesięcy temu i około miesiąca czasu nie było z nim żadnych problemów, kilka tygodni temu zgasiłem samochód na stacji paliw i już nie mogłem odpalić. Po odczekaniu kilkunastu minut samochód odpalił i bez problemu dojechałem do domu. Od tego czasu problem zaczął pojawiać się coraz częściej. "zimny" przy pierwszym odpalaniu odpala bez żadnego problemu na sam widok kluczyka, natomiast po przejechaniu kilku km potrafi zgasnąć podczas jazdy i jak już z gaśnie to kręci a nie odpala, wystarczy odczekać kilka minut i znów odpali bez problemu i wtedy albo jest wszystko w porządku znów jakiś czas albo gaśnie po przejechaniu kolejnych 500 metrów i wtedy znów trzeba czekać kilka minut żeby odpalił. Dodam, że czasem potrafi tydzień jeździć bez żadnego problemu a czasem gaśnie dosłownie co chwilę. W samochodzie sporadycznie zaświeca się kontrolka samochodu z kluczem ale tak jak sama się zaświeca tak i sama gaśnie 

 

Miał ktoś może podobny problem? Gdzie szukać przyczyny? 

Kilka osób podpowiada, że winny może być czujnik położenia wału, ale czy wtedy objawy były by spiradyczne? 

Natomiast inni twierdzą, że winny jest czujnik temperatury silnika który podaje dane do komputera a nie na zegary (podobno są dwa) jeśli tak to gdzie taki czujnik się znajduje i pod jaką nazwą go szukać? 

Z Góry dziękuję za podpowiedzi 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie co prawda nie v6 tylko skromne r4 ,ale obiaw miałem identyczny ,to znaczy tak auto zimne pali od strzała i zero błędów, jak złapie temperaturę pracy to wywaliło błąd silnika ,i odcinka obrotów na 4,5 tyś ,czyli typowy obiaw padniętego czujnika wałków.

Ale problem był taki że jak zgasiłem auto to dopóki auto nie ostygło średnio jakieś 10 do 20 min to nie można było go odpalić, winny za ten stan rzeczy okazał się czujnik wału ,po wymianie go wszystko wróciło do normy i działało do końca pierwszej Omegi :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli najlepiej by było od tego zacząć? Najlepiej chyba ori boscha? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kontrolka z kluczykiem. Wiesz zacznij od czujnika wałka na 99% to to. Ja mam czujnik od Valeo 

Edited by PrzemO Design Edition
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej Panowie, dzięki za podpowiedzi, zacznę od czujnika położenia wału i będę meldował czy się poprawiło coś. Jeszcze raz dzięki!! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik położenia wału okazał się winien także strzał w dziesiątkę panowie, miałem problem z przepływomierzem bo sypał co chwilę błędem ale po podmianie na ori boscha problem znikł. Dziękuję wszystkim którzy się udzielali. Pozdrawiam! 

received_1524064484422178.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.