robert514 190 Posted May 18, 2016 rodzaje podłączeń parownika w układ chłodzenia podłączenie parownika w silnikach opla https://drive.google.com/open?id=0BzPykSUrV5lHcjhSZmxxZW9qVG8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
awhaker 10 Posted September 29, 2016 Od siebie mogę dodać: Połączenie reduktora (parownika) szeregowo w układ pozwala mu się szybciej rozgrzać i lepiej utrzymać temperaturę. Minusem jest to że gdy układ reduktora staje się mniej drożny cierpi na tym ogrzewanie samochodu. Plusy to większa wydajność reduktora, lepiej się dogrzewa poprzez wymuszenie obiegu przez reduktor. W wypadku omegi V6 i reduktora Zavoli Zeta S przy połączeniu równoległym i dużym obciążeniu bardzo spadała temperatura gazu. W wypadku połączenia go szeregowo spadki były zdecydowanie mniejsze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kjelon 10 Posted October 5, 2018 (edited) Ostatnio wymieniałem wąż przy zaworze trójdrożnym, bo pękł i przy okazji zawór, gdyż się kroćce pokruszyły przy dokręcaniu cybantów. Parownik (KME Gold) mam wpięty na dwóch trójnikach przy zaworze. Mam wrażenie, że coś tam jest pochrzanione. Chciałbym to podłączyć jak najprościej - szeregowo. Nie do końca rozumiem ten schemat. Dla mnie wygląda to tak - zasilanie parownika podpinam pod wyjście z bloku pod mostkiem wodnym, a powrót do zaworu trójdrożnego (od strony pojedynczego kroćca). Dobrze zrozumiałem? Edited October 5, 2018 by kjelon Quote Share this post Link to post Share on other sites