B0Cygano Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Witam tak jak w temacie wspomaganie w mojej Omedze to jakaś kpina, kieruje się tym jak starym żuku. Po nocy jak się odpali to minimalnie jest lżej ale do idełu daleko, jak się silnik nagrzeje to tragedia, lub jak jest cieplej. Olej wymieniany w grudniu roku ubiegłego na Dexron VI, nie przyniosło to rezultaltu, latem jeżdżę na oponach 225/55/16r i żeby tym skręcać to trzeba się zapierać. Na zimówkach 195/65/15r to samo, na postoju na jałowych ciężko i jak przytrzymam do 2500 obrotów to samo zero różnicy. W zawieszeniu z przodu większość rzeczy wymieniona po za drążkiem środkowym który jest dobry jak twierdzą fachowcy i końcówkami z prawej strony oraz gumami stabilizatora. Na kolumnie kierowniczej luz kasowany o około 1/4 obrotu, ale i przed tem wspomaganie chodziło bardzo ciężko. Servotronika nie posiadam, według vinu. Teraz pytanie czy brać się za wymianę pompy wspomagania czy autu zaciągnąć na szrot ? A tak to wygląda [video=youtube] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chomik Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Moim zdaniem siadła pompa. Ja miałem podobnie z małą różnicą że na wolnych obrotach nie dało się skręcić a na wysokich było ok. Zmieniłem pompę i wszystko wróciło do normy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 3, 2017 Author Share Posted July 3, 2017 Moim zdaniem siadła pompa. Ja miałem podobnie z małą różnicą że na wolnych obrotach nie dało się skręcić a na wysokich było ok. Zmieniłem pompę i wszystko wróciło do normy Jaką pompę zastosowałeś jaka firma itp jak można wiedzieć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chomik Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Pompę wsadziłem używkę oryginalną od 2.0 a mam vke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 3, 2017 Author Share Posted July 3, 2017 Ok, dzięki. Mnie na używki nie stać, ciekawe co zakupi się nowego, z tego co się dowiadywałem u jednego dostawcy nowa oryginalna pompa niedostępna, natomiast u drugiego 4400 pln-ów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chomik Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 No niby masz rację z tymi używkami ale jak to nie jest pompa a np.przekładnia siedzi to 440 w błoto. Kup używkę i najpierw sprawić żeby było pewne. Używkę kupisz za jakieś 50 Zeta + olej. Nie wielka kasa. Takie moje zdanie jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz89 Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Może warto by było skorzystać z regeneracji pompy wspomagania skoro nowa tyle kosztuje. Za 4400zł to można kupić całą Omegę w niezłym stanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazz Posted July 3, 2017 Share Posted July 3, 2017 Do tego jakiś ceramizer i baja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 3, 2017 Author Share Posted July 3, 2017 Może warto by było skorzystać z regeneracji pompy wspomagania skoro nowa tyle kosztuje. Za 4400zł to można kupić całą Omegę w niezłym stanie Raz dałem się namówić na regeneracje pewnej części i ciągle jest nie tak a wydałem może na to 1/3 wartości nowej oryginalnej, więc podziękuje. Co do drugiej kwesti co za 4400 zł można kupić to na pewno nie Omege w stanie dobrym, co najwyżej 30 tys w rok w nią trzeba będzie dołożyć Rozważam zakup zaminnika jeśli chodzi o pompę wspomagania, tylko nie wiem czy pompa zf jest jeszcze osiągalna, lub TRW, tylko ciekawe czy warto, ale w końcu TRW należy do ZF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 4, 2017 Author Share Posted July 4, 2017 Dziś się dowiedziałem, że pompa TRW jest po regeneracji. A i mam prośbę może ktoś ma na wierzchu oryginalną pompę wspomagania z 2.0 16v i może zrobić zdjęcie jej tabliczki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Jako, że chyba wszyscy dają radę u nas na forum kręcić kierownicami w Omegach to w temacie spokój, ale ja nie dając za wygraną dziś odwiedziłem warsztat zajmujący się maglownicami, przekładniami itp. Szef warsztatu stwierdził, że wspomganie dziła całkiem dobrze, potem wzieli auto na podnośnik i sprawdzali przekładnie i też według nich jest ok, no i na tyle a mi dalej nie podoba się. Teraz pytanie z jakiego modelu Bfl pasuje pompa do silnika 2.0 16v ? Jak wyczytałem po 2001 roku były pompy aluminiowe i tam niby lżej się kieruje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chomik Posted July 17, 2017 Share Posted July 17, 2017 Kolego. Skoro pompa i przekładnia są ok to może byś sprawdził łożyska i poduchy na amorkach może tam leży pies pogrzebany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Kolego. Skoro pompa i przekładnia są ok to może byś sprawdził łożyska i poduchy na amorkach może tam leży pies pogrzebany. Że są ok to tak twierdzi gość w zakładzie, choć przyznał, że pompa może być już przy męczona. Poduszki i łożyska wymieniane w marcu tego roku, przed wymianą to samo, po wymianie też jeśli chodzi o siłę wspomagania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B0Cygano Posted August 27, 2017 Author Share Posted August 27, 2017 Wymieniłem pompę od B FL 2.2, kupiłem od polecanego sprzedawcy części używanych, pompa działa jakby ciszej, ale siła wspomagania wzrosła o powiedzmy 1 %, czyli dalej nic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.