Jump to content
Omega Elite Klub
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Tom_Tasaky

Members
  • Posts

    60
  • Joined

  • Last visited

About Tom_Tasaky

  • Birthday 08/22/1975

Converted

  • Bio
    Co tu pisać, chyba psycho fan Omegi, zawsze chciałem ją mieć, obecna to już albo dopiero drugi egzemplarz ale w tej wersji co chciałem ;-)
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skrzynia
    Automat
  • Województwo
    dolnośląskie
  • Miasto
    Wrocław
  • Model
    Omega B FL
  • Silnik
    2.5 DTI
  • Typ nadwozia
    Kombi

Recent Profile Visitors

601 profile views

Tom_Tasaky's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

14

Reputation

  1. Aktualizacja ceny: 5 500 pln W razie potrzeby mogę wystawić Fakturę VAT ale wtedy do podanej ceny należy doliczyć wartość podatku VAT.
  2. zapomniałem, w marcu 2020 były wymienione: obydwie hydro poduszki silnika drążki kierownicze: środkowy oraz obydwa boczne
  3. Witam Mam do sprzedania Omegę, której posiadaczem jestem od ponad 6 lat. Weszło w nią lekko 16 tyś w częściach przez ten okres. Auto wczoraj dostało strzała, bardziej obtarcie lewe tylne koło + bok + zerwany zderzak. Sprawca SUV BMW. Pomijając stan lewej strony (zdjęcia), w przeciągu ostatnich 2 lat zostało wymienione lub zrobione: tydzień temu nowy/używany EGR + rurka łącząca EGR z chłodnicą spalin (oryginał z BMW ;-) dwa tygodnie temu / turbina po regeneracji w Turbo Julita (jest do regulacji geometria bo wstaje powyżej 2 tyś obrotów, na koszt turbiniarzy) + olej, filtry, raptem auto przejechało na nowym oleju i turbinie 100 km. miesiąc temu nowa/używana sprężarka od klimy + nabita klima + odgżybianie pół roku temu / nowe kompletne wahacze z przodu rok temu / nowe tarcze przód + regenerowane zaciski tył + wszędzie klocki rok temu / nowa wyspawana tuningowa chłodnica alu wody + nowa chłodnica klimy (druga nowa, która chodziła 3 miesiące gratis) + nowy parownik + chłodnica oleju ze skrzyni po czyszczeniu i sprawdzeniu ciśnieniowym, wiskoza nowa od BMW 3.0 TD, termostat tez + pompa wody dwa lata temu / wymiana oleju i filtrów w automatycznej skrzyni biegów, nowy fabryczny IC, wymiana fabrycznej instalacji paliwowej na węże gumowe + nowa pompa wysokiego ciśnienia (stara dobra do oddania gratis) dwa lata temu założony zewnętrzny separator oleju, do czyszczenia średnio co 3 tyś km (spuszczasz olej i wlewasz do silnika ;-), nowe fabryczne separatory oleju + filtr. trzy lata temu / silnik od "policyjnej" Omy + kompa, 150 KW trzy lata temu / akumulator nowy Auto na oponach letnich, koła 17: przód 225/17/45, tył chyba 235/17/40 (kłamie licznik przy 150, faktycznie jedzie 140 na tych kołach, różnica w obwodzie kół 2 cm) Przy 150 robi się motorówka bo dziób leci do góry przy depnięciu ;-) Auto jeździ cały czas na Vervie lub VPower lub innych mocniejszych trunkach. Zdziwienie Januszy w nowych autach z silnikami od kosiarek od trawy gwarantowane ;-) Dobra, dostałem ostatnio łomot od jakiegoś GL w AMG ale on w standardzie ma więcej niż ja po tuningach, nie pisząc o napędzie na 4 łapy. Inne pierdolamenty nie pamiętam bo na bieżąco robione (łapa od alternatora z tuleją mosiężną, krućce z alu lub inne łączniki), zapraszam po opinię odnośnie auta do Kaizen Mechanika na Strońskiej 1 do Wrocławia. Mariusz opowie co robione a dużo było i min. na częściach klasy MEYE. Do zrobienia korekty lakieru bo ruda dała się we znaki w standardowych miejscach czyli progi oraz krawędzie drzwi od środka na dole, tył do zrobienia. Oddam w dobre ręce, osobie która doceni auto i ogrom pracy wsadzony przez ostatnie lata. Mi nie udało się zrobić detalingu, konserwacji podwozia i ewentualnej wymiany zawiechy. Auto | Cena 6 500,00 zł Komplet kół zimowych | 1 000, 00 zł (na felgach aluminiowych drugi zestaw kół) Auto na chodzie, no trzeba dać lampę na tył i przyczepić zderzak, podbije diagnosta dowód, można jechać. OC opłacone od Sierpnia.
  4. Witam Potrzebuję kupić turbinę do 2.5 DTI. Jeśli ma ktoś na stanie to proszę o kontakt. Jeśli natomiast ma ktoś namiary na dobrą ekipę od regeneracji w okolicach Wrocławia to też będę wdzięczny za info. Swoje trubo zajechałem 3 lata po regeneracji.
  5. Witam Mam niepotrzebnie wymienioną chłodnicę klimy z przebiegiem 8 miesięcy. Chętnie się zamienię za sprężarkę klimy do 2.5 DTI Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  6. Kupię, bo potrzebuję na wymianę sprężarkę klimy do 2.5 DTI kombi jeśli to jest jakaś różnica [emoji848][emoji1751] Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  7. [emoji1751][emoji3061] Dobra, podciśnienie zaślepione i znikła turbodziura. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  8. W sumie ciekawy jestem bo silnik w BMW uchodzi za kultowy i najlepszy czyli model m57 bo m57n miał już turbo z elektroniką i mocy 200+ Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  9. OK, dzięki za cenne uwagi. Trzeba zmienić obiekt uczuć zatem. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  10. To pytanie zasadnicze... Nie ma innej opcji jak 6 biegów manual, sprzęgło Kevlar o krótszy wał? Ktoś może przerabiał inne opcje, np.może mody samej skrzyni? Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  11. Ze skrzynią nie sprawdzałem numerów. Rzeczywiście mija trochę czasu zanim zatrybi, nie jest to skrzynia dla szybkiej jazdy. Nie wiem tak naprawdę czy mam 4 czy 5 biegów. Ktoś na forum już pisał, że dają radę do 500 Nm a potem kaput. W sumie w trybie manual mam tylko 3 przełożenia: 2, 3 i 4 z czego wnioskuję, że mam 4 biegówkę. Auto aby trochę zmieniło charakterystykę jazdy z łodzi pontonowej do normalnego auta wymaga jeszcze wiele finansowych nakładów oraz dziesiątki godzin w warsztacie. Chyba taniej wyszłoby wyleczyć się z kluski lub sprowadzenie Holdena Comodore z odpowiednim silnikiem lub zwyczaje przesiadka na następcę czyli Cadillac CTS-V gen II minimum [emoji848][emoji3061] Audi A6 RS6 z kluski nie zrobię bo nie była projektowana do takiego celu. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  12. Ciężko się nie zgodzić z tym co piszesz. Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
  13. Cześć Dzielę się wiedzą praktyczną, może się komuś w potrzebie przyda. Po prawie miesięcznym postoju (niecały rok temu) z powodu pękniętej chłodnicy wody, którą tak naprawdę rozwaliła niedziałająca wiskoza (tu założyłem pasującą od 3.0 TD z BMW seria 7) i przetestowaniu 7 sztuk niby pasujących chłodnic wody od różnych producentów (ceny od 320 do 1500 zł), trafiłem i ogarnąłem sobie u Konarskich wyspawaną całą aluminiową chłodnicę na zamówienie (oczywiście musiałem wysłać na wzór starą + przykręcona chłodnica oleju ze skrzyni automatycznej). Tu pełen szacunek, pasuje choć boki są grubsze bo całe z alu (Pan mechnior używa bardzo często niecenzurowanych słów w stosunku do mojego auta bo cytuję: Tu K@<%&%# Wszystko jest poprzerabiane). Fotki poniżej (przy okazji walki z nieszczelną klimą) ale sama chłodnica spisuje się wyśmienicie. Co prawda trzeba sobie dobrać odpowiedni i to dobry termostat aby otwierał się później ale w regulaminowych prędkościach trzyma temperaturę 90 st. przy zewnętrznej temperaturze około 34 st. (jak jest mniej niż 20 st. na zewnątrz to mam temp. 80 ~ 85 st.). Wiadomo jak wskakuje 200+ to robi się po 10 minutach 95 st. ale to już nie wiek auta na takie jazdy, no i można tak jechać tylko u zachodnich somsiadów lub na torze ... Nie wspominając o robionych na CNC z alu króćcach do wpięcia przewodów z układu chłodzenia itp. Tak więc podsumowując, ekipa od Konarskich dobrze wykonała robotę (tu nic od nich nie dostałem, cieszę się, że mam dobrze działający bardzo ważny element silnika). Chłodnica ma większe boki bo całe są wyspawane z alu (nie jak fabryczne z plastiku) tak więc wchodzi ponad litr więcej płynu do układu. Kolejną sprawą są inne czynniki wpływające na taki stan rzeczy jak: odpowiedni termostat dobra viskoza (ta z BMW może zapinać wcześniej tak więc auto w końcu się nie grzeje na postoju, były informacje od osób, które wpakowały zamiast 2.5l DTI silniki 3.0 TD z BMW, że grzeje się auto. Nie dziwię się bo silnik jest duży a miejsca pod maską nie ma nawet aby palec włożyć). dobre przewody i działające wszystkie złączki czy króćce (widoczny na jednym zdjęciu aluminiowa złączka od strony akumulatora). Z innej mańki: Nie dziwię się też, że Cadillac zakończył produkcję Catery właśnie z tego powodu, że było mało miejsca pomiędzy nadkolami aby ich widlaste 5,7l jednostki tam do środka zapakować. Tego problemu nie ma następca Catery alias w Europie Omegi czyli Cadillac CTS. W Europie w sumie nie mieli tego problemu tylko sprawa raczej polityczna była z zakończeniem produkcji.
  14. a dlaczego punkt 7 taki ważny? W sumie 4 tyś obrotów przy 200+ nie jest źle ale Mercedes W211 z 7 biegowym automatem ma ledwo 2,8 tyś i spalanie o min 3~4l mniejsze. Ile się jeździ 200+? Tyle ile razy się jest na heluckiej banie z no limits ;-) Filmik poniżej, w sumie nie jest źle ale 200+ to już mocy przybywaj i wychodzą bolączki starego 4 biegowego automatu w praktyce czyli ograniczenia GM. Kurczę trzymała się tej nalepki z fabryki a potem lekko, tak z nieśmiałością przeskoczyła dalej ;-) Pozdrawiam Wszystkich Oma jazda 200+.mp4
  15. Witam Szanowną Brać w Wierze Niestety zajechałem w 4 lata regenerowaną turbinę (robiona była wcześniej regeneracja w serii w polecanym zakładzie we Wrocławiu). Olej dobry bo pełen syntetyk średnio wymieniam co dwa lub trzy miesiące bo tyle mi zajmuje przejechanie 15 tyś km. Na obecną chwilę wali mi już olejem i spalinami od strony gorącej (cała jest okopcona) + zawiesza mi się czasami już regulacja geometrii a to boli kurcze jak pojawia się nagle odcięcie. Pytanie do osób, które robiły regenerację lub kupiły już gotową turbinę tzw. hybrydę? Chodzi o tą wersję z lżejszym śmigłem od strony zimnej, robionym "specjalnie" na CNC z większymi łopatkami. Dzięki temu przy tej samej prędkości wylotowej spalin ma się większe dobicie powietrza. Jakie odczucia macie, czy warto bawić się w regenerację/przeróbkę turbo? Jak wygląda żywotność takiej turbiny czy też innych elementów układu dolotu czy też silnika? Świadomy jestem tego, że będę musiał założyć większy centralny IC w zderzaku aby zdążył on dobrze schłodzić większą dawkę powietrza. Zresztą turbo po regeneracji (jak zaczęło porządnie dmuchać) rozwaliło mi oryginalny IC a potem jeszcze kolejne dwie suche i szczelne używki w przeciągu dwóch miesięcy. Dopiero założenie nowego chińczyka dało radę i układ zaczął działać prawidłowo (nie wspomnę o konieczności wymiany wszystkich przewodów podciśnieniowych też). Teraz do hybrydy też obligatoryjnie będzie potrzebna nowa mapa bo trzeba ustawić cały silnik pod nowe turbo. U mnie obecnie ta fabryczna turbina przeżyła przy silniku, który ma 150 KW (tak KW a nie KM) i z fabryką nie ma nic wspólnego ;-) W sumie pytanie trywialne ale ciągnie za sobą konsekwencje w postaci czy tylko punkt nr.1 czy od 1 do 7 lub dalej? regeneracja w wersji fabryka | 650 zł lub 1500 zł za hybrydę nowy większy centralny IC | 1500 zł nowa mapa | 1000 zł zawieszenie | oj dużo i nie ma górnej granicy rozpórki większe tarcze / zaciski oraz największa bolączka mułowaty 4 biegowy automat, który jarzy, że trzeba ruszyć do przodu w wolniejszym tempie niż przyrost brody | skrzynia 6 biegów manual + sprzęgło kevlar + krótszy wał + być może mod mostu to min. 8000 zł Jak mi to wszyscy mechanicy tłumaczą, Tomek to dalej będzie Opel. Części to do tego ni ma wcale, raz coś z BMW serii 5 lub 7 coś przypasi ale często leci CNC niestety. Będę wdzięczny za info ze strony doświadczonych realnym wykorzystaniem tej magicznej turbo-hybrydy
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.