Jump to content
Omega Elite Klub
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/25/2021 in all areas

  1. W końcu postanowiłem się zebrać i zrobić swapa klapy. Jeszcze stare foto przed rozbiórką: Demontaż tapicerki z klapy starej, rozłączenie wiązki i wyprowadzenie na zewnątrz. Następnie odkręcenie 4 śrub trzymających klapę. Nasadka lub płaska 13: Klapa zdjęta: Teraz montaż nowej: Tutaj wyjęta wiązka ze starej klapy i włożona do nowej z czujnikiem zamknięcia: Nowa już siedzi i jest uzbrajana: Pozostało jeszcze podłączenie lamp przy błotnikach i 3 stopu. Narazie mam tylko tylnie przeciwmgielne Pozostało również założyć osłonę z tapicerki i będzie cacy. Ogólnie wygląda to tak i jestem zadowolony. Nie sądziłem że taki detal zrobi banana na moich ustach : Jeszcze brakuje mi tylnej dokładki STZ zderzaka i tył auta bym miał gotowy. Przód zostaje tak jak jest. Myślałem o przednim zderzaku irka ale stwierdziłem, żeby nie pasował. Wszystko w swoim czasie
    14 points
  2. Obcięte Te kołpaki wyglądają tak @Grabarz Coś tam trze, coś tam szura, wydech pierdzi ale jutro jadę nad morze
    14 points
  3. Chłodziła tyle lat i w końcu powiedziała dość ! A lato w tym roku upalne, więc przyszedł czas na pełny serwis klimatyzacji. Zakup sprężarki Nissens, skraplacza i osuszacza NRF (oczywiście nowe, a nie jakieś tam regenerowane, bądź używane) i wizyta u @Łukary w sewisie Finalnie 2,9 stopnia na wylocie, więc mniej niż mam w lodówce w domu
    12 points
  4. No to wleciała trumna
    11 points
  5. Krótki wyjazd do Gdyni po fanty. Nabierze mocy urzędowej to będzie montaż. Dzięki @Jus-Tinka za wsparcie w osiągnięciu celu
    11 points
  6. Kontynuacja: Kierownicę montujemy w odwrotny sposób. Tj, nakładamy na wieloklin pamiętając o zgraniu pionowego znaku na kierze i znaku na wieloklinie. Można go poprawić markerem przed założeniem kierownicy. Następnie zakładamy podkładkę blokująca nakrętkę. Przykręcamy nakrętkę nasadką 22 mm. Można zablokować też sobie kierownicę, żeby było łatwiej. Doginamy blaszki do nakrętki. Podpinamy przewód sygnałowy do sterowania i przewód żółty do poduszki. Oba przewody pasują tylko w jednym położeniu, także nie ma mowy o ewentualnej pomyłce. Poduszka do kierownicy jest przykręcona od tyłu na 2 torxy T30 bodajże. Niżej zdjęcie z poduchą od BFl: Tutaj z poduchą od B: Ogólnie póki co to zostawiłem poduszkę z B, z tego względu że od BFL różni się jasnością i jest to wyraźne. Na zdjęciu może tego nie widać ale na żywo tak. Pozostaje kwestia przycisków sterowania. W B są ciemniejsze niż w BFL: Przycisk klaksonu. Lewy od B, prawy od BFL: Dalsze porównanie kolorów. Różnica głównie w jasności: Mając wszystko wyjaśnione czas na wykasowanie błędów poduszki (były 3 ): I jeszcze jeden błąd od czujnika sprzęgła (sprawdzone przypadkowo błędy w silniku). Tak wiem o nim. Po prostu pedał sprzęgła przy odbijaniu nie dosięga tego grzybka czujnika i go nie załącza. Także nie działa mi tempomat póki co bo obwód jest otwarty : Tak ogólnie wygląda wnętrze po zmianie kierownicy. Na razie poduszka z B. Zdjęcie zrobione z lampą bo było ciemno. Postaram się zrobić lepsze jak będzie jaśniej :
    11 points
  7. 10 points
  8. Z dużym opóźnieniem. Podziękowania dla organizatorów i obecnych. Było super Niżej jeszcze bez oczekiwanej dokładki. Zdjęcia zaraz po powrocie z Sudomia: Dokładka przyszła i @Misiek wziął się do roboty: "stojak od keyboarda " <- dla wtajemniczonych I po zamontowaniu: a teraz niech dziki mnie omijają bo zrobie z kłów breloczki
    10 points
  9. Narobiłem się a wyszło jako tako.
    10 points
  10. Pozdrowienia dla Elity z urlopu
    10 points
  11. Lodówka zamontowana i działa
    10 points
  12. Po zamontowaniu lusterka na aucie okazało się, że niestety nie wszystko było idealnie. Mianowicie rozkładanie lustra było nadmierne czyli wychylało się bardziej niż powinno. A do tego odwrotnie w fazie początkowej. Gdy jedno się składało, drugie się rozkładało. Oczywiście trzeba było już rozebrać ponownie i zamienić bieguny przy silniczku od składania: Widok krańcówki w lustrze od strony pasażera: Od strony kierowcy: Od strony kierowcy była zapieczona w środku. Niżej widok po wyjęciu krańcówki i sprężyny z lustra pasażera: Krańcówka to po prostu wałeczek o średnicy 6 mm i długości 10mm. No ale teraz trzeba wyciągnąć ją z lustra od strony kierowcy. I tak wpadłem na pomysł, że potraktuje wiertłem ok 3 mm i nawiercę dziurę o głębokość min 5mm (nie na przelot): Następnie śruba do drewna i kręcimy w prawo aby rozruszać kołeczek Po rozruszaniu łapiemy śrubę kombinerkami i wyciągamy całość: Później oczyszczamy miejsce osadzenia kołeczka i montujemy nawierconą stroną do środka aby nienaruszona była strona od zewnątrz. I po robocie. Lustro już można złożyć: Niżej pokazany sposób nabić zawleczki blokującej sprężynę i lustro do podstawy. Klucz 17mm i młotek. Przedtem można nagiąć zawleczkę w sensie blaszki przeciwnie do nabijania, aby mieć pewność, że po wbiciu będzie trzymało. Ogólnie to można przez złożeniem obydwóch luster przesmarować wszelki płaszczyzny ruchome jakimś smarem aby mechanizm nie miał ciężko podczas pracy. Niżej filmik z przed i po operacji. Sorki za jakość ale kompresja z dysku zdjęcia google była a nie chciało mi się bezpośrednio fona podłączać do kompa i robić 1 do 1: I na koniec delikatna przymiarka części od rozpórki:
    9 points
  13. Wróciła pomalowane: 2x błotnik przód Zderzak przód Maska 4x doły drzwi Progi + nakladki Tylna klapa Brewki na lampy ale dopiero będę je kleił jak ogarnę lampy Polerka całego auta
    9 points
  14. I tak postanowiłem zdjąć kierownicę i zmienić na tą od ireneusza. Żółty przewód to od airbag. Aby nie było błędu poduchy, przy odłączeniu należy odłączyć aku. Ja tego nie zrobiłem, bo wiedziałem, że Techem2 go potraktuje Po odłączeniu. Lewy przewód to sterowanie radiem i klakson: Widzimy nakrętkę i blaszkę blokującą jej odkręcenie: Odginamy uszy i odkręcamy nakrętke - klucz nasadowy 22mm: I taki widok mamy Pionowe nacięcie na kierownicy i biały znak na wieloklinie muszą się pokrywać: Teraz najtrudniejsza rzecz. Zdjęcie kierownicy. Pierwszy sposób ti było jednoczesne uderzanie młotkiem w nakrętke nakręconą na wieloklin i ciągnięcie kierownicy do siebie. Tutaj przyszła pomoc w postaci drugiej połówki @Jus-Tinka Ogólnie wyszedł z tego kabaret ewentualnie obraz nędzy i rozpaczy. Kierownica nie zeszła. No to do piwnicy zrobić ściągacz: Pierwsza wersja ściągacza Próba 1 i test failed Podejście drugie. Obcięte łby śrub i przyspawany pręt kwadratowy. Śruba posmarowana smarem miedzianym I zeszła: Widok z tyłu: Mając ją na wierzchu czas na podmiankę. No to do piwnicy i porównanie I teraz kwestia poduszek. Kiera BFl z poduchą od B: Kiera Irmscher B z poduchą od BFl: Tył kiery Irmscher B z poduchą od BFl: Ciąg dalszy w kolejnym poście ....
    9 points
  15. No nie stety taka się trafiła To nic że klima nie działa kierowca spocony po same jaja ale grunt że browar schłodzony w lodówce
    9 points
  16. Siema Elita ostatnio oddałem auto do kolegi bo samemu brak czasu żeby zrobić a zostało zrobione uszczelnienie pokryw zaworów i oczywiście założone Nowe💪 pokrywy plastikowe wymiana oleju na Valvoline 5w40 filtr oleju filtr powietrza umyty i olejem zrobiony bo jest K&N założony niestety brak fotek bo sam nie robiłem. Pozdro😀Elita
    8 points
  17. W końcu się zmobilizowałem i lusterko składane zmontowałem Oczywiście ze sprawnym silniczkiem Wszystko działa. Jeszcze pozostał montaż na aucie Tutaj musiałem trochę rzeźby zrobić aby tył silniczka wszedł w ucho:
    8 points
  18. Najlepszy przyjaciel człowieka pilnuje jego majątku
    8 points
  19. Tak wygląda po zmianie poduszki z BFL. Foto robione w dzień: Wysłane z mojego S10+ przy użyciu Tapatalka
    8 points
  20. W domku smutno☹️ no to chyc do Krynicy Morskiej 😁 jutro Sopot i zobaczy co jeszcze 😬
    7 points
  21. Dostaliśmy do domu. Tym razem wakacyjna podróż omegą była pełna wrażeń i "atrakcji". Jeszcze raz dziękuję @Misiek za pomoc!
    7 points
  22. Viki póki co śmiga bez awaryjnie. No może poza maglownicą,bo zaczęło się z niej lać.. Mimo,że szybko kupiona używka I podmieniona okazało się,że drążki już dostały po du**e więc też wpadły nowe Wkoncu też miałem chwilę czasu więc zacząłem oklejac szyby, aktualnie czekam na folię na tylną i jaśniejszą na przednie boczne
    7 points
  23. Witam was po ostatnich ulewach zauważyłem że woda przedostaje się do wewnątrz tylniej klapy a nie powinna jak się okazało nieszczelność przy lampach więc została zlikwidowana, został położony klej butyllowy do uszczelnienia lamp pomiędzy karoseria a lampami. Teraz już nie powinna tam się dostawać woda 😀💪
    7 points
  24. Mała zapowiedź z frontu walki:
    7 points
  25. video-1624821338.mp4
    7 points
  26. Dzisiejsze prace przy babce
    6 points
  27. Gdyby ktoś pytał to pod 4tłok z merca w220 idzie TRW o modelu GDB1543
    6 points
  28. Całkiem spontanicznie udało sie spotkać ze : @Skroba, i pogadać o pogodzie Ps za dwa zdjecia przepraszam robione były lodówka
    6 points
  29. No coś nowego dorwałem. Nowiutkie z 94 roku
    6 points
  30. Akumulatory już naładowane, jeszcze 800 km zrobić i w domku 🙂 bo w lodówce 🍻 czekają zimne🙂
    6 points
  31. W końcu wyczekiwane dlugo. Sprowadzone luxus. Desingi można powiedzieć fabryka
    6 points
  32. Powoli do przodu Profiile wspawane, całość pomalowana dwukrotnie siuwaxem od @Aros
    6 points
  33. 1 spot Omega Elite Opole Lubelskie Było mega pozytywnie
    6 points
  34. Już wiem czemu mi się tak dobrze jeździ i mam wrażenie że się dyfer ułożył. Tarczki na lewej stronie się wytarły , szpera tylko działa jak większe obciążenie będzie po prawo. Ale na ten moment nie ruszam dopóki nie ustawie go poprawnie. Ale żeby nie było że nie robie nic normalnego. Zrobiłem sobie wydech z 304 na 2,5" tak na zapas . "Turbośmietniki" przelotowy na środek i komorowy na końcu. Ten końcówko-tłumik Remusa już do 3ci raz jest przespawywany, 20 lat temu był chyba w mercedesie Jeszcze wymaga trochę zabawy z ustawieniem bo przy spawaniu chyba uciekł, przy v-bandzie czuć spaliny. Ale niech chwile popracuje i się wygrzeje przed tym. Zabiło trochę tego niskotonowego dudnienia i lepsze to niż 5cm dziura . Następna temat to flansza pod simeringiem na ataku i ustawienie poprawnie dyferencjału + wymiana przedniej poduszki.
    5 points
  35. Siemanko trochę czasu zorganizowałem sobie wolnego i poświęciłem na dopieszczanie mojej Omegi więc ręczne robótki czas było zacząć, mycie wycieranie i w końcu nakładanie wosku śmiało mogę go polecić a troche tego już przerobiłem ze względu na wykonywany zawód.
    5 points
  36. Serwis u porzadnego szlaufa 😁 teraz chyba zrobimy Ci zrzute na szalik bo nie chcieli bysmy zebys chodzil ze sztywnym karkiem jak dzik 😁
    5 points
  37. Oklejona tylna szyba, zostało przednie boczne ogarnąć. No i kupione drugie lampy na dawce kloszy
    5 points
  38. 13.07.2021 Wymieniłem klocki hamulcowe bo błagały o litość 😅 Dorobiłem customowe wiązki do czujników zużycia klocków hamulcowych Jest jednak problem bo zimmermanny biją może nie jakoś mocno ale hamowanie z 140 do 90km/h to męka... Chyba że felga wpada w jakieś drgania ale nie sądzę Bije się z myślami czy nie dać do przetoczenia tych tarcz bo są dosłownie nowe 😒
    5 points
  39. na chwile obecną wygląda to tak.
    5 points
  40. Siemka Elita nic narażone żadnych modów ale niedługo się zaczną w omedze dalsze tematy💪. Tak dla przypomnienia foty żebyście nie zapomnieli jak wyglada😀
    5 points
  41. No to mamy Lipiec również zapraszam wszystkich do oddania like pod moim zdjeciem miesiąca Lipiec 2021 r
    5 points
  42. Wziąłem się za wymianę filtra paliwa, stary był firmy Mahle nowy tez taki założyłem wymiana prosta bez podnoszenia auta, oraz posprzątałam auto szykując je na wakacje do Trójmiasta, jutro będzie mycie z zewnątrz i woskowanie
    5 points
  43. I wlepa weszła na auto @stifler
    5 points
  44. Auto z wierzchu częściowo też ogarnięte mam tylko nadzieję że jutro czas i pogoda pozwoli na położenie wosku😀
    5 points
  45. Grill z Opel Klub Łódzkie i w końcu z moją narzeczoną Swoją drogą fajnie te bixy świecom
    4 points
  46. Zrobiłem kolejne 500km, już mniej więcej wiem co mnie wnerwia, a co odziwo działa. Wał nie wiem czemu przestał bić przy 120km/h, a zaczyna bić dopiero od 145. Z tymi cewkami jest ciężej niż myślałem . ale nienawiść do kopułki jest silniejsza. Skleiłem ładny moduł, wypaliłem dla picu laserem. I go uwaliłem zanim odpalił, zwarcie dostał jak cewka strzeliła. Ale taki żywot prototypów. Następny na surowo już złożyłem i znalazłem kilka problemów. Dostał ograniczenie prądowe na wejściu i diody na wyjściach, bo te cewki lubią podawać tam napięcie z bliżej nieznanych mi powodów. Następny problem, ten stelaż w cewkach jest masą, ECU nie może nimi sterować odcinając mase, bo jest na stałe. Ale czego to sie diaksem nie naprawia: Była masa nie ma masy I to plus przygotowanie wałka pod trigger było pierwszym podejściem. Przy okazji zauważyłem że simering na wałku wciągło i kopułka miała olej w środku. Ale liczę że kopułka wyjedzie i nie będzie potrzebny. Drugie podejście to nowe problemy, coś próbował wystartować ale nieśmiało. Opóźniłem zapłon o 6 stopni względem oryginału czyli na 4°. gó**o OŻYŁO! VID20210626185645.mp4 Z jakichś powodów na 10° działa na 3 gary, a na 4° właśnie tak, czyli 4-y i dziwnie przerywa. Zrobilem zrzut w tym momencie i wygląda jakby 2 cewki przyjmowały prąd ale się nie ładowały(nie ma szpili od strzału) Nawet podczas ładowania są na płasko, gdzie na pozostałych 2-ch widać w połowie odbicie zabezpieczenia. Dodatkowo próba zwiększenia obrotów skutkuje jeszcze większym syfem i strzałami w wydech. Myślę że triger ma jednak za mały zakres, nie jest w stanie odpalić tak wcześnie cewek temu działa tylko na opóźnieniu. Dlatego będzie druga wersja modułu z szerszym zakresem i większa ilością zabezpieczeń. Trzecia próba to będzie sprawdzenie prądów ładowania. Cały czas zakładam że te cewki są w pełni działające i to ja zkaszaniłem(może wzmaciacz w ECU się grzeje), ale też trzeba to brać pod uwage Tak czy tak te cewki tu będą, czy na motronicu czy na standalonie No i wrzucam już do koszyka powoli nierdzewki pod wydech.
    4 points
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.