Jump to content
Omega Elite Klub
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Tom_Tasaky

Members
  • Posts

    55
  • Joined

  • Last visited

About Tom_Tasaky

  • Birthday 08/22/1975

Converted

  • Bio
    Co tu pisać, chyba psycho fan Omegi, zawsze chciałem ją mieć, obecna to już albo dopiero drugi egzemplarz ale w tej wersji co chciałem ;-)
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    dolnośląskie
  • Miasto
    Wrocław
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.5 DTI
  • Typ nadwozia
    Kombi

Recent Profile Visitors

575 profile views

Tom_Tasaky's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

14

Reputation

  1. Witam Mam niepotrzebnie wymienioną chłodnicę klimy z przebiegiem 8 miesięcy. Chętnie się zamienię za sprężarkę klimy do 2.5 DTI Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  2. Kupię, bo potrzebuję na wymianę sprężarkę klimy do 2.5 DTI kombi jeśli to jest jakaś różnica [emoji848][emoji1751] Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  3. [emoji1751][emoji3061] Dobra, podciśnienie zaślepione i znikła turbodziura. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  4. W sumie ciekawy jestem bo silnik w BMW uchodzi za kultowy i najlepszy czyli model m57 bo m57n miał już turbo z elektroniką i mocy 200+ Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  5. OK, dzięki za cenne uwagi. Trzeba zmienić obiekt uczuć zatem. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  6. To pytanie zasadnicze... Nie ma innej opcji jak 6 biegów manual, sprzęgło Kevlar o krótszy wał? Ktoś może przerabiał inne opcje, np.może mody samej skrzyni? Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  7. Ze skrzynią nie sprawdzałem numerów. Rzeczywiście mija trochę czasu zanim zatrybi, nie jest to skrzynia dla szybkiej jazdy. Nie wiem tak naprawdę czy mam 4 czy 5 biegów. Ktoś na forum już pisał, że dają radę do 500 Nm a potem kaput. W sumie w trybie manual mam tylko 3 przełożenia: 2, 3 i 4 z czego wnioskuję, że mam 4 biegówkę. Auto aby trochę zmieniło charakterystykę jazdy z łodzi pontonowej do normalnego auta wymaga jeszcze wiele finansowych nakładów oraz dziesiątki godzin w warsztacie. Chyba taniej wyszłoby wyleczyć się z kluski lub sprowadzenie Holdena Comodore z odpowiednim silnikiem lub zwyczaje przesiadka na następcę czyli Cadillac CTS-V gen II minimum [emoji848][emoji3061] Audi A6 RS6 z kluski nie zrobię bo nie była projektowana do takiego celu. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  8. Ciężko się nie zgodzić z tym co piszesz. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  9. Cześć Dzielę się wiedzą praktyczną, może się komuś w potrzebie przyda. Po prawie miesięcznym postoju (niecały rok temu) z powodu pękniętej chłodnicy wody, którą tak naprawdę rozwaliła niedziałająca wiskoza (tu założyłem pasującą od 3.0 TD z BMW seria 7) i przetestowaniu 7 sztuk niby pasujących chłodnic wody od różnych producentów (ceny od 320 do 1500 zł), trafiłem i ogarnąłem sobie u Konarskich wyspawaną całą aluminiową chłodnicę na zamówienie (oczywiście musiałem wysłać na wzór starą + przykręcona chłodnica oleju ze skrzyni automatycznej). Tu pełen szacunek, pasuje choć boki są grubsze bo całe z alu (Pan mechnior używa bardzo często niecenzurowanych słów w stosunku do mojego auta bo cytuję: Tu K@<%&%# Wszystko jest poprzerabiane). Fotki poniżej (przy okazji walki z nieszczelną klimą) ale sama chłodnica spisuje się wyśmienicie. Co prawda trzeba sobie dobrać odpowiedni i to dobry termostat aby otwierał się później ale w regulaminowych prędkościach trzyma temperaturę 90 st. przy zewnętrznej temperaturze około 34 st. (jak jest mniej niż 20 st. na zewnątrz to mam temp. 80 ~ 85 st.). Wiadomo jak wskakuje 200+ to robi się po 10 minutach 95 st. ale to już nie wiek auta na takie jazdy, no i można tak jechać tylko u zachodnich somsiadów lub na torze ... Nie wspominając o robionych na CNC z alu króćcach do wpięcia przewodów z układu chłodzenia itp. Tak więc podsumowując, ekipa od Konarskich dobrze wykonała robotę (tu nic od nich nie dostałem, cieszę się, że mam dobrze działający bardzo ważny element silnika). Chłodnica ma większe boki bo całe są wyspawane z alu (nie jak fabryczne z plastiku) tak więc wchodzi ponad litr więcej płynu do układu. Kolejną sprawą są inne czynniki wpływające na taki stan rzeczy jak: odpowiedni termostat dobra viskoza (ta z BMW może zapinać wcześniej tak więc auto w końcu się nie grzeje na postoju, były informacje od osób, które wpakowały zamiast 2.5l DTI silniki 3.0 TD z BMW, że grzeje się auto. Nie dziwię się bo silnik jest duży a miejsca pod maską nie ma nawet aby palec włożyć). dobre przewody i działające wszystkie złączki czy króćce (widoczny na jednym zdjęciu aluminiowa złączka od strony akumulatora). Z innej mańki: Nie dziwię się też, że Cadillac zakończył produkcję Catery właśnie z tego powodu, że było mało miejsca pomiędzy nadkolami aby ich widlaste 5,7l jednostki tam do środka zapakować. Tego problemu nie ma następca Catery alias w Europie Omegi czyli Cadillac CTS. W Europie w sumie nie mieli tego problemu tylko sprawa raczej polityczna była z zakończeniem produkcji.
  10. a dlaczego punkt 7 taki ważny? W sumie 4 tyś obrotów przy 200+ nie jest źle ale Mercedes W211 z 7 biegowym automatem ma ledwo 2,8 tyś i spalanie o min 3~4l mniejsze. Ile się jeździ 200+? Tyle ile razy się jest na heluckiej banie z no limits ;-) Filmik poniżej, w sumie nie jest źle ale 200+ to już mocy przybywaj i wychodzą bolączki starego 4 biegowego automatu w praktyce czyli ograniczenia GM. Kurczę trzymała się tej nalepki z fabryki a potem lekko, tak z nieśmiałością przeskoczyła dalej ;-) Pozdrawiam Wszystkich Oma jazda 200+.mp4
  11. Witam Szanowną Brać w Wierze Niestety zajechałem w 4 lata regenerowaną turbinę (robiona była wcześniej regeneracja w serii w polecanym zakładzie we Wrocławiu). Olej dobry bo pełen syntetyk średnio wymieniam co dwa lub trzy miesiące bo tyle mi zajmuje przejechanie 15 tyś km. Na obecną chwilę wali mi już olejem i spalinami od strony gorącej (cała jest okopcona) + zawiesza mi się czasami już regulacja geometrii a to boli kurcze jak pojawia się nagle odcięcie. Pytanie do osób, które robiły regenerację lub kupiły już gotową turbinę tzw. hybrydę? Chodzi o tą wersję z lżejszym śmigłem od strony zimnej, robionym "specjalnie" na CNC z większymi łopatkami. Dzięki temu przy tej samej prędkości wylotowej spalin ma się większe dobicie powietrza. Jakie odczucia macie, czy warto bawić się w regenerację/przeróbkę turbo? Jak wygląda żywotność takiej turbiny czy też innych elementów układu dolotu czy też silnika? Świadomy jestem tego, że będę musiał założyć większy centralny IC w zderzaku aby zdążył on dobrze schłodzić większą dawkę powietrza. Zresztą turbo po regeneracji (jak zaczęło porządnie dmuchać) rozwaliło mi oryginalny IC a potem jeszcze kolejne dwie suche i szczelne używki w przeciągu dwóch miesięcy. Dopiero założenie nowego chińczyka dało radę i układ zaczął działać prawidłowo (nie wspomnę o konieczności wymiany wszystkich przewodów podciśnieniowych też). Teraz do hybrydy też obligatoryjnie będzie potrzebna nowa mapa bo trzeba ustawić cały silnik pod nowe turbo. U mnie obecnie ta fabryczna turbina przeżyła przy silniku, który ma 150 KW (tak KW a nie KM) i z fabryką nie ma nic wspólnego ;-) W sumie pytanie trywialne ale ciągnie za sobą konsekwencje w postaci czy tylko punkt nr.1 czy od 1 do 7 lub dalej? regeneracja w wersji fabryka | 650 zł lub 1500 zł za hybrydę nowy większy centralny IC | 1500 zł nowa mapa | 1000 zł zawieszenie | oj dużo i nie ma górnej granicy rozpórki większe tarcze / zaciski oraz największa bolączka mułowaty 4 biegowy automat, który jarzy, że trzeba ruszyć do przodu w wolniejszym tempie niż przyrost brody | skrzynia 6 biegów manual + sprzęgło kevlar + krótszy wał + być może mod mostu to min. 8000 zł Jak mi to wszyscy mechanicy tłumaczą, Tomek to dalej będzie Opel. Części to do tego ni ma wcale, raz coś z BMW serii 5 lub 7 coś przypasi ale często leci CNC niestety. Będę wdzięczny za info ze strony doświadczonych realnym wykorzystaniem tej magicznej turbo-hybrydy
  12. Witam Tak jak w tytule, mam do sprzedania sprawną ale używaną chłodnice układu klimatyzacji. Chodnica przejechała w moim aucie raptem 8 miesięcy. Dziś została sprawdzana w kąpieli z podanym ciśnieniem. Wymieniona z winy speca od klimy gdzie nieszczelność układu nie wynikała jednak z uszkodzenia chłodnicy, którą niepotrzebnie wymieniłem. Cena 100 zł + koszt transportu koło 20 zł Kontakt poprzez forum lub tel. 502681917 Pozdrawiam Tomek Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  13. Ok bo zamówiłem na alledrogo nowe ramie i oczywiście otwór większy niż trzpień. Rzuciłem do szafy, zapomiałem o tym. Jak coś wykminie to też się podzielę info. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  14. I jak z tym ramieniem od wycieraczki? Udało się coś poskładać do kupy? Pytam bo szpetnie to rzeczywiście wygląda, takie całe w rudej szmacie. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  15. To czekam na zdjęcia.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.